موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کوآپ (CO-OP) کانادا

در حال حاضر، اغلب مردم به دنبال راه هایی هستند که بتوانند از آن طریق به آرزوهای خود دست پیدا کنند. برخی رسیدن به این موفقیت را مهاجرت به کشورهای خارجی می دانند.

کشور کانادا نیز از جمله مناطقی است که به دلیل امکاناتی که دولت آن برای مهاجران و علاقه مندان اخذ ویزای کانادا در نظر گرفته، در صدر لیست سرزمین های مهاجر پذیر واقع شده است.

در واقع می توان گفت که دریافت ویزا، اخذ اقامت و مهاجرت به کانادا در دنیای امروزی به دغدغه ای برای افراد جوان مبدل شده است. شاید شما نیز یکی از این افراد باشید

 

از این رو موسسه مهاجرتی پارسی کانادا روش های مختلفی را برای اخذ ویزای این کشور ارائه داده است و مطالبی در این خصوص را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. لازم به ذکر است که کار، تحصیل و روشی نوین به نام تحصیل همراه با تضمین کار در کانادا از جمله روش های گوناگون مهاجرت به این کشور محسوب می شوند.

در این مطلب قرار بر این است تا اطلاعاتی درباره تحصیل همراه با کار در این سرزمین به علاقه مندان ارائه گردد.

تحصیل همراه با تضمین کار در کانادا چیست؟

ممکن است با خواندن این عنوان سوالاتی در ذهن داوطلب اخذ ویزای تحصیلی کانادا به وجود آید که چگونه می توان پس از تحصیل صاحب شغل شد یا اینکه برنامه CO-OP کانادا در خصوص چه مواردی است؟

آیا می توان با تحصیل موفق به اخذ اقامت کانادا شد؟ همه این سوال ها بدون شک در ذهن تمامی متقاضیان به وجود خواهد آمد. بهتر است در ابتدا تعریفی کلی از تحصیل همراه با ضمانت کار در کانادا بیان کنیم. چرا که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی دغدغه پیدا کردن شغل را دارند.

پس اگر بتوانند با گذراندن دوره های آموزشی و تحصیل کردن در دانشگاهی که خدمات دوره کوآپ کانادا را ارائه می دهد، صاحب کسب و کار شود، از این روش بسیار استفاده خواهند کرد.

 

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

 

یکی از روش های کار حین تحصیل در کانادا CO-OP است که این امکان را به دانشجو می دهد که پس از تحصیل و بدون نگرانی صاحب شغل شود. برای مثال وی می تواند از طریق تحصیل در یکی از دانشگاه های ارائه دهنده این دوره اقدام کند.

شش ماه الی یک سال به اتمام دوره بپردازد و پس از آن نیز به همان اندازه در حرفه ای مربوط به تخصص خود مشغول به کار شود. دقت کنید که علاقه مندان در صورت پرداخت هزینه های مربوطه به دوره ها و رشته های دانشگاهی، پول بیشتری را با کار کردن و اخذ حقوق ماهیانه توسط آن شرکت، دریافت خواهند کرد.

آشنایی با خدمات کوآپ کانادا به بهترین حالت

به صورت جزیی تر بهتر است بدانید که این فرآیند به دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد رشته های فنی و برخی دوره های آموزشی در کالج ها اختصاص داده شده است.

همان طور که گفته شد برنامه CO-OP کانادا به صورت دو مرحله قادر به برگزاری است که فرد در مرحله اول به اتمام تحصیل پرداخته و مهم تر از همه در مرحله دوم وارد دوره کارآموزی می شود.


با توجه به اطلاعات دریافت شده، پس از اینکه فرد دوره کارآموزی را به درستی و به خوبی انجام داد، در صورت رضایت کار فرما، می تواند به فعالیت شغلی خود ادامه دهد

 

شرایط اساسی برنامه کوآپ (CO-OP) کانادا چیست؟

لازم به ذکر است که برنامه CO-OP کانادا، برنامه ای است که در آن دانشجویان فرصت کار در یک صنعت مرتبط با رشته خود را پیدا می کنند. اکثر برنامه های مربوط به تحصیل همراه با تضمین کار در کانادا به گونه ای طراحی شده اند که هر ترم یا ترم تحصیل با یک ترم یا ترم کار جایگزین می شود.

این افراد قادر خواهند بود در سازمان هایی که دانشگاه معرفی می کند مشغول به کار شوند و پس از اتمام آن ماهیانه درآمد به دست آورند. این مراکز می تواند خود دانشگاه باشد یا سازمان های دولتی یا خصوصی.

نحوه استفاده از برنامه کوآپ کانادا

 

حال این شرایط می توانند خبرهای خوبی برای دانشجویان باشد چرا که با گذراندن دوره های کوتاه مدت می توانند وارد بازار کار شوند. به عنوان مثال آن ها با پرداخت سرمایه اولیه قادر هستند در کلاس های حضوری به مدت شش ماه اول شرکت کنند.

در نیمه اول روز به تحصیل پرداخته و در نیمه دوم آن روز مشغول کار شوند. در شش ماه دوم این فرآیند که مخصوص کار آموزی است، دانشجویان قادر خواهند بود در نیمه اول روز پروژه های مربوط به کار و رشته مورد نظر را انجام دهند

و در نیمه دوم روز به رفع اشکال و حل کردن مشکلات پروژه در حین کارآموزی بپردازند. اما توجه کنید که برای شرکت در دوره های کالج بایستی سرمایه اولیه را داشته باشید که در شش ماه اول به مشکل بر نخورید، چرا که در دوره شش ماهه یا یک ساله دوم است که درآمد دریافت خواهید کرد

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

 

چه رشته هایی در دوره های کوآپ (CO-OP) کانادا ارائه می شوند؟

همان طور که گفته شد این برنامه به صورت تخصصی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده است. حال ممکن است این سوال برای علاقه مندان پیش آید که در کدام یک از رشته های دانشگاهی کانادا و در کدام دانشگاه پذیرش بگیرند؟

با توجه به مطالب ذکر شده، می توان برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوران و وکلای خبره و با تجربه موسسه مهاجرتی پارسی کانادا کمک گرفت. چرا که آن ها سال هاست در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و می توانند شما را تا انتهای مسیر همراه کنند.

انتخاب بهترین رشته دانشگاهی در دوره کوآپ کانادا

 

افرادی که علاقه مند به تحصیل در کانادا در رشته هایی همچون:

  • دیجیتال مارکتینگ
  • هتلداری
  • مهندسی فناوری اطلاعات یا IT
  • کلیه رشته های فنی مربوط به مهندسی کامپیوتر شاخه نرم افزار
  • اکثر رشته های حوزه مدیریت
  • توریسم و مهمانداری

قادر هستند تا از برنامه مهم و نتیجه بخش تحصیل همراه با تضمین کار در کانادا یا همان دوره های کوآپ استفاده نمایند. اما فراموش نکنید که در دو حالت می توان برای این برنامه اقدام کرد، یکی از طریق تحصیل در دوره های آموزشی کالج ها و دیگری تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد که هر یک از متقاضیان مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط خود اقدام می کنند.

لازم به ذکر است که برنامه کوآپ کانادا می تواند موجب اخذ اقامت دائم گردد چرا که در این عبارت کلمه همکاری نهفته است.


تحصیل در رشته هایی همچون دیجیتال مارکتینگ، هتلداری، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، اکثر رشته های مدیریت در این برنامه قرار می گیرند.

 

مزایای استفاده از برنامه کوآپ کانادا چیست؟

برنامه تحصیل همراه با تضمین کار در کانادا یکی از روش های مهاجرتی به این کشور است که دغدغه های بسیاری از دانشجویان را برطرف کرده است.

این برنامه مزیت هایی دارد که یکی از آن ها پیدا کردن تجربه کاری در کانادا می شود که یکی از مهم ترین و توسعه یافته ترین کشور های جهان محسوب می شود.

دومین مزیت را می توان پیدا کردن شغل مرتبط با رشته تحصیلی و مهم تر از همه اخذ اقامت دائم به شمار آورد. شاید شما فردی باشید که از اخذ نمره قابل قبول و بالای زبان هراس داشته باشید.

اما برنامه کوآپ کانادا مشکل تان را حل کرده و به شما اجازه می دهد تا با دریافت نمره نسبتا مناسب وارد این فرآیند شوید. همچنین کارفرما در صورت رضایت از شما اجازه ادامه فعالیت را خواهد داد که این می تواند منجر به اخذ اقامت کاری و حتی دائم کانادا شود.

در خصوص کار حین تحصیل در کانادا، روش‌های دیگر آن، مشاغل مجاز برای کار دانشجویی و … پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را از دست ندهید:
حتما بخوانید: کار دانشجویی در کانادا
آشنایی با برنامه تحصیل همراه با تضمین کار در کانادا

اخذ اقامت دائم بعد از دوره کوآپ (CO-OP) کانادا

بدون شک یکی از اصلی ترین مواردی که هر دانشجو پس از تحصیل در دانشگاه های کانادا به آن توجه می کند، اخذ اقامت دائم است. البته روش های مختلفی برای دریافت اقامت پس از اتمام تحصیل و اخذ مدرک وجود دارد.

یکی از اقداماتی که یک دانشجو می تواند انجام دهد، جست و جو در لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت ها است. وی با کمی تحقیق قادر خواهد بود از سیستم اکسپرس اینتری و روش اسکیل ورکر برای اخذ اقامت دائم استفاده نمایند. پس از آن نیز اخذ پاسپورت کانادا نیز میسر خواهد شد. البته برای گرفتن پاسپورت فرد باید به مدت پنج سال در حدود 1095 روز در کانادا زندگی کرده باشد

 

چرا موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت؟

موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت یکی از بزرگترین موسسات مشاوره به حساب می آید که از یک سیستم مشاوره ای نوین استفاده می کند. با مراجعه به این موسسه می توانید از تخصص و تجربه وکلای پارسی کانادا در زمینه مهاجرت بهره مند شوید.

متخصصین ما می توانند رزومه مهاجرتی شما را به نحو مطلوبی ارتقا دهند و در صورت عدم دریافت ویزا می توانید وجه خود را از موسسه باز پس گیرید. تیم متخصص پارسی کانادا تمام مراحل مهاجرتی شما را اعم از ترجمه مدارک، رزرو هتل، اخذ بلیط رفت و برگشت، اخذ PR، اجاره خانه و ماشین و … برای شما انجام می دهند.

موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

سوالات متداول

در برخی موارد، هزینه این دوره ها کمی بیشتر از سایر دوره ها می باشد که آن هم به دلیل خدمات بیشتر این دوره ها است که ارزش آن ها بسیار بیشتر از هزینه آن است.
دیجیتال مارکتینگ، هتلداری، مهندسی فناوری اطلاعات یا IT، کلیه رشته های فنی مربوط به مهندسی کامپیوتر شاخه نرم افزار، اکثر رشته های حوزه مدیریت، توریسم و مهمانداری از جمله رشته هایی هستند که در دوره های کوآپ کانادا ارائه می شوند.
دوره های کوآپ کانادا اغلب به صورت دو دوره ای برگزار می شوند، به این صورت که در دوره اول دانشجو به تحصیل پرداخته و در دوره دوم به کار مشغول می شود که به آن دوره کارآموزی می گویند.
این دوره های آموزشی در 6 ماه، یک سال و 18 ماه با توجه به شرایط دانشجو در نظر گرفته می شوند. البته فراموش نکنید که فرد می تواند پس از تحصیل به کار بپردازد.
برای دوره های کارشناسی تقریبا مقدار 886/2 دلار کانادا و برای دوره کارشناسی ارشد 637/3 دلار کانادا در نظر گرفته می شود اما با توجه رشته و فعالیت ها ممکن است این مقدار متغیر باشد.

guest
26 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها