موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شرایط خوابگاهای دانشجویان در کانادا

شرایط خوابگاهای دانشجویان در کانادا

آیا به دنبال تحصیل در کانادا هستید؟  آیا به دنبال این هستید در خصوص شرایط خوابگاه های دانشجویی کانادا اطلاعات کاملی به دست آورید؟ در این مقاله سعی کردیم که شما را با شرایط خوابگاه های دانشجویی در کشور کانادا آشنا کرده و اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

بسیاری از دانشجویان که برای اولین بار به منظور تحصیل در کانادا به این کشور می روند به دنبال این هستند که در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت کنند. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که خوابگاه‌ دانشگاه مورد نظر شما جای کافی داشته باشد. معمولاً در خوابگاه ها امکاناتی همچون آشپزخانه، اتاق خواب و  مطالعه و یا سرویس های بهداشتی بین چند نفر به اشتراک گذاشته می شود.

شرایط خوابگاهای دانشجویان در کانادا

شرایط خوابگاهای دانشجویان در کانادا

اقامتگاه های بسیاری برای افرادی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند موجود است که از اتاق های خصوصی بوفه و سایر امکانات برخوردار می باشد و افراد بایست قبل از اینکه که به این کشور مهاجرت کنند اتاق مورد نظر خود را رزرو کنند، مخصوصاً در فصل هایی همچون آگوست، سپتامبر،  اکتبر، نوامبر،  دسامبر و مه که بسیار شلوغ بوده البته قیمت‌ها نیز بالا می باشد. هزینه این گونه اقامت ها به ازای هر شب چیزی حدود ۳۵ تا ۱۰۵ دلار برای هر شب می باشد.

و اما هزینه خوابگاه های دانشجویی در کانادا به چه شکل است؟

در بسیاری از خوابگاه های دانشجویی  امکاناتی همچون اینترنت و یا سایر خدمات به عنوان بخشی از اجاره شما به حساب آمده و در نتیجه از شما اخذ خواهد شد. هزینه اقامت در خوابگاه ها بنابر امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می دهند و همچنین با توجه به محلی که قرار گرفته است سالیانه چیزی حدود 3 هزار تا 7500  دلار کانادا می تواند متغیر باشد. برای بررسی بیشتر مبالغ، به هزینه زندگی در کانادا مراجعه کنید.

و اما  برخی از افراد نیز برای اقامت خود به اجاره آپارتمان و یا خوابگاه‌های دانشجویی خصوصی می‌پردازند. این آپارتمان ها فضای مشترکی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که بتوانند در آن استراحت کنند، به مطالعه بپردازند و از امکانات مقبولی برخوردار باشند. یکی از فاکتورهایی که به هنگام انتخاب این گونه آپارتمان‌ها مدنظر قرار گرفته می‌شود نزدیکی به دانشگاه است، چرا که هر چه این آپارتمان ها به دانشگاه نزدیک‌تر باشند شما به هزینه کمتری برای رفت و آمد نیاز خواهید داشت.

میانگین هزینه ها و در واقع اجاره بهای اینگونه خوابگاه ها ۲۵۰ تا ۷۰۰ دلار کانادا برای هر ماه می باشد و اما هزینه بهای آپارتمان های خصوصی چیزی حدود ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا در هر ماه است. این شما هستید که بنابر بودجه‌ای که در اختیار دارید باید تصمیم بگیرید که قصد دارید چه میزان پول را در این قسمت هزینه کنید.

و اما امکان جالبی که در کانادا برای دانشجویان موجود است این است که شما می توانید  به عنوان یک میهمان در کنار خانواده‌ای که قبول می‌کند میزبان شما باشد رفته و با آنها زندگی کنید. دانشجویان بایستی که هر ماه چیزی حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار کانادا به خانواده میزبان به عنوان هزینه اقامت خود و خوراک شان پرداخت کنند.

از جمله مزایایی که این روش با خود دارد این است که شما می توانید انگلیسی خود را بهبود بخشیده با توجه به اینکه در کنار یک خانواده های کانادایی زندگی می‌کنیم با فرهنگ مردم این کشور آشنا خواهید شد و تجارب ارزشمندی کسب خواهید کرد.

و اما هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در آپارتمان های سه خوابه در شهر های مختلف به شرح زیر است:

  • تورنتو  ۱۹۰۰
  • مونترال ۱۰۵۰
  • ونکوور ۱۹۵۰
  • اتاوا  ۱۳۰۰
  • ادمنتون ۱۵۰۰

چنانچه به دنبال این هستید که در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا اطلاعات کاملی را کسب کنید تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و  منتظر تماس مشاوران پارسی کانادا باشید. مشاوران ما آماده هستند که اطلاعات کافی را در اختیار شما گذاشته در این مسیر شما را راهنمایی کنند.

مزایای اقامت در خوابگاه های کانادا چه می باشد؟

از جمله مزایایی که با زندگی کردن در خوابگاه های دانشجویی شامل حال افراد می شود می توان به:

دسترسی آسان به دانشگاه های کانادا و کتابخانه های آن اشاره کرد. در واقع شما برای رفتن به کلاس های خود نیاز ندارید که مسیر بسیار طولانی را طی کنید و چنانچه به دنبال این هستید که کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید لزومی ندارد که مسافت زیادی را طی کنید تا به کتابخانه دانشگاه برسید. کم شدن فواصل خود منجر به این می شود که شما کمتر به حمل و نقل نیاز داشته باشید و از این رو در هزینه های خود صرفه جویی کنید. چرا که حمل و نقل نیز از جمله مسائلی است که افراد روزانه هزینه زیادی را به آن اختصاص می‌دهند و زندگی کردن در نزدیکی دانشگاه این مشکل را حل می کند.

شرایط خوابگاهای دانشجویان در کانادا

شرایط خوابگاهای دانشجویان در کانادا

زمانی که شما در نزدیکی دانشگاه خود و در خوابگاه های دانشجویی ساکن باشید طبیعتاً با افراد زیاد آشنا خواهید شد و چه‌بسا دوستان جدیدی پیدا کنید. داشتن دوست و همراه به شما کمک می کند تا راحت تر با دوری از خانواده و همچنین کشور خود کنار آیید. علاوه بر این افرادی که قصد دارند در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت داشته باشند به محض ثبت نام در دانشگاه می توانند در جریان هزینه‌های زندگی خود قرار گرفته و تصمیم بگیرند که آیا این گزینه برای شان مناسب است یا خیر.

مشاوران ما لیستی از سوالات پر تکرار متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا در این قسمت فراهم کرده‌اند که قصد داریم با پاسخ دادن به آنها ابهامات ذهنی شما را برطرف کنیم.

آیا دانشجویان بین المللی نیز می توانند از خوابگاه هایی که مختص به کالج های کانادا می باشد استفاده کنند؟

نکته اولی که بایستی به خاطر بسپارید این است که خواب هایی که در محیط های دانشجویی موجود می باشد زیاد نیستند با این وجود ۲۵ درصد از این خوابگاه ها سهم دانشجویان تمام وقت بین المللی می باشد.

هزینه اجاره مسکن یا خوابگاه در کانادا  چقدر است؟

آنچه بایستی به خاطر بسپارید این است که هزینه اجاره مسکن و یا خوابگاه می تواند بنا بر منطقه ای که اقامتگاه و یا مسکن در آن واقع شده است متفاوت باشد. برای مثال هزینه اجاره  اقامتگاه در شهر تورنتواز ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار می‌تواند متغیر باشد. بدین صورت که هزینه اجاره آپارتمان های بزرگ چیزی حدود ۱۷۰۰ دلار، آپارتمان های متوسط ۱۴۰۰، آپارتمان های کوچک ۱۱۰۰ و اجاره اتاق خواب های دانشجویی تقریباً ۶۰۰ دلار کانادا می باشد. مشاوران پارسی کانادا می توانند به شما کمک کنند تا در این باره تصمیم درستی بگیرید. اطلاعات تکمیلی را می‌توانید در صفحه اجاره خانه در کانادا بخوانید.

کمترین میزان هزینه اجاره خانه در کانادا چقدر است؟

چنانچه به دنبال این هستید که یک اتاق کوچک و مناسب برای گذران زندگی خود پیدا کنید با اختصاص دادن ۳۵۰ دلار در ما خواهید توانست خواسته خود را عملی کنید.

خوابگاه های دانشجویی در کانادا  به چه شکل هستند؟

یکی از سوالاتی که به وفور از مشاوران پارسی کانادا پرسیده میشود در خصوص شکل ظاهری خوابگاه‌های  کانادایی می‌باشد. خوابگاه های دانشجویی در کشور کانادا، ساختمان های بسیار بزرگی هستند که دارای سوئیت هایی هستند. هر کدام از این سوئیت ها بین ۳ تا ۶ دانشجو را در خود جای داده است. در این خوابگاه ها امکانات متفاوتی از جمله آشپزخانه، حمام، سالن ورزشی و تفریحی، لباسشویی و … در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

هزینه زندگی در کنار یک خانواده میزبان در کشور کانادا چه مقدار می باشد؟

همانطور که در طول مقاله نیز  به این مورد اشاره کردیم هزینه زندگی در کنار یک خانواده چیزی حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار می باشد. از مزایای زندگی در این  وضعیت احساس امنیت است که برای میهمان به وجود می آید.علاوه بر اینکه شما به عنوان یک مهمان در کنار اتاق مجزایی که دارید،  دسترسی به اینترنت و همچنین سه وعده غذا را نیز خواهید داشت.

آیا دانشجویان کانادایی می توانند در آپارتمان های جداگانه زندگی کنند؟

طبیعتا پاسخ این سوال بله می باشد! گزینه های متفاوتی برای انتخاب محل اقامت کانادا وجود دارد  این شما هستید که باید انتخاب کنید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید و همچنین با در نظر گرفتن مسیر رفت و آمدتان، کدام گزینه برای اقامت شما بهتر می باشد. برخی مواقع  کانادایی هایی که خانه های بزرگی در اطراف دانشگاه دارند به دانشجویان اجازه می دهند تا یکی از اتاق ها را برای خود اجاره کنند و در آن ساکن شوند.

شرایط خوابگاهای دانشجویان در کانادا

شرایط خوابگاهای دانشجویان در کانادا

در مجموع مزایای زندگی در خوابگاه ها به شرح زیر است:

هزینه کم

شاید مهم‌ترین و اصلی ترین علتی که  تعداد زیادی از دانشجویان به فکر زندگی در خوابگاه ها هستند مسئله هزینه می باشد. با توجه به اینکه خوابگاه از جمله امکانات دانشگاه برای دانشجویان شمرده می شود تعرفه هزینه آن دانشجویی بوده و این هزینه‌ها نسبت به اجاره یک خانه شخصی کم‌تر می باشد.

اما مسئله اینجاست که این هزینه فقط به شهریه اختصاص داده نمی شود، بلکه هنگامی که شما در خوابگاه ساکن می‌شوید مسئولیتی در قبال سرویس سرمایش و گرمایش اقامتگاه تان، لوله‌کشی و مسائلی از این قبیل را نخواهید داشت و مسئولیت تعمیر و … بر عهده شما نمی باشد. در حالی که اگر شما خانه شخصی برای خود اجاره کنید تمامی این هزینه‌ها بر عهده خودتان خواهد بود. از طرف دیگر چنانچه شما به فکر اجاره یک خانه دانشجویی در کشوری همچون کانادا باشید بایستی مبلغ زیادی را بهاین کار اختصاص دهید و چنانچه منزل شما مبله نباشد هزینه فراهم کردن سایر امکانات نیز بر عهده شما می باشد.

رفاقت‌های صمیمی

دوستی‌هایی که در خوابگاه ها شکل می گیرد شاید عمیق‌ترین و پایدارترین دوستی‌ها باشد، چرا که در خوابگاه شما این فرصت را خواهید داشت که با دوستان تان همچون اعضای خانواده تان زندگی کنید علاوه بر این در این محیط ها ممکن است که شما با افرادی از کشورهایی با فرهنگ‌ها، سن‌‌ و سال و خلقیات متفاوت هم اتاق و دوست شوید. شانسی که احتمالاً هیچ وقت دیگری در اختیار شما قرار نمی گیرد. علاوه بر این حضور دوستانی از رشته‌های متفاوت، یا سال بالایی‌هایی که بتوانند به شما در دروس مختلف کمک کنند، از ویژگی‌ها و مزایای مثبت زندگی در خوابگاه است که نه در خانه دانشجویی و نه در هیچ محیط دیگری در دسترس تان نیست.

زندگی در دانشگاه های کانادایی چگونه است؟

چنانچه محل زندگی شما در داخل دانشگاه و یا در نزدیکی دانشگاه واقع شده باشد به آن on-campus گفته می شود. این مسئله را به خاطر بسپارید که زندگی کردن در چنین محیطی بسیار راحت تر از زندگی کردن در خارج از دانشگاه می باشد. امکاناتی که در چنین محیطی در اختیار شما قرار گرفته می‌شود شامل تخت، قفسه، مبل و میز خواهد بود و با توجه به اینکه آیا در کنار اقامت تان برنامه غذایی نیز دریافت می کنید و یا خیر بایستی هزینه ای را پرداخت کنید.

اگر نگران این هستید که چگونه می‌توانید آپارتمان شخصی در کانادا پیدا کنید، بایستی به شما یادآور شویم که اکثر کالج ها و یا دانشگاه های کانادایی دفاتر مسکنی دارند که به دانشجویان کمک می‌کند تا اقامتگاه مناسب و آپارتمان شخصی خود را پیدا کنند. علاوه بر این، دانشجویان می توانند با مراجعه به اتحادیه های دانشجویی و یا انجمن های دانشجویی از مسئولین کمک بگیرند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. مراجعه به یک مؤسسه مهاجرتی معتبر نیز می‌تواند در این رابطه به شما کمک کند.

چنانچه  با مطالعه این مقاله هنوز هم سوال هایی برای شما وجود دارد که پاسخی برای آن ها ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و یا کلمه ویزا را به شماره 30006016 ارسال کنید و منتظر تماس مشاوران ما در پارسی کانادا باشید. مشاوران ما با بررسی وضعیت شما و همچنین ارزیابی فرم اطلاعات تان می‌توانند در این مسیر به درستی شما را هدایت کنند. به شما اطمینان می دهیم که با واگذار کردن پرونده های خود به مشاوران پارسی کانادا کوتاه ترین مسیر ممکن برای رسیدن به اهداف تان را به شما معرفی کنیم.

اما چرا پارسی کانادا ؟

مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا با مجوز قانونی، در سال 1395 فعایت خود را شروع کرده است. این مؤسسه از جمله مراکز معتبری بوده که به متقاضیان مهاجرت به کانادا و یا استرالیا کمک می کند با صرف هزینه های معقول، در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از خدمات مشاوره این مرکز در راستای رسیدن به اهداف خود اقدام نمایند. نکته قابل توجه این است که این مؤسسه تمامی مراحل اخذ اقامت، که شامل ترجمه مدارک، رزرو هتل، اخذ بلیط رفت و برگشت، اخذ PR، اجاره خانه و ماشین و ثبت نام مدارس فرزندان متقاضیان می شود را انجام می دهد. وقت را از دست ندهید و همین الان وضعیت خود را برای مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید و شانس تان را محک بزنید.

guest
8 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها