موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

امکان ورود خانواده ها به کانادا

امکان ورود خانواده ها به کانادا

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا طی جلسه توجیهی مربوط به کرونا، بیان کرده است که در تاریخ 8 ژوئن از ساعت 11:59 دقیقه اقوام درجه یک کانادایی می توانند به این کشور وارد شوند. تمام اتباع خارجی که واجد شرایط می باشند، جدا از اینکه از چه کشوری وارد کانادا می شوند از محدودیت های سفر معاف هستند.

اتباع خارجی که بستگان درجه یک آن ها شهروند کانادا می باشند یا اقامت کانادا به صورت دائم را دارند و مبتلا به بیماری کرونا نیستند می توانند وارد این کشور شوند. این افراد در صورتی می توانند وارد کانادا شوند که بازدیدشان محدود به 15 روز باشد و به موجب قانون می بایست بعد از ورود به کانادا به مدت 14 روز خود را قرنطینه کنند.

بستگان درجه یک شامل همسر، فرزندان وابسته، پدرو مادر، نامادری ها/ ناپدری ها و قیم و سرپرست می شود.

نکته قابل توجه این است که این معافیت شامل حال دارندگان اقامت موقت کانادا نمی شود. بلکه تنها شهروندان کانادا و دارندگان اقامت دائم می توانند به خانواده شان بپیوندند.

ترودو در 29 مارس گفت که دولت فدرال تصمیم دارد محدودیت های سفر را برای بستگان درجه یک آسان کند اما باید ابتدا حمایت دولت های استانی را کسب کند.

مارک مندسینو وزیر مهاجرت کانادا پس از بیانیه ترودو عنوان کرد که دولت فدرال توانسته است حمایت دولت های استانی را جلب کند. مندسینو گفته است که هدف از این معافیت جدید پیوستن اعضای خانواده ها به هم است، اگرچه دولت همچنان سفرهای کوتاه مدت (کمتر از 15 روز) را برای حفاظت از سلامت ساکنان کانادایی ممنوع اعلام کرده است.

نکته قابل توجه این است که دولت کانادا از زمان شیوع ویروس کرونا تا به حال، تدابیر ویژه ای در خصوص مهاجرت به کانادا اجرا کرده است و مقصود از اکثر این اقدامات، رسیدگی به درخواست های مهاجرت و تردد افراد در بحران کرونا می باشد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها