موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

با جاذبه های گردشگری شهر لیسبون در پرتغال آشنا شوید

با جاذبه های گردشگری شهر لیسبون در پرتغال آشنا شوید

لیسبون شهری زیبا در پرتغال است که به عنوان یکی از بهترین پایتخت های اروپا شناخته می شود. اگر قصد سفر به پرتغال را دارید یا می خواهید برای مهاجرت به پرتغال خودتان را آماده کنید، خوب است بدانید که لیسبون یکی از مهمترین و برترین شهرهای پرتغال بوده و مکان های دیدنی بی شماری دارد. لیسبون آب و هوایی دل انگیز، جنب و جوش فراوان، منظر زیبا و آثار تاریخی ویژه ای دارد که توریست ها را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. همانطور که می دانید، «لیسبون» پایتخت کشور پرتغال بوده و جزو دیدنی ترین شهرهای این کشور است.

از آنجایی که شهر لیسبون در مجاورت رودخانه ی تاگوس قرار گرفته، دارای آب و هوایی معتدل و مطلوب می باشد. در سفر به این شهر زیبا، حتما سری به کافه ها، رستوران ها، آثار باستانی مهیج، کلیساهای معروف و موزه های خیره کننده آن بزنید. هر ساله بازدیدکنندگان و توریست های بسیاری به سوی شهر لیسبون رهسپار شده و تجربه فوق العاده ای از یک سفر بی نظیر به شهری اروپایی و زیبا را در زندگی شان ثبت می کنند. با هر سلیقه ای که داشته باشید، بازدید از شهر لیسبون پرتغال شما را راضی می کند، چرا که جاذبه های دیدنی آن بسیار متنوع و گسترده هستند.

شاید هم شما یکی از طرفداران اخذ اقامت پرتغال باشید، پس توصیه می کنیم فرصت را از دست ندهید و با زیبایی های این کشور آشنا شوید. از سواحل پاک و آبی، هوای گرم و کوه های سر به فلک کشیده گرفته تا قدم زدن در باغ های انگور و بازارهای دیدنی پر جنب و جوش، همه و همه شما را به سوی خود جذب می کنند. اگر می خواهید از سفر به پرتغال لذت ببرید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید و با برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر لیسبون آشنا شوید.

 

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

 

تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

ممکن است شما برای تعطیلات و تفریحی چند روزه سفر به شهر جذاب لیسبون را در نظر گرفته باشید. قبل از گرفتن بلیط و رزرو هتل و پرواز، بیایید با هم نگاهی به جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری این شهر داشته باشیم تا بتوانید از سفرتان بیشترین استفاده را برده و بهترین مکان ها را به نظاره بنشینید. در زیر جاذبه های گردشگری پرتغال شهر لیسبون را ذکر کرده ایم:

 

  • کلیسای جامع لیسبون (Lisbon Cathedral)

کلیسای جامع لیسبون دارای معماری دیدنی و تاریخی جذابی است. چرا که ساخت آن در طی سال ها به طول انجامیده و سبک های معماری گوناگونی در آن بکار رفته است تا اینکه نهایتا در سال 1150، ساخت آن به اتمام رسیده است. چندیدن بار نیز برای بازسازی قسمت های تخریب شده آن اقدام شده است. جالب است بدانید که این کلیسا با نام (SE) نیز شناخته می شود و یکی از مکان های پرطرفدار برای بازدیدکنندگان است.

 

  • موزه ملی کاشی (National Azulejo Museum)

در سفر به پرتغال حتما از موزه ی کاشی شهر لیسبون دیدن کنید چرا که این شهر این موزه زیباترین کاشی های دوره های مختلف تاریخی را در خود جای داده است و چشم مخاطبان را به سوی خود خیره می کند. این موزه در خیابان Convento da Madre de Deus است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

 

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

 

  • آسانسور سانتا جاستا (Santa Justa Lift)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از جاذبه های دیدنی شهر لیسبون یک آسانسور است! این آسانسور که سانتا جاستا نام دارد، جزو مکان های دیدنی لیسبون است و ظاهری زیبا و عجیب دارد. آسانسور سانتا جاستا در مرکز شهر بوده و نظر گردشگران را با ظاهر منحصر به فرد خود، جلب می کند. برخی عقیده دارند که ظاهر این آسانسور شبیه برج ایفل در پاریس فرانسه است و علت این امر آن است که معمار سازنده این آسانسور فردی به نام Raoul Mesnier du Ponsard، می باشد که شاگرد معمار برج ایفل یعنی گوستاو ایفل، است. در حقیقت این آسانسور چشم اندازی خارق العاده و بی نظیر از شهر را برای گردشگران فراهم می آورد و آن ها می توانند از فراز این سازه، کل شهر را ببیند.

 

  • برج تاریخی بلم (Belém Tower)

این برج تاریخی 4 طبقه در امتداد رودخانه ی تاگوس واقع شده و با نام برج سنت وینسنت نیز شهرت دارد. احداث این برج به سال 1515 باز می گردد و قدمتی تاریخی دارد. جالب است بدانید که برج بلم به منظور جلوگیری از حملات دشمنان به وجود آمده و جزو استحکامات نظامی شهر لیسبون به شمار می رود. در لیست میراث جهانی یونسکو نام برج بلم نیز به چشم می خورد و به شدت از آن محافظت می شود.

 

  • موزه ملی هنر باستانی (National Museum of Ancient Art)

یکی دیگر از مهمترین اماکن دیدنی شهر لیسبون پرتغال، موزه ملی هنر باستانی است. این موزه 3 طبقه دارای آثار گرانبها و ارزشمند بسیاریست و ساختمان آن در درون یک کاخ می باشد. شما می توانید در بازدید از این موزه، مجموعه ای فوق العاده زیبا از جواهرات، طلاها و نقره جات، مجسمه های قیمتی و نقاشی های بی نظیر را مشاهده کنید.

 

 

  • موزه شرق (Museum of the Orient)

اگر می خواهید به تاریخچه کشور پرتغال و ارتباط آن در آسیا و مشرق زمین پی ببرید، خوب است که به بازدید موزه شرق بروید. این موزه 2 طبقه یادآور تاریخچه شهرهای آسیایی و تمدن غنی و کهن آن هاست. بنابراین اگر روزی به پرتغال سفر کردید، حتما در شهر لیسبون آن به تماشای آثار ارزشمند کشورهایی نظیر ژاپن، ماکائو، میانمار و چین در این موزه باشکوه بپردازید.

 

  • صومعه جیرونیموس (Jerónimos monastery)

در سال 1498 صومعه جیرونیموس که عبادتگاهی تاریخی و نمادی از قدرت و ثروت است، پایه گذاری شد. این صومعه در لیست میراث جهانی به عنوان بنایی تاریخی و ارزشمند ثبت شده و هر ساله مورد توجه و بازدید علاقه مندان و توریست ها از سراسر جهان قرار می گیرد.

 

  • موزه کالوست گلبنکیان (Calouste Gulbenkian Museum)

اگر از علاقه مندان به دیدن آثار تاریخی و باستانی هستید، به شما توصیه می کنیم که بازدید از موزه کالوست گلبنکیان را از دست ندهید. این موزه در زمره ارزشمندترین موزه های پرتغال است که در شهر لیسبون واقع شده و مجموعه ای از آثار هنری تاریخی را به معرض نمایش می گذارد. شما می توانید آثار نفیس و باارزشی از دوران باستانی مصر تا حدود قرن بیستم را در این موزه نظاره گر باشید. جالب است بدانید که آثار هنری موجود در این موزه در طی 4 هزار سال و از کشورهای مختلف جهان جمع آوری شده و تجربه خارق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد.

 

  • آکواریوم لیسبون (lisbon oceanarium)

در میان همه جاهای دیدنی که برای لیسبون نام بردیم، باید به پربازدید ترین آن ها نیز اشاره کنیم که در دل اقیانوس آرام لیسبون است. شاید برایتان باورنکردنی باشد ولی بزرگ ترین آکواریوم دنیا که با نام پارک ملت نیز شناخته می شود، را می توانید در این منطقه ملاحظه کنید. آکواریوم لیسبون در واقع، بخشی از دریا را در برگرفته و حسی خوب و کم نظیر را برایتان به وجود می آورد. دیدن ماهی ها و گونه های شگفت انگیز جانوران آبزی می تواند تجربه جالبی باشد و خاطرات خوشی را برایتان ثبت نماید.

 

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

 

  • قلعه سنت جورج (St. George’s Castle)

در بالای تپه ای مشرف به شهر لیسبون یک قلعه تاریخی واقع شده که به نام سنت جورج شناخته می شود. دیدن این قلعه زیبا برای گردشگران در هر سنی جذابیت دارد و تفریح و گردش در اطراف آن بسیار رایج است. همچنین می توانید عکس های به یادماندنی و زیبایی را در کنار این قلعه بگیرید و به عنوان خاطره ای ثبت شده از سفرتان به پرتغال نزد خود نگه دارید.

 

  • پل معلق ۲۵ آوریل لیسبون (۲۵th April Bridge)

پل معلق ۲۵ آوریل که به عنوان نمادهای از شهر لیسبون می باشد، بر روی رودخانه تاگوس احداث شده و مشابه با به پل گولدن گیت در سان فرانسیسکو است. این پل که دو کیلومتر طول دارد یکی از شاهکارهای صنعت پل سازی در جهان است و قدمت آن به سال ۱۹۶۶ باز می گردد. شاید بتوان یکی از جاذبه های گردشگری لیسبون را همین پل معلق زیبا دانست.

 

  • بنای یادبود عصر اکتشافات (Monument to the Discoveries)

بنای یادبود عصر اکتشافات مانند تندیسی است که در اسکله بلم (Belem) واقع شده و از جنس سنگ می باشد. این بنای سنگی در روی رودخانه تاگوس (Tagus) بوده و در حقیقت نمایی از کشتی ‌های دریانوردان پرتغالی را به تصویر می کشد. در قرن پانزدهم، دریانوردان پرتغالی برای اکتشاف سرزمین های ناشناخته از طریق دریا و با کشتی هایشان سفر می کردند. این بنای یادبود برای بزرگداشت آن ها به وجود آمده و همچنین تداعی کنند پانصدمین سالگرد فوت ناخدا هنری (Henry the Navigator) می باشد.

 

چگونه سفری عالی با دیدن جاذبه های گردشگری شهر لیسبون در پرتغال داشته باشیم؟

موسسه مهاجرتی پارسی کانادا یکی از موسسات خوشنام و باسابقه در زمینه گردشگری و مهاجرت است که به شما کمک می کند تا سفری رویایی و زیبا به مناطق مختلف جهان داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید سفر به پرتغال را در اوج لذت و آسودگی تجربه کنید، می توانید از راهنمایی ها و خدمات وکلا و مشاورین این موسسه مهاجرتی معتبر استفاده نمایید. موسسه پارسی کانادا شما را ایمن و مطمئن به مقصد دلخواهتان می رساند و برنامه های گردشگری ایده الی را برایتان در نظر دارد.

 

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها