موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

هزینه زندگی در کانادا در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

نتایج یک نظرسنجی نشان داده است که دغدغه هزینه زندگی در کانادا، در بین سه دغدغه اول بیش از ۸۰ درصد از متقاضیان مهاجرت به این کشور قرار دارد. بنابراین همانطور که می بینید، موضوع مهمی برای افرادی که قصد زندگی در کانادا دارند، انتخاب کرده‌ایم.

خواه در حال بازنشستگی، مهاجرت موقت دانشجویی یا مهاجرت دائم به کانادا باشید، این راهنما همه‌چیزهایی که در مورد هزینه زندگی در کانادا باید بدانید را در اختیرتان قرار می‌دهد.

قبل از مطالعه این مقاله دو توصیه برایتان داریم.

اول اینکه اگر می‌خواهید قبل از مهاجرت به این کشور، درباره آن بیشتر بدانید و نکات مهمی دستتان بیاید، مطلب درباره کانادا را مطالعه کنید.

دوم اینکه، کارشناسان با تجربه پارسی کانادا آماده‌اند تا شرایط مهاجرتتان را به دقت ارزیابی کرده و بهترین مقصد را به شما پیشنهاد دهند. برای این کار می‌توانید با صرف ۳ دقیقه از وقت ارزشمندتان، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

مشتاق شنیدن نظراتتان هم هستیم، می‌توانید در پایین همین مقاله برایمان بنویسید.

نگاه کلی به هزینه زندگی ماهانه در کانادا

هزینه زندگی در کانادا براساس تعداد افراد خانواده
اقامت در کانادا در مقایسه با کشورهای غربی ارزان‌تر است. هزینه اقامت در کانادا از شهری به شهر دیگر متفاوت است. قبل از انتخاب محل زندگی درک اینکه هزینه زندگی در شهرها و استان‌های خاص، چقدر برای شما هزینه دارد، عاملی مهم در تعیین محل زندگی است. هزینه زندگی شما می‌تواند شامل هزینه ضروریاتی مانند موارد زیر باشد:

قبل از ادامه برای دریافت مشاوره و راهنمایی دقیق‌تر در خصوص زندگی در کانادا و روش‌های مهاجرت به این کشور، فرم مشاوره زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان خبره موسسه مهاجرتی پارسی کانادا باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

هزینه اجاره و خرید مسکن در کانادا

هزینه خرید خانه یا اجاره خانه در کانادا به متراژ، موقعیت مکانی، قدمت و وضعیت خانه یا آپارتمان بستگی دارد. این هزینه از استانی به استان دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت است.

اجاره آپارتمان در کانادا

اجاره خانه یا آپارتمان برای طولانی مدت گزینه خوبی برای مهاجران است، چرا که تعهد دائمی وجود ندارد و گاهی اوقات ارزان‌تر از خرید ملک است. در کنار هزینه اجاره، هزینه مبله و وسایل ضروری را هم در نظر بگیرید. خانه های اجاره‌ای معمولا مبله نیستند. اگر حیوان خانگی دارید، برای این کار بودجه در نظر بگیرید؛ زیرا ممکن است برخی از صاحب‌خانه‌ها از شما بخواهند که هزینه اضافی بپردازید.

بر اساس گزارش شرکت مسکن کانادا (CMHC) هزینه اجاره‌بها در مناطق شهری در مقایسه با مناطق کم‌جمعیت یا درحال‌توسعه بیشتر است. متوسط ​​​​قیمت اجاره در استان‌های مختلف متفاوت است و پیش‌بینی می‌شود این قیمت افزایش یابد. جزئیات تکمیلی در این باره را می‌توانید در صفحه اجاره خانه در کانادا بخوانید.

آپارتمانمیانگین هزینه در ماه (دلار کانادا)
یک خوابه در مرکز شهر1,363
یک خوابه اطراف شهر1,139
سه خوابه در مرکز شهر2,199
سه خوابه اطراف شهر1,871

خرید خانه در کانادا

اگر قصد خرید خانه در کانادا را دارید، خبر خوب این است که این کشور هیچ محدودیتی برای افراد غیر مقیمی که مایل به خرید ملک هستند، ندارد. هر شخصی از هر کشوری می‌تواند هر خانه‌ای که دوست دارد بخرد.

البته قیمت خانه در شهرهای اصلی کانادا در مقایسه با شهرهای حومه یا مناطق روستایی بالاتر است. از سال 2018، گران‌ترین خانه‌ها در کانادا در سواحل غربی ونکوور (Vancouver) و بریتیش کلمبیا (British Columbia) یافت می‌شوند، درحالی‌که ارزان‌ترین خانه‌ها در استان‌هایی مانند منیتوبا (Manitoba) و جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) هستند.

نوع آپارتمانهزینه هر متر مربع (دلارکانادا)
آپارتمان در مرکز شهر5,995
آپارتمان خارج از مرکز4,446

جزئیات کامل‌تر شامل مالیات خانه، خرید خانه با وام و … را می‌توانید در مطلب قیمت خانه در کانادا مطالعه کنید.

هزینه حمل‌ونقل در کانادا

پس از کشور روسیه، کانادا رتبه دوم را از لحاظ مساحت در میان بزرگ‌ترین کشورهای جهان دارد. طبیعی است که برای جابه‌جایی در این مساحت استفاده از وسایل نقلیه یک ضرورت است. بسیاری از کانادایی‌ها ماشین دارند، که نگهداری پرداخت بیمه و نگه‌داشتن آن در شرایط کار کمی هزینه‌بر است. برای کسب اطلاعات بیشتر خرید ماشین در کانادا را بخوانید.

اکثر ساکنان کانادا از وسایل حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه یا پیاده‌روی استفاده می‌کنند. هزینه حمل‌ونقل عمومی در کانادا کمی گران است. هزینه بستگی به شهرداری شهری که ساکن هستید دارد. به‌عنوان‌مثال، کرایه معمولی مترو در تورنتو حدود 3.25 دلار است که با پول نقد، بلیت یا یک کارت ماهانه مانند PRESTO Card پرداخت می‌شود. البته تورنتو گران‌ترین شهر کانادا است، در مطلب هزینه زندگی در تورنتو این مبحث را زیر ذره‌بین برده‌ایم.

انواع حمل و نقل در کاناداهزینه (دلار کانادا)
هزینه رفت وآمد با وسایل نقلیه عمومی3.20
هزینه ماهانه رفت وآمد با وسایل نقلیه عمومی90
هزینه رفت و آمد با تاکسی (به ازای هر کیلومتر 2 دلار اضافه می‌شود)4
بنزین (1 لیتر)1.23
Volkswagen Golf 1.4 90 KW Trendline (یا ماشین جدید معادل)26,000
تویوتا کرولا سدان 1.6 لیتری 97 کیلووات Comfort (یا مشابه خودروی جدید)24809

هزینه غذا و مواد غذایی در کانادا

بر اساس آمار گلوبال نیوز، هر کانادایی‌ها به‌طور متوسط ​​حدود 200 دلار در ماه برای خرید مواد غذایی در فروشگاه‌ها هزینه می‌کند. اگر غذایتان را خودتان بپزید، مطمئناً کمتر از کسی که بیرون غذا می‌خورد، هزینه می‌کنید.

مواد غذایی در سوپرمارکتهزینه (دلار کانادا)
شیر (1 لیتری)2.46
قرص نان تازه (500 گرم)2.92
برنج سفید (1 کیلوگرم)3.74
تخم مرغ (12 تایی)3.63
پنیر محلی (1 کیلوگرم)13
فیله مرغ (1 کیلوگرم) 13.43
گوشت گاو (1 کیلوگرم)15.27
یک پاکت سیگار (Marlboro)15

هزینه لباس و کفش در کانادا

لباس‌های مارکدار در کانادا بسیار گران هستند. رقابت بین فروشندگان، عرضه‌کنندگان عمده و فروشگاه‌هایی که لباس‌ را به قیمت کارخانه ارائه می‌دهند، هزینه لباس و کفش را برای خریداران مقرون به صرفه‌تر کرده است.

خرید لباس و کفش در کاناداهزینه (دلار کانادا)
شلوار جین (Levis 501 یا مشابه)65
لباس تابستانی (برند زارا، اچ اند ام، ...)45
یک جفت کفش پیاده‌روی نایک102
یک جفت کفش مردانه129

هزینه آب و برق و گاز

نوع خدماتهزینه (دلار کانادا)
برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله (ماهانه برای آپارتمان 85 مترمربعی )166.68
تعرفه هر دقیقه تلفن همراه0.34
اینترنت ADSL79.81

هزینه تفریحات و سرگرمی در کانادا

ورزش و تفریحات در کاناداهزینه (دلار کانادا)
باشگاه بدنسازی (هزینه ماهانه برای هر بزرگسال)51.86
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته)20.68
بلیط سینما14

میزان درآمد در کانادا

تا این جای مقاله اطلاعاتی را درباره مخارج زندگی در کانادا در حوزه‌های مختلف به دست آوردید. اگر قصد مهاجرت به کانادا و اقامت در هر کدام از استان‌های این کشور را دارید، بهتر است در کنار تمام این هزینه‌هایی که هر شخصی ماهانه خواهد داشت، میزان درآمد تقریبی را هم بدانید تا درنهایت برآورد بهتری درباره هزینه هایتان در آینده داشته باشید. البته شاید تمامی این هزینه‌ها ارزش دریافت پاسپورت کانادا را پس از گذشت مدت زمان مشخص، داشته باشد.

حداقل درآمدماهانهمیانگین درآمد ماهانهحداکثر درآمد ماهانه
2,458 دلار کانادا
3,250 دلار کانادا7,188 دلار کانادا

نام استانمتوسط درآمد سالانه (دلار کانادا)
آلبرتا72500
انتاریو66600
بریتیش کلمبیا65700
کانادا62900
ساسکاچوان62700
مانیتوبا61300
جزیره پرنس ادوارد60300
نیوفاندلند و لابرادور56500
نیوبرانزویک56400
نوا اسکوشیا53300
کبک55600

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مالیات بردرآمد کانادا و دیگر انواع مالیات در این کشور مطلب مالیات در کانادا را بخوانید.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

دانشگاه‌های کانادا، سطح علمی بالایی دارند و به طور مداوم در بین دانشگاه‌های برتر بین المللی قرار دارند. زندگی به عنوان دانشجو در کانادا علاوه بر هزینه خورد و خوراک، مسکن، مواد غذایی و جابه جایی، شامل هزینه دانشگاه، بیمه و لوازم تحریر می‌شود.

شهریه‌ دانشگاه‌های کانادا در میان کشورهای انگلیسی‌زبان پایین‌ترین است. این هزینه به طور متوسط 20 هزار تا 30 هزار دلار کانادا در یک سال تحصیلی است. توضیحات کامل‌تر درباره زندگی به عنوان یک دانشجو را می‌توانید در مقاله هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بخوانید.

هزینه زندگی در استان‌های کانادا

هزینه زندگی ماهانه در کانادا به تفکیک استان

هزینه زندگی در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است که این تفاوت عمدتاً ناشی از هزینه‌های اجاره/مسکن است، بنابراین انتظار داشته باشید که در استان های مانند بریتیش کلمبیا، آلبرتا و انتاریو هزینه بیشتری برای اجاره/خرید مسکن پرداخت کنید.

در جدول زیر متوسط هزینه زندگی ماهانه در استان‌های مختف کانادا را آورده‌ایم.

شهرهزینه زندگی ماهانه (دلار کانادا)
بریتیش کلمبیا2,437
انتاریو3,505
آلبرتا2,536
کبک1,873
مانیتوبا2,210
ساسکاچوان2,222
نوا اسکوشیا2,461
جزیره پرنس ادوارد2,200
نیوفاندلند و لابرادور1,919
نیوبرانزویک1,279

برای انتخاب استان مقصدتان، بسیار اهمیت دارد که هزینه‌های موادغذایی، حمل‌ونقل، اجاره یا خرید مسکن، آب و برق را به‌صورت جزئی بدانید. در مطلب هزینه زندگی در استان های مختلف کانادا، این موارد را مطالعه کنید.

مقایسه هزینه زندگی در کانادا نسبت به سایر کشورها

اگر قصد مهاجرت یا تحصیل در کانادا رادارید و هزینه ها برای شما اهمیت بالایی دارد به نمودار زیر نگاهی بیندازید. این آمار توسط سایت Numbeo، در سال 2021، تهیه‌شده که براین اساس کانادا بیست و ششمین کشور گران‌قیمت برای زندگی در جهان است.

شاخص هزینه زندگی در کانادا با استفاده از معیار NYC

سخن پایانی

هزینه زندگی در کانادا از فاکتورهای مهمی است که قبل از مهاجرت، باید آن را در نظر گیرید. در این مقاله هزینه زندگی یک شخص مجرد و متاهل، و همینطور مخارج زندگی در زمینه حمل و نقل، مسکن، خورد و خوراک، تفریحات و بقیه موارد در کشور کانادا، بررسی شد. این هزینه به تفکیک استان‌های کانادا بررسی شد و با درآمد ماهانه شخص هم مقایسه شد. با این آمار می‌توانید ببینید که هزینه زندگی در کشوری مانند کانادا آنقدرها هم بالا نیست. با مقایسه مخارج زندگی در کانادا باسایر کشورها می‌توان کانادا را حتی جز کشورهای پیشرفته ارزان در نظر گرفت.

برای مطالعه بیشتر درباره مزایا و معایب مهاجرت به کانادا، مطلب زندگی در کانادا را از دست ندهید.

سوالات متداول:

به طور میانگین برای یک خانواده چهار نفره، باید ماهانه بالغ بر 5 هزار دلار، هزینه زندگی بپردازید.

یک فرد مجرد به طور میانگین با هزینه اجاره مسکن و دیگر هزینه ها باید ماهانه بالغ بر 2 هزار دلار پرداخت کند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره هزینه‌های زندگی در کانادا، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید.

شهر کبک. یکی از ارزان ترین شهرها برای زندگی در کانادا، شهر کبک است که به عنوان مقرون به صرفه‌ترین شهر در میان 15 شهر بزرگ این کشور رتبه بندی می‌شود. برآورد هزینه های زندگی به صورت ماهانه در کانادا حدود 1125دلار کانادا است.

انتاریو بزرگ‌ترین استان کانادا با بیش از 14.7 میلیون نفر است و یکی از گران ترین استان ها ازنظر هزینه است.

طبق آمار Numbeo، برای اواسط سال 2021، کانادا بیست و ششمین کشور گران‌قیمت برای زندگی در جهان است. جمعیت Numbeo هزینه‌های مختلف زندگی را در سراسر جهان اعلام می‌کند که در متن مقاله می‌توانید این مقایسه را ببینید.

guest
142 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها