موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی استان‌های کانادا | شناخت این کشور مثل کف دست!

معرفی استان‌های کانادا | شناخت این کشور مثل کف دست!

کانادا (Canada) دومین کشور بزرگ جهان است که در بخش شمالی قاره امریکا و نزدیک به قطب شمال قرار دارد. این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس، از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده شده است. کانادا فقط یک مرز زمینی دارد و آن هم از جنوب و با کشور آمریکا (USA) است.

این کشور 5 منطقه (Region)، 10 استان (Province) و 3 قلمرو (Territory) دارد. نقشه قلمروها و استان‌های کانادا را در زیر می‌بینید:

⚠️ نکته: کانادا، استان دارد؛ اما بسیاری از افراد این استان‌ها را به نام “ایالت” می‌شناسند. استفاده ما از کلمه “ایالت” در این مطلب صرفاً برای این است که اغلب کاربران، “ایالت‌های کانادا” را به جای “استان‌های کانادا” جستجو می‌کنند.

نقشه ایالت های کانادا و قلمروهای آن

مناطق کانادا (Regions):

  • منطقه اطلس یا آتلانتیک (Atlantic)
  • منطقه شمالی (North)
  • منطقه ساحل غربی (West Coast)
  • منطقه فلات یا علفزار (Prairies)
  • کانادای مرکزی (Central Canada)

منطقه، بزرگ‌ترین واحد بخش‌بندی کشور کانادا است. یعنی قلمروها و استان‌ها زیر مجموعه مناطق کانادا هستند. در ادامه این مطلب استان های کانادا را معرفی می‌کنیم و با هر کدام بیشتر آشنا خواهید شد.

قبل از آن، اگر مایلید درباره 3 قلمرو این کشور یعنی قلمرو یوکان (Yukon)، نوناووت (Nunavut) و نورت‌وست تریتوریز (Northwest Territories) مطالعه کنید، به مطلب قلمروهای کانادا سر بزنید.

معرفی استان های کانادا

بالاتر گفتیم که کانادا 10 استان یا ایالت دارد. مهم‌ترین ایالت از لحاظ اقتصادی و سیاسی در کانادا انتاریو (Ontario) است که پایتخت کانادا، اتاوا (Ottawa) و پرجمعیت‌ترین شهر آن یعنی تورنتو (Toronto) هم در آن قرار دارد. در ادامه با استان‌های کانادا در قالب جدول آشنا شده و پس از آن معرفی استان‌ها را با انتاریو شروع می‌کنیم:

ایالتمرکززبان رسمی
انتاریو (Ontario)تورنتو (Toronto)انگلیسی
آلبرتا (Alberta)ادمونتون (Edmonton)انگلیسی
بریتیش کلمبیا (British Columbia)ویکتوریا (Victoria)انگلیسی
مانیتوبا (Manitoba)وینیپگ (Winnipeg)انگلیسی
نیوبرانزویک (New Brunswick)فردریکتون (Fredericton)انگلیسی - فرانسوی
نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)
سنت جانز (St. John's)انگلیسی
نوا اسکوشیا (Nova Scotia)هالیفاکس (Halifax)انگلیسی
جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)
شارلوت‌تاون (Charlottetown)انگلیسی
کبک (Quebec)کبک (Quebec City)فرانسوی
ساسکاچوان (Saskatchewan)رجاینا (Regina)انگلیسی

انتاریو (Ontario): محبوب‌ترین و گران‌ترین استان کانادا

انتاریو در مرکز شرقی این کشور و در مرز ایالات متحده و دریاچه گریت لیکز (The Great Lakes) واقع‌ شده است. انتاریو، از طرفی دومین استان بزرگ در کل منطقه و از طرفی پرجمعیت‌ترین استان کانادا محسوب می‌شود.

ایالت انتاریو کانادا

استان انتاریو را می‌توان در دو بخش شمالی و جنوبی بخش‌بندی کرد. بخش بزرگ‌تر بخش شمالی است که به علت هوای سرد و پوشش جنگلی انبوه، جمعیتی پراکنده دارد. در مقابل بخش جنوبی با شامل بودن زمین‌های زراعی اکثریت جمعیت را در خود جا داده است.

با این حساب آب‌وهوا در این استان با توجه به فصل و مکان متنوع و سرد، خشک یا قطبی است. تورنتو (Toronto) مرکز انتاریو است که بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شهر کانادا است.

نامانتاریو (Ontario)
پرچمپرچم انتاریو کانادا
پایتختتورنتو (Toronto)
جمعیتحدود 14.7 میلیون نفر
زبانانگلیسی، فرانسوی
آب‌وهواهوای سرد و خشک، قطبی
ویژگی اصلیطبیعت زیبا در کنار ساختمان‌های بلند
مذهبکاتولیک، پروتستان، بی‌ دین
معروف‌ترین شهرهاتورنتو، اتاوا

این شهر به برج مشهور CN Tower، های‌پارک (High Park) و درختان بلوط شناخته می‌شود. اتاوا هم پایتخت کانادا به خاطر سبک معماری ویکتوریایی به‌عنوان یک شهر هنری شناخته‌شده است. مکان‌های دیدنی این استان کانادا شامل:

  • آبشار نیاگارا (Niagara Falls)
  • پارک آلگونکوین (Algonquin Provincial Park)
  • فستیوال استراتفورد (Stratford Festival)
  • ساختمان پارلمان
  • رفتینگ در رودخانه اتاوا
  • جزیره مانیتولین (Manitoulin Island)
  • پارک تاریخی ویلیام چهارم (Fort William Historical Park)
  • هزار جزیره (Thousand Islands)

اطلاعات بیشتر درباره این استان را می‌توانید در مطلب استان انتاریو کانادا مطالعه کنید. همچنین نقشه این استان را هم در زیر آورده‌ایم:

نقشه انتاریو:

آلبرتا (Alberta): سرزمین فرهنگ

استان آلبرتا جز بزرگ‌ترین استان‌ های کانادا از نظر وسعت و چهارمین استان پرجمعیت کاناداست که در غرب این کشور واقع‌شده است. این استان از شرق با ساسکاچوان مرز مشترک دارد و از سمت غرب نیز با کوه‌های راکی همسایگی دارد که آن را تبدیل به محل مشهوری برای اسکی‌بازان و کوهنوردان ساخته است.

ایالت آلبرتا کانادا

ویژگی خاص آلبرتا، اولین تأمین‌کننده انرژی بودن آن در منطقه است. از طرفی دیگر این منطقه قطب صنعت نفت خام کانادا است. آلبرتا در زمینه تحصیلات عالی با ۲۴ موسسه و ۴ دانشگاه هم در کانادا پیشرو است. به همین‌دلیل زندگی در آلبرتا برای دانشجویان از نظر کیفیت آموزشی مناسب است.

نامآلبرتا (Alberta)
پرچمپرچم ایالت آلبرتا کانادا
مرکزادمونتون (Edmonton)
جمعیتحدود 4.4 میلیون نفر
زبانانگلیسی
آب‌وهواتابستان معتدل و شرجی، زمستان سرد
ویژگی اصلیتأمین‌کننده انرژی، قطب نفت
مذهبمسیحیت
معروف‌ترین شهرهاادمونتون، کلگری (Calgary)، بانف (Banff)، جاسپر (Jasper)

میزبانی جشنواره‌های معروف کلگری استمپید (Calgary Stampede)، فرهنگ گاوچرانی مردم این منطقه را نشان می‌دهد. فستیوال‌های موسیقی ادمونتون فولک (Edmonton Folk Music Festival)، وجود مرکز خرید ادمونتون مال در شهر ادمونتون و کوه‌های راکی دیگر ویژگی خاص این استان محسوب می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره این استان را می‌توانید در مطلب استان آلبرتا کانادا مطالعه کنید.

نقشه آلبرتا:

بریتیش کلمبیا (British Columbia): قدیمی ترین استان کانادا

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان در بین استان‌های کانادا و با توجه به اکتشافات تاریخی، قدیمی‌ترین استان این کشور محسوب می‌شود. این استان در کنار اقیانوس آرام قرار دارد و سواحل، جزایر و بافت کوهستانی آن را بهترین مکان برای اسکی‌بازان، کایاک سواران و دوچرخه‌سواران کوهستانی تبدیل کرده است.

ایالت بریتیش کلمبیا کانادا

بریتیش کلمبیا به جزایر زیبای هایدا گوای (Haida Gwaii) و تماشای نهنگ‌ها در گذرگاه میانی شهرت دارد. استان بریتیش کلمبیا بزرگ‌ترین صادرکننده الوار و محصولات چوب در کانادا است. صادرات الوار در کنار فیلم‌سازی و شیلات یکی از سه صنعت اصلی بریتیش کلمبیا است.

نامبریتیش کلمبیا (British Columbia)
پرچمپرچم ایالت بریتیش کلمبیا
مرکزویکتوریا (Victoria)
جمعیتحدود 5.2 میلیون نفر
زبانانگلیسی
آب‌وهوامعتدل
ویژگی اصلیمهاجرپذیرترین استان، چند ملیتی
مذهبمسیحیت، بی دین
معروف‌ترین شهرهاویکتوریا، ونکوور (Vancouver)، ویسلر (Whistler) و کلونا (Kelowna)

گردشگری هم یکی دیگر از منابع اصلی درآمد این استان است.

نقشه بریتیش کلمبیا:

منیتوبا (Manitoba): پل ارتباطی به اروپا و آسیا

استان مانیتوبا شرقی‌ترین استان پهناور و مرکز طولی کشور کانادا است. به علت وجود دشت‌های قطبی در قسمت شمالی این استان بیشتر جمعیت در نیمه جنوبی آن متمرکز شده‌اند.

اکثر ساکنان این استان را مردم بومی متی (Métis) تشکیل می‌دهند که از 6000 سال پیش در این منطقه هستند.

ایالت مانیتوبا کانادا

در استان منیتوبا، بندر چرچیل (Port of Churchill) مکانی برای دسترسی به اروپا و آسیا است. دریاچه وینیپیگ (Winnipeg Lake) در این استان، جزء دریاچه‌های آب زلال در دنیا است. دومین خلیج بزرگ دنیا خلیج هادسن دی نیز در منیتوبا قرار دارد.

ناممنیتوبا (Manitoba)
پرچمپرچم منیتوبا کانادا
مرکزوینیپگ (Winnipeg)
جمعیتحدود 1.3 میلیون نفر
زبانانگلیسی، فرانسوی
آب‌وهوازمستان‌های سرد با بارش برف
ویژگی اصلیدومین ایالت جوان، اقتصاد پایدار، وجود معادن و صنایع بزرگ
مذهبمسیحی، بدون مذهب
معروف‌ترین شهرهاوینیپگ و چرچیل (Churchill)

از جذابیت‌های این استان خرس‌های قطبی و دو فستیوال زمستانی و فستیوال فرهنگ غذایی است. شهر چرچیل یکی از سه مکان برتر برای مشاهده شفق قطبی به شمار می‌رود. اطلاعات بیشتر درباره این استان را می‌توانید در مطلب استان مانیتوبا کانادا مطالعه کنید.

نقشه منیتوبا:

نیوبرانزویک (New Brunswick): مهد شاعران و نویسندگان

استان نیوبرانزویک در ساحل شرقی کانادا و با بیشترین مرز دریایی است. از شمال به استان کبک و از شرق در مجاورت خلیج سنت لارنس قرار دارد. در بخش غربی نیز با ایالت مِین آمریکا (Maine) مرز مشترک دارد.

ایالت نیوبرانزویک کانادا

نیوبرانزویک مهد شاعران، نویسندگان و هنرمندان کانادایی است. آداب اجتماعی مردم این منطقه تحت تأثیر مردم فرانسه، انگلیس و ایرلند قرار دارد. علاقه به شعر، آواز و رقص محلی در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد.

نامنیوبرانزویک (New Brunswick)
پرچمپرچم ایالت نیوبرانزویک کانادا
پایتختفردریکتون (Fredericton)
جمعیتحدود 789 هزار نفر
زبانانگلیسی، فرانسوی
آب‌وهوامعتدل
ویژگی اصلیارزان‌ترین ایالت برای زندگی
مذهبمسیحی، بی دین
معروف‌ترین شهرهافردریکتون، مونکتون (Moncton)، سنت جان (St Johns)

اقتصاد این استان بر پایه فعالیت‌های خدماتی، آموزشی، کشاورزی و بیمه است. بندر سنت جان و فردریکتون هم راهی برای کسب درآمد مردم این استان است. معادن مختلف و بخش پرورش میگو و خرچنگ هم جزء فعالیت‌های اقتصادی مهم در این استان محسوب می‌شوند. اطلاعات بیشتر درباره این استان را در مطلب استان نیوبرانزویک کانادا مطالعه کنید.

نقشه نیوبرانزویک:

نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador): سرزمین جزیره ها

نیوفاندلند و لابرادور، شرقی‌ترین استان کانادا است که شامل جزیره نیوفاندلند و سرزمین لابرادور است. یک مرز این استان اقیانوس اطلس است و شامل 7 جزیره می‌شود.

سنت جانز، شهر مرکزی و بزرگ‌ترین شهر در نیوفاندلند است. 90 درصد ساکنین این استان در همین جزایر و به‌ویژه جزیره آوالون سکونت دارند. طبیعت زیبای این مناطق بر خلق و خوی مردمانش تاثیر گذاشته و مردم بسیار شاد و خوش برخورد هستند.

ایالت نیوفاندلند و لابرادور کانادا

جزیره آوالون (Avalon Peninsula) و دیدن کوه‌های یخی، پارک ایروینگ و طبیعت زیبا و روح بخش آن از جذابیت‌های این منطقه است. اقتصاد این منطق بر پایه منابع طبیعی می‌چرخد.

نامنیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)
پرچمپرچم ایالت نیوفاندلند و لابرادور
پایتخت(سنت جونز) St. John's
جمعیتحدود 520 هزار نفر
زبانانگلیسی
آب‌وهواتابستان معتدل و زمستان تقریباً سرد
ویژگی اصلیطبیعت بسیار زیبا
مذهبمسیحی، بی دین
معروف‌ترین شهرهاآوالون (Avalon Peninsula)، سنت جانز

تولید شیلات و تولید انرژی نیز از پایه‌های دیگر اقتصادی این منطقه هستند. استان نیوفاندلند و لابرادور جز مناطق نفت‌خیز کانادا هستند و تأثیر به سزایی در رونق اقتصاد این استان داشته‌اند. اطلاعات بیشتر درباره این استان را می‌توانید در مطب استان نیوفاندلند و لابرادور مطالعه کنید.

نقشه نیوفاندلند و لابرادور:

نوا اسکوشیا (Nova Scotia): شهر غذاهای دریایی تازه

استان نوا اسکوشیا یکی از سه استان کرانه‌ای و دومین استان کوچک در کانادا است. جمعیت در نوا اسکوشیا به‌صورت پراکنده قرار دارد.

این استان به فرهنگ سلتیک، قلعه نظامی لویزبورگ (Fortress of Louisbourg) و غذاهای دریایی تازه آن مشهور است. گردشگرانی از سراسر دنیا برای دیدن جاده کابوت تریل (Cabot Trail) و سایر جاده‌های دیدنی به نوا اسکوشیا سفر می‌کنند.

ایالت نوا اسکوشیا کانادا

اقتصاد در استان نوا اسکوشیا و به‌ویژه هالیفاکس تنوع بالایی دارد. جنگلداری، کشاورزی، تولید، ماهیگیری و معدن از جمله آن هستند. هالیفاکس قلب اقتصادی نوااسکوشیا به‌حساب می‌آید.

نامنوااسکوشیا (Nova Scotia)
پرچمپرچم ایالت نوا اسکوشیا کانادا
پایتختهالیفاکس (Halifax)
جمعیتحدود 979 هزار نفر
زبانانگلیسی
آب‌وهوامعتدل (به‌ندرت سرد یا گرم می‌شود)
ویژگی اصلیطبیعت زیبا و بنادر مهم
مذهبمسیحی، بی دین
معروف‌ترین شهرهاهالیفاکس - لونبرگ (Lunenburg) - چستر (Chester)

بخش اصلی صنعت معدن زغال‌سنگ است و سکوهای نفتی و گازی بسیاری در آن ساخته‌شده است. صنعت گردشگری هم ‌روی اقتصاد این منطقه تأثیر به سزایی داشته است. اطلاعات بیشتر درباره این استان را می‌توانید در مطلب استان نوا اسکوشیا کانادا مطالعه کنید.

نقشه نوا اسکوشیا:

جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island): باغی در میان خلیج

جزیره پرنس ادوارد کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین استان در بین استان های کاناداست که از تعدادی جزیره تشکیل‌شده است. پرنس ادوارد آخرین استان از چهار استان کرانه‌ای است که درواقع از چند جزیره تشکیل‌شده است که بزرگ‌ترین آن به این اسم شناخته می‌شود.

ایالت جزیره پرنس ادوارد کانادا

ماهی‌های تُن، خرچنگ، صدف‌های خوراکی جزیره پرینس ادوارد در سرتاسر کانادا و جهان شناخته‌شده است.

نامجزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)
پرچمپرچم پرنس ادوارد
پایتختشارلوت تاون (Charlottetown)
جمعیتحدود 164 هزار نفر
زبانانگلیسی
آب‌وهواچهارفصل
ویژگی اصلیکوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین استان
مذهبمسیحیت، بی دین
معروف‌ترین شهرهاشارلوت تاون

صنایع عمده در استان پرینس ادوارد کشاورزی، گردشگری، ماهیگیری و تولیدات صنعتی است. گردشگری در این استان جز مهم‌ترین منابع درآمدی در تابستان بوده و مناظر طبیعی، زمین گلف از عواملی هستند که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کنند. اطلاعات بیشتر درباره این استان را می‌توانید در مطلب جزیره پرنس ادوارد کانادا مطالعه کنید.

نقشه جزیره پرنس ادوارد:

کِبِک (Quebec): سرزمین فرانسوی زبان کانادا

استان کبک دومین استان پرجمعیت و بزرگ‌ترین مساحت را در میان استانهای کانادا دارد. رود سن لورنت (Fleuve Saint-Laurent) در شهرهای مهم این استان مثل مونترال (Montreal) جریان دارد و بیشتر ساکنین در این مناطق زندگی می‌کنند. کبک تنها استان با جمعیت غالب و زبان رسمی فرانسوی است.

ایالت کبک کانادا

کبک مرکز سیاسی و مونترال مرکز اقتصادی این استان شناخته می‌شوند. مونترال با جمعیت حدودی 4.3 میلیون نفر، دومین شهر پرجمعیت کانادا بعد از تورنتو است.

استان کبک چهارفصل با بهار ملایم و کوتاه، تابستانی گرم و شرجی، زمستان‌های برفی طولانی و پاییزی سرد است. از جذابیت‌های استان کبک منطقه مونترال قدیم، دشت ابراهیم (منطقه‌ای تاریخی) و پیست‌های اسکی است.

نامکبک (Quebec)
پرچمپرچم ایالت کبک کانادا
پایتختکبک (Quebec City)
جمعیتحدود 8.6 میلیون نفر
زبانفرانسه، انگلیسی
آب‌وهواچهارفصل
ویژگی اصلیبهترین آب‌وهوا در کانادا - تنها استان با زبان رسمی و اداری فرانسوی
مذهبمسیحی، بی دین
معروف‌ترین شهرهاکبک - مونترال (Montreal)

منطقه اولد کبک (Old Quebec)، میراث جهانی یونسکو، یادآور شهرهای اروپایی با دیوار شهری و خیابان‌های سنگ‌فرش شده است. در مطلب استان کبک کانادا اطلاعاتی کاملی درباره این استان آورده‌ایم. در زیر هم می‌توانید نقشه این استان را ببینید.

نقشه کبک:

ساسکاچوان (Saskatchewan): سرزمین دشت‌های زیبا

استان ساسکاچوان در میان دو استان پهناور آلبرتا و مانیتوبا است. جمعیت ساسکاچوان در نیمه جنوبی و شهرهای ساسکاتون و رجاینا متمرکز شده است.

ایالت ساسکاچوان کانادا

شهرت این منطقه به ماهیگیری، شکار و دیگر فعالیت‌های برون خانه‌ای است. همچنین دشت‌های پهناور و زمین‌های کشاورزی این استان بخش عمده‌ای از مواد غذایی پایه کشور کانادا را تامین می‌کند.

فضای تاریخی دانشگاه ساسکاچوان در شهر ساسکاتون از زیباترین محیط‌های فرهنگی کانادا است.

نامساسکاچوان (Saskatchewan)
پرچمپرچم ایالت ساسکاچوان کانادا
پایتخترجاینا (Regina)
جمعیتحدود 1.1 میلیون نفر
زبانانگلیسی
آب‌وهواتابستان گرم و زمستان سرد
ویژگی اصلیجزو ثروتمندترین ایالت های کانادا، تامین یک سوم پتاس و یک پنجم اورانیوم جهان
مذهبمسیحی و بی دین
معروف‌ترین شهرهاساسکاتون (Saskatoon)، رجاینا، پرنس آلبرت (Prince Albert)

اقتصاد در این استان وسیع بر پایه موارد زیر است:

  • بانک، بیمه، خانه، لیزینگ
  • معدن، نفت
  • آموزش، سلامت، خدمات اجتماعی
  • حمل‌ونقل، ارتباطات
  • تولید صنعتی و کشاورزی

اطلاعات بیشتر درباره این استان را می‌توانید در مطلب استان ساسکاچوان کانادا مطالعه کنید. در ادامه هم نقشه این استان را می‌بینید:

نقشه ساسکاچوان:

تفاوت استان‌ها و قلمروهای کانادا

استان‌ها بر اساس مصوبه قانون اساسی کنفدراسیون کانادا (Constitution Act, 1867) که در زمان ملکه ویکتوریا (Queen Victoria) نگارش شد، ایجاد می‌شوند. در حالی که قلمروها توسط قانون فدرال (Federal Law) ایجاد می‌شوند و اختیاراتی توسط دولت فدرال به آن‌ها داده شده است.

تغییر در این اختیارات توسط دولت صورت می‌گیرد اما تغییر در اختیارات استان‌ها نیازمند تغییر در قانون اساسی است! قلمروها وارث تاج‌وتخت و حاکمیت یکپارچه کانادا نیستند اما یک نماینده مستقیم در سطح فدرال دارند.

معمولا استان‌ها قدرت سیاسی و اقتصادی بسیار بالاتری نسبت به قلمروها در کانادا دارند و سرعت توسعه آن‌ها بسیار بیشتر از قلمروها است. برای آشنایی بیشتر با قلمروهای این کشور، مطلب قلمروهای کانادا را بخوانید.

سخن پایانی

دراین مطلب از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا، مروری داشتیم بر استان‌های کانادا. اگر علاقه‌مند به کشور کانادا هستید، بد نیست با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت، شرایط خود را برای مهاجرت به این کشور بسنجدید و با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

تقریبا در تمام استان های کانادا زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شوند به جز استان کبک که زبان رسمیشان، فرانسوی است.

حدود 6.6 میلیون کانادایی زبان مادریشان فرانسوی است که اکثر این جمعیت در کبک ساکن هستند.

دومین شهر با جمعیت غالب فرانسوی هم مونترال است. استان های دیگر نظیر انتاریو و نیوبرانزویک استان های دیگری هستند که 76 درصد فرانسوی زبانان را در خود جای داده اند.

استان های اتلانیک چهار استانی هستند که در شرق این کشور و ساحل اقیانوس اطلس قرار دارند. این 4 استان نوااسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفانلند و لابرادور و پرنس ادوارد با جمعیت 2.3 میلیون نفر هستند.

آب و هوای این مناطق به علت مجاورت با اقیانوس نسبت به مناطق دیگر معتدل تر است.

برای مهاجرت به کانادا عوامل مختلفی مانند هزینه، آب و هوا، وجود آشنایان، وجود دانشگاه و وجود شرایط کاری دخیل هستند و براین اساس شهرهای مختلفی پیشنهاد می شود. مثلا تورنتو بهترین شهر کانادا برای تحصیل است.

نوا اسکوشیا، گرم ترین استان کانادا در طول سال با میانگین 6.31 درجه است. دومین استان گرم کانادا، انتاریو است.

تفاوت یک استان کانادایی با قلمرو درکانادا این است که در یک استان قوانین و قدرت در دست پادشاه است اما در یک قلمرو قدرت اداره در دست دولت فدرال کانادا است.

guest
10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها