موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آشنایی با ویژگی های خوب مردم استرالیا

آشنایی با ویژگی های خوب مردم استرالیا

کشور استرالیا به عنوان یک کشوری که توانسته خود را از بحران های اقتصادی به دور نگه دارد، از وضعیت کار و اشتغال و به طور کلی اقتصادی بسیار مطلوبی برخوردار است. شاید به همین دلیل است که بسیار مورد توجه علاقه مندان به مهاجرت قرار گرفته است. استرالیا نیز از این فرصت به نفع خود استفاده کرده است و در صدد این است که افراد متخصص و یا سرمایه گذاران را جذب کند تا به کمک آن ها بتواند اقتصاد خود را بیشتر از این رونق دهد. به همین منظور روش های مهاجرت به استرالیا انواع مختلفی دارد تا افراد با شرایط مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.

اگر شما هم علاقه مند به کشور استرالیا هستید و می خواهید شانس کار، تحصیل و زندگی در استرالیا را داشته باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، چرا که می خواهیم درباره ویژگی های خوب مردم استرالیا برای شما صحبت کنیم و از مزایای مهاجرت به استرالیا بگوییم. فراموش نکنید که مشاوران موسسه مهاجرتی پارسی کانادا نیز مثل همیشه آماده خدمت رسانی به شما هستند و از طریق همین صفحه می توانید با آنها ارتباط بگیرید و پرسش های خود را درباره مهاجرت به استرالیا از آن ها بپرسید.

آشنایی با مردم، دین، زبان و فرهنگ استرالیایی

برای اینکه بتوانید در این کشور راحت تر زندگی کنید و زودتر خودتان را با شرایط آن وفق دهید، لازم است که با فرهنگ و آداب رسوم و البته مردم این کشور آشنا باشید. در ادامه می خواهیم شما را با دین، زبان و فرهنگ مردم استرالیا بیشتر آشنا کنیم. بخشی از فرهنگ هر کشوری را دین آن کشور شامل می شود. در کشور استرالیا هم علی رغم این که در حدود نیمی از مردم استرالیا مسیحی هستند، اما این کشور هیچ دین رسمی ندارد.

مردم استرالیا در انتخاب دین کاملا آزاد هستند و تا زمانی که دیگر قوانین کشور را زیر پا نگذارند، می توانند هر دینی که تمایل دارند را انتخاب کنند. به همین دلیل تقریبا پیروان تمامی ادیان را می توانید در استرالیا بیابید که این خود نشان دهنده تنوع فرهنگی بالا در این کشور می باشد. بسیاری از دانشگاه های استرالیا زیر ساخت های لازم برای عبادت های مختلف را فراهم کرده اند تا دانشجو های بین المللی با هر دینی بتوانند مناسک دینی شان را انجام دهند.

ویژگی های خوب مردم استرالیا

ویژگی های خوب مردم استرالیا

و اما در مورد زبان استرالیا چطور؟ کشور استرالیا زبان رسمی ندارد، اما اکثریت جمعیت آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند و در واقع زبان انگلیسی زبان مادری شان است. بر اساس آخرین گزارشات اعلام شده، در حدود 73% مردم استرالیا حتی اگر به چند زبان مسلط باشند، در خانه تنها به زبان انگلیسی صحبت می کنند. انگلیسی استرالیایی یک لهجه و دایره لغات خاصی دارد که مختص خود استرالیا است. به دلیل اینکه حمعیت این کشور را افرادی از حدود دویست کشور مختلف در جهان تشکیل می دهد، زبان های بسیار متنوعی هم در این کشور وجود دارد.

زبان های دیگری که در استرالیا متداول و رایج است زبان های چینی ماندارینی، ایتالیایی، عربی و یونانی است. بر اساس گزارشات ادعا می شود که زمانی حدود چهارصد زبان مختلف در این کشور استفاده می شده که امروز این تعداد به هفتاد زبان رسیده است و البته سی مورد از آن ها در خطر انقراض هستند. پس شما با سفر به این کشور شانس رویارویی با زبان های مختلفی را دارید که می تواند یک موقعیت جالب برای شما تلقی شود.

آداب و رسوم استرالیایی ریشه در ساکنین اولیه این کشور دارد. آن ها مهاجرینی بودند که از افریقا و آسیا در حدود هفتاد هزار سال پیش به این کشور سفر کردند. زمانی که بریتانیایی ها به استرالیا آمدند بیماری هایی را نیز با خود همراه داشتند که منجر شد ساکنین اولیه استرالیا خسارت های جانی زیادی ببینند. اما از طرفی اروپایی ها با استفاده ازمنابع طبیعی استرالیا شروع به کشت و کار های وسیع در این کشور کردند. بر همین اساس امروزه هنوز هم تنوع های فرهنگی زیادی در این کشور وجود دارد که هر کدام آداب و رسوم، زبان و دین خاص خود را دارند.

هنر در استرالیا هم ریشه در ماقبل تاریخ دارد و از آن زمان آثار کنده کاری، مجسمه ها و نقاشی های زیادی بر جای مانده است. گس می توان گفت هنر استرالیایی تاریخ طویلی در خود دارد که اگر علاقه مند به آن باشید می توانید با مطالعه آن ها مطالب زیادی بیاموزید. تصور کنید با مطالعه هنر استرالیا می توانید به تاریخ سی هزار سال پیش دست پیدا کنید! علاوه بر این این کشور پر از موزه ها و گالری ها است که تحت حمایت های دولتی، دولت محلی و ملی است. حتی برخی از این موزه ها تحت حمایت برخی دانشگاه ها و بخش های خصوصی است. اما مردم استرالیا چه ویژگی هایی دارند که این کشور را  به بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کرده است؟

ویژگی های خوب مردم استرالیا

مهاجرت به هر کشوری می تواند برای هر فردی چالش برانگیز باشد. به هر حال دور شدن از وطن و خانواده برای هر فردی سختی های خاص خودش را دارد. اما هدف از مهاجرت دست یابی به یک موقعیت کاری و زندگی بهتر می باشد، به همین دلیل مهاجران رنج مهاجرت را به جان می خرند تا به اهداف بزرگ شان برسند. برای اینکه بتوانید بهتر و سریع تر در کشور استرالیا خود را وفق دهید لازم است که با مردمش آشنا باشید و ویژگی های آن ها را بشناسید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با چند ویژگی خوب این مردم آشنا کنیم.

  • مردم استرالیا، افراد خونسرد و آرامی هستند!

پس از مهاجرت به استرالیا وقتی وارد این کشور می شوید، قطعا با این عبارت زیاد روبه رو می شوید “no worries, mate” یعنی “نگران نباش رفیق”. شاید دلایل این خونسردی های استرالیایی ها سواحل طویل و آرام شان، طبیعت خارق العاده و یا کیفیت بالای زندگی باشد اما هر چیزی که هست، هیچ چیز نمی تواند حال استرالیایی ها را بد کند. بد نیست شما نیز با مهاجرت به این کشور، این رفتار را تمرین کنید و کمتر به خودتان سخت بگیرید و بیشتر به فکر لذت بردن از زندگی باشید، تنها کافی است در سواحل زیبای استرالیا دراز بکشید و به زیبایی هایی که خداوند در این کشور خلق کرده است، فکر کنید و احساس لذت و رضایت کنید.

ویژگی های خوب مردم استرالیا

ویژگی های خوب مردم استرالیا

  • استرالیایی ها افراد راحتی هستند

استرالیا خود را در قید و بند قوانین و مقررات قرار نمی دهند و نگران نظرات منفی دیگران درباره خودشان نیستند، به همین دلیل در هر لحظه هر کاری که دلشان بخواهد را انجام می دهند. پس ممکن است با ورود به این کشور و مشاهده رفتار استرالیایی ها گمان کنید چقدر آن ها بی ادب هستند. اما این نشان از راحتی استرالیایی هاست که البته تناسب چندانی با فرهنگ ما ایرانی ها ندارد. اما بهتر است شما همدر صورت دریافت اقامت استرالیا نه به خودتان و نه به آن ها سخت نگیرید تا هر دو کنار هم بتوانید کار و زندگی کنید.

  • مردم استرالیا افراد شوخ طبعی هستند

وقتی وارد کشور استرالیا می شود در اولین برخورد خود با یک استرالیایی و یا در هر مکالمه ای که میان دو استرالیایی شکل می گیرید، می توانید شاهد شوخی های آن ها باشید. اما گمان نکنید که آن ها قصد تمسخر شما را دارند، بلکه اگر یک استرالیایی با شما آنقدر احساس راحتی کند که به دنبال آن کار به شوخی و خنده برسد، این نشان دهنده علاقه آن ها به شما است. پس بهتر است ناراحت نشوید و یا به دلیل این رفتار استرالیایی ها به آن ها بی احترامی نکنید.

  • استرالیایی ها افراد ساده و بی آلایشی هستند

منظور از ساده، کودن و احمق نیست!!! بلکه سادگی در زندگی است. مثلا استرالیایی ها به راحتی با یک پیک نیک در آخر هفته و خوردن کباب شاد و خوشحال می شوند. یا اینکه به راحتی با دراز کشیدن در کنار ساحل می توانند احساس خیلی خوبی داشته باشند. آن ها برای دست یابی به احساس خوب، خیلی به خودشان سخت نمی گیرند و راه درازی را برای این کار طی نمی کنند. خوشبختی را در کنار خود می بینند و خیلی ساده از زندگی شان لذت می برند. این یک ویژگی خیلی خوبی است که بد نیست شما هم با سفر به استرالیا آن را یاد بگیرید و همیشه در هر لحظه از زندگی تان لذت ببرید و احساس شادی کنید.

ویژگی های خوب مردم استرالیا

ویژگی های خوب مردم استرالیا

  • استرالیایی ها افراد متفاوتی هستند

همانطور که در بالاتر هم گفتیم از آنجایی که کشور استرالیا هم در زمان های بسیار دور و هم در سال های اخیر پذیرای ملیت ها و قومیت های مختلفی بوده است، از تنوع فرهنگی زیادی هم برخودار است. به گفته خودشان: “ما همه استرالیایی هستیم، اما متفاوت”. بسیاری از جمعیت این کشور متولد کشور های خارجی دیگر هستند که بر اساس آخرین گزارشات این عدد برابر با بیست و شش درصد بوده است. این در حالی است که در کشور کانادا و امریکا به ترتیب 22 و 14 درصد می باشد. این تفاوت های فرهنگی را در بدو ورودتان به این کشور می توانید احساس کنید.

  • مردم استرالیا بسیار صبور هستند

بیش از شش میلیون از جمعیت استرالیا خارج از این کشور به دنبال آمده اند، سازگاری با این افراد که قومیت ها و ملیت های مختلف هستند و علایق و سلایق و البته آداب و رسوم خاصی دارند، نیاز به تحمل و صبری زیاد دارد که خوشبختانه استرالیایی ها آن را دارند. ضمن اینکه استرالیایی ها این موقعیت و حضور خارجی ها را برای خود تبدیل به یک فرصت کرده اند که از طریق آن می توانند چیز های زیادی از افراد متفاوت بیاموزند و از آن ها برای گیشرفت زندگی و اقتصاد خودشان استفاده کنند.

  • استرالیایی ها خیلی ورزش دوست هستند

ورزش در این کشور بخشی از سبک زندگی مردم آن می باشد و شهر ورزشی آن ملبورن است. هر ساله بسیاری از رخداد های ورزشی در این شهر با شکوه خاصی برگزار می شود و مردم استقبال بی نظیری از آن ها می کنند. ورزش هایی که در این کشور متداول تر است شامل ماشین رانی، اسب سواری و تنیس می باشد. اما تیم های هاکی روی چمن، واترپلو و والیبال کشور استرالیا همیشه در جمع بهترین تیم های جهان قرارمی گیرند.

با این ویژگی های خوبی که مردم استرالیا دارند و فرصت های بی نظیری که این کشور برای مردمش فراهم کرده است، می توان گفت این کشور یک مقصد مهاجرتی بسیار عالی برای ایرانیانی به حساب می آید که به دنبال یک زندگی بهتر می باشند. در کشور استرالیا می توانید هم به عنوان محصل و دانشجو اقامت بگیرید و هم از طریق کار و ویزای سرمایه گذاری وارد این کشور شوید.

توصیه ما به شما این است که برای داشتن یک برنامه مهاجرتی امن و کم هزینه با مراجعه به وکلای حرفه ای پارسی کانادا، ضمن توضیح شرایط خاص خودتان، از بهترین روش مهاجرت به استرالیا هم با خبر شوید. کارشناسان پارسی کانادا با سابقه درخشانی که در زمینه پرونده های مهاجرتی داشته اند، می توانند بهترین مشاور شما در این زمینه باشند و در وقت و هزینه های شما برای مهاجرت به کشور استرالیا کمک کنند.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها