موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اختصاص 50 میلیون دلار به کارگران خارجی توسط دولت کانادا

اختصاص 50 میلیون دلار به کارگران خارجی توسط دولت کانادا

دولت کانادا به منظور مبارزه با ویروس کرونا و البته حفظ سلامت شهروندان و کارکنان خارجی، 50 میلیون دلار را صرف قرنطینه کامل نیروی کار خارجی کرد. درواقع این بودجه به منظور کمک به کارفرمایان برای رعایت تمامی قوانین و پروتکل های بهداشتی و ماندن کارگران در قرنطینه به مدت دو هفته است.

طبق قوانین وضع شده نیروی کار خارجی نیز مانند مسافران بایستی به محض ورود به کانادا به مدت 14 روز در قرنطینه بمانند. این قوانین در حال حاضر به سختی در حال پیگیری است و تمامی مسافرانی هم که به کانادا می آیند اما اقامت گاه مشخصی ندارند باید این هفته را در هتل ها قرنطینه شوند.
و نیروی کار در حمایت کامل کارفرکای خود هستند و کارفرما موظف است، اسکان، غذا و مواد بهداشتی مورد نیاز این افراد را فراهم کند چرا که دولت به ازای هر نیروی کار معادل 1500 دلار در اختیار صاحب کار قرار می دهد. البته این مبلغ مشروط به این که در مدت 14 روز، کارفرما تمامی دستورات مرتبط با قرنطینه را اجرا کرده باشد در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت. البته چنانچه کارفرما و یا کارگر هر کدام از قوانین وضع شده سرپیچی کنند، جریمه شده و یا مجازات به حبس خواهند شد.

کارگران خارجی نقش بسیار پر رنگی در اقتصاد کانادا ایفا می کنند. تولیدی های گوشت و غذاهای دریایی، مزارع میوه و سبزی تا حدود زیادی به حضور کارگران خارجی وابسته است. از این رو دولت کانادا اعلام کرده است که با کارفرمایان همکاری های لازم را به جهت جذب نیروی کار مورد نیازش خواهد کرد. از این رو علاقه مندان می توانند برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها