موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

خرید ملک در استرالیا

خرید ملک در استرالیا

همین حالا که شما در حال خواندن مقاله “خرید ملک در استرالیا” هستید، بیش از 120 هزار ایرانی در استرالیا در حال کار، زندگی و تحصیل‌اند؛ می‌توان گفت استرالیا در دهه‌های اخیر همواره جزء محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت ایرانیان بوده است. دلایل تمایل ویژه ایرانیان به مهاجرت به استرالیا، فراوان است، به‌هرحال استرالیا جزء کشورهای درجه یک دنیا، دوازدهمین اقتصاد برتر جهان و از نظر دموکراسی و شاخص توسعه انسانی به ترتیب بر رتبه‌های نهم و هشتم جهان تکیه زده است و هیچ‌کس بدش نمی‌آید در چنین کشوری زندگی کند.

یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور، سرمایه‌گذاری است و خرید ملک در استرالیا، از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور. در مقاله پیش رو دراین‌باره اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار داده‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

ذکر این نکته مهم است که اطلاعات ارائه شده در این مقاله، صرفاً برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و ممکن است جزو خدمات پارسی کانادا نباشد. لذا برای اینکه بتوانید تصمیم قوی‌تر، واضح‌تر و درست‌تری در مورد مهاجرت بگیرید، پیشنهاد ما پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت است. با این کار، کارشناسان باتجربه و آموزش دیده ما، شرایط شما را بررسی کرده و نتیجه را در اولین فرصت به اطلاعتان می‌رسانند. حالا خوشحال می‌شویم اگر تا انتهای این مقاله، همراهمان بمانید…!

اخذ اقامت استرالیا از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که مقصد ایده آلی برای متقاضیان مهاجرت هستند، امکان دادن امتیاز اقامت دایم  و مهاجرت از طریق خرید ملک، برای متقاضیان خود فراهم نموده اند. خرید ملک در استرالیا یکی از امن ترین راه ها برای سرمایه گذاری در این کشور است خصوصا برای کسانی که به تازگی قدم در خاک استرالیا گذاشته اند. اما توجه به این موضوع بسیار مهم است که خرید ملک در کشور استرالیا به تنهایی منجر به اخذ اقامت استرالیا نمی شود ، هرچند در ادامه می تواند به اخذ اقامت دائم شخص کمک کند.

شما می توانید از طریق مشورت با وکلای مهاجرتی به بهترین شکل در این را قدم بردارید. برای اخذ اقامت استرالیا از طریق خرید ملک باید شرایط متفاوت و مختلفی درنظر گرفته شود ، برای این کار داشتن منبع مالی کافی برای خرید ملک ، داشتن پس انداز برای تامین هزینه های زندگی در این کشور نیاز است . شایان ذکر است که شما برای خرید ملک در استرالیا باید هزینه های هنگفتی پرداخت نمایید و در قوانین مهاجرتی جدید اقامت استرالیا از طریق خرید ملک ممکن است اما به متقاضیان اقامت دائم تعلق نخواهد گرفت .

امروزه خرید ملک در استرالیا مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و افراد قرار گرفته است که یکی از مهم ترین ترین دلایل آن را می توان اقتصاد قوی این کشور و رو به رشد بودن قیمت املاک در ایالت های مختلف استرالیا از جمله سیدنی و ملبورن دانست . هدف بسیاری از سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات علاوه بر سودآوری مطمئن ، رسیدن به اقامت کشور مقصد نیز می باشد.

خرید ملک در استرالیا

خرید ملک در استرالیا

نکات مهم خرید ملک در استرالیا

از آن جایی که خرید ملک در استرالیا امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است برای موفقیت در این امر باید به نکات بسیار مهمی توجه نمایید. در ادامه برخی از این نکات اساسی شرح داده شده است:

  1. آشنایی با محیطی که ملک در آن قرار دارد: پیش از هر اقدامی باید تحقیقات کاملی در باب مکانی که برای خرید ملک در کشور استرالیا مد نظر دارید انجام دهید. بهتر است مکانی را انتخاب نمایید که با محیط آن بیشتر آشنایی داشته وهم چنین لازم است از هزینه های خرید و فروش ملک در آن منطقه نیز آگاهی کاملی داشته باشید.
  2. کسب اطلاعات دقیق برای خرید ملک: یکی از مهم ترین نکات در بحث خرید ملک در کشور استرالیا، مشورت با مشاور و وکیل مهاجرتی ماهر و مورد اطمینان و انجام تحقیق و بررسی دقیق در این امر یعنی همان خرید ملک است.
  3. خرید ملک در مناطق رو به رشد: بهتر است منطقه ای را برای خرید ملک در استرالیا مد نظر بگیرید که انتظار می رود رشد بالایی داشته باشد ، به عبارت دیگر پتانسیل بالقوه ای برای سود آوری بالقوه داشته باشد.
  4. بررسی نرخ اجاره و تراکم جمعیت در محل: پیش از خرید ملک در استرالیا، مناطقی را مد نظر قرار دهید که نرخ اجاره محل در مقایسه با ارزش ملک بالا باشد. همچنین تحقیقاتی درباره ی تراکم جمعیت در محل مذکور انجام دهید زیرا در برخی مناطق نسبت عرضه به تقاضای اجاره ی ملک بالاتر بوده و این مورد می تواند فروش و یا اجاره دادن ملک را در آینده دشوار تر نماید.
  5. ایجاد تغییرات جزیی در ملک: پس از خرید ملک می توانید در مورد سلایق مردم آن منطقه تحقیق کرده و در طول سکونت خود در آن ملک تغییرات ظاهری جزیی را در اطراف آن انجام دهید تا به شما در جذب مشتری کمک کرده و در آینده بر قیمت ملک نیز تاثیر گذار باشد . این تغییرات می توانید شامل باغچه ای زیبا یا یک پارکینگ مناسب شود.
  6. بررسی هزینه های نگهداری ملک: این نکته را هرگز فراموش نکنید که صرفه جویی در هزینه های جانبی بسیار مهم است . تا جایی که امکان دارد سعی کنید که املاک نوساز را برای خرید ملک در استرالیا انتخاب نمایید چرا که اکثر خانه های قدیمی دارای محوطه ای وسیع یا استخر هستند و ممکن است در آینده هزینه های جانبی بالایی برای شما داشته باشد.
  7. توجه به نوع ملک : در موارد بسیاری واحد های آپارتمانی می توانند مناسب تر از منازل ویلایی باشند، زیرا هزینه های نگهداری پایین تری داشته و به دلیل مناسب تر بودن اجاره ی محل متقاضیان بالاتری را خواهد داشت.

روند سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا

اولین قدم برای شروع سرمایه‌گذاری در این کشور از طریق خرید ملک، مشخص کردن برنامه ریزی و بودجه است. مهم ترین بخش در سرمایه گذاری در استرالیا از ظریق خرید ملک و مستغلات، تحقیق کردن و کسب اطلاعات مورد نیاز درباره شرایط خرید ملک در این کشور می باشد. هم چنین پیش از انجام آن شما می بایست میزان بودجه خود را مشخص کنید تا دچار مشکلات مالی نشوید و از میزان سرمایه خود نیز اطمینان حاصل کنید. اگر بودجه شما به اندازه ای که نیاز دارید نباشد در این صورت می توانید از بانک های کشور استرالیا وام دریافت کنید؛ اما به یاد داشته باشید که باید با ارائه مدارک مورد نیاز، توان پرداخت قسط های خود را اثبات نمایید.

مشاوران و کارشناسان پارسی کانادا به شدت به شما توصیه می کنند که اگر به فکر سرمایه گذاری هستید، حتما قبل از انجام هر کاری با از متخصصان باتجربه درخواست کمک کنید. شما می توانید امور مربوطه را به یک وکیل مجرب بسپارید تا انتقال مالکیت ملک و همچنین خرید و سرمایه گذاری شما را مدیریت کند. پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات بیشتردر مورد خدماتی که وکیل ارائه می‌کند را در مطلب وکیل مهاجرت به استرالیا بخوانید.

متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در حوزه ملک و مستغلات در این کشور می بایست از FIRB مجوز کسب کنند. این پروسه حداقل یک ماه زمان می برد و متقاضیان می بایست جهت کسب مجوز سرمایه گذاری در کشور استرالیا مدارک و شرایط مورد نیاز را دارا باشند و به یاد داشته باشند که خرید ملک در استرالیا با داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط و هزینه های مربوطه امکان‌پذیر خواهد بود.

در واقع خرید ملک در استرالیا و یا هر کشور دیگر مستلزم مشورت کردن با وکیل امور ملک معتبر و با تجربه می باشد و برای انجام این پروسه ی مهم باید تحقیقات کاملی در این زمینه انجام داده شود تا احتمال ریسک را به حداقل ممکن برسانید . خرید ملک چه در استرالیا و چه در کشورهای دیگر اگر آگاهانه انجام شود می تواند بسیار سودمند باشد و اگر عجولانه و بدون تحقیق انجام شود می تواند زیان های جبران ناپذیری را رقم بزند.

موضوع دیگری که بسیار مورد توجه افراد مهاجر و سرمایه گذران قرار می گیرد این است که افرادی که اقامت موقت کشور استرالیا را دارند نیز می توانند از تسهیلات وام مسکن برخوردار شوند. دولت شرایط مساعدی جهت حمایت از این افراد در نظر گرفته و تا حدود 60 درصد از ارزش هر ملک را به عنوان وام بانکی برای آن ها در نظر می گیرد . بهتر است بدانید که شرط اصلی بانک ها برای دادن وام مسکن استرالیا به این افراد ، اشتغال به کار برای مدت حداقل یک سال و داشتن درآمد مناسب و کافی می باشد.

خرید ملک در استرالیا

خرید ملک در استرالیا

انواع ملک در استرالیا

  • خانه

خانه ها در استرالیا با فاصله (حداقل فاصله = 2/1 متر) از دیگر ساختمان ها یا خانه ها قرار دارند و به این ترتیب از یکدیگر جدا می شوند. معمولا این خانه ها دارای حیات خلوت هستند که اطراف آن حصار کشیده شده است. باغچه ای نیز در جلوی این خانه ها قرار دارد.

  • خانه شهری

به طور کلی خانه های شهری که در مجتمع ها یافت می شوند شامل خانه یا زمین های خصوصی هستند که هیچ خانه ای در بالا یا پایین آن وجود ندارد. یکی از نشانه های بارز این خانه ها این است که آن ها با یک یا چند خانه دیگر به یکدیگر متصل هستند.

  • داپلکس

به ساختمانی که توسط دیواری مشترک به دو مسکن مجزا تقسیم می شود، داپلکس می گویند. این ساختمان بر روی تکه زمینی بزرگ قرار داشته و هر مسکن دارای ورودی و باغچه ای جداگانه می باشد.

  • واحد یا آپارتمان

شامل آپارتمان ها یا واحد هایی هستند که به خودی خود کامل می باشند. این آپارتمان ها زمین خصوصی ندارند و عموما دارای ورودی یا پلکان مشترک هستند. آپارتمان هایی که یک اتاق دارند نیز استودیو نامیده می شوند.

شهرهای مقرون به صرفه در استرالیا برای خرید ملک

  • هوبارت

با توجه به رونق اخیر بازار املاک، تاسمانیا مقرون به صرفه ترین ایالت استرالیا برای خرید یک خانه ارزان قیمت باقی می ماند و خرید خانه فقط به 8/23 درصد از درآمد افراد نیاز است. قیمت ها در پایتخت Tassie نیز رشد کرده اند اما هوبارت گزینه ای بسیار مقرون به صرفه تر از ملبورن و سیدنی است و شهرت آن به دلیل وجود  بسیاری از گالری های معاصر و تجربیات غذایی و نوشیدنی منحصر به فرد است.

  • کانبرا

درصورتی که شما در حال کسب درآمد بزرگ مثل اکثر ساکنان کانبرا در مشاغل حرفه ای و خدمات عمومی هستید، کانبرا به عنوان پایتخت کسور استرالیا یک مکان مقرون به صرفه برای مهاجرت است. با درآمد متوسط هفتگی ۹۹۸ دلار ، مردم آن در حدود ۳۰۰ دلار در هفته بیش از میانگین سایر استرالیایی ها به دست می آورند.

  • آدلاید

متوسط قیمت خانه ها در شهر آدلاید 465000 دلار است و به نظر می رسد در کل سیدنی یک حومه مجاور وجود نداشته است که قیمت خانه های آن نیم میلیون دلاری باشد.

  • گلد کوست

شهر گلد کوست استرالیا حدودا 20 درصد ارزان تر از سیدنی است. این قسمت آفتابی کوئینزلند در جنوب شرقی یک سبک زندگی عالی را نیز ارائه می دهد. این شهر شامل بعضی از بهترین سواحل است که در کل استرالیا پیدا می کنید.

  • ولونگونگ

این شهر بسیار شبیه نیوکاسل است و یکی دیگر از معادن قدیمی در نزدیکی سیدنی است که سواحل زیبا و مرکز شهری پر جنب و جوش را در قیمت بسیار ارزان تر ارائه می دهد.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها