موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آنچه از خرید و قیمت خانه در کانادا باید بدانید

آنچه از خرید و قیمت خانه در کانادا باید بدانید

خرید خانه در کانادا، از دو وجه ممکن است برای افراد به موضوع مهمی تبدیل شود: 1) آیا امکان اخذ اقامت کانادا از طریق خرید خانه وجود دارد؟ 2) آیا پس از مهاجرت به کانادا، می‌توانم در این کشور خانه بخرم؟ جواب صریح و بی پرده سوال اول، خیر است! و اما سوال دوم… پاسخ این سوال را به همراه جزئیات کامل درباره قیمت خانه در کانادا در ادامه این صفحه بخوانید؛ یا با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت یا فرم ساده پایین، بررسی شرایط خود را برای رفتن به این کشور به ما بسپارید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

قوانین و شرایط خرید خانه در کانادا

خرید خانه یکی از گران‌ترین و پرهزینه‌ترین خریدهایی است که شما انجام می‌دهید. به‌همین‌دلیل، باید عوامل زیادی را در نظر گرفته و با شرایط و قوانین کلی آن آشنا باشید. به‌خصوص زمانی که این کار را در یک کشور خارجی انجام می‌دهید، شرایط پیچیده و سخت‌تر می‌شود. به‌عنوان مثال، برای خرید ملک در کانادا ابتدا باید یک پیشنهاد رسمی خرید ارائه دهید و در صورت موافقت طرفین با این پیشنهاد، می‌توانید قراردادهای لازم را تنظیم کنید. در پادکست زیر پاسخ این دو سوال را از زبان وکیل ما بشنوید: آیا می‌توان قبل از مهاجرت به کانادا، برای خرید خانه اقدام کرد؟ ایرانیان کانادا بیشتر در چه شهر و منطقه‌ای زندگی می‌کنند؟ 

خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا

آیا امکان خرید خانه در کانادا، قبل از مهاجرت وجود دارد؟

در زمان پر کردن فرم‌های اصلی پیشنهاد خرید خانه، باید بندهایی را ذکر کنید که شرایط کلی شما برای پیشنهاد و خرید خانه را نشان دهد. به‌عنوان مثال، آدرس دقیق محل قرارگیری خانه و همچنین قیمت خرید پیشنهادی، از اولین مواردی است که باید ذکر شوند. اگر در زمان خرید خانه، تمام شرایط و بندهای اصلی قراردادها را بشناسید. در نهایت یک معامله رضایت‌بخش برای دو طرف رقم می‌خورد. برخی از شرایط اصلی خرید خانه در کانادا که باید بدانید، عبارت است از:

  • ذکر شرایط تأمین مالی؛ که قابلیت فسخ یا عدم فسخ قرارداد را نشان می‌دهد.
  • حق تأیید قرارداد مشروط به بازرسی فنی خانه؛ که امکان بازرسی فنی خانه توسط متخصص را برای خریدار فراهم می‌کند.
  • حق بررسی حقوقی؛ که امکان بررسی شرایط کلی قرارداد طی 24 الی 48 ساعت توسط وکیل فرد خریدار را فراهم می‌کند.
  • شرط بررسی نقشه‌برداری ملک؛ خانه را از نظر قوانین منطقه‌ای، عدم تجاوز از حریم ملک و … بررسی می‌کند.
  • امکان ارزیابی ملک توسط متخصص؛ این شرط به خریدار این حق را می‌دهد که خانه مورد نظر را توسط یک شخص متخصص ارزیابی کرده و قیمت پیشنهادی را با توجه به شرایط کلی ملک و بازار مسکن، بررسی کند.
  • تعیین شرایط شخصی؛ که به خریدار امکان افزودن برخی شروط توافقی در قرارداد را می‌دهد.

مراحل خرید ملک در کانادا

در سرتاسر کانادا، افراد ثروتمند با علم به اینکه خرید خانه از بهترین سرمایه‌گذاری‌های بلند ‌مدتی است که می‌توانند انجام دهند، به سمت انجام این کار می‌روند. این افراد با اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا پس از خرید خانه در این کشور، به‌راحتی به کانادا رفته و می‌توانند از مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند شوند.

با این حال، تصمیم‌گیری برای خرید خانه در کانادا و مهاجرت به این کشور می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین و سخت‌ترین تصمیم‌های زندگی شما باشد. برای مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا، علاوه‌بر شرایط گفته شده، بدانید که باید از کجا شروع کنید. برای اطلاعات بیشتر از قوانین و شرایط خرید ملک می‌توانید با یک وکیل مهاجرت به کانادا مشورت کنید.

مراحل زیر، گام‌های اصلی برای اقدام به خرید خانه در این کشور هستند.

مراحل خرید خانه در کانادا

یکی از گام‌های اصلی برای اقدام به خرید خانه در کانادا، پرداخت 5 تا 20 درصد از مبلغ کلی خانه است.

آماده کردن مبلغ پیش‌پرداخت

مبلغ پیش‌پرداخت خرید خانه کاملاً به ارزش کلی و قیمت خانه بستگی داشته و معمولاً بین 5 تا 20 درصد از مبلغ کلی توافق شده برای خرید، تعیین می‌شود. پرداخت پیش‌‌پرداخت بالاتر، دو مزیت کلی برای خریدار خانه دارد. اولاً هرچه این مبلغ بیشتر باشد، دریافت وام مسکن برای شما ساده‌تر می‌شود. ثانیاً؛ مبلغ بیمه پیش‌فرض وام مسکن که باید به اداره وام مسکن کانادا (CMHC) پرداخت شده و بر اساس مبلغ پیش‌پرداخت و وام مسکن محاسبه می‌شود، تنها با پرداخت 20% از مبلغ قرارداد و یا بیشتر، قابل‌چشم‌پوشی است.

در نظر گرفتن مبلغی برای هزینه‌های عقد نهایی قرارداد

به‌طور کلی، نمی‌توان یک مبلغ مشخص را برای هزینه‌های نهایی قرارداد در نظر گرفت، اما معمولاً هزینه‌ای بین 1.5 تا 4 درصد از قیمت اصلی خرید خانه را باید برای آن در نظر بگیرید. این مبلغ شامل هزینه‌های مراحل قانونی و اداری است که در پایان معامله باید پرداخت شود. برخی از این هزینه‌ها عبارت است از:

  • مالیات نقل‌و‌انتقال زمین
  • هزینه‌های حقوقی
  • بیمه پیش‌فرض وام مسکن یا بیمه CMHC
  • هزینه مربوط به مالیات بر خدمات و کالا (GST/HST)
  • هزینه مربوط به بازرسی فنی خانه (اختیاری)

بررسی کلی امور مالی و تکمیل اسناد

بعد از این که در بازار املاک و مستغلات کانادا جستجو کردید، می‌توانید مبلغ مورد‌نیاز خود برای خرید خانه را تخمین بزنید. برای این کار، می‌توانید از سایت‌های خرید خانه در کانادا کمک بگیرید تا بهترین گزینه‌های موجود را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید هزینه‌های مربوط به پیش‌پرداخت و عقد نهایی قرارداد را نیز به‌صورت حدودی تعیین کنید. پس از بررسی امور مالی، باید اسناد مورد‌نظر را تکمیل و جمع‌آوری کنید.


در‌صورتی‌که بخواهید از وام مسکن استفاده کنید، بخش عمده‌ای از مدارک که شامل برآورد دارایی‌های فعلی شما، درآمد و میزان بدهی فعلی است را باید به وام دهنده ارائه کنید.

اسناد و مدارک اصلی برای خرید ملک در کانادا عبارت است از:

  • مدارک شناسایی عکس‌دار دولتی (گواهینامه رانندگی، گذرنامه و …)
  • گواهی اشتغال و درآمد (T4، اظهارنامه مالیات بر درآمد، صورتحساب بانکی و …)
  • اثبات پیش‌پرداخت و شیوه پرداخت آن
  • اطلاعات در مورد سایر اموال و دارایی‌ها
  • اطلاعات مربوط به بدهی‌های شما (مانند موجودی کارت اعتباری، مبلغ وام یا هزینه اجاره خودرو در کانادا، خطوط اعتباری، وام‌های دانشجویی) یا تعهدات مالی (مانند حمایت از همسر/فرزند)

دریافت پیش تایید وام مسکن

بعد از بررسی دقیق امور مالی و تکمیل اسناد، مرحله بعدی این است که مبلغی که می‌توانید هزینه کنید را تعیین کنید. اگر از وام مسکن استفاده کنید، آن‌ها مقدار پیش‌پرداخت، برنامه بازپرداخت، کل قیمت فروش و … را به‌طور دقیق برای تعیین بودجه نهایی بررسی می‌کنند. این روند، پیش تأیید وام مسکن است که با توجه به شرایط مالی شما، مقدار وام مورد‌نیاز و نرخ بهره آن را برای خرید خانه در کانادا تعیین می‌کند. با توجه به این که داشتن پیش تأیید نشان می‌دهد که شما واقعاً متقاضی خرید ملک هستید، اغلب مشاوران املاک آن را الزامی می‌کنند.

استفاده از طرح‌های تشویقی خرید خانه در کانادا

برای کسانی که برای اولین بار قصد خرید ملک در کانادا را دارند، برخی طرح‌های تشویقی وجود دارد که شامل تخفیف، طرح‌های تشویقی مالیاتی و … است. بهتر است قبل از اقدام نهایی، راجع به این طرح‌ها تحقیق کرده و در صورت امکان از آن‌ها استفاده کنید. با این کار، می‌توانید تا مبلغ زیادی پول ذخیره کنید.

یافتن خانه مورد نظر

بعد از انجام مراحل فوق، حالا شما مبلغ مورد‌نیاز خود را تعیین و تأمین کرده و با داشتن پیش تأیید وام، می‌توانید با خیال راحت به دنبال خانه مورد نظر خود بگردید. وب سایت‌های متعددی برای خرید خانه وجود دارد که می‌توانید املاک پیشنهادی در آن‌ها را بر اساس موقعیت مکانی، متراژ، امکانات، قیمت و … دسته‌بندی کنید. به این ترتیب، یافتن خانه‌ای که مطابق با نیاز و سلیقه شما باشد، ساده‌تر می‌شود. مشاوران املاک می‌توانند با بررسی شرایط خرید خانه در کانادا برای شما، فرآیند خرید را بسیار ساده‌تر کنند.

فرآیند خرید خانه در کانادا

فرآیند خرید خانه در کانادا آسان است، می‌توانید خانه مورد نظر خود را براساس قیمت‌، متراژ و …. در دسته‌بندی وب سایت‌ها پیدا کنید.

قیمت خانه در کانادا

قیمت خانه در کانادا به عوامل متعددی از جمله استان، منطقه قرارگیری خانه، موقعیت کلی مسکن و … بستگی دارد. آمارها نشان می‌دهد که بازار مسکن کانادا در ماه آوریل سال 2022 شاهد کاهش فروش بود، زیرا افزایش نرخ‌ها اشتیاق خریداران مسکن را کاهش داد. میانگین قیمت خرید خانه در این ماه، 746,146 دلار بود که 7 درصد بیشتر از سال گذشته است. در حالی که میانگین قیمت خانه در کانادا در طول یک سال بیش از 50,000 دلار افزایش داشته، قیمت خانه نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

قیمت خرید خانه در اکثر شهرها و استان‌های کانادا از جمله انتاریو، نیوبرانزویک، ونکوور و تورنتو نیز با افزایش چشمگیری روبرو بوده است. بریتیش کلمبیا همچنان گران‌ترین استان کانادا برای خرید خانه است. متوسط ​​قیمت خانه در این ایالت، 1,058,079 دلار در آوریل 2022 بود که 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. به‌طور‌کلی، شرایط خرید خانه برای تمام استان‌های کمی تغییر کرده و احتمال دارد که قیمت مسکن در این کشور حدود 10 تا 20 درصد کاهش پیدا کند.

در ادامه به چند سوال مهم در خصوص خرید خانه در کانادا پاسخ داده‌ایم:

بله؛ افراد غیرمقیم در کانادا می‌توانند برای خرید خانه در این کشور وام مسکن دریافت کنند. این وام اغلب از سوی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری پرداخت می‌شود. برای اتباع خارجی ممکن است مبلغ پیش‌پرداخت بیشتری نسبت به شهروندان کانادایی در نظر گرفته شود اما نرخ بهره کلی وام، مشابه است.

در سراسر استان‌های کانادا، هر شهرداری به‌صورت سالیانه نرخ مالیات بر دارایی را به‌شکل انحصاری تعیین می‌کند.به‌طور معمول، این عدد بین محدوده 0.5٪ تا 2.5٪ از مبلغ کل قرارداد خانه است. توجه داشته باشید که اندازه و متراژ ملک خریداری شده، مبلغی که برای آن پرداخت کرده‌اید و یا میزان درآمد شما، هیچ نقشی در میزان مالیات بر دارایی شما ندارد. جزئیات را در صفحه مالیات در کانادا بخوانید.

خرید قسطی خانه در کانادا در واقع به همان اخذ وام مسکن اشاره دارد. زمانی که شما برای پیش تأیید وام مسکن خود اقدام کرده و بتوانید مبلغ 5 تا 20 درصد از مبلغ کلی قیمت خانه را به‌عنوان پیش‌پرداخت بپردازید، می‌توانید باقی‌مانده مبلغ را از طریق وام مسکن پرداخت کرده و سپس اقساط وام را پرداخت کنید.

جزئیات خرید خانه در کشور کانادا

قیمت خانه در کانادا بر اساس شهرهای مهم

یکی از مهمترین عواملی که روی قیمت خانه در کانادا تأثیر می‌گذارد، شهری است که ملک را در آن خریداری می‌کنید. در برخی شهرها، قیمت خرید و اجاره مسکن به‌دلیل موقعیت آن بالاتر از سایر شهرها است. در جدول زیر، قیمت خرید خانه کانادا برای شهرهای مختلف را می‌توانید بررسی کنید. این قیمت‌ها برای هر مترمربع از یک آپارتمان در مرکز شهر محاسبه شده و طبیعتاً خانه‌های خارج از مرکز شهر، قیمت کمتری خواهند داشت.

بررسی قیمت خرید خانه در کانادا بر اساس شهرهای مهم
نام شهرمتوسط قیمت (دلار)
تورنتو (Toronto)1,390,162
ونکوور (Vancouver)1,201,186
ویکتوریا (Victoria)912,027
کلگری (Calgary)623,427
همیلتون (Hamilton)819,340
ادمونتون (Edmonton)454,541
اوتاوا (Ottawa)415,533
مونترال (Montreal)380,000
ایالت انتاریو (Ontario)344,815
هالیفاکس (Halifax)491,978
سنت جانز (Saint John)267,511
وینیپگ (Winnipeg)378,905
کبک (Quebec)443,008
تروا ریویر (Trois-Rivieres)300,426
ادمونتون (Edmonton)454,541

قیمت خانه در کانادا براساس استان‌ها

کانادا از استان‌های متعددی تشکیل شده است که هر یک از نظر قیمت خرید خانه با یکدیگر متفاوت هستند. در جدول زیر، قیمت خانه در کانادا برای استان‌های مختلف این کشور و همچنین نرخ کاهش یا افزایش قیمت‌ها طی 12 ماه را می‌توانید بررسی کنید.

قیمت خرید خانه در ایالت‌های مختلف کانادا
نام ایالتمتوسط قیمت خانه (دلار کانادا)تغییرات طی 12 ماه
بریتیش کلمبیا (British Columbia)736,0007.6%+
انتاریو (Ontario)594,0003.2%-
آلبرتا (Alberta)353,0007.5%-
کبک (Quebec)340,0007.6%+
مانیتوبا (Manitoba)295,0001.4%-
ساسکاچوان (Saskatchewan)271,0003.8%-
نوااسکوشیا (Nova Scotia)266,0003.5%+
جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)243,0003.0%+
نیوفاندلند / لابرادور (Newfoundland / Labrador)236,0001.6%-
نیوبرانزویک (New Brunswick)183,0002.2% -
متوسط کانادا488,0001.3% -

خرید خانه در کانادا برای تازه واردها

همان طور که پیش از این گفته شد، هیچ مقرراتی در شرایط خرید خانه در کانادا وجود ندارد که افراد تازه وارد به این کشور را از خرید خانه در آن منع کند. هر کسی که در کانادا بتواند هزینه‌های خرید خانه را بپردازد، واجد شرایط خرید ملک است. همچنین هیچ‌گونه محدودیتی درباره شرایط خانه اعم از کاندو، خانه‌های دوبلکس، آپارتمان و یا خانه تک واحدی برای خرید تعیین نشده است.

در واقع، هر کسی که قصد مهاجرت به کانادا را داشته و می‌تواند هزینه‌های آن را بپردازد، می‌تواند یک خانه در این کشور خریداری کند. همه افرادی که شهروند کانادا، مقیم دائم یا دارنده ویزای موقت هستند و یا تنها علاقه‌مند به داشتن املاک و مستغلات در کانادا هستند، می‌توانند برای خرید ملک در این کشور اقدام کنند. تنها کافی است قوانین مالیاتی، املاک و مستغلات کانادا را رعایت کنید. دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا را در مطلب زیر بخوانید:

حتما بخوانید:
مهاجرت به کانادا

مزایای خرید خانه در کانادا

نرخ مالکیت خانه در کانادا، حدود 66 درصد است. این بدان معناست که درصد قابل‌توجهی از کانادایی‌ها صاحب خانه نیستند و در املاک اجاره‌ای زندگی می‌کنند؛ اما خرید خانه مزایای متعددی نسبت به اجاره خانه دارد که باعث شده افراد خارجی برای خرید ملک در این کشور اقدام کنند. برخی از مزایای اصلی خرید خانه در این کشور عبارت است از:

  • بهره‌مندی از برخی طرح‌های معافیت مالیاتی برای صاحبان خانه
  • افزایش سالانه ارزش املاک در کانادا و سود‌دهی برای خریداران
  • عدم تأثیر تورم بر مالکان خانه برخلاف افزایش هزینه اجاره مسکن
  • امکان نوسازی خانه طبق سلیقه شخصی
  • بهره‌مندی از امکانات، امنیت بالا و کیفیت مطلوب زندگی در کانادا

برخلاف آنچه که بسیاری افراد تصور می‌کنند، امکان اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک وجود ندارد. در حال حاضر هیچ روش مهاجرتی با خرید ملک در کانادا تعیین نشده است و خرید خانه، تنها به‌منزله سرمایه‌گذاری در این کشور است. در نتیجه، شما نمی‌توانید تنها با خرید ملک مسکونی، تجاری یا صنعتی به کانادا مهاجرت کنید. با این حال، داشتن ملک در کانادا می‌تواند نشان‌دهنده وجود وابستگی شما به این کشور باشد.

بهترین شهرهای کانادا برای خرید خانه

تورنتو، اتاوا، ونکوور و مونترال از بهترین شهر‌های کانادا برای خرید خانه هستند، اما قیمت خرید در هرکدام متفاوت است.

بهترین شهرهای کانادا برای خرید خانه

بسیاری از شهرهای کانادا مانند تورنتو، اتاوا، ونکوور، مونترال و … از شرایط مطلوبی در بازار املاک و مستغلات برخوردار هستند. با این حال، میانگین قیمت خانه در این شهرها متفاوت است. خریدارانی که برای اولین بار قصد خرید خانه در کشور کانادا را دارند، هنگام جستجوی بهترین مکان برای خرید خانه، قیمت آن را در نظر می‌گیرند. با این حال، سایر شرایط خرید خانه در کانادا مانند فرصت‌های تجاری، امکانات رفاهی ضروری و نرخ افزایش ارزش خانه نیز باید در زمان خرید در نظر گرفته شوند. با توجه به این مسئله، انتخاب بهترین شهر کانادا برای خرید خانه کمی سخت می‌شود، اما در ادامه، برخی از بهترین گزینه‌های موجود را بررسی می‎‌کنیم.

خرید خانه در مونترال

مونترال یکی از بهترین شهرهای کانادا در استان کبک است. ویژگی‌های متعددی از جمله رونق بازار مسکن، رشد ارزش قیمت املاک در این شهر، مزایای اقتصادی قابل ‌توجه و همچنین موقعیت محلی مونترال باعث شده تا در لیست 20 شهر برتر کانادا برای خرید ملک قرار بگیرد.


خرید خانه در مونترال یکی از برترین شهر‌های کانادا، یک انتخاب عالی برای کسانی است که قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را دارند.

خرید خانه در ونکوور

ونکوور، مکانی بسیار مطلوب برای زندگی و همچنین یکی از شهرهای بزرگ و پیشرفته کانادا است.البته زندگی در این شهر در مقایسه با سایر مناطق شهری در کانادا و حتی در سراسر جهان، بسیار گران است. اما به‌دلیل کیفیت مطلوب زندگی و بهره‌مندی از امکانات رفاهی در این شهر، خرید خانه در ونکوور می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. مانند آنچه در سراسر کانادا دیده می‌شود، قیمت مسکن در این شهر نیز با افزایش روبرو بوده که احتمال می‌رود در آینده کاهش پیدا کند.

خرید خانه در تورنتو

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری مالی در کانادا به میان می‌آید، بسیاری افراد خرید خانه را پیشنهاد می‌کنند. تورنتو، به‌عنوان یکی از شهرهای بزرگ کشور، یکی از گزینه‌های اصلی برای خرید خانه در کانادا است. اگر بتوانید هزینه‌های خرید مسکن را تأمین کنید، سرمایه‌گذاری از طریق خرید خانه در تورنتو قطعاً ارزش بالایی دارد. بازار املاک و مستغلات در تورنتو رشد بسیار پایداری داشته و نسبت به سایر شیوه‌های سرمایه‌گذاری، بیشتر پیشنهاد می‌شود.

وام خرید خانه در کانادا برای اتباع خارجی

اتباع خارجی نسبت به شهروندان کانادایی مبلغ پیش‌پرداخت بیشتری را برای خرید ملک دریافت می‌کنند.

سخن پایانی

خرید خانه در یک کشور خارجی می‌تواند برای هر کسی یک تجربه دلهره‌آور و البته پیچیده باشد. نسبت به سایر کشورهای دنیا، خرید خانه در کانادا برای اتباع خارجی بسیار ساده‌تر است. این کشور نه تنها شرایط را ساده کرده، بلکه حتی از طرح‌های تشویقی و جذابی برای این سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند. اغلب افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، ترجیح می‌دهند از طریق خرید ملک، در کانادا سرمایه‌گذاری کنند. برای این افراد، بسیار مهم است که قبل از هر چیز قیمت خانه در کانادا را بررسی کرده و بودجه موردنیاز خود را تأمین کنند. شهر و استانی که خانه را در آنجا خریداری می‌کنید، مهمترین عامل تأثیرگذار روی قیمت است. از این‌ رو، در این مطلب به‌طور کامل قیمت‌ خرید خانه در کانادا برای شهر و استان‌های مختلف را بررسی کرده و دیدیم که کدام شهرها نسبت به سایر مناطق خانه‌های گران‌تری دارند. 

سوالات متداول

بله؛ کانادا هیچ محدودیتی برای خرید ملک در این کشور در نظر نگرفته و همه افراد خارجی، دارای شهروندی یا مقیم موقت کانادا می‌توانند برای خرید ملک در این کشور اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا یک فرآیند پیچیده است و متأسفانه خرید ملک در این کشور، یک راه مهاجرتی نیست. خرید ملک در کانادا می تواند نشان‌دهنده تعلق و وابستگی به این کشور باشد که روی روند مهاجرت اثر غیر‌مستقیم دارد.

اغلب شهرهای کانادا از شرایط مطلوبی برای خرید برخوردار هستند و شما می‌توانید بسته به شرایط مورد‌نظر خود برای انتخاب شهر محل زندگی، هر یک از شهرهای تورنتو، مونترال، ونکوور و … را انتخاب کنید.

هیچ مبلغ دقیقی برای پیش‌پرداخت خرید خانه تعیین نشده اما به‌طور کلی، می‌توان 5 تا 20 درصد مبلغ کل قرارداد را به‌عنوان پیش‌پرداخت تعیین کرد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها