موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

استقبال کانادا از 39 هزار مهاجر در سال 2022

استقبال کانادا از 39 هزار مهاجر در سال 2022

کانادا در طی سه سال آینده از بیش از یک میلیون مهاجر جدید برای اقامت دائم استقبال خواهد کرد. این خبر 12 مارس در برنامه سطوح مهاجرت 2020-2022 دولت فدرال رونمایی شد. کانادا رویکرد خود را برای افزایش تدریجی پذیرش مهاجران ادامه می دهد. به احتمال زیاد این امر به ذینفعان فرصت می دهد تا برای حمایت از جمعیت بزرگتر برنامه ریزی کافی داشته باشند.

در حالی که کانادا از 320000 مهاجر در سال 2018 و در سال 2019 از 341000 مهاجر استقبال کرده است، مجدداً نیز در سال 2020 پذیرش 341000 مهاجر را هدف قرار داده است. هدف از این برنامه استقبال از 351000 نفر دیگر در سال 2021 و 361000 مورد دیگر در سال 2022 است. مهم ترین افشاگری این خبر، هدف کانادا برای سال 2022 است زیرا امروز اولین بار است که چنین اطلاعاتی در دسترس عموم قرار گرفته است.

در سال 2017، کانادا پس از اولین تلاش بین سال های 1984-1982 با رکود اقتصادی درگیر شد، برنامه های چندین ساله را دوباره معرفی کرد. بازگشت به برنامه های چند ساله به ذینفعان مانند برنامه ریزان شهری کمک می کند که پیش بینی کنند برای حمایت اقتصادی و اجتماعی افرادی که تازه وارد این کشور شدند، چه اقداماتی باید انجام دهند.

افزایش تعداد پذیرش مهاجران به منظور کاهش فشارهای اقتصادی و مالی کانادا که به دلیل پیر شدن جمعیت و پایین بودن نرخ تولد با آن روبروست، می باشد. در دهه آینده بیش از 9 میلیون کانادایی به سن بازنشستگی می رسند و این بدان معناست که کانادا برای حفظ نیروی کار و اقتصاد سالم به مهاجران وابسته است.

استقبال کانادا از 390000 مهاجر در سال 2022

دسته اقتصادی برای پیش برد مسیر

کانادا همچنان برای متعادل کردن تعداد مهاجران، به پذیرش آن ها تحت برنامه اقتصادی ادامه خواهد داد، 58 درصد آن ها تحت برنامه ویزای اکسپرس انتری، برنامه منتخب استانی، برنامه کبک و دیگر برنامه های فدرال مانند ویزای کاری آتلانتیک به کانادا می آیند. بیشتر این رشد از برنامه های اقتصادی حاصل می شود، زیرا هدف آن افزایش 10000 مهاجر به صورت سالانه است.

در مقایسه با سال 2019، دولت کانادا، پذیرش از طریق برنامه منتخب استانی را تا سال 2022، 20 درصد افزایش خواهد داد. پذیرش استان کبک هنوز برای سال های 2021 و 2022 مشخص نشده است، زیرا دولت فدرال منتظر مشورت با کبک با توجه به اصلاحات اساسی است که استان در حال حاضر در سیستم مهاجرت خود انجام می دهد.

علاوه بر این، 26 درصد تحت دسته بندی خانواده مورد استقبال قرار می گیرند، در حالی که 16 درصد باقیمانده نیز به دلایل بشر دوستانه پذیرفته می شوند. پذیرش مهاجر تحت دسته بندی خانواده رشدی نخواهد داشت. دولت برای سه سال آینده 91000 مهاجر را تحت این دسته بندی مورد هدف قرار داده است. پذیرش مهاجر به دلایل بشر دوستانه نیز رشد کمی خواهد داشت.

مقایسه میزان مهاجرت کانادا از گذشته، حال و آینده

میزان مهاجرت فعلی کانادا مطابق با استاندارد های تاریخی زیاد است. این کشور از زمان تأسیس آن در سال 1867 از مهاجران زیادی استقبال کرده است. بر اساس آمار، اکنون 0.9 درصد از جمعیت کانادا را مهاجران تشکیل داده اند. در مقایسه، ایالات متحده آمریکا اخیرا به طور میانگین سالانه از حدود یک میلیون مهاجر استقبال کرده است. با این حال، این رقم فقط 0.3 درصد از جمعیت آن را نشان می دهد.

کانادا برای افزایش و حفظ استاندارد های بالای زندگی، همچنان به افزایش پذیرش مهاجران ادامه می دهد. پیری جامعه باعث تضعیف نیروی کار و کاهش رشد اقتصادی خواهد شد زیرا هزینه های مالی مانند مراقبت های بهداشتی و درمانی افزایش می یابد. ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت به جمعیت سالخورده آن حتی گران تر می شود. مهاجرت به رشد اندازه نیروی کار کانادا کمک می کند و باعث می شود مردم به عنوان کارگر، مصرف کننده و مالیات دهنده در اقتصاد کشور مشارکت داشته باشند.

این خبر بخشی از روند گسترده تری است که احتمالاً شاهد آن خواهیم بود که کانادا سرانجام آستانه 400000 نفر را خواهد شکست. این کشور برای استقبال از حدود 3.5 میلیون مهاجر در این دهه، در مقایسه با 2.8 میلیون بین سال های 2010-2019، آماده است. با این حال، همانطور که گفته شد، شرایط جمعیتی و اقتصادی تنها یکی از شش عاملی است که آینده مهاجرت به کانادا را شکل می دهد. تا ماه نوامبر، دولت کانادا برنامه سطح مهاجرت بعدی را که ممکن است شامل هدف خود برای سال 2023 باشد، ارائه می دهد.

 

استقبال کانادا از 390000 مهاجر در سال 2022 خبر خوبی برای کسانی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا از جمله ویزای اکسپرس انتری، ویزای کار کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و … وجود دارد. همچنین این افزایش پذیرش مهاجر توسط دولت کانادا شانس شما را برای اخذ اقامت دائم افزایش می دهد. موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت با بیش از ده سال سابقه درخشان و صدها پرونده موفق مهاجرتی در تمامی مراحل از وقت سفارت گرفته تا رزرو بلیط به شما کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا آن ها اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها