موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شهرهای استرالیا

شهرهای استرالیا

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیا به مرکزیت شهر کانبرا است. این کشور شهرهای کوچک و بزرگ خود را در شش ایالت و دو قلمرو متفاوت بخش‌بندی کرده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی شهرهای استرالیا می‌پردازیم.

فهرست شهرهای استرالیا

در جدول زیر می‌توانید لیست شهرهای استرالیا و موقعیت هر کدام را مطالعه کنید:

ایالت / قلمرومرکزلیست مهم‌ترین شهرهای هر ایالت
قلمرو پایتخت استرالیا
(Australian Capital Territory)
کانبرا
(Canberra)
کانبرا
نیو ساوت ولز
(New South Wales)
سیدنی
(Sydney)
سیدنی، نیوکاسل، گاسفورد، ولونگونگ، آلبری، مایتلند، واگا واگا، پورت مکوایر، تاموت، اورنج، دابو، بثرست، نورا-بومادری، لیسمور، کافس هاربر، ریچموند، گولبرن

قلمرو شمالی
(northern territory)
داروین
(Darwin)
آلیس اسپرینگز، آنتونی لاگون، داروین، کاترین، تننت کریک
کوئینزلند
(Queensland)
بریزبن
(Brisbane)
بریزبن، تانزویل، کنز، توومبا، مکای، راکهمپتون، بوندابرگ، هاروی بی، گلدستون، ماریبورو
استرالیای جنوبی
(South Australia)
آدلاید
(Adelaide)
آدلاید، گاولر، وایالا، ماونت گامبیر
تاسمانی
(Tasmani)
هوبارت
(Hobart)
هوبارت، لانکستون
ویکتوریا
(Victoria)
ملبورن
(Melbourne)
ملبورن، جیلانگ، بلرات، بندیگو، شپارتون، میلدورا، سانبری، وارنامبول، ترارالگون
استرالیای غربی
(Western Australia)
پرت
(Perth)
پرث، جرالدتون، بروم، کالگورلی، بانبری، راکینگهام، مندورا

نقشه شهرهای استرالیا

در زیر هم می‌توانید نقشه استرالیا، موقعیت قلمروها و شهرهای مهم را مشاهده کنید:

مهم‌ترین شهرهای استرالیا روی نقشه
قبل از خواندن این مطلب در صورتی که می‌خواهید در مورد استرالیا بیشتر بدانید مطلب درباره استرالیا را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مطلب ایالت‌های استرالیا را بخوانید.

شهرهای برتر استرالیا را بشناسید

سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرث و آدلاید برترین شهرهای استرالیا هستند که می‌توانید آن‌ها را برای کار، مسافرت کوتاه یا زندگی در این کشور انتخاب کنید. اما کدام یک می‌توانند بهترين شهر استراليا براي زندگي باشند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ این شهرها را در ادامه بیشتر بررسی می‌کنیم.

ابتدا در جدول زیر مهم‌ترین شهرهای استرالیا را از دیدگاه‌های مختلف مقایسه کرده‌ایم و در ادامه به معرفی برترین شهرهای استرالیا پرداختیم:

نام شهرجمعیتآب‌وهواهزینه اجاره هفتگی آپارتمان دو خوابههزینه ماهانه مواد غذاییهزینه هفتگی حمل و نقلمیانگین درآمد سالانه
سیدنی4,627,345معتدل720300-38050 108,000
ملبورن4,246,375معتدل450280-36046106,000
پرث1,896,548معتدل395290-37044.194.2
بریزبن2,189,878گرمسیری
و نیمه‌گرمسیری
500280-35056.52104,000
آدلاید1,225,235مدیترانه‌ای335310-39039.5100,000
هزینه ها به دلار هستند

سیدنی (Sydney)

سیدنی بهترین شهر استرالیا برای کار و معروف‌ترین و بزرگ‌ترین شهر آن است که در ایالت نیو ساوت ولز و در سواحل جنوب شرقی این کشور در یک منطقه بزرگ واقع شده است. به ‌نحوی که وسعت آن از کوه‌های غربی تا اقیانوس آرام در شرق و از ساحل جنوبی دریاچه مک کواری در شمال تا جنوب خلیج بوتانی امتداد دارد. سیدنی به‌دلیل موقعیت استراتژیک مهم‌ترین بندر جنوب اقیانوس آرام است.

این شهر موفق شده در حدود سه چهارم نیروی کار نیو ساوت ولز و یک چهارم نیروی کار کل کشور را در خود مشغول به کار کند. مهم‌ترین صنعت منطقه سیدنی پالایش نفت است و صنعت مهم دیگری در آن قرار ندارد. اکثر ساکنان این شهر به ‌کارهای خدماتی مشغول هستند.

سیدنی را باید زیباترین شهر استرالیا معرفی کنیم که آب‌و‌هوای نسبتا معتدلی دارد و تنها چند روز از سال گرمای آن غیرقابل‌تحمل می‌شود. به‌طور میانگین دمای این شهر از 22 درجه سانتی‌گراد در ژانویه تا 14 درجه سانتی‌گراد در جولای متغیر است و گرما و سرمای آن غیرقابل‌تحمل نیست.

سیدنی یکی از معدود شهرهای جهان است که برای لذت بردن از شنا، موج‌سواری، قایق‌رانی و سایر ورزش‌های فضای باز به آن سفر می‌کنند. از جمله جاهای دیدنی سیدنی باید موارد زیر را نام ببریم:

  •  خانه اپرا (Opera House)
  •  رصدخانه
  • باغ وحش Taronga
  •  باغ گیاه‌شناسی سلطنتی (Royal Botanic Garden)
  •  پل Harbour محله چینی‌های
  •  جزیره کاکاتو(Cockatoo Island)
  •  پارک لونا (Luna Park)
  • گالری هنری نیوساوت ولز
  • موزه استرالیایی

ملبورن (Melbourne)

ملبورن یکی از شهرهای مهم استرالیا و مرکز ایالت ویکتوریا است. این شهر در انتهای شمالی خلیج پورت فیلیپ (Port Phillip Bay) و در 55 کیلومتری ورودی خلیج واقع شده و پس از سیدنی دومین شهر بزرگ کشور از لحاظ جمعیت است. این شهر با معماری زیبا و بی‌نظیر خود، هرکسی را که به جزئیات اهمیت می‌دهد، به وجد می‌آورد.

ملبورن بهترین شهر برای زندگی در استرالیا برای علاقه‌مندان به هنر است که ریشه‌های فرهنگی آن به دوره‌ای بین سال‌های 1968 و 1948 برمی‌گردد. تاسیس مرکز هنرهای ویکتوریایی (National Gallery of Victoria) در این دوره، باعث تقویت فرهنگ و هنر این شهر شد.

اقتصاد ملبورن به محافظه کاری و سلامت مالی شهرت دارد. این شهر با داشتن فعالیت‌های خدماتی متعدد مانند بانکداری، بیمه، خرده‌فروشی، سرگرمی، اقامتگاه عمومی و حمل‌و‌نقل ریلی، توانسته است تا برای بخش زیادی از شهروندان خود اشتغال‌زایی کند.

ملبورن یکی دیگر از شهرهای استرالیا با آب‌وهوای متعادل است که دمای آن به‌ندرت به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد. میانگین دمای شهر بین 13 درجه سانتی‌گراد در جولای و 26 درجه سانتی‌گراد در ژانویه متغیر است.

از جمله جاهای دیدنی ملبورن موارد زیر هستند:

  • چرخ و فلک ستاره ملبورن
  •  میدان فدراسیون (Federation Square)
  • ورزشگاه کریکت (Melbourne Cricket Ground)
  •  برج یوریکا (Eureka Tower)
  • کلبه کاپیتان کوک (Captain Cook’s Cottage)

دیگر مکان‌های دیدنی در بریزبن را در مطلب زیر مطالعه کنید:
جاهای دیدنی ملبورن

بریزبن (Brisbane)

بریزبن پایتخت ایالت کوئینزلند و سومین شهر بزرگ استرالیا است. این بندر روی رودخانه بریزبن در دامنه‌های جنوبی رشته کوه تیلور و 19 کیلومتر بالاتر از دهانه رودخانه در خلیج مورتون (Moreton Bay) قرار دارد.

اگر می‌خواهید با فرهنگ استرالیایی آشنا شوید، باید به ایالت کوئینزلند سر بزنید. بیشتر ساکنان بریزبن و به‌طور کلی این ایالت، استرالیایی ‌تبار هستند و یک سبک زندگی آرام و فرهنگ استرالیایی-آمریکایی را دنبال می‌کنند.

کوئینزلند به‌همراه ایالت استرالیای غربی و قلمرو شمالی، یک ایالت مرزی به‌شمار می‌آید که تاکید آن بر اقتصاد مبتنی بر منابع کشاورزی، معدنی و انرژی است. در کنار فعالیت‌های خدماتی و سرمایه‌گذاری، عمده اقتصاد کوئینزلند بر اساس گسترش معدن زغال سنگ و گردشگری است.

بریزبن برخلاف دیگر شهرهای استرالیا آب‌وهوای متعادلی ندارد و ساکنان آن شرایط آب‌وهوایی گرمسیر و نیمه‌گرمسیر را تجربه می‌کنند. میانگین دمای شهر در تابستان و در ماه ژانویه در حدود 28 تا 37 درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و در زمستان و در ماه جولای بین 20 تا 26 درجه سانتی‌گراد است.

جاهای دیدنی بریزبن عبارت‌اند از:

  • جزیره فریزر (Fraser Island)
  • pedingtonکانگورو پوینت (kangaroo point)
  •  پارک نیوفارم(New Farm Park)
  • جزیره مورتون (Moreton Island)

دیگر مکان‌های دیدنی در بریزبن را در مطلب زیر مطالعه کنید:
جاهای دیدنی بریزبن

پرث (Perth)

پرث یا پرت یکی از شهرهای مهم استرالیا است که در ایالت استرالیای غربی و امتداد مصب رودخانه سوان (Swan River) و 19 کیلومتر بالاتر از دهانه آن رودخانه قرار دارد. همچنین پرت، چهارمین شهر بزرگ استرالیا بوده که تقریبا سه چهارم جمعیت ایالت استرالیای غربی را در خود جای داده است.

این شهر از طریق چندین بزرگراه، راه‌آهن بین قاره‌ای، بندر فرمانتل (harbour of Fremantle) و فرودگاه بین المللی می‌توانید دسترسی داشته باشید.

پرث با برگزاری سالانه فستیوال‌های هنرهای بین المللی در زمینه تئاتر، موسیقی، فیلم و هنرهای تجسمی، از لحاظ فرهنگی و هنری از مهم‌ترین شهرهای استرالیا به‌شمار می‌آید. با این‌حال هنرمندانی که به‌دنبال موفقیت بیشتر به‌ویژه در زمینه موسیقی هستند، به سیدنی یا ملبورن نقل مکان می‌کنند.

پرت یکی از مراکز بزرگ صنعتی استرالیا است که تعدادی از صنایع مهم این کشور را در زمینه تولید رنگ، مواد چاپی، ورق فلز، سیمان، لاستیک، تراکتور، فولاد، آلومینیوم و نیکل در خود جای داده است. همچنین با صنعت گردشگری و وجود پالایشگاه‌های نفتو کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی، این شهر وضعیت اقتصاد خوبی دارد.

آب‌وهوای پرث در هشت ماه از سال معتدل است و تابستان و زمستان کوتاهی دارد. ژانویه و فوریه دو ماه تابستانی و بسیار گرم پرث و ژوئن و جولای دو ماه خنک و مرطوب این شهر به ‌شمار می‌آیند. برای اطلاع بیشتر در مورد این شهر مطلب شهر پرث استرالیا را بخوانید.

به دنبال سفر به این شهر می‌توانید از جاهای زیر دیدن کنید:

  •  پارک کینگ
  •  برج DNA
  •  باغ وحش پرت
  •  کایاک سواری در رودخانه قو
  •  برج Bell tower
  •  موزه نوستالژی بازی‌های پرث

آدلاید (Adelaide)

آدلاید شهری در استرالیا و مرکز استرالیای جنوبی است. این شهر در پایه کوه لوفتی (Mount Lofty)، در فاصله 14 کیلومتری از مرکز ساحل شرقی خلیج سنت وینسنت (Gulf St. Vincent)، واقع شده است. آدلاید به ‌کمک رودخانه تورنس (Torrens River) به دو بخش تجاری در جنوب رودخانه و به بخش مسکونی در شمال آن تقسیم‌ شده است.

آدلاید بزرگترین موتور تولیدی استرالیای جنوبی است که بیش از 80 درصد از تولید ناخالص ایالتی را به ‌خود اختصاص می‌دهد. این شهر به‌ کمک موقعیت خود تبدیل به یک منطقه صنعتی شده است و صنایع مختلفی مانند کارخانه‌های تولید قطعات خودرو،ماشین‌آلات، منسوجات و مواد شیمیایی در آن فعالیت می‌کنند.

آدلاید دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم است و به گفته خیلی از افراد ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی به‌شمار می‌رود. این شهر در تابستان‌ها میانگین دمای 23 درجه سانتی‌گراد و در زمستان‌ها میانگین دمای 12 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. میانگین بارندگی سالانه این شهر نیز در حدود 530 میلی‌متر است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این شهر مطلب شهر آدلاید را مطالعه کنید.

جاهای دیدنی آدلاید به شرح زیر هستند:

  • بازار مرکزی آدلاید
  • باغ وحش آدلاید
  • میدان ویکتوریا (Victoria Square)
  • بنای تاریخی کریک هیل (Carrick Hill)
  • نورث تراس (North Terrace)

دیگر مکان‌های دیدنی در بریزبن را در مطلب زیر مطالعه کنید:
جاهای دیدنی آدلاید

در نهایت انتخاب شما کدام شهرهای استرالیا است؟

اگر آرزوی یک زندگی با کیفیت بالا را دارید، شهرهای استرالیا جزو مقاصد برتر مهاجرتی قرار می‌گیرند. مهم‌ترین شهرهای استرالیا مانند سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرث و آدلاید امکانات پیشرفت و وسعت بالایی دارند که مهاجرت یا سفر شما را خاطره‌انگیز می‌کنند.

استرالیا ممکن است ارزان‌ترین مقصد مهاجرتی نباشد، اما اگر همه چیز را درباره شهرهایش و شرایط زندگی در آن‌ها بدانید، بهترین تجربه را خواهید داشت. بنابراین به کمک مطلب بالا سعی کردیم کمک کنیم تا بهترین شهر استرالیا را برای مهاجرت و زندگی در آن انتخاب کنید.

پارسی کانادا با بیش از ده سال سابقه و با داشتن 300 مشاور آموزش‌دیده متخصص و مشاوران رسمی مهاجرتی، بهترین کمک شما برای مهاجرت به استرالیا خواهد بود.

سوالات متداول

انتخاب شهر یا ایالت به نوع ویزای شما بستگی دارد. اما اگر محدودیت ویزا برای انتخاب شهر ندارید، شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن، هوبارت و بریزبن از بهترین شهرهای این کشور برای کار و زندگی هستند.

  • آدلاید از لحاظ بهترین غذا و نوشیدنی
  • بریزبن از لحاظ فرار از زندگی شهری
  • کانبرا از لحاظ زندگی خانوادگی
  • هوبارت از لحاظ مقرون‌به‌صرفه بودن
  • ملبورن از لحاظ بهترین فرهنگ
  • پرث از لحاظ آب‌وهوا
  • سیدنی از لحاظ فرصت‌های شغلی

بهترین شهرهای استرالیا از نظر بازار کار برای مهاجرین که قصد دارند از طریق کار مهاجرت کنند عبارت‌اند از:

  • ملبورن
  • بریزبن
  • کانبرا
  • آدلاید
  • پرث

در مطلب مهاجرت کاری به استرالیا می‌توانید روش‌ها و ویزاهای کاری استرالیا را بررسی کنید.

سیدنی با 126900 میلیونر ثروتمندترین شهر استرالیا و دهمین شهر ثروتمند جهان است.
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها