موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

انتخاب بهترین شهرهای کانادا، با توجه به وسعت زیاد این کشور کمی سخت است. کشور کانادا استان‌ها و قلمروهای زیادی دارد، که البته همه جای آن هم برای کار و زندگی مناسب نیست. اما با توجه به هدف شما از مهاجرت می‌توان به دسته‌بندی معقولی رسید. به همین منظور در ادامه این نوشته، به ارائه لیستی از بهترین شهر های کانادا برای ایرانیان به تفکیک: کار، زندگی، تحصیل و از نظر آب و هوا پرداخته‌ایم.

همانطور که عنوان کردیم، انتخاب شهری در کانادا برای مهاجرت، کاملا به هدف شما از مهاجرت بستگی دارد. بنابراین امیدواریم با مطالعه این مطلب که جداگانه بهترین شهر کانادا برای ایرانیان را بررسی کرده است، بهترین تصمیم را بگیرید. با این حال قبل از ادامه می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت، شرایط خود را برای مهاجرت به این کشور بسنجید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مروری بر بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان بین سال‌های 2020 تا 2023

شهرهای مونترال، تورنتو و ونکوور در سال 2020 سه شهر اول انتخاب ایرانی های کانادا بودند. اما این رده‌بندی در سال 2022 تغییر کرد و سه شهر تورنتو (Toronto)، ونکوور (Vancouver) و ادمونتون (Edmonton) جزء بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرین انتخاب شدند. این انتخاب که بر اساس آخرین آمار منتشر شده اداره آمار کانادا بود (Statistics Canada report) نشان می‌دهد، مهاجرین پس از رسیدن به کشور کانادا با هر هدفی، این سه شهر را برای ادامه زندگی در کانادا انتخاب کرده‌اند.

سه شهر برتر کانادا برای ایرانیان در سال 2023

اما در سال 2024، کمی اوضاع تغییر خواهد کرد. اداره مهاجرت کانادا، قصد دارد در سال 2024، بر تعداد پذیرش مهاجرین خود بیافزاید. ازهمین رو انتظار می‌رود تعداد متقاضیان مهاجرت به کانادا از کشور ایران نیز امسال روند روبه رشدی را تجربه کند. پس چه بهتر که بتوانید بهترین شهر کانادا که مناسب ایرانی‌هاست را انتخاب کنید. گزارش‌ها نشان می‌دهد، شهرهایی که بیشترین ایرانی را تا اواخر سال 2023 در خود جای داده‌اند، نورث ونکوور (North Vancouver)، وست ونکوور (West Vancouver)، برنابی (Burnaby) و کوکیتلام (Coquitlam) هستند.

اگر برای شما مهم است که در شهری اقامت داشته باشید که هموطنان زیادی در آن باشد، این شهرها بهترین انتخاب هستند. اما اگر فاکتورهای دیگری برای شما اهمیت دارد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا براساس آب‌وهوا، شرایط کار و تحصیل، بهترین شهر کانادا را برای ایرانیان بررسی کنیم.

بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا

قطعا صحبت کردن در مورد بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا کاری بسیار مشکل است. چرا که وسعت زیاد این کشور باعث شده تنوع آب و هوایی بالایی داشته باشد، ضمن اینکه در فصول مختلف سال، شاید انتخاب بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا کمی تغییر کند. ایالت های کانادا، با توجه به موقعیت جغرافیایی خود آب و هوای متنوعی هم دارند.

البته از آنجایی که مطابق با گزارشات ارائه شده، اکثر مردم آب و هوای بهاری را ترجیح می‌دهند، قطعاً این مسئله در مورد مهاجرت به کانادا و البته انتخاب بهترین شهر کانادا برای مهاجرت نیز تاثیر گذار است.

در واقع زندگی در کانادا با آب و هوای سرد عجین شده است، بنابراین پیدا کردن شهرهای گرم در کانادا واقعاً آسان نیست، اما غیرممکن هم نیست.

مطابق با بررسی های انجام شده، بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا عبارتند از:

  • ونکوور
  • ویکتوریا
  • ویندزور
  • تورنتو
  • اوشاوا
  • همیلتون

این ها شهرهایی هستند که کم و بیش، گرمترین شهرهای کانادا محسوب می شوند. با این حال، فصل زمستان در این شهرها هم خیلی سرد است.

ونکوور، ویکتوریا، ویندوز، تورنتو، اوشاوا، هملیتون بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا

بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا

بهترين شهر كانادا برای زندگی

بهترین شهرهای کشور کانادا برای زندگی، بر اساس فاکتورهای مختلفی انتخاب شده اند. شهرهای زیر بر اساس میزان درآمد، هزینه‌ تهیه مسکن و به طور کلی هزینه زندگی در کانادا، نرخ پایین بیکاری و جرم و جنایات و امنیت بالا انتخاب شده‌اند.

  • کبک سیتی (Quebec City)
  • همیلتون (Hamilton)
  • اوتاوا (Ottawa)
  • شارلوت تاون (Charlottetown)
  • رجینا (Regina)

بهترین شهر کانادا برای تحصیل

اگر علاقه مند به تحصیل در کانادا هستید، حتما می‌دانید دانشگاه‌های کانادا، جزء بهترین‌ها در کل جهان هستند. رتبه بندی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل که در ادامه آمده است، بر اساس کیفیت آموزش، هزینه‌های تحصیل و اسکان دانشجو، نزدیکی به پارک‌های ملی و آمار پایین جرم و جنایت است:

  • مونترال (Montreal) – استان کبک
  • روین-نوراندا (Rouyn-Noranda) – استان کبک
  • تروا ریویر (Trois-Rivières) – استان کبک
  • شارلوت تاون (Charlottetown) – استان پرنس ادوارد
  • کبک (Québec) – استان کبک

البته شهر ونکوور هم می تواند مکان خوبی برای تحصیل باشد و آنجا هم از دانشگاه‌های خوبی برخوردار است.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

بهترین شهر کانادا برای کار

برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و نقل مکان به این کشور را دارند، قطعاً یکی از مهمترین تصمیماتی که بایستی اتخاذ کنند این است که بهترین شهر کانادا از نظر کار، کدام است؟

قبل از مهاجرت کاری به کانادا، 5 شهر زیر را به عنوان بهترین شهرهای کانادا برای کار، در نظر داشته باشید.

این رتبه بندی بر اساس فاکتورهایی مانند تعداد ورک پرمیت (مجوز کار) هایی که از سوی آن شهر برای مهاجرین صادر شده رشد و رونق اقتصادی آن شهر، نرخ پایین بیکاری و فرصت‌های شغلی است:

  • شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا (Vancouver, British Columbia)
  • شهر همیلتون در استان اونتاریو (Hamilton, Ontario)
  • شهر ادمونتون در استان آلبرتا (Edmonton, Alberta)
  • شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا (Victoria, British Columbia)
  • شهر کلگری در استان آلبرتا (Calgary, Alberta)
بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

ویژگی‌های مهم‌ترین شهرهایی که مهاجران برای تحصیل، کار و زندگی انتخاب می‌کنند را در این پادکست گوش کنید…

سخن پایانی

در این مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان را معرفی کردیم: تورنتو، ونکوور و ادمونتون. همچنین دیدیم بهترین شهرهای کانادا از لحاظ آب و هوا نیز ونکوور، ویکتوریا و شهر ویندوز هستند. اما اگر قصد کار در کانادا را دارید، بهترین شهر برای شما ونکور و اگر قصد تحصیل در کانادا دارید، بهترین شهر مونترال است.

حال که تا حدود زیادی با بهترین شهرهای کانادا آشنا شدید، امیدواریم با این توضیحات بتوانید با دقت بیشتری شهر مورد نظر خود را برای مهاجرت به کشور پهناور کانادا انتخاب کنید.

اما از آنجایی که انتخاب شهر مورد نظر برای زندگی و کار در کانادا، نیازمند بررسی شرایط زندگی تان است، می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را پر کرده، تا مشاورین پارسی کانادا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

تورنتو (Toronto)، ونکوور (Vancouver) و ادمونتون (Edmonton) بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان در سال 2022 هستند.
سه شهر ونکوور (Vancouver)، همیلتون (Hamilton) و ادمونتون (Edmonton) را می‌توان سه شهر برتر برای مهاجرت کاری به کانادا معرفی کرد.
شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا گرم‌ترین شهر کانادا در زمستان است. بالاترین میانگین روزانه به 9 درجه سانتیگراد و پایین ترین سطح شبانه فقط به حدود 4 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین میانگین برف سالانه 25 سانتی متر است.
استان نیوبرانزویک ثاندر بی، استان انتاریو سنت کاترینز، استان انتاریو کیچنر، شربروک، استان کبک مونکتون، استان انتاریو ابوتسفورد، استان بریتیش کلمبیا لندن، استان انتاریو ریموسکی، استان کبک

شهرهای زیر که هر سه در استان کبک هستند، بهترین گزینه ها برای تحصیل در کانادا اند:

  • مونترال (Montreal)
  • روین-نوراندا (Rouyn-Noranda)
  • تروا ریویر (Trois-Rivières)

guest
20 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها