موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

زندگی در اتاوا

اتاوا (Ottawa) پایتخت کشور کانادا (Canada) است که در بخش شرقی انتاریو جنوبی (Southern Ontario) و در مرز کبک (Quebec) قرار دارد. اگر قصد زندگی در اتاوا را دارید، ادامه مطلب را بخوانید.

زندگی در اتاوا

این شهر حدود پنج ساعت با ماشین از تورنتو فاصله دارد و در ساحل جنوبی رودخانه اتاوا واقع شده است. اتاوا به‌عنوان چهارمین شهر بزرگ کانادا شناخته می‌شود و دارای جمعیت 1.4 میلیون نفری است. ویژگی خاص اتاوا این است که مردم آن هم به زبان فرانسوی و هم انگلیسی صحبت می‌کنند. لذا شاهد گستردگی فرهنگ و تمدن در این شهر زیبا خواهید بود.

اگر قصد مهاجرت به پایتخت کانادا را دارید باید بدانید که زندگی در اتاوا چگونه است؟ هزینه زندگی در اتاوا در مقایسه با شهرهای دیگر در چه وضعیتی قرار دارد؟ لذا در این مقاله از پارسی کانادا هر آنچه که لازم است درباره شرایط زندگی در اتاوا و همچنین مزایا و معایب زندگی در اتاوا بدانید را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد.

مزایا و معایب زندگی در اتاوا

اتاوا جزو شهرهای محبوب و زیبایی است که معمولا برای مهاجرت به کانادا مورد استقبال قرار می‌گیرد. زندگی در اتاوا مزایا و معایب خاص خود را دارد. بهتر است این موارد را به‌طور کامل بشناسید و با بررسی آن‌ها بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایا و معایب زندگی در اتاوا

برای زندگی در اتاوا، لازم است که از مزایا و معایب آن مطلع باشید

مزایای زندگی در اتاوا

در این بخش مزایای زندگی در اتاوا را به شما معرفی می‌کنیم. شناخت مزایای این شهر به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مفیدی درباره خصوصیات مثبت آن به دست آورید و با دید بهتری تصمیم بگیرید.

  • نرخ جرم و جنایت بسیار کم است.
  • اتاوا شهری زیبا و تمیز است.
  • کیفیت زندگی در این شهر در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
  • امکانات بهداشتی کیفیت بالایی دارد.
  • شهری امن است.
  • به راحتی می‌توانید به فضای باز دسترسی داشته باشید.
  • مردمان خوش اخلاق و مودبی دارند.
  • به ایالات متحده و استان کبک نزدیک است.
  • فرصت‌های شغلی متنوعی در این  شهر وجود دارد.
  • دارای مدارس زیبا و با سطح علمی بالا است.
  • دارای محله‌های زیبا و سرسبز  است.
  • به‌راحتی می‌توانید سبک زندگی روستایی، شهری یا حومه شهری را برای زندگی کردن انتخاب کنید.
  • امکان شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برای همه خانواده‌ها امکان‌پذیر است.
  • اتاوا تعداد زیادی دانشگاه باکیفیت دارد.

معایب زندگی در اتاوا

اتاوا در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد، دارای یک سری معایب نیز هست. وجود این معایب ممکن است تصمیم گیری شما را تحت تاثیر قرار دهد لذا باید معایب زندگی در اتاوا را به خوبی بشناسید.

  • این شهر دارای تابستان‌های گرم و مرطوب است.
  • زمستان‌های این شهر طولانی و سرد است.
  • ترافیک زیادی دارد.
  • قیمت خانه‌ها بسیار بالاست.

هزینه زندگی در اتاوا

هزینه زندگی در اتاوا یکی از موارد مهمی است که قبل از مهاجرت به اتاوا باید مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع بدون اطلاع از هزینه‌های زندگی در این شهر نمی‌توانید به‌راحتی تصمیم به مهاجرت بگیرید و مقدمات لازم برای سفر را آماده کنید. با توجه به بررسی‌های انجام شده در سایت costoffliving، متوسط هزینه ماهیانه زندگی در اتاوا برای خانواده سه نفری 1905 دلار، برای دانشجویان بین‌المللی 1535 دلار و برای یک فرد مجرد 1545 دلار است.

هزینه زندگی در Ottawa بر اساس هزینه‌های مهم و ضروری محاسبه می‌شود. در لیست هزینه‌های زندگی در پایتخت کانادا مواردی همچون هزینه اجاره خانه، حمل‌ونقل، خورد و خوراک، پوشاک، سلامت، درمان و… لحاظ می‌شوند. طبق گزارش سایت numbeo هزینه‌های زندگی در کانادا به شرح زیر است:

هزینه‌های زندگی در اتاوا
هزینه‌های خورد و خوراک
غذا در رستوران ارزان25.00 دلار کانادا
غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده، سه وعده82.50 دلار کانادا
هزینه‌های حمل‌ونقل
بلیط یک طرفه (حمل‌ونقل عمومی)3.70 دلار کانادا
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)1.93 دلار کانادا
بنزین (1 لیتر)1.93 دلار کانادا
هزینه‌های اجاره و خرید خانه
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهرماهانه 1,700.00 دلار کانادا
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکزماهانه 1,347.06 دلار کانادا
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر6,386.47 دلار کانادا
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج شهر4,144.11 دلار کانادا
هزینه‌های پوشاک
یک جفت کفش چرم مردانه142.44 دلار کانادا
یک شلوار جین71.43 دلار کانادا
یک دست لباس تابستانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای50.33 دلار کانادا
یک جفت کفش ورزشی107.53 دلار کانادا

مقایسه هزینه زندگی در اتاوا و تورنتو

اتاوا و تورنتو (Toronto) دو شهر مهم کشور کانادا هستند که هرساله مهاجران زیادی را از سرتاسر دنیا پذیرش می‌کنند. برای انتخاب اتاوا و تورنتو برای مهاجرت لازم است اطلاعات کافی درباره هزینه زندگی در آن داشته باشید. اتاوا هموراه به‌عنوان گران‌ترین شهر برای زندگی در کانادا معرفی می‌شود، اما در واقعیت چنین نیست. برای بررسی هزینه‌ها در این دو شهر از داده‌های سایت معتبر canadafornewbies استفاده می‌کنیم.

حقوق ماهیانه پس از کسر مالیات در اتاوا 3794 دلار و در تورنتو 4166 دلار است. این نشان می‌دهد که حقوق‌های دریافتی در تورنتو در وضعیت بهتری قرار دارد. اما این میانگین حقوق بالا، هزینه‌های زیاد زندگی در تورنتو را جبران نمی‌کند. میانگین قیمت ملک در اتاوا 739 هزار دلار است. به‌طور کلی، خرید خانه در مرکز شهر اتاوا حدود 54 درصد ارزان‌تر از مرکز شهر تورنتو است.

بر اساس گزارش سایت numbeo، قیمت اجاره خانه در اتاوا 26.39 درصد کمتر از تورنتو است. هزینه غذا برای مثال در یک رستوران ارزان 25 دلار کانادا است. در کل قیمت غذا خوردن در اتاوا 7.57 درصد کمتر از تورنتو است. قیمت مواد غذایی در اتاوا 8.48 درصد کمتر از تورنتو است.

با توجه به مقایسه صورت گرفته می‌توان نتیجه گرفت که هزینه زندگی در اتاوا نسبت به تورنتو کمتر است، اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که تورنتو از لحاظ وضعیت زندگی، کیفیت تحصیل و فرصت‌های شغلی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. لذا اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره شرایط زندگی در تورنتو به دست آورید، کافی است به صفحه هزینه زندگی در تورنتو مراجعه کنید.

کار در اتاوا و بررسی حقوق و دستمزد

کار و زندگی در اتاوا

برای زندگی در اتاوا، فرصت‌های شغلی زیادی هم پیش روی شماست

اگر زندگی در کانادا و شهر اتاوا را انتخاب کرده باشید باید اطلاعات کافی درباره وضعیت کار و فرصت‌های شغلی موجود در اتاوا به دست آورید. فرصت‌های شغلی متنوعی برای مهاجران در شهر اتاوا وجود دارد. در این بخش تعدادی از شغل‌های موجود اتاوا را برای شما شرح می‌دهیم. داشتن اطلاعات کافی درباره مشاغل اتاوا و حقوق‌ آن‌ها به شما کمک می‌کند که بتوانید به‌راحتی شغل متناسب با مهارت و نیاز خود را انتخاب نمایید. اطلاعات جدول زیر از سایت teleport برگرفته شده است.

15 شغل پردرآمد در شهر اتاوا
نام شغلمیانگین درآمد
پزشک (Physician)139051 دلار
دندان‌پزشک (Dentist)122926 دلار
طراح تجربه کاربری (Ux Designer)75311 دلار
مدیر فناوری اطلاعات (It Manager)69058 دلار
مهندس داده (Data Scientist)66981 دلار
مهندس سخت افزار (Hardware Engineer)66899 دلار
مدیر محصول (Product Manager)66276 دلار
وکیل (Attorney)63392 دلار
مهندس مکانیک (Mechanical Engineer)59551 دلار
دارو ساز (Pharmacist)59364 دلار
برنامه‌نویس موبایل (Mobile Developer)56390 دلار
مهندس نرم‌افزار (Software Engineer)56009 دلار
مدیر پروژه (Project Manager)55264 دلار
مهندس عمران (Civil Engineer)54150 دلار
بازاریابی محتوایی (Content Marketing)49576 دلار

زندگی دانشجویی در اتاوا

اتاوا هر ساله دانشجویان زیادی را از سرتاسر جهان پذیرش می‌کند. با توجه به این موضوع اگر قصد تحصیل در این شهر را دارید باید از زندگی دانشجویی در آن مطلع شوید. اتاوا جزو شهرهایی با درآمد بالاست و فرصت اشتغال زایی را برای مهاجران فراهم می کند. لذا در کنار تحصیل می‌توانید کار پاره‌وقت انجام دهید و هزینه دانشگاه و زندگی خود را به دست آورید. از طرفی متوسط هزینه موردنیاز برای زندگی دانشجویی 1535 دلار به ازای هر ماه برآورد شده است. با توجه به این تفاسیر زندگی دانشجویی در اتاوا هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و به‌راحتی می‌توانید از پس هزینه‌های آن بر بیایید.

کالج‌ها و دانشگاه‌های اتاوا هر ساله پذیرای دانشجویان بیش از صد کشور مختلف دنیا هستند. نکته قابل‌توجه درباره اتاوا این است که بیش از نیمی از مردم آن فارغ‌التحصیل هستند و این شهر بیشترین تعداد دانشمندان، مهندسان و دکترها در کشور کانادا را به خود اختصاص داده است. دانشگاه‌های این شهر بیش از 450 رشته تحصیلی را پوشش می‌دهند، لذا گزینه مناسبی برای تحصیل و گرفتن مدرک معتبر به شمار می‌روند.

نام دانشگاهتعداد دانشجورنکینگ جهانیتعداد رشته
دانشگاه اتاوا
(University of Ottawa)
35000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 6000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد141بیش از 450 رشته تحصیلی
دانشگاه کارلتون (Carleton University)23000 دانشجوی کارشناسی و 3500 دانشجوی کارشناسی ارشد32365

نکته: غیر از این دو دانشگاه، کالج‌ها و دانشگاه‌هایی همچون Algonquin، دانشگاه سنت پل و کالج La Cité collégiale نیز در اتاوا وجود دارند. این دانشگاه‌ها از لحاظ اعتبار و میزان دانشجو قابل مقایسه با دانشگاه‌های اصلی اتاوا نیستند به همین جهت تنها به معرفی آن‌ها اکتفا کردیم.

سخن پایانی

اتاوا، پایتخت کانادا است و به‌عنوان بزرگترین شهر این کشور شناخته می‌شود. مردم اتاوا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. لذا اگر به این دو زبان مسلط هستید، اتاوا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این شهر منحصر به فرد زیبایی‌های زیادی دارد و هر ساله پذیرای مهاجران زیادی از سراسر دنیا است. در این مقاله هزینه زندگی در اتاوا و همچنین مزایا و معایب زندگی در اتاوا را مورد بررسی قرار دادیم. پس از آشنایی با شرایط زندگی در اتاوا، تصمیم گیری برای مهاجرت به این شهر برای شما راحت‌تر خواهد شد. پس اگر قصد مهاجرت به اتاوا را دارید، اطلاعات داخل مقاله را به‌طور کامل مطالعه کنید.

سوالات متداول

اتاوا پایتخت کشور کاناداست و با جمعیت 14.4 میلیون نفری که دارد به‌عنوان چهارمین شهر بزرگ آن شناخته می‌شود.

متوسط هزینه ماهیانه زندگی در اتاوا برای خانواده سه نفره 1905 دلار، برای دانشجویان بین‌المللی 1535 دلار و برای یک فرد مجرد 1545 دلار است.

قیمت اجاره خانه در اتاوا 26.39 درصد کمتر، قیمت غذا خوردن در اتاوا 7.57 درصد کمتر و قیمت مواد غذایی در اتاوا 8.48 درصد کمتر از تورنتو است.

شغل‌های افرادی از جمله: پزشک، دندان‌پزشک، مدیر فناوری اطلاعات، مهندس سخت افزار و نرم افزار و غیره از مشاغل پردرآمد اتاوا هستند.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها