موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه چیز درباره سیستم خدمات درمانی استرالیا

همه چیز درباره سیستم خدمات درمانی استرالیا

مهاجرت می تواند به دلایل متعدد شکل گیرد، اما آنچه که مسلم است این است که در فرآیند مهاجرت فرد متقاضی به دنبال زندگی بهتر و شرایط رفاهی و اجتماعی بهتر است. به همین دلیل افراد تصمیم می گیرند از خانه و کاشانه خود جدا شوند و تجربه زندگی در یک کشور دیگر را داشته باشند.

در این میان کشور استرالیا با توجه به موقعیت بسیار عالی جغرافیایی که دارند، توانسته است با ارائه برنامه های مهاجرتی متنوع، فرصت خوبی را برای متقاضیان مهاجرت ایجاد کند، تا در کنار آن افراد بتوانند ضمن بهره بردن از از مناظر طبیعی بسیار زیبا و خارق العاده، از شرایط زندگی ایده آل و در رفاه نیز بهره مند شوند.

خدمات درمانی در کشور استرالیا

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر در سراسر جهان قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید، باید اطلاعات کاملی درباره این کشور داشته باشید. فرقی نمیکند هدف شما از مهاجرت چه باشد به هر حال برای موفقیت در کار و زندگی در این کشور لازم است که شناخت کاملی از استرالیا داشته باشید.  استرالیا می تواند بهترین کشور برای مهاجرت باشد، زیرا دارای آب و هوا و طبیعت بسیار زیبایی است.

زبان رسمی این کشور انگلیسی است و مهمتر از همه اقتصاد قوی این کشور است که توانسته با فرهنگ مهاجر پذیر خود روز به روز آن را رونق بیشتری دهد. همانطور که گفتیم برای مهاجرت به استرالیا روش های متعددی پیش روی شماست، که از سوی دولت این کشور تعیین شده است. اما از آن جایی که در سال های اخیر دولت استرالیا با حضور پناهنده های زیادی مواجه بوده، در خصوص پذیرش مهاجرین جدید، سختگیری های بیشتری کرده است.

به هر حال شما به کمک افرادی که در زمینه مهاجرت تخصص و مهارت کافی دارند می توانید بهترین روش مهاجرت به این کشور را با توجه به شرایط خاص خود انتخاب کنید. وکلای پارسی کانادا با سابقه درخشانی که در به سرانجام رسانی پرونده های مهاجرتی داشته اند، می توانند بهترین مشاور و یاری رسان شما در زمینه مهاجرت به استرالیا باشند. از طرفی پارسی کانادا می تواند با توجه به شرایط خاص شما، به صرفه ترین و سریعترین روش مهاجرت به استرالیا را پیش روی شما قرار دهد.

پس ضمن مطالعه این مقاله تا انتها، که درباره معرفی خدمات درمانی در کشور استرالیا است، می توانید از طریق همین صفحه با مشاورین پارسی کانادا ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را در خصوص مهاجرت از ایشان بپرسید، پس با ما همراه باشید.

معرفی خدمات درمانی در استرالیا

یکی از دلایلی که مردم جهان، کشور استرالیا را برای مهاجرت انتخاب می کنند خدمات رفاهی است که دولت این کشور برای شهروندانش قائل می شود. یکی از این خدمات که برای هر فردی در طول زندگی اهمیت زیادی دارد خدمات درمانی و پزشکی می باشد. استرالیا هم که در بهترین حالت ممکن این خدمات را به شهروندان خود ارائه می دهد. اما باید ببینیم سیستم خدمات درمانی این کشور به چه صورت عمل می کند.

کشور استرالیا در خصوص بیمه های درمانی رایگان زبانزد است سیستم بیمه درمانی این کشور که رایگان به شهروندان استرالیایی خدمات می دهد مدیکر (Medicare) نام دارد. این سیستم که بسیاری از خدمات پزشکی و پرستاری و دارو را در استرالیا پوشش می دهد، برای افرادی رایگان است که واجد شرایط آن باشد.

چه افرادی می توانند از بیمه خدمات درمانی مدیکر استفاده کنند؟

به طور کلی تمام شهروندان استرالیایی از خدمات درمانی مدیکر می توانند استفاده کنند. این قانون حتی برای شهروندانی که اقامت دائم استرالیا را دارند و یا افرادی که از طریق ویزای ۴۹۱ استرالیا اقامت این کشور را اخذ کرده اند مورد استفاده می باشد.

البته به خاطر داشته باشید که شرایط استفاده شما از این سیستم بیمه بستگی به وضعیت تحصیلی و مالی شما دارد برای مثال دانش آموزان و یا دانشجویانی که در کشور استرالیا تحصیل می کنند، می توانند به صورت کاملا رایگان از خدمات درمانی این کشور استفاده کنند.

افرادی هم که بیکار هستند و یا به تازگی شغل شان را از دست دادند، یا هنوز نتوانستند برای خود شغلی دست و پا کنند یا حتی افرادی که درآمدشان خیلی کم است نیز شامل تخفیف بسیار زیاد در بیمه مدیکر میشوند. البته در برخی از موارد مجبور به پرداخت هزینه هایی هم می گردند.

در مقابل افرادی که درآمدشان به طور سالانه بیش از ۸۵ هزار دلار استرالیا است در ازای استفاده از خدمات بیمه مدیکر، باید مبلغی را به دولت جهت عضویت پرداخت کنند در اصل دولت استرالیا از قشر مرفه برای کمک به دانش آموزان، دانشجویان و قشر ضعیف جامعه استفاده می کنند.

بیمه درمانی استرالیا چه امکاناتی را برای بیمه شدگان فراهم می کند؟

با بیمه مدیکر استرالیا می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای در بیمارستان های دولتی این کشور تحت درمان پزشکان قرار گیرید. در صورتی که بخواهید از این سرویس استفاده کنید، دیگر حق انتخاب پزشک خود را ندارید و حتی اگر بیماری شما اورژانسی نباشد، شاید مجبور باشید مدتی در لیست انتظار بیمارستان منتظر بمانید.

بیمه مدیکر استرالیا هزینه بیمارستان های خصوصی را پوشش نمی دهد همچنین اگر به عنوان یک شهروند استرالیایی در کشورهای خارجی تحت درمان قرار گیرید، باز هم بیمه هزینه برای درمان شما پرداخت نمی کند. فراموش نکنید که جراحی های زیبایی هم در در این بیمه نمی گنجند و در آخر خدمات آمبولانس هم تحت پوشش بیمه مدیکر نیستند.

اما از طرفی بیمه مدیکر استرالیا ۱۰۰درصد هزینه های مراقبت های پزشکی را برای پزشکان عمومی و در حدود ۸۰درصد هزینه های دریافت خدمات از پزشکان متخصص را پرداخت می کند.

در این صورت اگر پزشک شما صورتحساب تان را مستقیماً برای اداره بیمه ارسال کند دیگر نیاز نیست که شما هزینه را پرداخت کنید. اما در برخی موارد هم مجبور هستید خودتان هزینه ها را پرداخت کرده و سپس به اداره بیمه مراجعه و هزینه را دریافت کنید. مواردی که تحت پوشش بیمه مدیکر قرار می گیرند شامل موارد زیر می باشد:

  • انواع جراحی ها و اقدامات درمانی دیگر که پزشکان متخصص برای شما تجویز کردند
  • هزینه ویزیت پزشکان عمومی و یا خصوصی
  • انجام تست ها و معاینه های چشم توسط اپتومتریست ها
  • انجام آزمایشات و معاینات مورد نیاز و آزمایش های آسیب شناسی
  • و یکسری خدمات دندانپزشکی

همانطور که گفتیم سه نوع بیمه سلامت خصوصی در استرالیا وجود دارد: بیمه ای که خدمات بیمارستانی را پوشش می دهد، بیمه ای که هزینه های درمانی را پوشش می دهد و بیمه ای که خدمات آمبولانس را پوشش می دهد. داشتن بیمه خصوصی استرالیا واجب نیست و فقط افرادی که به آن نیاز دارند می توانند برای آن درخواست دهند.

اما از آنجایی که این بیمه خصوصی مزایای زیادی در بر دارد و می تواند خدمات درمانی زیادی را پوشش دهد، ببسیاری از استرالیایی ها برای داشتن آن اقدام می کنند. برای اینکه اطلاعات کامل تری درباره خدماتی که تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند به دست آورید می توانید به وب سایت سلامت کشور استرالیا سری بزنید.

بیمه خصوصی بیمارستانی استرالیا هزینه هایی که برای جراحی و بستری در بیمارستان باید پرداخت کنید را تحت پوشش خود قرار می دهد و می تواند در کاهش زمان انتظار شما برای جراحی نقش زیادی داشته باشد اما فراموش نکنید که در این نوع بیمه شما حق انتخاب پزشک معالج تان را نخواهید داشت.

اما یک سری هزینه های اضافی هم شامل خدمات این بیمه می شود مانند خدمات دندانپزشکی و فیزیوتراپی و یا پرستاری در منزل. اینکه تا چه حد بتوانید از خدمات این بیمه استفاده کنید به نوع بیمه ای که برای آن درخواست داده اید بستگی دارد.

برای انتخاب بیمه سلامت خصوصی باید از میان یکی از صندوق های سلامت خصوصی یکی را انتخاب کنید فقط در این زمان سیاست هایی که برای ارائه خدمات بیمه دارند را در نظر گیرید. زیرا بعدا ممکن است خدماتی که شما بیشتر به پوشش بیمه در آن نیاز دارید را شامل نشوند.

از چه طریقی می توان کارت بیمه مدیکر Medicare را دریافت کرد؟

اگر اقامت استرالیا به صورت دائم را داشته باشید، می توانید خیلی راحت کارت بیمه مدیکر را دریافت کنید. توجه داشته باشید که در زمان ورود به کشور استرالیا اولین کاری که باید انجام دهید همین است. برای این کار هم باید به مرکزخدمات مدیکر مراجعه کنید و تمامی افراد خانواده تان را که بالای ۱۵سال سن دارند به همراه خود ببرید. در هر محله ای از استرالیا که باشید می توانید یکی از این مراکز را پیدا کنید.

فراموش نکنید که پاسپورت و برگه پی ار خودتان را هم همراه داشته باشید. بعد از آن لازم است که فرم های درخواست های مورد نیاز را در مرکز بیمه پر کنید که می توانید با کمک کارشناس مربوطه این کار را انجام بدهید. بعد از ۳الی ۴هفته که درخواست خود را ارائه داده اید، می توانید از طریق پست کارت خود را دریافت کنید.

خدمات درمانی در کشور استرالیا

خدمات درمانی در کشور استرالیا

آیا خدمات درمانی استرالیا معایبی هم دارد؟

با توجه به اینکه در کشور استرالیا نیاز به پزشکان و پرستاران به چشم می خورد انتظار می رود که خدمات درمانی این کشور با چالش های مواجه شود، مگر اینکه دولت استرالیا فکری به حال استخدام نیرو های پزشک و پرستار بکند. به همین دلیل دولت استرالیا تلاش کرده است متخصصین رشته های پزشکی و پرستاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند و به گونه ای مقصد مهاجرتی این افراد برای کار در استرالیا به حساب می آید.

پس اگر شما هم دانشجوی رشته پزشکی هستید و می خواهید در این رشته تحصیل کنید، بد نیست بدانید آینده کاری شما در کشور استرالیا تقریباً تضمین شده است. مورد دیگری که وجود دارد این است که از آنجایی که طول عمر استرالیایی ها به طور میانگین ۸۳سال تخمین زده شده است، انتظار می رود دولت استرالیا در آینده که با جمعیت پیر زیادی مواجه می شود، نتواند خدمات درمانی مناسب به این افراد ارائه دهد.

موضوع دیگر این است که کیفیت ارائه خدمات درمانی و استفاده از خدمات بیمه در کشور استرالیا در مناطق دوردست و خارج از شهرهای بزرگ استرالیا، آنجور که باید شرایط مطلوب نیست که انتظار میرود دولت استرالیا به این نکته توجه شایانی داشته باشد.

بیمه درمانی خصوصی استرالیا چیست؟

یک امکانی که دولت استرالیا برای شهروندان خود فراهم کرده است بیمه درمانی خصوصی است. حتی افرادی که از بیمه مدیکر استفاده می کنند هم می توانند آن را داشته باشند و از مزایای آن استفاده کنند. اما افرادی که ویزای موقت کشور استرالیا را دارند، حتماً باید برای این بیمه درخواست دهند.

این بیمه از نظر دولت استرالیا اجباری نیست، اما ضروری است که شما بعد از ورود به کشور استرالیا حتما برای آن اقدام کنید، تا در زمان اقامت خود در این کشور بتوانید از خدمات درمانی مناسب استفاده کنید. به کمک این برنامه می توانید به انتخاب خودتان پزشک عمومی و متخصص و بیمارستان دولتی یا خصوصی را انتخاب کنید و به طور رایگان از خدمات درمانی بهره مند شوید.

البته در این نوع بیمه هم یکسری هزینه ها مانند بستری شدن های طولانی مدت و یا استفاده از اتاق های خصوصی در بیمارستان تحت پوشش قرار نمی گیرد. تقریباً هر آنچه که در بیمه مدیکر تحت پوشش قرار نمی گرفت، در این بیمه خصوصی تحت پوشش قرار می گیرد، مانند جراحی های زیبایی، فیزیوتراپی، پرستاری در منزل، عینک، لنز و پروتز.

با این توضیحات اگر علاقه مند به مهاجرت به کشور استرالیا هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص آن کسب کنید، با کارشناسان پارسی کانادا ارتباط برقرار کنید و از راهنمایی های ایشان برای داشتن یک مهاجرت امن و به صرفه استفاده کنید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها