موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مکان های دیدنی ونکوور

مکان های دیدنی ونکوور

اگر قصد مهاجرت به کانادا یا بازدید از مکان های دیدنی کانادا را دارید، می توانید با مکان های دیدنی ونکوورشروع کنید. این شهر زیبا و دوست داشتنی، تمامی جاهای دیدنی ونکور را یکجا در خود جمع کرده است. شاید نیمی از مکان های دیدنی ونکور یا به طور کلی کشور کانادا در این شهر جای داده شده باشد.

شهر ونکوور به واسطه ی داشتن کوه های زیبا و سواحل شهری شهرت خاصی بین شهرهای کانادا کسب کرده است. البته این شهر نه تنها در کانادا بلکه در سرتا سر دنیا نیز جایگاه ویژه ای دارد و لقب زیباترین شهرهای جهان را به خود اختصاص داده است.

مرکز شهر ونکوور در شبه جزیره ای در قسمت تنگه میانی جورجیا قرار دارد و از جنوب با رودخانه فریزر و از شمال با مرزهای داخلی ورودی Burrard Inlet محدود می شود. در شمال این شهر نیز رشته کوه هایی وجود دارد که همیشه در سرتاسر سال پوشیده از برف است که درخشندگی و زیبایی بی نظیری به این شهر می بخشد.

اگر دوست دارید در یک روز هم بتوانید موج سواری کنید، هم اسکی، هم به 5000 سال پیش بازگردید و هم از پارک ‌های عمومی و فضای سبز زیبا لذت ببرید؛ ونکوور یکی از این معدود مقاصدی است که می توانید تمام این کارها را در یک زمان انجام دهید! شهری که اکثریت افراد آن را به نام بهشت علاقه‌ مندان به تفریحات فضای باز می شناسند. ونکور، که یکی از زیباترین و محبوب ‌ترین شهرهای کانادا است، در میان کوه‌ ها، جنگل گرمسیری، دره‌ های دیدنی و سواحل غربی بریتیش کلمبیا واقع شده است.

در واقع همین موقعیت مکانی ونکوور است که چنین تنوعی در آن ایجاد کرده است. پس درصورتی که به دیدن جاهای دیدنی ونکوور کانادا علاقه دارید و می خواهید حداقل برای یک بار هم که شده چنین تجربه ای داشته باشید و یا تصمیم به مهاجرت به کانادا را دارید، می توانید همین حالا با مشاوران پارسی کانادا ارتباط برقرار کرده و از زیر و بم جزئیات مهاجرت به ونکور کانادا آگاه شوید.

حتما بخوانید:
مهاجرت به کانادا

چرا مکان های دیدنی ونکوور به بهشت روی زمین ملقب هستند؟

ونکوور به علت داشتن نوع آب و هوای مطبوع و پارک های گسترده، در طول سال دمای هوا را متعادل نگه می دارد. این شهر مانند بهشتی بر روی زمین بوده و جایگاه مناسبی برای انجام فعالیت‌های ورزشی در محیط باز محسوب می شود. اما محیطی سر زنده و شلوغ دارد و به سبب وجود رستوران های بی نظیر و تنوع غذاییش در سطح بین الملل نیز شهرت جهانی دارد. اما اجازه دهید که در این مطالب با جاهای دیدنی ونکور یا جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا آشنا شویم.

مکان های دیدنی ونکوور

مکان های دیدنی ونکوور کدامند؟

این شهر به سبب قدمت و رسیدگی زیادی که به آن می شده است، در بر گیرنده بسیاری از جاذبه های دیدنی ونکور کانادا است که عبارتند از:

پارک استنلی

پارک استنلی، شبه جزیره ای سرسبز در ونکور است که در مرکز شهر ونکور قرار داشته و درختان کهن و بلندی دارد. اگر به دنبال لذت بردن از طبیعت و عوض کردن آب و هوای خود هستید، این مکان برای تان بهترین مکان محسوب می شود. پارک استنلی با مسیر سنگ فرش بسیار زیبا به دور دریا، مکانی فوق العاده برای دوچرخه سواری و پیاده روی و گشت و گذار درکنار دریا و لذت بردن از امواج آرام دریا است.

مکان های دیدنی ونکوور

این مکان خصوصاً برای افرادی که قصد مهاجرت به ونکور کانادا را دارند، بسیار جالب و زیبا است. چرا که قطعاً قبل از مهاجرت به ونکور کانادا در مورد آن بسیار شنیده اند. در شهر ونکوور پارک های زیادی برای گشت و گذار وجود دارد. در واقع اگر رفتن به پارک ها و استفاده از آب و هوای مطبوع آنها برایتان لذت بخش است، مکان های زیادی برای بازدید پیش رویتان وجود دارد.

به راحتی می توانید در شهر ونکوور یک روز کامل را به بازدید از سواحل زیبای کنار هم اختصاص دهید. اگر بتوانید فصل بهار به شهرزیبای ونکوور سفر کنید قطعا جاهای دیدنی ونکوور برای تان بسیار جذاب تر خواهد بود. در فصل بهار، نهال ها و درخت های کوچک پارک استنلی تبدیل به رنگین کمان های زیبایی می شود که شکوفه های رنگارنگ زیبایی در بین آنها به چشم می خورد.

استخر روباز بزرگی در پارک استنلی وجود دارد که در تابستان ها مورد استفاده عموم قرار گرفته و بسیار از آن استقبال می‌شود.
این استخر در حاشیه ۸۰ متری اقیانوس قرار دارد. به دلیل شیب ملایمی که دارد به راحتی گرم شده و مکانی بسیار جذاب و محبوب برای افراد خانواده و تفریحات گروهی است.

جزیره گرانویل

جزیره گرانویل که یکی از جاهای دیدنی ونکوور به شمار می رود قبلاً صرفاً مکانی صنعتی بود که جایگاه رد و بدل کردن وسایل و تاسیسات از اسکله بود. اما امروزه یک مرکز توریستی سرزنده با فضایی بسیار خاص و متمایز است. هنرمندان و دستفروشان بسیاری در کنار اسکله و گاها با قایق های خانگی مشغول به خودنمایی و فروش کالاهای محلی هستند. تئاترهای زنده ی خیابانی و گالری ها و همچنین رستوران ها، در انبار و سوله های قدیمی این جزیره شکل گرفته اند.

مکان های دیدنی ونکوور

بازار روز جزیره گرانویل یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی ونکور است که میوه و سبزیجات، غذاهای دریایی و انواع زیادی از غذاهای ویژه دیگر و همچنین اقلام آماده برای خوردن به عموم عرضه می کند. این قطب هنری که البته جزیره واقعی نیست، با جاده ها و پل های متحرک مخصوص پیاده روی سمت جنوب به مناطق مسکونی متصل می شود و با کشتی با شبه جزیره مرکز شهر (آن سوی نهر مصنوعی) ارتباط دارد.

کوه گروس

هم در زمستان و هم در تابستان، کوه Grouse جز جاهای دیدنی ونکور به حساب می آید. این کوه به واسطه آب و هوای پاکی که دارد سالانه توریست های اسکی باز زیادی را به سمت خود می کشاند. از آنجایی که این کوه در بین جاهای دیدنی ونکوور جایی دارد، یکی ازقطب های اسکی سواری به شمار می رود که افراد بسیاری از سر تا سر جهان این مکان را برای اسکی کردن انتخاب می کنند.

منظره بی نظیر شهر از این کوه خصوصاً در شب و هنگامی که چراغ های زیادی روشن است باعث شده که بسیاری از افراد برای تفریح و گذراندن ساعاتی از اوقات فراغت شان به بالای کوه گروس در ونکوور بروند.

مکان های دیدنی ونکوور

این مکان سرزنده و پویا رستوران ها و مکان های زیادی مانند کافی شاپ ها را در خود جای داده است. و اما طبیعت بسیار زیبا و حیات وحش در قله ی این کوه در انتظار کسانی است که زمان خود را به بالارفتن از این کوه با اسکی و یا پیاده اختصاص می دهند.
هنگامی که برف شروع به باریدن می کند، کوه گروس تبدیل به سرزمین عجایب زمستانی می شود که بسیاری از افراد در آن با اسکی و اسنوبرد رفت و آمد می کنند.

در واقع کوه گروس یک مکان دیدنی در ونکوور و مناسب برای تفریحات خانوادگی است. بسیاری از خانواده ها می توانند تعطیلات آخر هفته خود را با سرگرمی های بسیار در این مکان عالی، برای یادگیری اسکی سپری کنند. اگر در فصل تابستان به کوه گروس بروید، این مکان تبدیل به بهشت کوهنوردانی می شود که از مسیرهای پیاده روی این کوه به سمت بالا می‌آیند. به همین دلیل است که این کوه مشهور به مادر طبیعت نیز هست. پس اگر به دنبال اخذ ویزای توریستی کانادا هستید، بازدید از این مکان زیبا را از دست ندهید.

موزه مردم شناسی

موزه مردم شناسی که بخشی از دانشگاه بریتیش کلمبیا است، محل نمایش فرهنگ های مختلفی از سر تاسر جهان است. اما تأکید ویژه ای بر اولین ملت های بریتیش کلمبیا دارد. این نمایشگاه محل نمایش هنرهای بومی، از جمله تیر یا چوب های بلندی است که نقوش جانوران محافظ قبایل مختلف سرخپوستان روی آن منقوش بوده و در واقع نمادی از محافظت توسط آنها به حساب می آید.

در واقع در موزه مرم شناسی ونکور، اشیا بی نظیری از تاریخ و قدمت قوم های مختلفی نظیر قاره آمریکا، قاره آسیا، اروپا و … وجود دارد. ساختمان این موزه جالب بخشی ازقلعه مربوط به دوران جنگ جهانی دوم است که معمار معروف ارتور اریکسون آن را به موزه ی فعلیش با نمای تازه تبدیل کرد.

مکان های دیدنی ونکوور

ساحل کیتسیلانو

خط ساحلی کیتسیلانو در ونکور نشان دهنده ی سبک زندگی آرام و دوست داشتنی مردم شهر ونکور است. این ساحل کناره ای، محلی است که مردم با دوستان خود در آن قدم می زنند یا در استخر آب گرم آن شنا می کنند. ساحل وسیع این مکان در تابستان، مورد توجه غواصان بسیاری از سر تا سر جهان است.

از مرکز شهرونکور، این ساحل چشم انداز بسیار زیبایی دارد. علاوه بر ساحل و چشم انداز اقیانوس، این منطقه ی دلنواز، چندین کافه و مسیر پیاده روی بسیار خاص دارد که با وجود دست فروش ها، مسیری پر جنب و جوش و زنده در بلوک چهارم ایجاد کرده است.
با مدت زمانی کمی پیاده روی به راحتی می توانید موزه دریایی ونکور و فضای باز این قسمت را مشاهده کنید. البته با یک اتوبوس آبی می توانید خود را به مرکز جزیره Granville برسانید.

مکان های دیدنی ونکوور

گاستاون

گاستاون قدیمی ترین قسمت شهر است که پر از رستوران، گالری و مغازه های شیک است که هر کسی می تواند به راحتی ساعت های زیادی را در آن سپری کند. این منطقه در ساختمان های ویکتوریایی قرار دارد که بسیار با دقت و ظرافت مرمت شده اند. سازه های قدیمی و تاریخی، خیابان های سنگفرش و چراغ های آهنی قدیمی، فضای متمایز و خاصی برای این منطقه ایجاد کرده است.

گاستاون در سال 1867 به خاطر وجود شخصی که عادت داشت داستان های طولانی تعریف کند، معروف شد. این شخص که نامش جان دیتون بود خیلی سریع ملقب به “جسی جک” شد. بعد از آن این محله نیز به نام “گستاون یا گشتاون” معروف شد.

در حال حاضر نیز مجسمه ای از جکی در میدان گستاون وجود دارد که برای عکس گرفتن با این مجسمه، گردشگران ساعتهای زیادی را در کنار آن می گذرانند. در واقع تبدیل به ایستگاهی برای گردشگران شده است. البته وجود ساعت بخار در این نزدیکی ها که هر 15 دقیقه صدای زنگ بخار از آن شنیده می شود، بی تاثیر نیست.

باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن (Dr.Sun Yat-Sen Classical Chinese Garden)

شما می توانید برای چند ساعت هم که شده در شهر چینی یا باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن، وارد دنیای چینی‌ ها شده و کمی از حال و هوای شهر مدرن ونکوور خارج شوید. مردم سراسر دنیا باغ های چینی را به زیبایی می شناسند. خانه ‌هایی که به سبک چینی ساخته شده‌ اند و باغی که به سبک چینی تزیین شده است، این ‌ها برای اغلب گردشگران محبوب هستند. بهتر است بدانید که این باغ چینی با الهام از باغ‌ های سنتی سلسله مینگ چین ساخته شده است.

شهر چینی ونکوور یکی از قدیمی ‌ترین و بزرگ ترین باغ‌ های چینی در کانادا است که در نزدیکی شهر قدیمی ونکوور واقع شده است. همچنین این باغ زیبا محلی است برای جشن گرفتن سال نوی چینی در هر سال.

آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium)

از آن جایی که این شهر زیبا در میان آب‌ ها احاطه شده است، به همین علت علاقه مندان به دنیای زیر آب می توانند به آکواریوم ونکوور رفته و زندگی موجودات دریایی را به خوبی از نزدیک تماشا کنند. این آکواریوم در پارک زیبای استنلی قرار گرفته است. بنابراین هنگام بازدید از پارک می ‌توانید از این جاذبه دریایی نیز دیدن کنید. جالب است بدانید که بیش از 60 سال است که آکواریوم ونکوور به مکانی برای گردش بازدیدکنندگان و علاقه مندان به موجودات زیر آب تبدیل شده است.

شما می توانید با ورود به این آکواریوم از بیش از 50000 گونه مختلف موجودات دریایی دیدن کنید. این موجودات شامل انواع ماهی ‌ها، عروس دریایی، مار ماهی، لاک پشت دریایی، پنگوئن، دلفین، شیر دریایی و همچنین پرندگان دریایی هستند که در قسمت بالایی آکواریوم تردد می ‌کنند. آکواریوم ونکوور بیشتر بر آموزش، تحقیق و مراقبت از این موجودات دریایی تمرکز دارد.

چرا مهاجرت به ونکوور بسیار پرطرفدار است؟

تا به این جا با برخی از جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا آشنا شدید و دانستید که می توانید برای تفریح و گشت و گذار، روی جاذبه های گردشگری ونکوور کانادا و زیبایی هایش حساب کنید.

همچنین با وجود این که بسیاری شهر ونکوور را یک شهر شلوغ و پرتردد می‌ دانند اما در حال حاضر این شهر یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان برای زندگی کردن است. در حقیقت ونکوور یکی از شهرهای جدید کانادا به حساب می آید که با وجود جمعیت متراکمی که دارد از قومیت‌ های متنوعی هم تشکیل شده است.

حتما بخوانید:
زندگی در ونکوور

اگر بخواهید فقط به بازدید از جاذبه های گردشگری ونکوور بپردازید و یا تصمیم داشته باشید آن را برای زندگی محک بزنید و مهاجرت به ونکور را انتخاب کنید، در ابتدا نیاز است که اطلاعات کاملی درباره مهاجرت به کانادا داشته باشید. اما این مهم میسر نمی شود مگر اینکه بتوانید با وکیل مهاجرت ونکور مشورت کنید. برای گرفتن مشاوره در مورد مهاجرت به کانادا و یا استفاده از رهنمودهای وکیل مهاجرت در ونکوور و همچنین بررسی فرم ارزیابی مهاجرت کانادا، می توانید با مشاورین حرفه ای ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس حاصل فرمایید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها