موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

پاسپورت یونان معروف به پاسپورت آبی

پاسپورت یونان معروف به پاسپورت آبی

پاسپورت یونان معروف به پاسپورت آبی

رنگ پاسپورت کشور‌های مختلف بایکدیگر فرق دارد که این رنگ ها به 4 دسته‌ی قرمز، سبز، آبی و مشکی تقسیم بندی می‌شوند. البته باید گفت که امکان تغییر رنگ گذرنامه‌ها در کشور‌های مختلف وجود دارد؛ به عنوان مثال ایالات متحده آمریکا سه بار رنگ پاسپورت خود را تغییر داده است.

به طور کلی می‌توان گفت که در بین این نوع پاسپورت‌ها، قرمز قدرتمند‌ترین گذرنامه است و پاسپورت آبی را نیز می‌توان محبوب‌‌ترین آن ها در جهان معرفی کرد. 78 کشور رنگ آبی را برای پاسپورت‌های خود انتخاب کرده‌‌اند که یونان نیز از جمله‌ی این کشور‌ها است.

پاسپورت آبی یونان یکی از پاسپورت‌های معتبر و پرقدرت در جهان بوده که همانطور که گفته شد به واسطه آن می‌توان به 186 کشور در جهان سفر کرد. از این رو بسیاری از افراد علاقه دارند با اخذ یا خرید پاسپورت یونان به این گذرنامه محبوب‌ در جهان دست پیدا کنند و از طریق آن سفر‌های مختلفی را به کشور‌های دیگر داشته باشند.

پاسپورت یونان

با پاسپورت یونان به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

همانطور که بالاتر هم گفتیم با پاسپورت یونان می توانید به 186 کشور جهان سفر کنید. برخی از این کشور ها علاوه بر پاسپورت یونان به eTA هم نیاز دارند. اما eTA چیست؟ برای ورود به یک سری از کشورها علاوه بر پاسپورت معتبر لازم است که مجوز سفر الکترونیک یا همان eTA (electronic travel authorization) هم داشته باشید.

حتما بخوانید: روش های مهاجرت به یونان

البته دریافت این مجوز بسیار ساده است. کافی است یک فرم آنلاین را پر کنید و مستنداتی که برای شما ایمیل می شود را نزد خود داشته باشید. درواقع این اطلاعات مستقیما روی پاسپورت شما ثبت می شود و نیازی به پرینت هم نیست. کشورهایی که علاوه بر پاسپورت یونان به eTA هم نیاز دارند، کشورهای امریکا، سریلانکا هستند:

با پاسپورت یونان، به بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر اوکراین، سوئد، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و آلمان می توانید بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

درخواست مشاوره

پارسی کانادا تنها قادر به پیگیری درخواست ایرانیان بوده و با توجه به قوانین، امکان پیگیری درخواست ملیت‌های دیگر ممکن نیست.

اما برای سفر به کشورهایی مانند، ایران، روسیه، مصر، عراق، نیجریه و … نیاز به ویزا در زمان ورود دارید.

برای ورود به کشورهایی مانند کانادا، چین، عربستان سعودی و استرالیا هم علاوه بر پاسپورت یونان، باید ویزا داشته باشید.

رنکینگ Passport Index 2021رنکینگ Henley Passport Index 2021
48

آیا خرید پاسپورت یونان امکان پذیر است؟

افراد به دنبال راه‌های مختلفی برای خرید پاسپورت کشور‌های مختلف هستند از این رو برخی از افراد برای خرید پاسپورت از پاسپورت‌های شباهتی استفاده می‌کنند، برای دریافت پاسپورت شباهتی باید به نکات مختلفی توجه کرده تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

در ادامه توضیحات کاملی در مورد پاسپورت‌های شباهتی خواهیم داد تا بدون هیچ نگرانی بتوانید پاسپورت خود را دریافت کنید. البته باید گفت که خرید ملک سریع‌ترین و راحت‌ راه برای دریافت پاسپورت یونان است. به همین دلیل اگر سرمایه لازم برای خرید ملک در یونان را دارید این روش به شما توصیه می‌شود.
حتما بخوانید: چرا از روش خرید ملک در یونان باید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنیم؟

قیمت پاسپورت شباهتی یونان چگونه تعیین می‌شود

باید گفت که به دلیل استفاده از سیستم‌های بروز و مدرن گیت‌های فرودگاهی و سیستم های چک پاسپورت دیگر نمی‌توان با خرید پاسپورت جعلی از کشور خارج شد. اما با خرید گذرنامه شباهتی می‌توان این مهم را انجام داد. به طور کلی دو نوع پاسپورت شباهتی وجود دارد که به شرح زیر هستند.

پاسپورت شباهتی آمار دار: این نوع پاسپورت‌ها کاملا اصلی هستند اما به دلیل آن که دزدیده شده‌اند، در صورت استفاده از آن‌ها امکان دستگیری بسیار افزایش پیدا می‌کند.

پاسپورت شباهتی بدون آمار: اگر این نوع پاسپورت را در اختیار داشته باشید به راحتی می‌توانید به نقاط مختلفی در جهان سفر کنید و مشکلی برای شما به وجود نمی‌آید. البته باید گفت که قیمت پاسپورت شباهتی بدون آمار بسیاز زیاد است و از این رو بسیاری از افراد، از روش‌های دیگری برای دریافت پاسپورت یونان استفاده می‌کنند.

در کل، برای یک مهاجرت امن و بی دغدغه توصیه ما استفاده از مشاوره مهاجرت است. بدین منظور با پر کردن فرم زیر، منتظر تماس ما باشید.

خرید پاسپورت دوم چه مزیت‌هایی را به دنبال دارد؟

پاسپورت دوم، اخذ تابعیت سایر کشور‌ها علاوه بر پاسپورت کشوری است که زاده آن هستید. با دریافت پاسپورت دوم یونان به راحتی می‌‌توانید کار، زندگی و حقوق اجتماعی در این کشور داشته باشید و فرصت و امکانات جدیدی را در آن به دست آورید.

ارزش پاسپورت یونان

مزیت‌هایی که با دریافت پاسپورت دوم در اختیارتان قرار می‌گیرد به شرح زیر است.

  • با استفاده از پاسپورت دوم می‌توانید به همراه اعضای خانواده خود در بسیاری از کشور‌ها سفر کنید و یا در آن‌ها ساکن شوید و زندگی جدیدی را برای خود فراهم کنید.
  • با دریافت پاسپورت دوم می‌توانید تابعیت ایرانی خود را حفظ کنید.
  • پس از اخذ پاسپورت دوم نیاز نیست که فرد در آن کشور حضور فیزیکی داشته باشد.
  • با استفاده از پاسپورت دوم می‌توان به کشور‌های مختلفی در دنیا سفر کرد بدون آن که نیازی به ویزا داشته باشید.
درخواست مشاوره

پارسی کانادا تنها قادر به پیگیری درخواست ایرانیان بوده و با توجه به قوانین، امکان پیگیری درخواست ملیت‌های دیگر ممکن نیست.

البته به این موضوع توجه کنید که برخی از کشور‌ها در جهان پاسپورت دوم برای افراد صادر نمی‌کنند و از این رو اگر فرد بخواهد تابعیت آن کشور را داشته باشد، باید از تابعیت اصلی خود صرف نظر کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود که به کشوری مهاجرت کنید که پاسپورت دوم را برایتان صادر کند.

به طور کلی دو روش برای دریافت پاسپورت دوم وجود دارد که عبارت‌انداز: دریافت پاسپورت دوم بدون سرمایه گذاری و دریافت پاسپورت دوم با استفاده از روش سرمایه گذاری.

همانطور که گفته شد با سرمایه گذاری در یونان می‌‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به هدف خود یعنی دریافت پاسپورت دوم برسید.

حتما بخوانید: شرایط سرمایه گذاری در یونان چیست؟

 برای دریافت پاسپورت پناهندگی یونان چه اقداماتی باید انجام داد؟

پاسپورت یونان را می‌‌توان از راه‌های مختلفی دریافت کرد. همانطور که گفتیم سریع‌ترین راه دریافت پاسپورت یونان را می‌توان خرید ملک معرفی کرد؛ اما با این وجود برخی از افراد به دلیل نداشتن شرایط مالی مساعد، توان هزینه کردن برای اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک را ندارند و به دنبال روش‌های دیگری از جمله پناهندگی هستند.

باید گفت که دریافت پاسپورت پناهندگی یونان خطرات زیادی دارد و به هیچ عنوان این روش را به مردم توصیه نمی‌کنیم. اخذ پاسپورت پناهندگی یونان اشتباه‌ترین گزینه‌ی پیش روی شما است.

حتما بخوانید: پناهندگی یونان، دروازه بهشت یا جهنم؟

معمولا در این راه با افراد سودجویی مواجه می‌شوید که از شرایط سخت و مشکل افراد، سو استفاده می‌کنند. همچنین در یونان نیز تا زمانی که بخواهید پاسپورت یونان را دریافت کنید باید در کمپ‌های غیر بهداشتی و آلوده روز‌های سختی را پشت سر بگذارید و از این رو به هیج عنوان از این روش برای دریافت پاسپورت یونان استفاده نکنید.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که بسیاری از افراد پس از گذراندن روز‌های سخت و  مشکل، به آن‌ها اجازه اخذ پاسپورت داده نمی‌شود و به همین دلیل باید مجدد به کشور خود بازگردند.

پاسپورت آبی یونان

آیا می‌توان با پاسپورت آبی یونان به ترکیه سفر کرد؟

همانطور که گفته شد پاسپورت یونان ارزش و اعتبار زیادی دارد  و با استفاده از این پاسپورت معروف و قدرتمند می‌‌توانید به کشور‌های مختلفی در جهان سفر کنید.

ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشور‌ها در بین ایرانی‌ها است که به دلیل  جاذبه‌های توریستی زیاد، افراد علاقه دارند که به این کشور سفر کنند.  به همین جهت باید گفت که در صورتی که پاسپورت آبی داشته باشید به راحتی می‌توانید به این کشور سفر کنید و از این کشور زیبا و جذاب لذت ببرید.

درخواست مشاوره

پارسی کانادا تنها قادر به پیگیری درخواست ایرانیان بوده و با توجه به قوانین، امکان پیگیری درخواست ملیت‌های دیگر ممکن نیست.

تراول داکیومنت چیست و چه کاربردی دارد؟

تراول داکیومنت، همان پاسپورت مسافرتی است که کاربرد‌های زیادی دارد. این پاسپورت برای افرادی که هنوز شهروندی یک کشور را ندارند و قصد مسافرت به کشور دیگری را داشته، صادر می‌شود. تراول داکیومنت همچنین برای افرادی که پناهنده کشوری هستند و مدرکی از کشور خود به همراه ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تراول داکیومنت به نوعی ویزای سفر است و ویژگی‌های پاسپورت را ندارد. برای دریافت تراول داکیومنت یونان فرد ابتدا باید ثابت کند که تمام قوانین اقامتی کشور را انجام داده است و مدت زمان کافی برای حفظ اقامت دائم در یونان را گذارنده است؛ بعد از آن می‌توان با دریافت تراول داکیومنت به کشور‌های مختلفی در جهان سفر کرد. از این رو افرادی که به تازگی وارد یونان شده اند و اقامت آن‌ها دائم نشده، توصیه می‌شود که از کشور خارج نشوند، چرا که این موضوع می‌‌تواند سبب لغو اقامت شود.

حتما بخوانید:
پاسپورت دومینیکا

چرا موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت؟

موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت یکی از بزرگترین موسسات مشاوره به حساب می آید که از یک سیستم مشاوره ای نوین استفاده می کند. با مراجعه به این موسسه می توانید از تخصص و تجربه وکلای پارسی کانادا در زمینه مهاجرت بهره مند شوید. متخصصین ما می توانند رزومه مهاجرتی شما را به نحو مطلوبی ارتقا دهند و در صورت عدم دریافت ویزا می توانید وجه خود را از موسسه باز پس گیرید. تیم متخصص پارسی کانادا تمام مراحل مهاجرتی شما را اعم از ترجمه مدارک، رزرو هتل، اخذ بلیط رفت و برگشت، اخذ PR، اجاره خانه و ماشین و … برای شما انجام می دهند.

موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت
guest
10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها