موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا با دسته‌بندی شغلی برای کار در کانادا

مطلب پیشِ رو، راهنمای کامل مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2023 است که با استفاده از تازه‌ترین اطلاعات و آمار از دقیق‌ترین منابع تهیه کرده‌ایم. می دانید کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. یکی از راهکارهای دولت کانادا برای حل این مشکل، استفاده از نیروی کار خارجی است. با توجه به مزایای زیاد کانادا، این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای کار و زندگی خصوصا برای ایرانیان است. اگر فعلاً نمی‌خواهید این متن را تا انتها مطالعه کنید، فرم ارزیابی مهاجرت را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

افرادی که قصد کار کردن در کانادا را دارند، باید مطمئن شوند: شغل آن ها جز طبقه بندی ملی مشاغل کانادا یا لیست ناک NOC است یا خیر؟ آیا از روش مد نظر مهاجرتی خود می توانند تحت عنوان شغل خود وارد کانادا شوند یا خیر؟ در ادامه به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا می پردازیم و با مشاغل داغ بازار کار حوزه های مختلف IT، مهندسی، تولیدی، فروش و … در سال 2024 آشنا می شویم.

ناک NOC کانادا چیست؟

همان طور که گفته شد، کانادا مشاغل موجود در بازار کار را تحت عنوان طبقه بندی ملی مشاغل کانادا National Occupational Classification یا به اختصار ناک NOC منتشر می کند. این شغل ها بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … دسته بندی می شوند. مشاغل کانادا در 5 دسته بندی 0، A، B، C و D تقسیم بندی می شوند. جزئیات این گروه های شغلی از این قرار است:

  • مهارت های نوع 0 (صفر)

مشاغل مدیریتی در تمامی بخش ها از جمله مدیران ارشد و حتی مدیران کسب و کارهای بزرگ و کوچک در این بخش قرار می گیرند.

  • مهارت های نوع A

مشاغلی که در این دسته بندی قرار می گیرند، مشاغلی هستند که نیازمند مدرک دانشگاهی هستند. همانند پزشکان، مهندسان و معلمان.

  • مهارت های نوع B

مشاغل این دسته تخصصی هستند و معمولا نیازمند مدرک دانشگاهی، مدرک دیپلم یا گذراندن دوره ها و آموزش های تخصصی هستند. همانند: برقکار، تاسیسات کار و آشپز. جزئیات بیشتر درباره مهاجرت مهندس برق به کانادا را در صفحه اختصاصی خودش بخوانید.

  • مهارت های نوع C

مشاغل گروه C مشاغل متوسط هستند و معمولا نیازمند تحصیلات دبیرستان یا آموزش های تخصصی مربوطه هستند. مانند: راننده، گارسون و قصاب.

  • مهارت های نوع D

مشاغل گروه D نیازمند مدرک یا آموزش خاصی نیستند. این مشاغل و معمولا آموزش حین کار دارند. همانند کارگران خدماتی و نیروهای نظافت.

هر کدام از مشاغل لیست ناک کانادا، یک کد اختصاصی دارد. این کد 4 رقم دارد که هر کدام از این رقم ها معرف یک حوزه یا نوع کار است. در لیست ناک کانادا، در حدود 30 هزار شغل در 4 گروه مهارتی و 10 گروه شغلی بزرگ دسته بندی شده اند. 

روش های مختلف مهاجرتی به کانادا ممکن است یکی از این سطح های مهارتی را از شما طلب کند. به عنوان مثال برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق اکسپرس انتری، شغل شما در ناک های شغلی کانادا باید در دسته 0، A یا B باشد. لازم است در بررسی های مهاجرت خود، مشاغل کانادا و ناک های شغلی کانادا را هم بررسی کنید. مشاغل کانادا و کد ناک آن ها را می توانید در وبسایت اداره مهاجرت کانادا مطالعه کنید. احتمالا متوجه شدید داستان از چه قرار است! وجود شغل و حرفه شما در لیست ناک کانادا یعنی شما اجازه مهاجرت کاری به این کشور را دارید اما بررسی مشاغل ترند و مورد نیاز کانادا برای آشنایی با بازار کار و نیازهای کاری این کشور و بالا بردن شانس اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی است. بازار کار مشاغل مختلف در کانادا

مشاغل فناوری اطلاعات IT در کانادا

حوزه فناوری اطلاعات IT یکی از بخش های رو به رشد در کانادا است. با توجه سرعت بالای رشد تکنولوژی، تقاضای بالا و بازار کار گسترده کانادا، امسال IT یکی از شغل های پردرآمد کانادا و البته حوزه های پر تقاضا برای کار در این کشور است. مهم ترین مشاغل IT در کانادا از این قرار است:

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
برنامه نویس کامپیوتر2174A
طراح و توسعه دهنده وب2175A
مدیر فناوری اطلاعات و کامپیوتر02130
مشاور و تحلیلگر فناوری اطلاعات2171A
تحلیلگر و کارشناس پایگاه داده2172A
تکنسین شبکه های کامپیوتری2281B
توسعه دهنده نرم افزار2174A

حوزه فناوری اطلاعات پر درآمد ترین شغل های کانادا را دارد. پیش بینی می شود میانگین درآمد سالیانه فعالان IT در کانادا در حدود 87 هزار دلار باشد. بازار کار رشته آی تی در کانادا نیازمند مهارت های بالایی است. معمولا افرادی که کد نویسی بلدند، از موقعیت بهتری نسبت به سایرین در بازار کار برخوردارند. با داشتن این مهارت ها احتمال پیدا کردن کار و پیشرفت در کانادا برای شما بسیار بالا است:

  • جاوا Java
  • جاوا اسکریپت Javascript
  • لینوکس Linux
  • SQL
  • پایتون Python
  • سی شارپ #C
  • دات نت NET.
  • سی C / سی پلاس پلاس ++C

مشاغل اداری در کانادا

امور اداری همچنان یکی از حوزه های کاری پر تقاضا در کانادا است. پیش بینی می شود امسال نیز افراد زیادی در بخش های مختلف امور اداری مشغول به کار شوند. از جمله مهم ترین شغل های این بخش می توان به این موارد اشاره کرد:

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
دستیار امور اداری1241B
کارمند دفتری2175A
نماینده خدمات مشتریان6551C
کارمند ورود اطلاعات1422C
دستیار حقوقی1242B

مشاغل تولیدی و فنی در کانادا

مشاغل تولیدی بخش بزرگی از فعالیت های اقتصادی کانادا را تشکیل می دهند. بسیاری از مهاجرین هم با توجه به مهارت و تخصص خود در بخش های مختلف تولیدی کانادا مشغول به کار می شوند. مشاغل مورد نیاز کانادا در حوزه تولید را در جدول زیر می بینید:

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
جوشکار و اپراتور تجهیزات مربوطه7237B
تکنسین دستگاه های تولیدی7311B
اپراتور دستگاه های تولیدی9411C
مونتاژ کار9525C
سوپر وایزر تولید7301B
مکانیک دستگاه های سنگین7312B
مکانیک خودرو7321B
نجاری7271B

مشاغل تدارکاتی در کانادا

گسترش صنایع، خدمات و کسب و کارها مختلف، موجب گسترش مشاغل تابعه و مورد نیاز آن ها مانند تدارکات نیز می شود. در لیست زیر شغل های مورد نیاز کانادا در حوزه تدارکات را می بینید:

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
راننده کامیون7511C
راننده سرویس7514C
سوپروایزر تولید7301B
مونتاژ کار9525C
راننده لیفتراک7452C
کارگر انبار1521C
کارگر خدماتی7621D
مسئول خرید6222B
آشپزی6322B

 

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مشاغل مهندسی در کانادا

مهندسی هم از جمله حوزه هایی است که در دوران کرونا صدماتی دید. اما این بخش همیشه یکی از بخش های مورد نیاز نیروی کار برای کانادا است. با توجه رشد و توسعه صنایع و حوزه های مختلف مهندسی در کانادا، پیش بینی می شود امسال هم نیاز به مهندسان و متخصصان با افزایش روبرو شود.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
مهندس عمران2231B
کارشناس کنترل کیفیت2141A
مدیریت مهندسی02110
مهندس صنایع2233B
مهندس پروژه2131A

مهم ترین مهارت های مورد نیاز مشاغل مهندسی در کانادا در 2021:

  • AutoCAD
  • کنترل کیفیت
  • ابزار دقیق
  • Solidworks
  • Autodesk Revit
  • دانش زبان فرانسه

برای اینکه بدانید شانس شما برای مهاجرت به این کشور، از طریق مهارت شغلی چقدر است، همین حالا فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید و منتظر تماس و مشاوره کارشناسان ما باشید.

مشاغل پزشکی در کانادا

حوزه پزشکی و درمان از بخش های پر طرفدار و فعال در کانادا است. با توجه به شرایط مناسب کاری حوزه درمان در کانادا، امکانات بسیار مناسب و حقوق بالا، هر ساله بسیاری از پزشکان و پرستاران متقاضی مهاجرت به کشور کانادا هستند. شیوع بیماری کرونا و شرایط نه چندان مناسب بخش های درمانی و پزشکی هم از طرفی موجب نیاز بیشتر به پزشکان و پرستاران در کانادا شده است. در ادامه با پر تقاضاترین مشاغل پزشکی و درمانی در کانادا آشنا می شوید:

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
کمک پرستار3233B
پرستار3012A
عینک ساز3231B
دستیار کادر درمان3237B
فیزیوتراپیست3142A
روانشناس بالینی4151A
داروساز3131A

بخش پزشکی و درمان از شغل های پر رونق در کانادا است. با مطالعه مطلب درآمد پزشکان در کانادا اطلاعات کامل‌تری به‌دست خواهید آورد. به‌هرحال مشاغل این حوزه به این موارد ختم نمی شود. تنها با چند مورد از شغل های مورد نیاز کانادا در این بخش آشنا شدید. با توجه به پر رونق بودن حوزه درمان و پزشکی در ایران، اگر در این بخش ها فعال هستید یا تحصیلات پزشکی دارید، می توانید برای مهاجرت به کشور توسعه‌یافته کانادا اقدام کنید. در ضمن می‌توانید مطلب پرستاری در کانادا و مهاجرت روانشناس به کانادا را هم برای مطالعه جزئیات کامل‌تر دراین باره مطالعه کنید.

مشاغل مالی و حسابداری در کانادا

مشاغل مالی و حسابداری از شغل‌های پردرآمد در کانادا هستند. نیاز به این مشاغل همیشه در بازار کار کانادا وجود دارد و جز مشاغل مورد نیاز کانادا هستند.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
تحلیلگر کسب و کار4162A
کنترل کننده حسابداری1111A
مشاور ارشد مالی1114A
مدیر مالی01110
حسابدار1111A
کارمند حقوق و دستمزد1432C
حسابدار مالیاتی1111A

 

انتظار می رود تا ده سال آینده بیش از نود و چهار هزار فرصت شغلی جدید برای طرفداران حسابداری در کانادا ایجاد شود. این درحالی است که میزان نیروهای کارجو در رشته حسابداری تا آن زمان، کاهش بسیاری خواهد داشت.

مشاغل حسابداری مورد نیاز کانادا

مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا

یکی از بخش هایی که بیشترین رشد را می توان برای آن در کانادا پیش بینی کرد، بخش فروش و بازاریابی است. فروش و بازاریابی از شغل های مورد نیاز کانادا است که با در اختیار داشتن مهارت های آن ها می توانید یکی از شغل های پر درآمد در کانادا را تصاحب کنید.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
کارشناس فروش6235B
مرچندایزر6222B
مدیر بازاریابی0124A
اکانت منیجر0601A
اکانت منیجر تبلیغات1123A
مدیر دیجیتال مارکتینگ01240
مدیر تجارت الکترونیک06010

با در اختیار داشتن برخی مهارت های فروش و بازاریابی می توانید به راحتی برای کار در کانادا در این حوزه اقدام کنید.

  • CRM
  • SalesForce
  • دیجیتال مارکتینگ
  • سئو SEO
  • گوگل آنالیتیکس Google Analytics
  • فروش B2B
  • آفیس Microsoft Office
  • دانش زبان فرانسه

چنانچه بخواهید به عنوان مدیر فروش و کارشناس فروش به کانادا مهاجرت کنید، باید مدرک دانشگاهی یا فنی در این زمینه داشته باشید. البته سابقه کار به عنوان نماینده فروش یا مشاغل مرتبط نیز ضروری است. عموما این سابقه کار باید حداقل یک سال یا مجموع 1560 ساعت یا 30 ساعت در هفته باشد. همچنین این سابقه کار باید حتما مرتبط بوده ولی نباید بیش از ده سال از آن گذشته باشد.

مشاغل منابع انسانی در کانادا

استخدام این همه نیروی کار در کانادا، نیازمند مدیران و کارشناسان جذب، توسعه و آموزش منابع انسانی کارآمد است. منابع انسانی یکی از بخش های حساس و مهم برای سازمان ها، شرکت ها و کسب و کارها در کانادا است. منابع انسانی جز مشاغل مورد نیاز کانادا در 2021 است و می توانید در تخصص های مختلف این حوزه مشغول به کار شوید.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
مدیر منابع انسانی01120
استخدام کننده1223B
کارشناس منابع انسانی1121A
هماهنگ کننده نیروی انسانی1121A
کارشناس آموزش و توسعه1121A

مشاغل ارتباط با مشتری و پشتیبانی در کانادا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مشاغل پشتیبانی و ارتباط با مشتری از مشاغل مورد نیاز در کانادا هستند. از جمله مهم ترین مشاغل این حوزه می توان به این موارد اشاره کرد:

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
نماینده خدمات مشتریان6552C
کارشناس چت آنلاین6564C
رهبر تیم فروش و خدمات6211B
کارشناس مشتریان تلفنی6552C

شغل های خوب در کانادا

مشاغل زیادی در بازار کار کانادا وجود دارد. با در اختیار داشتن مهارت و تخصص در حوزه کاری خود، می توانید در شغل های خوب در کانادا مشغول به کار شوید و پس از مدتی پاسپورت کانادا را به عنوان یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان اخذ کنید. در بالا، با پر تقاضا ترین و داغ ترین مشاغل بازار کار کانادا در 2021 آشنا شدیم. اما مشاغل دیگری نیز هستند که علاوه بر تقاضای بالا، محبوبیت زیادی نیز بین متقاضیان مهاجرت به کانادا دارند. در ادامه با برخی از شغل های خوب در کانادا که تقاضای بالایی دارند نیز آشنا می شوید، اما قبل از آن بد نیست با مطالعه مطلب زیر، اطلاعات بیشتری درباره خدمات ویژه موسسه پارسی کانادا در حوزه جاب آفر بخوانید:

حتما بخوانید: جاب آفر کانادا

نانوایی در کانادا

اگر نانوا هستید و می‌خواهید برای کار به کانادا مهاجرت کنید، باید بدانید فرصت‌های زیادی پیش روی شماست. برخلاف تصور عموم، نانوایی هم جزو شغل‌های مورد نیاز کشور کاناداست و درآمد خوبی هم برای افراد مشغول در این حوزه به همراه دارد. البته علاوه بر داشتن مهارت در حرفه نانوایی، برای مهاجرت از طریق این شغل ضروری است که از تمکن مالی خوبی هم برخوردار باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب نانوایی در کانادا را از دست ندهید.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
نانوا6332B

آرایشگری در کانادا

اگر آرایشگر هستید و می خواهید برای کار به کانادا مهاجرت کنید شانس با شما یار است. آرایشگری از شغل های مورد نیاز کانادا است و بازار کار بسیار خوبی دارد. البته با مقایسه درآمد مشاغل در کانادا هم متوجه می شویم که این شغل از لحاظ مالی هم می تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد. برای مهاجرت به این کشور از طریق شغل آرایشگری داشتن پیشنهاد شغلی ضروری نیست. کافی است شرایط تعیین شده برای مهاجرت را داشته باشید. دامنه فعالیت حرفه آرایشگری در کانادا نسبت زیاد است. آرایشگران با توجه به تخصص، مدرک و تجربه کاری خود می توانند در یکی از عناوین شغلی آرایشگری در کانادا مشغول به کار شوند.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
آرایشگر6341B

در کنار قوانین کلی که برای آرایشگران وجود دارد، هر یک از استان های کشور کانادا ممکن است قوانین اختصاصی نیز برای خود داشته باشند. مواردی مانند اخذ مجوز کار، آموزش و تایید سابقه کار باید توسط مراکز مربوطه انجام شود. برای حرفه ارایشگری در کانادا نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی خاصی وجود ندارد. زیرا این شغل جز مشاغل مهارتی محسوب می شود و هر فرد می تواند در آموزشگاهای معتبر آن را آموزش دیده باشد.

عکاسی در کانادا

عکاسی جزء آن دسته از مهارت هایی است که قبل از گرفتن مدرک دانشگاهی، مستلزم داشتن مهارت، ذوق و استعداد ذاتی است. عکاسی حرفه ای یکی از شغل های مورد نیاز کانادا است که بازار کار خوبی در این کشور دارد. برای اینکه بتوانید با این عنوان شغلی به کانادا مهاجرت کنید، باید شرایط لازم را داشته باشید. اگر می خواهید پس از مهاجرت برای خودتان و به صورت مستقل کار کنید، داشتن حداقل دو سال سابقه کاری الزامی است.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
عکاس5221B

عکاسی همچنین از شغل های پر درآمد در کانادا است. برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل عکاسی، می توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کرده و مشغول به کار شوید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مهندسی کشاورزی در کانادا

کانادا یکی از بزرگترین تولید کننده ها و صادر کننده های محصولات کشاورزی در جهان است. از این رو، یکی از رشته های مورد نیاز کانادا، رشته مهندسی کشاورزی است.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
مهندس کشاورزی2148A
مدیریت مهندسی کشاورزی08210

با در اختیار داشتن مدرک معتبر کشاورزی، تخصص های خوب در این حوزه و تجربه کاری بالا، می توانید در بخش کشاورزی کانادا مشغول به کار شوید. درضمن در این مشاغل می‌توانید از برنامه پایلوت کشاورزی و مواد غذایی کانادا هم برای مهاجرت به این کشور استفاده کنید.

مهندسی نفت در کانادا

کانادا با داشتن تعداد زیادی صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی، فرصت های فوق العاده ای را در این زمینه برای علاقه مندان فراهم کرده است.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
سوپروایزر نفت، گاز و پتروشیمی8222B
تکنسین حفاری های نفتی و گازی8232B
کارگر و اپراتور حفاری8412C
مهندس لوله کشی و حفاری نفتی2145A

مشاغل نفتی، علاوه بر اینکه در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارد، از جمله پر درآمد ترین شغل های کانادا است نیز هستند. در نتیجه مزایا و حقوق خوبی در انتظار مهندسان نفت و پتروشیمی در کانادا وجود دارد.

وکالت در کانادا

اگر وکیل هستید و می خواهید آینده کاری خود را در کانادا بسازید، باید بدنید که از این بابت شانس آورده اید. وکالت یکی از مشاغلی است که در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار گرفته و فرصت های شغلی قابل توجهی برای آن وجود دارد. جزئیات کامل‌تر را در مطلب مهاجرت وکلا به کانادا بخوانید.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
وکیل4112A

با در اختیار داشتن مدرک تحصیلی معتبر و سابقه فعالیت حقوقی می توانید ویزای کار کانادا را دریافت کنید و به این کشور مهاجرت کنید.

مدیریت در کانادا

مدیریت این روزها طرفداران زیادی دارد. شغل مدیریت نیز در جدول مشاغل مورد نیاز کانادا است که همه ساله باعث مهاجرت مدیران زیادی از کشورهای مختلف به این کانادا می شود.

مشاغل مدیریتی مورد نیاز کانادا

یکی از حوزه‌های کار در کانادا، مشاغل مدیریتی است

فارغ التحصیلان رشته های مدیریتی، فرصت های شغلی بی نظیری را در این کشور پیش رو دارند. علاوه بر این، با مقایسه درآمد کار در کانادا در مشاغل مختلف می توان به این نتیجه رسید که شاغلان در تخصص های مدیریتی و رهبری، درآمد بسیار خوبی در کانادا دارند.

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

دانشگاه و بازار کار رابطه تنگاتنگی با هم دارند. در صورتی می‌توانید در این مشاغل در کانادا مشغول به‌کار شوید که سابقه تحصیلی مرتبطی داشته باشید و یا در آن زمینه مهارت و تخصص داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید در کانادا به ادامه تحصیل مشغول شوید و پس از آن وارد بازار کار شده و اقامت کاری کانادا را بگیرید، بهتر است نگاهی هم به صفحه‌های زیر بیندازید:

کار نیمه‌وقت برای دانشجویان و تازه واردان

کار نیمه‌وقت برای دانشجویان و تازه واردان

در این پادکست، شرایط والزامات کارهایی که به‌عنوان کار نیمه‌وقت برای دانشجویان و تازه‌واردان وجود دارد را شرح می‌دهیم…

سخن پایانی

کانادا در حال حاضر با کمبود نیروی کار روبرو است. این موضوع باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی برای کار در کانادا توسط کارگران خارجی ماهر، نیمه ماهر و غیر ماهر شده است. با این وجود مشاغل خاصی وجود دارد که موقعیت های بیشتری نسبت به دیگر شغل ها دارند و جز مشاغل پر رونق در کانادا هستند.  از آنجا که نیاز بازار کار در استان‌های مختلف متفاوت است؛ پارسی کانادا، برنامه‌های مختلف برای رفع نیاز نیروی کار در این کشور را در این مقاله به شما معرفی کرد. خلاصه مشاغل مورد نیاز کانادا همان طور که گفتیم، کشور کانادا به دنبال جذب نیرو های کار متخصص و حرفه ای است که غالبا نمی تواند از میان شهروندان کانادایی آن ها را پیدا کند. برای همین رو به سوی جذب نیرو های بین المللی و خارجی می آورد. اگر شغل شما هم جزو مشاغل مورد نیاز کانادا است، توصیه می‌کنیم با مشورت با کارشناسان خبره و وکیل مهاجرت به کانادا پروسه مهاجرتی‌تان را پیش ببرید. در ضمن اگر فکر می کنید باید دانش خود را در حوزه کاری خود بیشتر کنید، حتما قبل از اینکه برای مهاجرت اقدام کنید، این کار را انجام دهید. این فرصتی مناسب و گزینه‌ای است جذاب و وسوسه‌انگیز برای مهاجرت به کانادا. در ضمن اگر بانو هستید و به دنبال بهترین شغل برای زنان در کانادا، پیشنهاد می‌کنیم، مطلب بهترین شغل برای زنان در کانادا را هم مطالعه کنید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول:

مشاغل زیادی امسال در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا هستند. در زیر مهم ترین حوزه های شغلی پر تقاضای بازار کار کانادا در 2021 آمده است:

  • مشاغل حوزه فناوری اطلاعات (IT)
  • مشاغل اداری
  • مشاغل تولیدی و فنی
  • مشاغل تدارکاتی
  • مشاغل مهندسی
  • مشاغل پزشکی
  • مشاغل مالی و حسابداری
  • مشاغل فروش و بازاریابی
  • مشاغل منابع انسانی
  • مشاغل ارتباط با مشتری و پشتیبانی

بله _ قطعا در افزایش امتیاز مهاجرت، داشتن مهارت شغلی مهم است. مثلا در مشاغل مهندسی اگر مهارت های زیر را داشته باشید، شانس مهاجرت شما بسیار بالا خواهد بود:

  • AutoCAD
  • کنترل کیفیت
  • ابزار دقیق
  • Solidworks
  • Autodesk Revit
  • دانش زبان فرانسه
در بازار کار کانادا، مشاغل در لیستی تحت عنوان “ناک” دسته بندی شده اند. لیست مشاغل کانادا National Occupational Classification یا به اختصار ناک NOC، شغل ها را بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … دسته بندی می کند. به طور کلی مشاغل کانادا در 5 دسته بندی 0، A، B، C و D تقسیم بندی می شوند که در این مقاله به کلی شرح داده شده اند.
بله! همسر و فرزندان زیر 18 سال تان هم می توانند ویزا دریافت کنند.
استان های کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد، بیشترین پذیرش نیروی کار را دارند. در مطلب بهترین شهر کانادا برای کار جزئیات بیشتری دراین باره بخوانید.
  • راننده کامیون
  • سوپروایزر تولید
  • مونتاژ کار
  • راننده لیفتراک
  • کارگر انبار
  • کارگر خدماتی
  • مسئول خرید

منابع: cbc.ca، canada.ca

711 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها