موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

غذای مردم استرالیا

غذای مردم استرالیا

غذاهای استرالیا به‌دلیل تنوع فرهنگی و جغرافیایی این کشور بسیار متنوع هستند. در بین غذاهای محلی این کشور، می‌توان از پای گوشت (meat pies)، وجمایت (Vegemite)، پاولوا (Pavlova) و غیره به‌عنوان مشهورترین خوراکی‌ها یاد کرد. علاوه بر این، مردم استرالیا علاقه زیادی به غذاهای دریایی دارند و این غذاها جزء جدایی‌ناپذیر برنامه غذایی آن‌ها هستند. به‌عنوان مثال انواع مختلفی از ماهی از جمله باراموندی، تونا و سالمون در منو اکثر رستوران‌ها و همچنین سوپرمارکت‌های استرالیا در دسترس هستند.

به‌طور کلی، در فرهنگ غذای مردم استرالیا، غذاهای سنتی و اقلیمی با غذاهای جدید و بین‌المللی ترکیب شده‌اند و تنوع غذایی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد.

اگر قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا را دارید، خوب است که از عادات و فرهنگ غذایی مردم این کشور باخبر باشید، بنابراین مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. در این مطلب قصد داریم درباره فرهنگ غذایی مردم استرالیا و معروف‌ترین غذاهای استرالیایی صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

آداب و رسوم غذا خوردن در استرالیا

معرفی آداب و رسوم غذا خوردن در استرالیا

معرفی فرهنگ غذایی مردم استرالیا

استرالیا یکی از متنوع‌ترین مناطق دنیا از نظر آب‌وهوا است. بنابراین طیف گسترده‌ای از محصولات کشاورزی در این کشور پرورش داده می‌شوند و در شکل‌گیری فرهنگ غذایی مردم آن نقش دارند. مردم استرالیا دوست دارند که وعده‌های غذایی‌شان را بیرون از منزل میل کنند. یکی از محاسن زندگی در استرالیا این است که شما گزینه‌های هیجان‌انگیز زیادی برای غذا خوردن در بیرون از منزل دارید.

این کشور پر از رستوران‌ها و کافه‌هایی است که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی در آن‌ها سرو می‌شود. سرآشپزهای استرالیایی منو رستوران‌های خود را بر اساس فصول سال و وفور محصولات کشاورزی محلی در آن زمان تنظیم می‌کنند. مردم استرالیا معمولا در طول روز سه وعده غذا می‌خورند که عبارت‌اند از:

  • صبحانه سبک شامل غلات، نان تست و قهوه و یا صبحانه سنگین شامل بیکن، تخم مرغ، سوسیس و گوجه فرنگی سرخ شده.
  • ناهار، که حدود ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر خورده می‌شود. این وعده در استرالیا معمولا یک وعده غذایی سبک مانند ساندویچ یا سالاد است. با این حال، با وجود طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های موجود، احتمال دارد که غذاهایی مثل نودل، سوشی یا پیتزا به٬عنوان ناهار انتخاب شوند.
  • شام که وعده غذایی اصلی روز در استرالیا است، عصرها میل می‌شود.

همچنین،

گوشت بخش گسترده‌ای از رژیم غذایی مردم استرالیا را تشکیل می‌دهد و سنت گوشتخواری از حدود 60 هزار سال قبل با مردم این کشور همراه بوده است. مردم استرالیا عاشق گوشت‌های عجیب‌وغریب مثل کانگورو، امو یا شترمرغ استرالیایی، مار و کروکودیل هستند. ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد، اما لذت بردن از یک همبرگر پخته شده از گوشت کانگورو و یا یک کباب کروکودیل در استرالیا کاملا طبیعی است.

معروف‌ترین غذاهای محلی استرالیا

اگر به تازگی موفق به دریافت اقامت استرالیا شده‌ باشید، در ماه‌های اول از تنوع غذایی این کشور تعجب خواهید کرد. فرهنگ غنی و جغرافیای وسیع استرالیا باعث می‌شود که غذاهای این کشور بسیار متنوع باشند. بعضی از معروف‌ترین غذاهای محلی استرالیا عبارت‌اند از:

پای گوشت (meat pies)؛ پای گوشت کلاسیک استرالیایی، غذایی است که ممکن است طرفداران خارجی زیادی نداشته باشد. استرالیایی‌ها پای‌های خوشمزه زیادی دارند، اما پرطرفدارترین آن‌ها با گوشت چرخ‌ کرده، سیر، قارچ، پیاز و پنیر پر می‌شوند. پای گوشت استرالیایی معمولا با سس گوجه فرنگی و کچاپ سرو می‌شود.

ویچتی گراب (Witchetty grubs)؛ این غذا قرن‌هاست که در برنامه غذایی استرالیایی‌ها وجود دارد و از لارو پروانه سفید چاق تهیه می‌شود. این غذای محلی استرالیایی طعمی شبیه به مرغ دارد و به گفته Nomads World، به اندازه یک استیک کامل پروتئین دارد.

برگر با چغندر (Burger with beetroot)؛ استرالیایی‌ها علاقه زیادی به چغندر دارند و از آن در اغلب برگرها استفاده می‌کنند. این سبزی منحصربه‌فرد دارای فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش فشار خون، افزایش استقامت و بهبود عملکرد کبد است.

مرغ پارما (Chicken parmigiana)؛ شاید برای شما هم عجیب به نظر برسد که بسیاری از غذاهای نمادین کشور استرالیا، دارای ریشه‌های ایتالیایی هستند. پارمیجانا مرغ و یا مرغ پارما یکی از محبوب‌ترین غذاهای استرالیا است. این غذا با عنوان شنیسل مرغ با سس گوجه فرنگی و پنیر آب شده توصیف می‌شود و تقریبا در منوی هر رستورانی در استرالیا وجود دارد.

مرغ پارما (Chicken parmigiana) یکی از معروفترین غذاهای محلی استرالیاست

مرغ پارما (Chicken parmigiana)

معروف‌ترین دسرها

علاوه بر غذاهای اصلی لذیذ و جذاب، در کشور استرالیا دسرهای معروفی هم هست که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. بعضی از معروف‌ترین دسرهای استرالیایی عبارت‌اند از:

پاولوا (Pavlova)؛ پاولوا یک کیک بر پایه مرنگ (سفیده تخم مرغ هم زده و شکر) با خامه فرم گرفته و میوه‌های تازه مثل توت فرنگی و کیوی است. این دسر خامه‌ای بین استرالیایی‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. ظاهرا استرالیا و نیوزلند هر دو ادعا می‌کنند که این اختراع خوشمزه را برای بزرگداشت بالرین روسی، آنا پاولوا (Anna Pavlova) ساخته‌اند.

پای لمینتون (Lamington)؛ پای لمینتون یک کیک اسفنجی است که معمولا با سس شکلات و نارگیل رنده شده پوشانده می‌شود. گاهی اوقات هم لمینتون را به شکل یک ساندویچ از دو کیک با مربای تمشک یا خامه در وسط آن‌ها درست می‌کنند. این دسر بهتر است با قهوه یا چای سرو شود.

کراکل شکلاتی (Chocolate Crackle)؛ کراکل شکلاتی از کاکائو، روغن نارگیل، شکر و برنج تشکیل شده است. این دسر ممکن است به اندازه بقیه دسرها جذاب نباشد، و اغلب در جشن تولدها سرو شود، اما آنها همچنان به عنوان یکی از بهترین دسرهای استرالیایی شناخته می‌شود.

نان پری (Fairy Bread)؛ نان پری یک دسر اصیل استرالیایی است که برای پیکنیک‌ها و جشن تولدها بسیار محبوب است. این دسر علاوه بر اینکه ظاهر بسیار زیبایی دارد، لذیذ هم است و همه استرالیایی‌ها آن را دوست دارند.

نان پری (Fairy Bread)

نان پری؛ یک دسر اصیل استرالیایی است

معروف‌ترین پیش غذاها

پیش غذا جزء مهمی از وعده‌های غذایی مردم استرالیا است و اغلب از گوشت مزه دار شده با سبزیجات مختلف تهیه می‌شوند. همچنین پیش غذاهای دریایی نیز در استرالیا بسیار رایج هستند. معروف‌ترین پیش غذاهای استرالیا عبارت‌اند از:

تست آووکادو (Avocado Toast)؛ آووکادو یکی از میوه‌های محبوب در استرالیا است و تست آووکادو هم یکی از پیش غذاهایی است که در استرالیا طرفداران زیادی دارند. این غذا ترکیب یک تکه نان برشته شده همراه با آووکادو له شده، نمک، فلفل و گاهی اوقات آب مرکبات تازه است.

کوکتل میگو (Prawn Cocktail)؛ کوکتل میگو یک پیش غذای دریایی محبوب در استرالیا است که از میگوهای پخته شده در یک لیوان با سس کوکتل سرو می‌شود. سس کوکتل معمولا از سس کچاپ و ترب یا سس کچاپ و مایونز تشکیل شده است. این غذای نمادین از دهه 1960 تا 1980 محبوبیت خاصی داشت.

گراولاکس ویسکی چاودار (Rye Whiskey Gravlax)؛ این پیش غذای محبوب، شامل برش‌های نازک ماهی است که در ماریناد پخته شده‌اند. برش‌های نازک و ظریف ماهی با ترکیباتی مثل نان تست، تخم‌مرغ آب‌پز، خیارشور، پنیر خامه‌ای، پیاز، سیب‌زمینی، مارچوبه و غیره طرفداران زیادی در استرالیا دارند.

معروف‌ترین غذاهای دریایی

نمی‌توان انکار کرد که غذاهای دریایی نقش مهمی در فرهنگ غذایی استرالیا ایفا می‌کند. استرالیایی‌ها عاشق غذاهای دریایی خودشان هستند. برخی از معروف‌ترین غذاهای دریایی استرالیا عبارت‌اند از:

باراموندی (Barramundi)؛ باراموندی یک ماهی سفید و روغنی است که در آب‌های استرالیا شناور بوده و بسیار محبوب است. استفاده از این ماهی منحصر به غذاهای استرالیایی نیست و در غذاهای محلی بنگالی و تایلندی هم استفاده می‌شود. ماهی باراموندی در رستوران‌های استرالیایی به‌صورت کبابی یا تابه‌ای سرو می‌شود و بهتر است با سالاد یا سبزیجات برشته همراه باشد.

غذای باراموندی (Barramundi)

غذای باراموندی (Barramundi) در استرالیا

میگو (Prawns)؛ میگو تقریبا در صدر لیست خرید هر خانواده استرالیایی در طول تابستان قرار دارند. این غذای دریایی با دستورهای پخت مختلف تهیه و سرو می‌شود.

صدف (Oysters)؛ در فرهنگ غذایی استرالیا صدف یکی از معروف‌ترین غذاهای دریایی است. حتی بسیاری از استرالیایی‌ها می‌گویند که صدف‌های ما طعم بهتری نسبت به صدف‌های فرانسوی دارند.

بالوتر (Balmain bugs)؛ بالوتر یک نوع خرچنگ کوچک است که در آب‌های ساحلی استرالیا پیدا می‌شود و با روش‌های مختلف پخته و سرو می‌شود.

قبل از مهاجرت به هر نقطه‌ای از دنیا لازم است درباره فرهنگ آن کشور اطلاع داشته باشید. استرالیا به عنوان یک سرزمین با فرهنگ غنی و گسترده، آداب و رسوم خاص خود را در موارد مختلف از جمله تغذیه دارد. اگر دوست دارید به این کشور مهاجرت کنید، می‌توانید از خدمات موسسه مهاجرتی پارسی کانادا استفاده کنید. مشاوران پارسی کانادا از ابتدا تا انتهای فرآیند مهاجرت همراه شما خواهند بود.

معروف‌ترین غذاهای گیاهی

علی رغم اینکه خوردن گوشت در استرالیا یکی از سنت‌های دیرینه مردم این کشور است، اما بسیاری از رستوران‌ها و سوپر مارکت‌های آن نیاز گیاهخواران را برآورده می‌کنند. برخی از معروف‌ترین محصولاتی که در تهیه وعده‌های غذایی گیاهی استرالیا نقش دارند، عبارت‌اند از:

  • آووکادو (Avocado)
  • کینوا (Quinoa)
  • لوبیا سبز (Green beans)
  • بادام زمینی (Peanuts)
  • سبزیجات محلی (Local vegetables)
  • انواع میوه‌های تازه (Fresh fruits)
  • سبزیجات فصلی (Seasonal vegetables)
  • نارگیل (Coconut)
  • انواع دانه‌ها و آجیل (Nuts and seeds)

همچنین یکی از معروف‌ترین غذاهای گیاهی محلی استرالیا وجمایت (Vegemite) است. وجمایت معمولا اولین غذای محلی‌ای است که گردشگران و مهاجران در استرالیا آن را کشف می‌کنند. این غذا یک خمیر قهوه‌ای تیره است که از سبزیجات متنوع، عصاره مخمر و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. مردم استرالیا وجمایت را با نان و یا نان تست با کره میل می‌کنند. همچنین آووکادو، پنیر آب شده و یا گوجه فرنگی نیز با وجمایت سرو می‌شود.

سخن پایانی

همان طور که دیدید در این مطلب درباره غذاهای استرالیا و فرهنگ تغذیه مردم این کشور صحبت کردیم. غذاهای محلی استرالیا به‌دلیل تنوع جغرافیایی و وسعت آن، بسیار متنوع هستند. پای گوشت، وجمایت، مرغ پارما، پاولوا، انواع ماهی و غذاهای دریا از جمله معروف‌ترین غذاهای محلی استرالیا به شمار می‌روند.

به‌طور کلی در فرهنگ غذای مردم استرالیا از سال‌ها قبل، خوردن گوشت به‌عنوان یک سنت دیرینه تثبیت شده است و مردم این کشور از خوردن انواع برگر و غذاهای تهیه شده با گوشت لذت می‌برند. همچنین به‌دلیل تنوع اقلیمی و محصولات کشاورزی فراوان در این کشور، غذاهای گیاهی متنوعی نیز در استرالیا وجود دارند.

سوالات متداول

استرالیایی‌ها غذاهای محلی و سنتی متنوعی دارند. برخی از معروف‌ترین غذاهای محلی این کشور عبارت‌اند از: پای گوشت، ویچتی گراب، برگر با چغندر و مرغ پارما.

استرالیا یکی از متنوع‌ترین مناطق دنیا از نظر آب‌و‌هوا است و طیف گسترده‌ای از محصولات کشاورزی در آن پرورش داده می‌شوند. بنابراین این محصولات در شکل گیری فرهنگ غذایی مردم آن نقش دارند.

در استرالیا بسیاری از رستوران‌ها و سوپر مارکت‌ها در استرالیا نیاز گیاهخواران را برآورده می‌کنند. آووکادو، کینوا، نارگیل، انواع میوه‌ها و سبزیجات و غیره از جمله محصولاتی هستند که در تهیه غذاهای گیاهی استرالیا استفاده می‌شوند.
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها