موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

زندگی در ادمونتون

زندگی در ادمونتون

شهر ادمونتون (Edmonton) پایتخت استان آلبرتای کانادا است. این شهر در ساحل رودخانه ساسکاچوان شمالی قرار دارد. ادمونتون مرکز فرهنگی، دولتی و آموزشی است و سالانه به دلیل برگزاری جشن ها و فستیوال های زیاد به شهر جشنواره کانادا نیز شهرت دارد. همچنین این شهر نقطه آغاز پروژه‌ های عظیم ماسه ‌های نفتی در شمال آلبرتا و عملیات استخراج معادن بزرگ الماس در نواحی شمال غرب کانادا است.

در سال 1905 هنگامی که ادمونتون به عنوان مرکز استان اعلام شد، جمعیت آن در حدود کمتر از ۱۰۰۰۰ نفر اعلام شد در حالی که اکنون جمعیت آن حدود یک میلیون نفر است. دفاتر اصلی شرکت‌ های بزرگی از جمله IBM, TELUS, Dell و General Electric در این شهر قرار دارند که از علل اصلی این امر می ‌توان به وجود مراکز ممتاز تحقیقاتی در ادمونتون اشاره کرد. همچنین در سال ۲۰۱۶، جمعیت کلان شهر ادمونتون 4263211 نفر بود که به عنوان ششمین منطقه بزرگ شهری در کانادا شناخته شد.

آب و هوا در ادمونتون

آب و هوای ادمونتون نسبتا خشک است. این شهر تابستان هایی گرم و زمستان هاییی سرد دارد. در فصل بهار، از اواخر ماه مارس هوا شروع به گرم شدن می کند، در ماه آوریل روند افزایش دمای هوا ادامه می یابد. تابستان ها از ماه ژوئن تا اوت هوا گرم و آفتابی است و در ماه ژوئیه دمای متوسط بین ۱۰ و ۲۳ درجه سانتیگراد همراه با بارش باران می باشد. در فصل پاییز هم بین ماه های سپتامبر و نوامبر، دمای هوا به میزان قابل ملاحظه ای خنک تر است.

جمعیت در ادمونتون

همان طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد، شهر ادمونتون پایتخت استان آلبرتا است. ادمونتون در ساحل رودخانه ساسکاچوان شمالی در مرکز منطقه ایالت ادمونتون قرار دارد و شمالی ترین شهر آمریکای شمالی با جمعیت کلانشهری حداقل یک میلیون نفر است. جمعیت ادمونتون در سال 2014 جمعیتی حدود 835000 نفر بود که دومین شهر بزرگ آلبرتا و پنجمین شهر بزرگ کانادا بود.

براساس آمار منتشر شده مبنی بر سرشماری های انجام شده، جمعیت کلانشهر ادمونتون بالغ بر ۱.۸میلیون نفر نشان داده می شود که در این میان 70 درصد آن ها در شهر زندگی می کنند و ششمین جمعیت کلانشهری عظیم کانادا را تشکیل می دهند. منطقه متروپولیتن دارای تراکم جمعیت ۱۲۳ نفر در کیلومتر مربع است.

طبق آمار منتشر شده در سرشماری سال 2014 جمعیت شهر ادمونتون کانادا به 2/50 درصد زن 8/49 درصد مرد با میانگین سن ۳۶ سال تقسیم می شود. اغلب ساکنان این شهر از اقوام اروپایی هستند که بزرگ ترین گروه قومی را تشکیل می دادند، با تبار انگلیسی، اسکاتلندی، آلمانی، ایرلندی، اوکراین، لهستانی و فرانسوی.

درباره ی رشد جمعیت شهر ادمونتون کانادا جالب است بدانید که بیش از ۷ سال است که بیشتر از متوسط نرخ رشد ملی است، درحالی که اغلب بخش های کانادا در سقوط اقتصادی تبدیل شده است. شهر ادمونتون و مناطق آن در طول سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ بیش از 12 درصد رشد جمعیت داشتند، که بالاتر از نرخ رشد ملی بود.

اکنون ادمونتون قصد دارد تا ۱۵۶ کیلومتر مربع زمین از شهر بومونت و لودوک کانتی را به خاک خود بیفزاید که این کار سبب می شود که اندازه شهر ۲۲ درصد افزایش یابد. البته نکته حائز اهمیت این است که ادمونتون برای حفظ این رشد جمعیت به زمین های بیشتری نیاز دارد. برآورد شده است که ظرفیت زمین در این شهر تنها ۱۵ تا ۲۵ سال دیگر جا دارد. تا سال ۲۰۴۴، تخمین زده شده است که 650000 نفر دیگر به جمعیت این شهر افزوده خواهد شد.

جاذبه های گردشگری در ادمونتون

اگر قصد سفر به شهر ادمونتون را داشته باشید و یا مهاجرت به این شهر در برنامه زندگیتان قرار دارد، کارهای فراوانی است که می توانید انجام دهید و جاذبه های بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن نمایید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیش از بازدید از این شهر باید تصمیم بگیرید که چگونه زمان خودتان را در آن صرف کنید و لیستی از مکان های مورد علاقه تان تهیه نمایید و سپس برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام نمایید. در ادامه به طور خلاصه به معرفی برخی از جذاب ترین، محبوب ترین و معتبرترین جاذبه های شهر ادمونتون می پردازیم:

  • پارک ملی الک آیلند و تپه های بیور

این پارک ملی، منطقه ای جنگلی با تالاب ها و دریاچه ها را پوشش می دهد و زیستگاه انواع مختلف حیوانات از جمله گوزن شمالی، گوزن موس، سگ آبی و آهوی کوهی است. با این وجود جاذبه اصلی پارک ملی الک آیلند گله بزرگی از بوفالو های بیسون است که در محوطه ای خاص قرار دارند. منطقه بیور هیلز نیز در اصل خانه سرخپوستان قبیله سرسی (Sarcee) بوده است که بعد ها قبیله کری(Cree) آن ها را از این منطقه بیرون کردند و به شکار بیش از حد سگ آبی و بوفالو برای شرکت های بزرگ تجارت پوست پرداختند.

زندگی در ادمونتون

زندگی در ادمونتون

  • موزه رویال آلبرتا

این موزه ترکیبی از نمایشگاه های دائمی تاریخ طبیعی و فرهنگی و تاسیسات موقتی همیشه در حال تغییر است. جذابیت این مجموعه به دلیل وجود فسیل های دایناسور، عصر یخبندان، آکواریوم ماهی های محلی و حشرات زنده که شامل گونه های عجیب و غریب و عظیم الجثه است. همچنین دپارتمان های تاریخ فرهنگی موزه به بررسی و کشف فرهنگ مردمان بومی با مصنوعاتی از بلک فوت ها، کری (Cree) و ملل اولیه دیگر می پردازد.

  • دهکده میراث فرهنگی اوکراینی

این دهکده در دهه ۱۹۷۰ در امتداد بزرگراه یلوهد (Yellowhead) تاسیس شد. این موزه از میراث فرهنگی بسیاری از مهاجران اوکراینی و بوکووینایی که در دهه ۱۸۹۰ در آلبرتای کنونی سکونت داشتند حفاظت می کند. ساختمان های تاریخی متفاوتی در این سایت بازسازی شدند و همچنین گنبد پیازی شکل کلیسای اوکراینی از دور قابل رؤیت است. در این مکان عناصر تاریخی فراوانی برای کشف و بررسی وجود دارد که از این میان می توان به آهنگری، بازار و فروشگاه های عمومی قدیمی اشاره کرد.

زندگی در ادمونتون

زندگی در ادمونتون

  • پارک فورت ادمونتون

یکی دیگر از موزه های رو باز شهر ادمونتون و بزرگترین موزه تاریخ زنده کانادا، پارک فورت ادمونتون است. این پارک دارای ساختمان های قدیمی است که آن ها را با ظرافت و دقت باز سازی کرده تا منعکس کننده توسعه تاریخی ادمونتون باشد. این ساختمان ها شامل قلعه ای مربوط به سال ۱۸۴۶ متعلق به شرکت هادسون بی، خیابانی از یک شهر پیشرو در سال 1885، مرکز استان از سال ۱۹۰۵ و همچنین ساختمان های مربوط به دهه 1920 است.

زندگی در ادمونتون

زندگی در ادمونتون

  • موزه هوایی آلبرتا

موزه هوانوردی آلبرتا گزینه بسیار مناسبی برای تمامی هواداران و علاقه مندان صنعت هوانوردی است که باید از آن بازدید کنند. در این موزه 40 فروند هواپیما به نمایش گذاشته شده است. این موزه در نزدیکی مرکز فرودگاه ادمونتون واقع شده است و پیدا کردن این موزه با وجود دو جت جنگنده که در موقعیت های عالی و تقریبا در حالت عمودی قرار گرفته اند به آسانی امکان پذیر است.

زندگی در ادمونتون

زندگی در ادمونتون

اقتصاد در ادمونتون

شهر ادمونتون به دلیل اقتصاد قوی و وابستگی به نفت و گاز به یکی از شهرهای مورد علاقه مهاجران تبدیل شده است. سالانه افراد بسیاری از طریق ویزای کار کانادا، ویزای سرمایه گذاری یا ویزای استارت آپ قدم در خاک این شهر می گذارند. شهر ادمونتون مرکز اقتصادی اصلی آلبرتای شمالی و مرکزی و مرکز اصلی صنعت نفت و گاز است. این در حالی است که ارزش تخمینی پروژه های بزرگ در منطقه کلمبیای ادمونتون در سال 2014 ، 8/57 میلیارد دلار بود که 4/34 میلیارد دلار آن در بخش نفت و گاز، قیر شن و بخش های خط لوله بوده است.

از سالیان گذشته تا به امروز ادمونتون مرکز صنایع پتروشیمی آلبرتا بوده و بر همین اساس در دهه ۱۹۴۰ لقب پایتخت نفت کانادا را به دست آورده است. بخش تدارکات و خدمات انرژی موتور استخراج را فراهم می کند، و تحقیقات فناوری های جدید را توسعه می دهد و از فرآوری ارزش افزوده مخازن نفت، گاز و قیر شن آلبرتا پشتیبانی می کند.

براساس آمارها و گزارشات منتشر شده می توان پیش بینی کرد که کانادا پس از عربستان سعودی، دومین کشور بزرگ جهان است. نکته دیگری که وجود دارد این است که بخش عمده ای از رشد بخش های فن آوری به دلیل شهرت ادمونتون به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی و آموزش عالی کانادا می باشد. از آن جایی که دانشگاه آلبرتا مؤسسه ملی نانوتکنولوژی است.

موقعیت جغرافیایی شهر ادمونتون آن را به یک نقطه ایده آل برای توزیع تبدیل کرده است. همچنین طرح های تحقیقاتی توسط موسسات آموزشی مانند دانشگاه آلبرتا و طرح های دولت در شورای پژوهشی آلبرتا و پارک تحقیقاتی ادمونتون انجام می شوند.

تحصیل در ادمونتون

علاوه بر فرصت های شغلی فراوان، موقعیت های تحصیلی موجود در استان آلبرتا و شهر ادمونتون نیز موجب شده است که تحصیل در کانادا به مقدار بسیاری در این شهر انجام گیرد.

سیستم آموزشی متنوعی در شهر ادمونتون برای مدارس دولتی وجود دارد که برای دانش آموزان از مهدکودک تا کلاس ۱۲ می باشد. براساس قانون کانادا هر کودک زیر ۱۶ سال باید به مدرسه برود، در کانادا تمامی شهروندان و دارندگان اقامت دائم تا 20 سالگی می توانند از تحصیلات رایگان دولتی تا مقطع دیپلم استفاده نمایند. در این استان چندین روش آموزشی برای فرزندان شما وجود دارد که هزینه آن ها از محل مالیات تامین می گردد. نظام عمومی مدارس شامل گزینه های جایگزین بر اساس اعتقادات ، زبان، فرهنگ ، هنر و یا ورزش می باشد.

به طور کلی بیش از 104 هزار دانشجو در استان آلبرتا مشغول به تحصیل هستند که طبق قانون افراد مقیم بعد از 2005 حدود 500 دلار کمک هزینه دریافت خواهند کرد. دولت در حدود 5000 دلار سالانه برای هر دانشجو هزینه می کند.

موسسات آموزش عالی متعددی در ادمونتون مستقر هستند. از جمله مراکزی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند می‌توان به دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه مک‌ایوان، دانشگاه کینگز، کالج نورکست، مؤسسه فناوری شمال آلبرتا (NAIT) و دانشگاه آلبرتا (U of A) اشاره کرد. همچنین دانشگاه آتاباسکا و دانشگاه لث‌بریج نیز در ادمونتون پردیس‌هایی دارند.

دانشگاه آلبرتا در سال 1908 در ادمونتون تاسیس شد که بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه آلبرتا است. دانشگاه آموزش از راه دور Athabasca نیز از جمله موسسات آموزشی خوب این استان که پردیس آن در ادمونتون قرار دارد.

چنانچه به فکر مهاجرت به کانادا و زندگی در شهر ادمونتون هستید می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت صحبت کنید و راهنمایی های لازم را در این راستا کسب کنید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها