موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جاذبه‌های گردشگری سیدنی: از خانهٔ اپرا تا سواحل افسانه‌ای

جاذبه‌های گردشگری سیدنی: از خانهٔ اپرا تا سواحل افسانه‌ای

بر خلاف تصور بسیاری از مردم دنیا، سیدنی پایتخت استرالیا نیست اما بزرگ‌ترین شهر این کشور و حتی قارهٔ اقیانوسیه است. شهر سیدنی استرالیا همواره یکی از مقاصد گردشگران از اقصی نقاط دنیا بوده است.

خانهٔ اپرا، موزه‌های متنوع، حیات وحش بی‌نظیر، باغ گیاه‌شناسی از جمله جاهای دیدنی سیدنی هستند. همچنین سواحل منحصر به فرد و امکان انجام انواع ورزش‌های آبی، سیدنی را به مکانی محبوب برای همه گردشگران با هر سلیقه‌ای کرده‌است.

در ادامه ۱۰ جاذبهٔ گردشگری سیدنی استرالیا را به شما معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

خانه اپرا سیدنی

۱- خانه اُپرا سیدنی | Sydney Opera House

یکی از زیباترین، خاص‌ترین و مدرن‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی و همچنین دنیا، «خانهٔ اپرای سیدنی» است. ساخت این بنا از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۳ میلادی به طول انجامید. خانهٔ اپرا مانند بادبان‌های یک کشتی یا یک مروارید است که بر روی زمینی بر روی آب قرار گرفته است.
این ساختمان دارای قسمت‌های مختلف از جمله اتاق‌های نمایش، سالن کنسرت، سالن تئاتر و استودیو است که سالانه هزاران برنامهٔ هنری و نمایشی از جمله نمایش‌های موزیکال اپرا، تئاتر، رقص و حرکات موزون، کنسرت، نمایش‌های کمدی، نمایش مخصوص کودکان و غیره در آن اجرا می‌شود.

جالب است بدانید این جاذبهٔ گردشگری شهر سیدنی در سال ۲۰۰۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

برج سیدنی

۲- برج سیدنی | Sydney Tower

«برج سیدنی استرالیا» با ارتفاع ۳۰۹ متری یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی سیدنی استرالیا است. در این برج مراکز خرید، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی قرار دارند. شما می‌توانید با رفتن به بالای این برج، همان‌ طور که غذا یا قهوهٔ خود را می‌خورید، نمایی زیبا را از شهر و جاهای دیدنی استرالیا را در زیر پای خود تماشا کنید.

اسکله مدور استرالیا

۳- اسکله مدور | Circular Quay

«اسکلهٔ مدور سیدنی» یکی از قدیمی‌ترین بناهای استرالیا است که در سال ۱۸۴۴ و به دست کارگران تبعیدی در خلیج سیدنی ساخته و تکمیل شده است. این اسکله که در حال حاضر بندرگاه اصلی قایق‌های موتوری است، یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر سیدنی لقب گرفته است. وجود رستوران و کافه‌های فراوان و همچنین هنرمندان خیابانی، اسکلهٔ مدور را به مکانی عالی برای گذران وقت گردشگران و محلی‌ها تبدیل کرده است.

اسکله دارلینگ استرالیا

۴- بندرگاه دارلینگ | Darling Harbour

«بندرگاه دارلینگ» بندری است که از پیشرفت خشکی در آب به وجود آمده است و اکنون از مکان‌های دیدنی سیدنی استرالیا به شمار می‌آید. موزهٔ مجسمه‌های مومی مادام توسو، باغ حیات وحش و آکواریوم دریایی استرالیا از دیدنی های این بندر زیبا هستند. همچنین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی، بندر دارلینگ را به لیست دیدنی‌های سیدنی اضافه کرده است.

ساختمان ملکه ویکتوریا

۵ – ساختمان ملکه ویکتوریا | Queen Victoria Building

ساختمان رومی شکل «ملکه ویکتوریا» در سال های ۱۸۹۳ تا ۱۸۹۸ با هدف ایجاد فروشگاه ساخته شده است. این ساختمان با یک گنبد سبز رنگ در مرکز و بیست گنبد کوچک‌تر در اطراف آن در بالای مرکز خرید سیدنی خود نمایی می‌کند که توسط راه‌روهای زیرزمینی به تالار ایستگاه شهر می‌رسد. اگر به دنبال جاهای دیدنی رایگان سیدنی می‌گردید، ملکه ویکتوریا را از دست ندهید چرا که هزینهٔ ورودی آن رایگان است!

پل بندرگاه سیدنی

۶- پل بندرگاه سیدنی | Sydney Harbour Bridge

«پل بندرگاه سیدنی» یا به زبان مردم محلی قلاب چنگکی، بزرگ‌ترین پل قوسی فولادی جهان است که در سال ۱۹۳۲ در سیدنی ساخته شده است و قبل از احداث خانهٔ اپرا، مشهورترین جاذبهٔ گردشگری سیدنی استرالیا به حساب می‌آمد. این پل با ارتفاع ۱۳۴ متری، ساحل شمالی و جنوبی شهر سیدنی استرالیا را با یک قوس به هم متصل کرده است.
اگر اهل ریسک هستید و می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت در شهر سیدنی استرالیا برای خود رقم بزنید، تور‌‌های Bridge Climb را برای صعود به قلهٔ پل خریداری کنید و جاهای دیدنی سیدنی را از ارتفاعی بالاتر ببینید.

سواحل سیدنی

۷- سواحل سیدنی

اگر بخواهیم یک مقدار از ساختمان‌ها و پل‌ها فاصله بگیریم، می‌رسیم به بهترین جاذبهٔ سیدنی استرالیا یعنی «سواحل افسانه‌ایِ سیدنی»

تعداد سواحل دیدنی در سیدنی زیاد است. معروف ترین آن‌ها ساحل بوندی (Bondi Beach) است که در فاصله‌ زمانی ۱۵ دقیقه‌ای از شهر قرار دارد. شما می‌توانید از ساحل بوندی با یک پیاده‌روی مختصر به ساحلی کوگی (Coogee Beach)  برسید. دیگر ساحل معروف در اطراف شهر سیدنی استرالیا ساحل مانلی بیچ(Manly Beach)  است که محبوب گردشگران است. رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان های مناسب برای آفتاب گرفتن این ساحل را به بهشت گردشگران سیدنی تبدیل کرده است.

از دیگر سواحل معروف می‌توان به «ساحل پالم» (Palm Beach)، «ساحل کرونولا» (CronullaBeach)، «ساحل برونته» (Bronte Beach) و «ساحل ماروبرا»  (Maroubra Beach)و «ساحل تاماراما»  (Tamarama Beach)اشاره کرد.

باغ گیاه شناسی سیدنی

۸- باغ‌های سلطنتی گیاه‌شناسی سیدنی | Royal Botanic Gardens

اگر کمی از شلوغی‌های شهر فاصله بگیرید، می‌توانید سری به یکی از جاذبه‌های دیدنی سیدنی بزنید. باغ‌های سلطنتی گیاه‌ شناسی. این باغ‌ها در سال ۱۸۱۶ ایجاد شده‌اند و مساحتی بیش از ۳۰ هکتار دارند. نخلستان‌های وسیع، گل‌های ارکیده، سرخس و دیگر گیاهان و درختان کمیاب در این باغ یافت می‌شوند. همچنین کاخ باغ رُزما که از ۱۸۰۰ شاخه گل رز تشکیل شده است در این باغ قرار دارد.

باغ وحش تارونگا سیدنی

۹- باغ وحش تارونگا|TARONGA ZOO SYDNEY

اگر به حیات وحش و دنیای حیوانات علاقه‌مند هستید نباید فرصت دیدن یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی را از دست بدهید. باغ وحش تارونگا در قسمت شمالی سیدنی در منطقهٔ مزمان (MOSMAN) با مساحتی بیش از ۲۱ هکتار ساخته شده است. ۲۶۰۰ حیوان از ۳۴۰ گونه در هشت دسته‌بندی مختلف مناطق جغرافیایی در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.

محله راکس سیدنی

۱۰- محله راکس

بومیان استرالیا – کادیگال‌ها – در منطقه‌ای بر روی دماغهٔ بندر سیدنی که پوشیده از صخره‌ها است زندگی می‌کرده‌اند، که اسم کنونی منطقه‌ هم از همان صخره‌ها(Rocks)‌  آمده است. پس از آن اروپاییان هم در همان قسمت شروع به زندگی و حکومت کردند.
در حال حاضر بیش از ۱۰۰ خانهٔ قدیمی در محلهٔ راکس در خیابانی باریک و به هم چسبیده قراردارد که آنجا را به یکی از جاهای دیدنی سیدنی تبدیل کرده است.

اگر اهل موزه گردی هستید می‌توانید موزهٔ کشفیات سنگی (Rocks Discovery Museum) را در این منطقه ببینید. همچنین در این محله سوغاتی فروشی‌ها،‌ رستوران‌ها، کافه‌ها، گالری های هنری و بومی زیادی نیز هستند که برای خرید سوغاتی می‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

سخن پایانی

جاهای دیدنی سیدنی کم نیستند؛ ما در این مطلب سعی کردیم ۱۰ مکان دیدنی معروف و البته متنوع را به شما معرفی کنیم. شما چه پیشنهادی از جاذبه‌های دیدنی سیدنی برای ما دارید؟ اگر تجربهٔ سفر به سیدنی و هریک از مکان‌های معرفی شده را دارید، تجربهٔ خود را در بخش نظرات، با ما به اشتراک بگذارید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها