موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اهمیت شرکت در دوره های MBA برای راه اندازی کسب و کار

اهمیت شرکت در دوره های MBA برای راه اندازی کسب و کار

توسعه و پیشرفت کشور از طریق ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمان ها به دست می آید و در واقع از طریق ارتقاء مدیریت است که می توان بهره وری را افزایش داد و همچنین با استفاده از روش های هوشمندانه مدیریتی است که می توان از ظرفیت ها و امکانات موجود نهایت استفاده را برد و کالا و خدمات بیشتری را به بازار ارائه داد. به منظور اینکه بتوانید در نقش مدیر توانمندی های خود را افزایش داده و به نحو احسن در یک مجموعه سازمان یافته کار خود را مدیریت کنید بایستی مهارت های مورد نیاز برای ظاهر شدن در نقش یک مدیر را به خوبی آموخته و آمادگی کامل برای حضور در بازارهای کار را داشته باشید.

این روزها افراد زیادی هستند که به فکر راه اندازی کسب و کار خودشان هستند و با داشتن این نظریه در ذهن شان که “می خواهم مدیر خودم باشم” اقدام به راه اندازی یک کسب و کار می کنند. راه اندازی کسب و کارهای شخصی و استارتاپ های نوپا ایده بسیار خوبی است و می تواند باعث شود که شما بتوانید پیشرفت زیادی در این زمینه داشته باشید و صاحب کسب و کاری برای خودتان باشید اما مسئله ای که نباید نسبت به آن غافل شوید این است که بازارهای کار امروزه به شدت رقابتی هستند و اگر لحظه ای از خود و کارتان غافل شوید از تمامی رقبای تان عقب می مانید، اما با توجه به رقابتی شدن بازار کار و سخت شدن شرایط موجود اگر به این فکر هستید که برای خودتان کار کنید و مدیر خودتان باشید بهتر است که تا پایان این مقاله با ما همراه شد.

پیشنهاد ما به تمامی افرادی که به فکر راه اندازی کسب و کار و یا استارتاپی نوپا هستند این است که در دوره مدیریت کسب و کار شرکت کرده و نسبت به این علم دانش کاملی به دست آورند. شاید این گونه گمان کنید که به منظور راه اندازی یک استارت آپ نیازی به هیچگونه آموزش رسمی ندارید، این درست است اما آنچه که انکار ناپذیر است این است که تمامی استارتاپ های راه اندازی شده با موفقیت به مسیر خود ادامه نمی دهند و بیش از نیمی از آن ها در ادامه راه متوقف می شوند. راز شکست و موفقیت این استارپ ها در نحوه مدیریت کسب و کار می باشد. اگر شما فردی بی تجربه هستید و به دنبال این هستید که از نقطه صفر شروع کنید بهتر است که قبل از انجام هر کاری بر روی دانش خودتان سرمایه گذاری کنید و این را به خاطر بسپارید  که سرمایه گذاری بر روی مهارت های شخصی از بهترین کارهایی است که هر فرد می تواند برای توسعه شخصی اش انجام دهد.

افرادی که در دوره مدیریت کسب و کار شرکت می کنند با استراتژی های بازاریابی، سیستم های کنترل مدیریت و همچنین ارزیابی زنجیره تأمین، مدیریت استراتژیک منابع انسانی، شیوه های برقراری ارتباط با مشتریان و تمامی مفاهیمی که برای مدیریت یک کسب و کار و همچنین توسعه ریسک پذیری و چگونگی مدیریت کاربردی یک استارتاپ است آشنا خواهند شد در نتیجه دانشپذیرانی که در این دوره شرکت می کنند با نحوه راه اندازی قابل اطمینان یک کسب و کار نوپا آشنا می شوند.

افرادی که موفق به شرکت در این دوره شوند تبدیل به مدیران کارآمدی می شوند که می توانند قابلیت ارزیابی تمامی ایده های نو و جدید را داشته باشند و قادر خواهند بود بهترین آنها را به اجرا در بیاورند. بنابراین با شرکت در دوره MBA ” مدیریت کسب و کار ” امکان راه اندازی کسب و کارهای شخصی تان برای شما بیشتر خواهد شد و از این طریق می توانید به درآمد زایی خود و حتی افراد جویای کار کمک کنید و به عنوان یک عنصر کلیدی در اجتماع شناخته شوید. از طرفی در نظر داشته باشید که کارآفرینان از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار هستند و در واقع کسب این مهارت می‌تواند به عنوان امتیاز مثبتی در کارنامه تجربی شما به ثبت برسد.

افرادی که مهارت های مختلفی در دوره مدیریت کسب و کار به دست می آورند می توانند در قسمت های مختلف کسب و کار شان برای مثال در حیطه های مالی و یا تولیدی به نظارت و رهبری مشغول شوند و با توجه به مهارت هایی که کسب کرده اند از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند. این افراد می توانند قبل از شروع کار با بررسی کردن تمامی جوانب موجود برای راه اندازی یک کسب و کار و تبدیل یک ایده به یک عمل، از زوایای کار آگاه شوند.

از جمله مسائلی که برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا نباید از آن غافل شد بررسی درست شرایط می باشد. در واقع کارآفرینان همواره بایستی به این نکته توجه داشته باشد که آیا مسیری که در پیش گرفته اند به موفقیت منتهی می شود یا خیر، سپس علت را بررسی کرده تا بتوانند در کمترین زمان ممکن نقاط ضعف خود را برطرف کرده و با سرمایه گذاری بر روی نقاط قوت شان زمان کافی برای رسیدن به هدف هایشان را داشته باشند. ارزشیابی شرایط و کسب تجربه در این حیطه نیز در دوره MBA به افراد آموزش داده می شود.

در دوره های MBA به ویژگی های یک مدیر و یا رهبر توانمند پرداخته می شود و مراحلی که یک مدیر در ابتدا باید طی کند تا بتواند ایده را به مرحله اجرا در آورده و باعث پیشرفت کار شود را به شرکت کنندگان می آموزد. با توجه به تمامی مزایای که به آن ها اشاره شد چنانچه تصمیم به شرکت در دوره های MBA را دارید می توانید از سایت فن پردازان دیدن کنید.

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با سال ها تجربه در امر برگزاری دوره های آموزشی MBA و به کارگیری اساتید مجرب همواره در تلاش است که به شما کمک کند تا در این زمینه مهارت های کافی را کسب کنید. این موسسه تحت نظارت مستقیم وزارت علوم فناوری و تحقیقات فعالیت کرده و به شما این شانس را می دهد تا بتوانید در پایان دوره و بعد از ارزشیابی گواهینامه معتبری دریافت کنید. با در دست داشتن مدارکی که از سوی موسسه آموزش عالی فن پردازان به شما اهدا می شود می توانید فرصت های شغلی پیش روی خود را افزایش داده و به عنوان یک پوئن مثبت در رزومه خود آن ها را به ثبت رسانید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها