موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت به پرتغال

اگر می‌خواهید برای مهاجرت، با یک تیر، چندین نشانه بزنید، پرتغال، گزینه‌ای ایدئال، جذاب و در دسترس است. این کشور که طی چند سال گذشته حسابی برای مهاجرت ایرانیان جذاب و محبوب شده، مزایایی دارد که کمتر کشور اروپایی از آن برخوردار است. در‌صورتی‌که قصد مهاجرت به پرتغال یا آشنایی بیشتر با این کشور را دارید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت یا فرم مشاوره زیر، می‌توانید منتظر تماس مشاوران باتجربه ما با باشید و از تجارب و راهنمایی‌های آن‌ها بهره ببرید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

همان‌طور که گفتیم، کشور پرتغال مزایای بسیاری دارد و پاسپورت آن، پنجمین پاسپورت قدرتمند جهان است! پرتغال در زمینه آب‌وهوا، وجود مشاغل فراوان و همچنین نزدیکی به سایر کشورهای اروپایی نیز مزایای خاص خودش را دارد. علاوه بر این خوب است بدانید که هزینه‌های زندگی در پرتغال بسیار به صرفه است و با وجود توسعه مطلوب و امکانات رفاهی عالی، جزو کشورهای مقرون‌به‌صرفه برای زندگی محسوب می‌شود.

در این مقاله، قصد داریم درباره علت مهاجرت به پرتغال، شرایط آن، مزایا، هزینه‌ها و انواع ویزای پرتغال صحبت کنیم. مدارک و مراحل اخذ ویزای پرتغال هم از موضوعات دیگری است که به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

پاسپورت پرتغال جز پاسپورت های معتبر و قدرتمند در جهان محسوب می شود؟

چرا مهاجرت به پرتغال؟

پرتغال یکی از کشورهای توسعه‌یافته حوزه شینگن است. بر اساس گزارش Internations Expat Insider 2022، پرتغال چهارمین کشور برتر جهان برای زندگی است. همچنین از نظر سهولت در استقرار و همچنین وضعیت مالی اشخاص نیز در بین 10 کشور برتر دنیا قرار دارد. به‌طور کلی مهاجرت به پرتغال مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: 

مزایای مهاجرت به پرتغال در یک نگاه
هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفهپرتغال ارزان‌ترین کشور اروپا برای زندگی است. هزینه کالاهای مصرفی - از غذا تا خودروها و وسایل جدید- بسیار کمتر از سایر نقاط اروپا است. 
امنیت و میزان جرم پایین پرتغال یکی از امن‌ترین کشورهای اروپا است و رتبه سوم شاخص صلح جهانی (Global Peace Index) در بین 163 کشور دنیا را دارد.
امکان سفر به حوزه شینگنبا اخذ اقامت پرتغال که عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است برای سفر به کشور های اروپایی و امریکایی نیازی به اخذ ویزا ندارید.
آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای کشور پرتغال به دلیل موقعیت جغرافیایی از آب و هوای مطبوعی برخوردار است که در آن خبری از هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم نیست.
سیستم آموزشی با کیفیتپرتغال دارای یک سیستم آموزشی عالی با استاندارد بالا است. خانواده‌ها گزینه‌های متنوع برای انتخاب مدرسه و دانشگاه موردنظرشان دارند. 
بازار املاک و مستغلات در حال رونقدسترسی به املاک با بودجه مناسب به علت ثبات سیاسی، معافیت‌های مالیاتی، یک سرمایه گذاری مطمئن است.
وجود چندین برنامه مهاجرتی متنوع برای اقامت در پرتغالمهاجرت به پرتغال با برنامه‌های مهاجرت تحصیلی، کاری،سرمایه گذاری (ویزای طلایی) همراهی خانواده و یا بازنشستگی ممکن است.
تسلط افراد بومی به زبان انگلیسیمردم در پرتغال، بخصوص در شهرهای بزرگتر، به‌طور گسترده از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.

بر این اساس کشور پرتغال یک گزینه عالی برای مهاجرت بازنشستگان است. همچنین این کشور فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری و دریافت ویزای طلایی (golden visa) فراهم می‌کند. برای آشنایی بیشتر با کشور پرتغال، می‌توانید مطلب درباره پرتغال و مزایا و معایب زندگی در پرتغال را مطالعه کنید.

بر اساس آمار وب‌سایت expatica، در سال 2022، تعداد ساکنان خارجی کشور پرتغال به بیش از 662000 نفر رسیده است. به‌طور کلی مهاجران حدود 6.5 درصد از کل جمعیت پرتغال را تشکیل می‌دهند. اکثر مهاجران در شهرهای بزرگتر پرتغال مانند لیسبون (Lisbon)، فارو (Faro)، ستوبال (Setúbal) و پورتو (Porto) زندگی می‌کنند. بر اساس اطلاعات سایت کمیسیون اروپا، نرخ خالص مهاجرت در کشور پرتغال در سال‌های اخیر افزایش یافته و به‌صورت زیر است:

آمار مهاجرت به پرتغال براساس دیتای سایت expatica

روش‌های مهاجرت به پرتغال 

متقاضیان مهاجرت به پرتغال می‌توانند از روش‌های مختلفی به این کشور مهاجرت کنند که عبارت‌اند از:  

روش اول: مهاجرت پرتغال از طریق ویزای کاری (Portugal Work Visa)

تمامی متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا که قصد کار در پرتغال را دارند باید ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. متقاضیان مهاجرت کاری در ابتدا لازم است یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کشور پرتغال داشته باشند. سپس لازم است کارفرما درخواست مجوز کار را به مقامات کار این کشور ارسال کند. توجه داشته باشید که ویزای کاری کشور پرتغال برای 1 تا 2 سال اعتبار دارد و می‌توانید آن را پیش از رسیدن زمان انقضا تمدید کنید. همچنین می‌توانید 5 سال بعد از زندگی و کار در کشور پرتغال برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید. روش‌های دریافت ویزای کاری پرتغال عبارت‌اند از:

  • ویزای جاب آفر پرتغال؛ این ویزا بر اساس پیشنهاد شغلی شما در پرتغال صادر می‌شود و برای اخذ آن لازم است کارفرمای پرتغالی برای شما نامه پیشنهاد کار بفرستد. رسیدن به این ویزا برای ما ایرانی‌ها کمی سخت است، زیرا باید اطمینان حاصل شود که شهروندان پرتغال و کشوهای اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند این موقعیت شغلی را پر کنند. 
  • ویزای جاب سیکر (Job Seeker) پرتغال؛ با استفاده از ویزای جاب سیکر می‌توانید برای 6 ماه در کشور پرتغال حضور داشته باشید و به دنبال کار بگردید. متاسفانه کشور پرتغال این ویزا را برای ایرانیان صادر نمی‌کند، بنابراین اگر تابعیت کشور دیگری را دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. 

جست و جوی کار در پرتغال به چه صورت است؟

روش دوم: مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی (Portugal Student Visa)

یکی از دلایل جذابیت کشور پرتغال برای مهاجران، سیستم آموزشی با کیفیت آن است. دانشجویان بین‌المللی بسته به طول دوره تحصیل و کشور محل زندگی‌شان باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. بر این اساس متقاضیان تحصیل در پرتغال که اهل کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند و قصد شرکت در دوره‌های تحصیلی بیش از سه ماه را دارند، به ویزای تحصیلی و اجازه اقامت نیاز دارند.

همچنین برای دوره‌های تحصیلی کمتر از سه ماه ویزای تحصیلی تنها برای کشورهایی الزامی است که به ویزای شینگن پرتغال نیاز داشته باشند. اجازه اقامت برای دانشجویان به‌مدت یک سال صادر می‌شود و قابل تمدید تا پایان دوره تحصیلات خواهد بود. تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های پرتغال یکی از جنبه های مثبت سیستم آموزشی این کشور است که خود از دیگر عوامل جذب کننده دانشجویان بین اللملی محسوب می شود. 

تحصیل در کشور پرتغال

روش سوم: مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال از طریق ویزای طلایی (Portugal Golden Visa)

با توجه به قوانین مالیاتی پرتغال، این کشور به یکی از گزینه‌های جذاب مهاجرت برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و یا خود اشتغالی دارند، تبدیل شده است. برنامه‌های اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در پرتغال که به‌عنوان برنامه‌های ویزای طلایی نیز شناخته می‌شوند، برای شما و خانواده‌تان امکان سرمایه‌گذاری و کار، زندگی و تحصیل در این کشور را  فراهم می‌کند. برنامه ویزای طلایی پرتغال هیچ گونه مسئولیت مالیاتی برای شما نخواهد داشت مگر اینکه بیش از 183 روز از سال را در پرتغال سپری کنید.افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری 280000 یورو که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های سرمایه‌گذاری در اروپا است، واجد شرایط اقامت شوند. انواع سرمایه‌گذاری‌های واجد شرایط ویزای طلایی عبارت‌اند از:

  • خرید املاک و مستغلات؛ سرمایه‌‎گذاری در حوزه املاک و مستغلات یکی از روش‌های سریع اخذ اقامت پرتغال است. سرمایه لازم برای خرید ملک در پرتغال، حداقل 280 هزار یورو است. همچنین شخص متقاضی باید در طول مدت اعتبار ویزا، حداقل 14 روز در کشور پرتغال حضور داشته باشد و سرمایه خود را برای مدت 6 ماه در این کشور حفظ کند. 
  • انتقال سرمایه به پرتغال؛ برای مهاجرت به پرتغال از این طریق، لازم است حداقل 1.5 میلیون یورو سرمایه به کشور پرتغال انتقال دهید. 
  • سرمایه‌گذاری در یک صندوق واجد شرایط؛ با استفاده از این امکان می‌توانید با سرمایه‌گذاری حداقل 500 هزار یورو در یک صندوق سرمایه‌گذاری واجد شرایط در پرتغال، ویزای طلایی را دریافت کنید. 
  • ثبت شرکت؛ متقاضیان سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال می‌توانند از طریق ثبت شرکت در پرتغال و ایجاد حداقل 10 شغل تمام‌وقت برای شهروندان پرتغالی و یا با سرمایه‌گذاری حداقل 500 هزار یورو در یک کسب‌وکار موجود و ایجاد حداقل 5 شغل تمام‌وقت برای شهروندان پرتغال، ویزای طلایی را دریافت کنند. 
  • مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی؛ با استفاده از این امکان متقاضیان می‌توانند با سرمایه‌گذاری حداقل 250 هزار یورو جهت حفظ منافع فرهنگی و تاریخی و یا حداقل 500 هزار یورو در امور تحقیقاتی و پژوهشی اقامت کشور پرتغال را دریافت کنند. 

گلدن ویزلی پرتغال راهی به سوی اخذ اقامت پرتغال

روش چهارم: مهاجرت از طریق تولد فرزند

بر اساس قوانین کشور پرتغال، اگر شما مجوز یک‌ساله اقامت در این کشور را داشته باشید، فرزندانتان واجد شرایط اقامت در کشور پرتغال خواهند بود. بر این اساس فرزندان باید در پرتغال متولد شده باشند و والدین آنها باید تمایل خود را برای کسب تابعیت از طرف فرزندان ابراز کنند. همچنین اگر کودکی در خارج از پرتغال متولد شود و حداقل یکی از والدین او شهروند پرتغال باشند، واجد شرایط دریافت اقامت کشور پرتغال خواهد بود. 

روش پنجم: مهاجرت از طریق ازدواج به پرتغال 

ازدواج با یک فرد اهل پرتغال هم یکی از مسیرهای مهاجرت به این کشور است. می‌توانید 3 سال پس از ازدواج خود برای دریافت اقامت دائم کشور پرتغال اقدام کنید. توجه داشته باشید که ازدواج باید طبق قوانین کشور پرتغال بوده و به‌صورت رسمی ثبت شود. در ضمن باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید و مهارت خوبی هم در زبان پرتغالی و یا انگلیسی داشته باشید. شغل، میزان درآمد و داشتن مکانی برای زندگی با همسرتان نیز برای اداره مهاجرت پرتغال (Immigration and Border Service (SEF) اهمیت زیادی دارد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

بررسی شرایط مهاجرت به پرتغال

برای مهاجرت به پرتغال باید شرایط کلی تعیین شده از سوی دولت این کشور را داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از:

  • داشتن ویزای معتبر برای کل مدت اقامت
  • 2 قطعه عکس جدید
  • داشتن سند مسافرتی معتبر و بیمه مسافرتی 
  • تمکن مالی برای گذران زندگی در مدت‌زمان اقامت 
  • ارائه مدرک زبان معتبر در صورت نیاز 

الزامات جزئی‌تر برای مهاجرت از هریک از روش‌های مهاجرتی ذکر شده در قسمت قبل به‌صورت زیر هستند:

روش مهاجرتشرایط
ویزای کاریارائه سوابق کیفری و اجازه به SEF برای بررسی سوابق شما
قرارداد کاری در پرتغال
داشتن محل اقامت در پرتغال
در صورت حضور در پرتغال باید ثابت کنید که به‌صورت قانونی وارد این کشور شده‌اید، همچنین اگر پیش از آن در کشور دیگری بوده‌اید باید ثابت کنید که از راه قانونی ویزای آن کشور را دریافت کرده‌اید
اثبات تمکن مالی
ویزای تحصیلینامه پذیرش دانشگاه
ارائه سند بورس تحصیلی و یا پرداخت شهریه
اثبات تمکن مالی (صورت‌حساب‌های بانکی، بورس تحصیلی و یا حمایت مالی)
داشتن محل اقامت در پرتغال (قرارداد اجاره‌ای منزل، خوابگاه دانشجویی و یا دعوت‌نامه از طرف یکی از اعضای خانواده یا دوستان در پرتغال)
گواهی سوابق کیفری
ارائه مدرک زبان (متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد به حداقل نمره آیلتس 6.5، در مقطع دکتری به آیلتس 7 و در مقطع کارشناسی به آیلتس 6 نیاز دارند که البته می‌توانند نمره مشابه در آزمون تافل را ارائه دهند.)
ویزای سرمایه‌گذاریسرمایه‌گذاری قابل توجه در پرتغال که برای اقتصاد این کشور سودمند باشد.
نداشتن سوابق کیفری و جنایی
باید صاحب پولی باشید که می‌خواهید سرمایه گذاری کنید
تعهد حفظ سرمایه‌گذاری در پرتغال برای حداقل 5 سال دیگر
مهاجرت از طریق ازدواجکارت شناسایی شخص برای اثبات پرتغالی بودن او
سند ازدواج ثبت شده
اثبات دانش زبان پرتغالی

هزینه‌های مهاجرت به پرتغال

پرتغال یکی از کشورهای مقرون‌به‌صرفه اتحادیه اروپا است. هزینه‌های مهاجرت به کشور پرتغال به دو دسته هزینه مربوط به اخذ ویزا و هزینه زندگی در پرتغال تقسیم می‌شوند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره زندگی در این کشور مطلب درباره پرتغال را مطالعه کنید. 

هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای اقامت پرتغال برای گروه‌های مختلف عبارت‌اند از:

نوع ویزاهزینه‌ها
ویزای کاریهزینه ویزای ورودی صادر شده توسط سفارت پرتغال: 90 یورو
ارسال درخواست مجوز اقامت برای کار: 83 یورو
دریافت مجوز اقامت برای کار: 72 یورو
ویزای تحصیلیهزینه سفارت: 90 یورو
ارسال درخواست مجوز اقامت: 83 یورو
دریافت مجوز اقامت: 72 یورو
ویزای سرمایه‌گذاریهزینه‌های دولت برای استفاده از ویزای طلایی پرتغال (به ازای هر عضو خانواده): 5336.40 یورو
مهاجرت از طریق ازدواج
250 یورو
مهاجرت از طریق ازدواج
250 یورو

هزینه‌های کلی زندگی در پرتغال بر اساس تعداد اعضای خانواده و شهر محل زندگی متفاوت خواهد بود. این هزینه‌ها طبق اطلاعات وب‌سایت internationalliving، برای زندگی یک نفر در ماه عبارت‌اند از:  

هزینه ها در کشور پرتغال
اجاره (آپارتمان مبله یک خوابه)750 دلار ( آپارتمان یک‌خوابه مبله)
بیمه درمانی (با افزایش سن، وضعیت سلامت و برنامه افزایش می یابد)75 دلار آمریکا
خوراک250 دلار آمریکا
حمل و نقل (ماشین یا اتوبوس)
150 دلار آمریکا
خدمات رفاهی (آب، برق، گرمایش، سرمایش)150 دلار آمریکا
اینترنت و تلفن65 دلار آمریکا

شرایط گرفتن اقامت پرتغال چیست؟

اجازه اقامت پرتغال یک مجوز رسمی است که به اتباع کشورهای خارجی اجازه کار و زندگی در پرتغال را می‌دهد. هر کسی که از خارج از اتحادیه اروپا، از هر روشی، به پرتغال سفر کند و بیش از سه ماه بماند، نیاز به درخواست مجوز اقامت از SEF دارد. اجازه اقامت در کشور پرتغال به‌صورت یک ساله صادر شده و قابل تمدید است. پس از پنج سال زندگی مداوم در پرتغال، می‌توانید برای اقامت دائم در پرتغال و همچنین شهروندی پرتغالی اقدام کنید.

یکی از روش‌های اخذ سریع اقامت دائمی کشور پرتغال، سرمایه‌گذاری و دریافت ویزای طلایی است. این ویزا برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به پرتغال طراحی شده و برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا صادر می‌شود. این افراد باید یک سرمایه‌گذاری قابل توجه مانند خرید ملک، ایجاد فرصت شغلی و یا سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار را در پرتغال انجام دهند. از طریق ویزای طلایی می‌توانید در عرض پنج سال واجد شرایط اقامت دائم پرتغال شوید.

مدارک لازم برای مهاجرت به پرتغال چیست؟

مدارک لازم برای مهاجرت به پرتغال عبارت‌اند از:

مدارک مهم برای مهاجرت به پرتغال

  1. گذرنامه یا شناسنامه معتبر 
  2. دو قطعه عکس پاسپورت 
  3. جزئیات بلیط سفر بازگشت 
  4. گواهی بیمه درمانی 
  5. دسترسی به سوابق مربوط به سوء پیشینه توسط مقامات مهاجرت پرتغال 
  6. مدرک مربوط به اجازه اقامت 
  7. مدرکی که نشان دهد تمکن مالی کافی را برای مدت زمان اقامت در پرتغال دارید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب اقامت تمکن مالی پرتغال را مطالعه کنید. 
  8. مدرک زبان (مدرک سطح  CEFR A2 که به آزمون زبان پرتغالی سطح A2 برای افراد خارجی  به نام CIPLE نیز شناخته می‌شود. آزمون مهارت CIPLE یک آزمون زبان پرتغالی اجباری برای کسانی است که می‌خواهند شهروند این کشور شوند. کسب نمره 55 تا 69 برای دریافت اقامت کافی خواهد بود.)

مراحل مهاجرت به پرتغال چیست؟

برای مهاجرت به پرتغال لازم است سه مرحله زیر را طی کنید:

  1. ویزای اقامت کوتاه یا ویزای شینگن برای اقامت حداکثر تا 90 روز است. این اقامت می‌تواند برای اهداف گردشگری، دیدارهای خانوادگی، کار موقت اعطا شود. ویزای شینگن این امکان را می‌دهد که در طول مدت ویزا به کشورهای منطقه شینگن سفر کنید. ویزاهای توریستی، دیدار با خانواده و کار موقت (کمتر از 3 ماه) در این دسته قرار می‌گیرند.
  2. ویزای اقامت موقت، ویزای ملی پرتغال است که  امکان می‌دهد تا یک سال در پرتغال بمانید. همه اتباع کشورهای ثالثی که بیش از 90 روز و کمتر از یک سال در پرتغال می مانند، به ویزای اقامت موقت نیاز دارند. ویزای تحصیلی و کاری برای دوره‌های کمتر از یک سال در این دسته قرار می‌گیرند.
  3. ویزای اقامت بلندمدت برای اقامت بیش از یک سال است. با داشتن این ویزا، باید برای اجازه اقامت پرتغال از SEF درخواست دهید. اطلاعات در مورد اینکه چه کسی به این ویزا نیاز دارد و کجا باید درخواست کند مانند ویزای اقامت موقت است. مهلت ارسال درخواست 60 روز است. دارندگان این مجوز می‌توانند پس از 5 سال زندگی در پرتغال برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند. ویزای کاری، سرمایه‌گذاری و اقامت از طریق ازدواج در پرتغال در این دسته قرار می‌گیرند.

مهاجرت به پرتغال؛ فرصتی بی‌نظیر برای ایرانیان

مهاجرت به هر کشوری از آنجایی که یک تصمیم بزرگ است و نیازمند سرمایه مالی می باشد، اگر بی برنامه انجام شود، ممکن است به نابودی سرمایه شما بیانجامد. پس ریسک نکنید و داشتن وکیل مهاجرتی را جدی بگیرید. همان طور که دیدید در این مطلب به فرایند مهاجرت پرتغال و شرایط آن پرداختیم. پرتغال یکی از کشورهای توسعه یافته و مقرون‌به‌صرفه اتحادیه اروپا است که از روش‌های مختلف امکان مهاجرت افراد از سراسر دنیا را فراهم کرده است. شما می‌توانید از طریق کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج و تولد به این کشور مهاجرت کنید. اگر علاقه‌مند به مهاجرت به پرتغال هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا اطلاعات خوبی درباره قوانین مهاجرتی این کشور به دست آورید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

اگر قصد مهاجرت به پرتغال از هرطریقی را دارید، بهتر است بدانید که اخذ ویزا پرتغال الزامی است.
طبق قانون موجود، مراقبت های بهداشتی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد، رایگان است. اما شهروندان باید برای هر مشاوره یا مراقبت های ارائه شده مقداری اندک را پرداخت کنند که با توجه به نرخ های موجود، Moderator Fee نامیده می شود.
میانگین درآمد در کشور پرتغال در حدود 1200 یورو بوده که با توجه به کم هزینه بودن این کشور، سطح درآمدی پایینی دارند. هزینه های زندگی در کشور پرتغال نیز در حدود 700 یورو به صورت ماهیانه می باشد.
روش های کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به پرتغال است. تحصیل در پرتغال نیز دومین روش کم هزینه است.
بله، با وجود اینکه اقامت دائم به معنای اقامت نامحدود بوده و در داخل آن نوشته می شود ولی در حقیقت باید هر 5 سال یکبار تجدید شود. در مواردی که وضعیت تاهل، مکان و وضعیت سکونت تغییر می کند نیز باید این عمل تجدید حتی اگر قبل از 5 سال باشد، انجام شود.
بر اساس قانون خون.
بله، شما برای دریافت شهروندی پرتقال نیاز نیست تا شهروندی قبلی خود را باطل کنید. از جمله مدارک درخواست شهروندی پرتقال پس از طی یکی از روش های مهاجرتی، گواهی عدم سو پیشینه از پلیس پرتقال، عملکرد حساب بانکی، بیمه درمانی می باشد.

guest
52 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها