موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

انواع ویزا و روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

اگر فکر می‌کنید اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا ویژه پولدارهاست، اشتباه می‌کنید! علاوه‌براین چنانچه فکر می‌کنید سن‌تان بالا رفته یا تحصیلات عالی ندارید و مهاجرت کردن از شما گذشته، باز هم اشتباه می‌کنید؛ چون هنوز راهی برای مهاجرت شما وجود دارد و آن راه می‌تواند سرمایه گذاری در کانادا باشد.

روش‌های متنوعی مانند ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری استانی، خرید بیزینس و … برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد که میزان سرمایه لازم در آن‌ها متفاوت است. خبر خوب اینکه با مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری می‌توانید اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید.

البته این نکته مهم را در نظر بگیرید که چیزی به اسم ویزای سرمایه‌گذاری کانادا وجود ندارد و به دلیل رسمیت یافتن این عبارت در زبان فارسی، از این عنوان در این مقاله استفاده شده است.

در ادامه این مطلب از پارسی کانادا، متخصصین ما در حوزه مهاجرت و سرمایه‌گذاری، اطلاعات کافی، مفید و دست‌اول را برای شما جمع‌آوری کرده‌اند. این فرصت را نیز دارید تا با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت شرایط خود را برای مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

خبر خوب: اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری امکان پذیر است! برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، این امکان را به متقاضیان می‌دهند که یک کسب‌وکار نوآورانه در این کشور ایجاد کرده و به واسطه آن، برای اخذ اقامت دائم کانادا، درخواست دهند. البته فرد متقاضی برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری، باید متعهد شود که حداقل 730 روز در یک دوره پنج ساله در خاک کانادا، اقامت داشته باشد.

اخذ اقامت کانادا از دو طریق برای سرمایه‌گذاران امکان پذیر است:

  1. سرمایه‌گذاری فدرال (مانند روش‌های ثبت شرکت (ICT)، کارآفرینی، استارتاپ و…)
  2. سرمایه‌گذاری استانی

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا

6 روش پرمتقاضی برای سرمایه گذاری در کانادا

دولت کانادا، روش‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاری در این کشور تدارک دیده است. هرکدام از این 6 روش را به صورت خلاصه در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

نوع روش سرمایه‌گذاریسرمایه مورد نیاز (دلار کانادا)مدرک زبانامکان اخذ اقامت دائم
سرمایه‌گذاری استانی 500 تا 600 هزارCLB 4
ویزای استارتاپ کانادا 100 تا 200 هزارCLB 5
ویزای کارآفرینی کانادا 250 تا 350 هزارCLB 5
ثبت شرکت در کانادا 100 تا 200 هزارCLB 5درصورت اقدام از طریق کارآفرینی
خرید بیزینس در کانادا 150 تا 350 هزارCLB 4پس از یک سال
ویزای خوداشتغالی کانادا 100 تا 200 هزارCLB 5

روش اول: سرمایه‌گذاری استانی (PNP)

یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم و رسیدن به پاسپورت کانادا، سرمایه‌گذاری استانی است. استان‌های مختلف کانادا، دارای برنامه سرمایه‌گذاری هستند که هرکدام شرایط متقاوتی دارند. در واقع هر استان با توجه به نیازهای خود؛ همه‌ساله با ارائه برنامه سرمایه‌گذاری که در حقیقت نوعی پیشنهاد محسوب می‌شود، مهاجران را برای زندگی و کار پذیرش می‌کند.

در جدول زیر انواع روش‌های سرمایه‌گذاری فعال در استان‌های خاص را می‌توانید مشاهده کنید (💡نکته: تمامی روش‌ها را به جز خرید زمین کشاورزی، خارج از برنامه استانی هم می‌توانید شرکت کنید):

روشاستان
کارآفرینیآلبرتا (Alberta)، بریتیش کلمبیا (British Columbia)، نیوبرانزویک (New Brunswick)، نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)، نوا اسکوشیا (Nova Scotia)، انتاریو (Ontario)، پرنس اداورد (Prince Edward Island)، ساسکاچوان (Saskatchewan)، یوکان (Yukon)، نورث‌وست تریتوریز (Northwest Territories)، مانیتوبا (Manitoba)
خرید بیزینسبریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، پرنس اداورد، نورث‌وست تریتوریز
استارتاپآلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، پرنس اداورد، یوکان، مانیتوبا
ICTبریتیش کلمبیا، انتاریو، یوکان، نورث‌وست تریتوریز
ثبت شرکتانتاریو
خرید زمین کشاورزیآلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا

این کشور  از طریق جذب سرمایه‌گذار، هم نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد و هم باعث رشد اقتصاد کانادا می‌شود. متقاضیان درصورت داشتن مدارک و شرایط تعیین شده هر استان، می‌توانند برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کانادا اقدام کنند. درصورت پذیرش نیز می‌توانند با خانواده به طور دائم در این کشور اقامت داشته و از مزایای تحصیل، خدمات بهداشتی و درمانی و غیره بهره‌مند شوند. توجه داشته باشید در روش سرمایه‌گذاری استانی، گاهی لازم است یک سفر اکتشافی به کانادا داشته باشید. سفر اکتشافی درواقع همان ویزای توریستی است که با دعوتنامه استانی جهت بازدید از کسب‌وکار به کانادا می‌روید.

در جدول زیر می‌توانید نگاه کلی به سرمایه‌گذاری استانی کانادا داشته باشید:

استانمبلغ سرمایه گذاریمدرک زبانسابقهسایر توضیحات
بریتیش کلمبیا600 هزار دلار کاناداCLB 53 سال سابقه مدیریت
یا 4 سال سابقه مالکیت کسب و کار در 10 سال گذشته
ایجاد حداقل یک شغل برای شهروند بومی یا مقیم دائم کانادا
انتاریو600 هزار دلار کاناداCLB 52 سال سابقه مدیریت
یا مالکیت کسب و کار در 5 سال گذشته
دارای محدودیت سنی 64-25
ساسکاچوان500 هزار دلار کاناداCLB 5سابقه 3 سال مدیریت در 10 سال اخیرمالکیت یک‌سوم کسب‌وکار راه‌اندازی شده در ساسکاچوان
محدودیت سنی 55-21
کبک2 میلیون دلار کاناداعدم نیاز به مدرک زباندارای حداقل 2 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشته-
آلبرتا500 هزار دلار کانادا-داشتن مهارت کشاورزی و ارائه مدارک آنقبولی در مصاحبه
پرنس ادوارد600 هزار دلار کاناداCLB 4دارای سابقه مدیریتقبل از ورود و سرمایه‌ گذاری به پرنس ادوارد باید طی دو سال اخیر از آن دیدن کرده باشد
نیوبرانزویک 100 هزار دلار کاناداCLB 5دارای 3 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشتهدارای حداقل مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم
نوااسکوشیا500 هزار دلار کاناداCLB 5سابقه 3 سال مدیریت و مالکیت یک‌سوم کسب‌وکار در 5 سال گذشته یا سابقه 5 سال مدیریت در 10 سال گذشتهمحدودیت سنی با حداقل 21 سال

بریتیش کلمبیا (British Columbia) و کبک (Quebec) شهرت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها دارند. رشد اقتصادی بالا در بریتیش کلمبیا و شرایط آسان اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری استانی در کبک، باعث توجه بیشتر مهاجران به این دو استان شده است. برای کسب اطلاعات کامل‌تر به مقاله سرمایه‌گذاری استانی کانادا، مراجعه کنید.

روش دوم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق استارتاپ (Start-up Visa Program)

یک روش مطمئن و پرمتقاضی برای اخذ اقامت دائم کانادا، راه‌اندازی استارتاپ است. ویزای استارتاپ کانادا، برای صاحبان کسب و کار و کسانی که ایده‌های نو با پتانسیل بالا دارند، بسیار مناسب است. کانادا می‌خواهد با این کار از طرح‌ها و ایده‌های نو که به رشد بیشتر اقتصاد کمک می‌کنند، حمایت کند. کسب و کارهای نوپایی که متقاضیان استارتاپ کانادا راه اندازی می‌کنند، عموماً در حوزه تکنولوژی است، اما می‌تواند در حوزه‌های دیگر هم باشد! لیست استارتاپ های موفق کانادا را می‌توانید ببینید.

به آمارهای زیر دقت کنید:

  • طبق گزارش IRCC، کانادا به تعداد زیادی از متقاضیان ویزای استارت آپ، اقامت دائم اختصاص داده است. در حالی که این تعداد در چند سال گذشته تنها 1000 نفر در سال بوده است، در سال‌های 2024 و 2025 این تعداد به‌ترتیب به 5000 و 6000 افزایش خواهد یافت.
  • کانادا از نظر جایگاه جهانی راه‌اندازی کسب‌وکارها در سال 2023 رتبه ششم دنیا را دارد.
  • در سال 2023 بیش از 75 درصد از افرادی که شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا را داشته‌اند موفق به اخذ این ویزا شده‌اند.

تمام این آمارها نشان می‌دهد با وجود افزایش تعداد متقاضی، با توجه به افزایش شدید ظرفیت برای اعطای ویزای استارتاپ کانادا، تعداد افراد بیشتری موفق به دریافت این نوع ویزا شده‌اند.

سرمایه گذاری در کانادا با استارتاپ

راه‌اندازی استارتاپ در کانادا، یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است

شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق استارتاپ چیست؟

برای اخذ اقامت استارتاپ کانادا شرایط زیر را در نظر بگیرید:

  • مدرک زبان انگلیسی: آزمون‌های IELTS General, CELPIP General و حداقل نمره CLB 5
  • یا مدرک زبان فرانسه: آزمون‌های TEF CANADA ,TCF CANADA و حداقل نمره NCLC 5
  • سرمایه اولیه برای استارتاپ و تمکن مالی کافی برای زندگی حداقل به مدت 6 ماه!
  • و در آخر یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزا استارت آپ کانادا، اثبات کسب و کار و جذب اعتماد یکی از سازمان‌های مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا است!
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

مراحل مهاجرت از طریق استارتاپ به کانادا به صورت خلاصه:

💡نکته: سرمایه‌گذار فرشته سرمایه‌گذاری است که سرمایه شرکت‌های نوپا را تأمین می‌کند.

  • تأیید طرح توسط یکی از شرکت‌های معتبر مذکور (بعد از این مراحل و تأیید ایده، پروسه ویزای استارتاپ کانادا شروع می‌شود)
  • درخواست اخذ اقامت دائم در کانادا (بین 12 تا 16 ماه)

سؤالات دیگری هم در مورد ویزای استارتاپ کاناد پیش می‌آید مثل:

  • مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ چه مدارکی می‌خواهد؟
  • مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ چقدر هزینه دارد؟

برای دریافت پاسخ سؤالات بالا و کسب اطلاعات بیشتر، صفحه ویزای استارتاپ کانادا را مطالعه کنید.

روش سوم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت (ICT)

صاحب تقریباً هر بیزینس و کسب و کار و شرکتی که باشید، می‌توانید با اقدام به ثبت شرکت در کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. از قنادی و تعمیرگاه خودرو گرفته تا شرکت تولید محتوا و برنامه نویسی و طراحی سایت!

اگر بتوانید در کشور کانادا، شرکت یا کسب و کار ثبت کنید و خود مدیریتش را بر عهده بگیرید، آن وقت شانس شما برای دریافت ویزای کانادا افزایش خواهد یافت.

چگونه از طریق ثبت شرکت، ویزای کار کانادا دریافت کنیم؟

در این نوع ویزا که به آن Owner Operator هم گفته می‌شود، باید به‌عنوان متقاضی، اول یک واحد تجاری یا شرکت در کانادا راه اندازی کنید! بعد به اداره کانادا اعلام کنید که حضورتان برای مدیریت این واحد تجاری ضروری است! اگر با روش‌هایی که در مقاله ثبت شرکت در کانادا، به طور کامل گفته‌ایم، بتوانید اداره کار کانادا را قانع کنید، برایتان نامه LMIA صادر می‌شود. با این نامه، می‌توانید به اداره مهاجرت کانادا، درخواست ویزا دهید. درصورت تأیید، ویزای کار برایتان صادر می‌شود.

اگر متأهل باشید، همسرتان هم می‌تواند درخواست ویزای کاری کند و فرزندان زیر 18 سالتان هم می‌توانند به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند. شما فقط اجازه دارید برای واحد تجاری خود کار کنید، اما ویزای همسرتان از نوع Open Work Permit است و او مجاز است که برای هر کارفرمایی کار کند.

سرمایه گذاری در کانادا با خرید بیزینس

با خرید یک بیزینس آماده در کانادا، سرمایه‌گذاری در این کشور را آغاز کنید

روش چهارم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس

خرید بیزینس یکی از روش‌های متداول و مرسوم اخذ اقامت و سرمایه‌گذاری در کانادا است. این روش را می‌توان با روش قبلی مقایسه کرد. منتها به جای ثبت شرکت، یک واحد تجاری یا یک کسب و کار آماده را می‌خرید! در این روش به‌عنوان متقاضی، می‌توانید ویزای کار کانادا (Work Permit) را با خرید یک کسب‌وکار در کانادا به دست آورید، سپس برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

البته برای خرید یک بیزینس در کانادا، باید پول کافی (حداقل 100 هزار دلار) داشته باشید! در مقاله راهنمای کامل خرید بیزینس در کانادا می‌توانید مطالعه کنید که چطور با خرید کسب و کار، اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنید. هرچه سؤال در ذهنتان هست، پاسخش را برایتان نوشته‌ایم!

با پول یک خانه معمولی در ایران.....

در کانادا کسب‌وکار بخرید، اقامت دائم بگیرید!

روش پنجم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خود اشتغالی

در مورد ویزای هنرمندان و ورزشکاران، چیزی شنیده‌اید؟ کافی است مهاجرت رامبد جوان را به یاد بیاورید. البته که آن مهاجرت به دلایلی دیگر جنجالی شد، اما این نوع ویزا در بین ورزشکاران و هنرمندان مختلف، روشی مرسوم برای دریافت اقامت در کانادا است.

برنامه خوداشتغالی نام دیگر ویزایی است که معمولاً هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری می‌گیرند و با آن به کانادا مهاجرت می‌کنند.  اگر به فعالیت‌های ورزشی، هنری و فرهنگی مشغول هستید، می‌توانید ویزای خوداشتغالی (self-employed) دریافت کنید. مهم‌ترین شرایط دریافت این ویزا را در صفحه ویزای هنرمندان کانادا و ویزای ورزشکاران کانادا بخوانید. شاید شامل حال شما هم شد! شرایط کلی این ویزا به شرح زیر است:

  • دست کم 2 سال سابقه کار حرفه‌ای در مشاغل فرهنگی و هنری در 5 سال گذشته داشته باشید.
  • برای حضور فعال در برنامه‌های ورزشی و فرهنگی-هنری در کانادا علاقه و توانایی بالا داشته باشید.
  • حداقل 35 نمره از 100 نمره‌ای که در سیستم امتیازبندی خود اشتغالی هست را بگیرید.
  • تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا حداقل برای 6 ماه را داشته باشید.

اینکه چطور این ویزا را دریافت کنید، به صورت کامل در مقاله ویزای خوداشتغالی کانادا بررسی شده است و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

روش ششم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی

دولت کانادا، عاشق کسانی است که بتوانند در این کشور با کارآفرینی و ایجاد اشتغال به رشد و توسعه اقتصادی کمک کنند. شما شرایط کارآفرینی در این کشور را دارید، اگر:

  • روحیه کارآفرینی دارید؟
  • در ایران کارآفرینی کرده‌اید؟
  • می‌توانید به اقتصاد یک کشور کمک کنید؟
  • توان ایجاد یک کسب و کار را دارید؟

اگر شرایط بالا را داشته باشید و در کانادا کارآفرینی کنید، هم حمایت‌های معنوی و هم حمایت‌های مادی را این دولت این کشور خواهید داشت. البته  درباره ویزای کارآفرینی کانادا به این موضوع توجه کنید که با توجه به میزان سرمایه‌گذاری، شرایط و محدودیت‌هایی برای شما به‌عنوان کارآفرین وجود دارد. ضمن اینکه: برای مرکز استان و شهرهای بزرگ علاوه بر اینکه کسب و کار شما باید متناسب با آن شهر باشد، مبلغ سرمایه‌گذاری‌تان نیز باید بیشتر باشد. علاوه براین، جدا از میزان سرمایه‌گذاری دو سال فرصت دارید تا ثابت کنید که طرح تجاری‌تان به رشد اقتصادی کانادا کمک می‌کند. در‌صورتی‌که طی دو سال باعث ایجاد شغل نشود و کمکی به رشد اقتصادی کانادا نکند، بر اساس قوانین تعیین شده، احتمال مصادره اموال‌تان نیز وجود خواهد داشت!

خب! حالا چند مورد از مهم‌ترین شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی را با هم بررسی کنیم:

  • باید دست کم 100 هزار دلار داشته باشید که به طور قانونی بدست آورده‌اید.
  • باید تجربه بیزنسی کافی داشته باشید.
  • شما یا اعضای خانواده نباید به دلایل پزشکی یا امنیتی در کانادا غیرقابل‌قبول شناخته شوید.
سرمایه‌گذاری در کانادا

سرمایه‌گذاری در کانادا

در یکی از ده اقتصاد برتر جهان سرمایه‌گذاری کنید، نگران نباشید، غیرممکن نیست؛ حتما به این پادکست ویژه گوش کنید!

بهترین سرمایه‌گذاری در کانادا

برای معرفی بهترین سرمایه‌گذاری در کانادا، باید شرایط متقاضی به‌طور کامل ارزیابی شود. تمام روش‌های که در این مطلب به آن اشاره کردیم، می‌توانند بهترین روش باشند. با این توضیح مشخص است که نمی‌توانیم یک روش را به‌عنوان بهترین معرفی کنیم.

اما اگر خودتان می‌خواهید شرایط‌تان را برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری بسنجید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر سابقه مدیریت در ایران و سابقه مالکیت کسب‌وکار دارید: سرمایه‌گذاری استانی
  • اگر طرح تجاری و یا ایده‌های نو دارید که به رشد اقتصاد کانادا کمک می کند: سرمایه‌گذاری از طریق استارتاپ
  • اگر صاحب بیزینس هستید و می‌خواهید آن کسب‌وکار را به کانادا منتقل کنید: سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت
  • اگر تمکن مالی خوبی دارید و می‌توانید یک کسب‌وکار آماده در کانادا خریداری کنید: سرمایه‌گذاری از طریق خرید بیزینس
  • اگر هنرمند یا ورزشکار حرفه‌ای هستید: سرمایه‌گذاری از طریق خوداشتغالی
  • اگر کارآفرین هستید و می‌توانید برای چند شهروند کانادایی اشتغال‌زایی کنید: سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی

ذکر این نکته ضروری است که، این برنامه‌ها دارای شرایط و محدودیت‌های خاصی هستند و دریافت مشاوره از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی واجد شرایط، می‌تواند در تعیین بهترین گزینه مفید باشد. علاوه بر این، تصمیمات سرمایه‌گذاری باید با در نظر گرفتن دقیق ریسک و سود بالقوه گرفته شود.

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در کانادا

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در کانادا و اخذ اقامت، بسته به برنامه سرمایه‌گذاری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. اما با یک حساب سرانگشتی حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در کانادا  150,000 و حداکثر 1,000,000 دلار کانادا است. بالاتر هر روش را به طور دقیق زیر ذره‌بین بردیم. اما با نگاهی به موارد زیر هم می‌توانید مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در کانادا را تخمین بزنید:

  • برای تعیین سرمایه‌گذاری از یک گروه سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر کانادایی، باید حداقل 200 هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید.
  • برای درخواست شهروندی، سرمایه‌گذار باید 1200000 دلار کانادا (945000 دلار آمریکا) با بهره صفر به مدت پنج سال سرمایه‌گذاری کند.
  • برای دریافت اقامت دائم کانادا به‌عنوان یک کارآفرین یا سرمایه‌گذار خارجی، باید بین 250 هزار دلار کانادا تا 350 هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید.

هزینه ویزای سرمایه‌گذاری کانادا چقدر است؟

در کنار مبلغی که برای سرمایه‌گذاری در کانادا باید هزینه کنید، یک سری هزینه‌های جانبی برای اخذ ویزا و اقامت هم خواهید داشت. در جدول زیر ابتدا هزینه‌های مشترک در تمامی روش‌های مهاجرت به کانادا را مشاهده می‌کنید و پس از آن جدول هزینه اخذ ویزا برای روش‌های سرمایه‌گذاری را می‌بینید:

فاکتور هزینهمبلغ (دلار)
پرداخت هزینه اجازه الکترونیکی سفر (آتوریزیشن) $ 7
حق اقامت دائم $ 512
هزینه انگشت‌نگاری (هر نفر) $ 85
هزینه انگشت‌نگاری برای 2 نفر یا بیشتر $ 170
هزینه انگشت‌نگاری گروهی (3 نفر یا بیشتر) $ 255
هزینه برنامه‌های سرمایه‌گذاری کاناداهزینه (دلار کانادا)
بررسی پرونده مهاجرت + هزینه حق اقامت دائم2140
بررسی پرونده مهاجرت1625
بررسی پرونده مهاجرت همسر + هزینه حق اقامت دائم همسر1365
بررسی پرونده مهاجرت همسر (بدون حق اقامت دائم)850
بررسی پرونده مهاجرت فرزند (1 فرزند)230

توجه داشته باشید، بسته به روشی که برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا انتخاب می‌کنید، این مبالغ ممکن است، متفاوت باشد. برای اطلاع دقیق‌تر از هزینه‌ها توصیه می‌کنیم با یک وکیل مهاجرت به کانادا مشورت کنید. درضمن حتماً به کامنت‌های این مطلب هم دقت کنید! دوستان سؤالات زیادی پرسیدند که احتمالاً می‌تواند سؤال شما هم باشد. همه کامنت‌ها را دقیق و کامل پاسخ داده‌ایم!

آیا ممکن است درخواست ویزای سرمایه‌گذاری کانادا، ریجکت شود؟

بله! درصورتی که نتوانید سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا را تامین کنید، درخواست شما رد می‌شود. پس نداشتن سرمایه لازم را می‌توان دلیل اصلی ریجکتی در نظر گرفت. اما نقص در مدارک یا ارائه مدارک نامعتبر هم عامل مهمی در ریجکتی درخواست‌ها هستند. خوشبختانه پارسی کانادا در این مسیر شما را تنها نمی‌گذارد و با تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد، احتمال ریجکت شدن ویزای شما را به صفر می‌رساند.

معرفی صنایع پرطرفدار و سودآور برای سرمایه‌گذاری در کانادا

صنایع مختلفی در کانادا توجه سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب کرده‌اند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین صنایع برای سرمایه‌گذاری را مشاهده می‌کنید:

  • فناوری: کانادا به دلیل داشتن شرکت‌هایی که در توسعه نرم افزار، هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و فناوری پاک تخصص دارند، دراین حوزه بسیار پر رونق است. همچنین صنعت فناوری در کانادا به سرعت در حال رشد است و سرمایه‌گذاران می‌توانند فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوآور و نوظهور پیدا کنند.
  • انرژی: کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی در جهان است. این کشور همچنین تولید برق آبی و هسته‌ای قابل‌توجهی دارد. در نتیجه، بخش انرژی هم می‌تواند یک صنعت محبوب برای سرمایه‌گذاران باشد.
  • خدمات مالی: بخش بانکداری و خدمات مالی کانادا یکی از قوی‌ترین بخش‌ها در جهان است. بانک‌های بزرگ این کشور، سابقه طولانی در ثبات و سودآوری دارند که آن‌ها را به گزینه‌ای محبوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.
  • املاک و مستغلات: بازار املاک و مستغلات کانادا در سال‌های اخیر قوی بوده است و قیمت‌ها همواره در حال افزایش است. سرمایه‌گذاران می‌توانند فرصت‌هایی را در املاک تجاری و مسکونی و همچنین در صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (REIT) بیابند.
  • مراقبت‌های بهداشتی: کانادا دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی قوی است و صنعت مراقبت‌های بهداشتی به سرعت در حال رشد است. شرکت‌های متخصص در داروسازی، دستگاه‌های پزشکی و خدمات مراقبت‌های بهداشتی در میان سرمایه‌گذاران، بسیار محبوب هستند.

⚠️نکته: در حال حاضر هیچ برنامه مهاجرتی برای اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک، چه املاک مسکونی، چه تجاری و چه صنعتی وجود ندارد. توصیه می‌شود که نسبت به این موضوع هوشیار باشید و فریب برخی افراد کلاهبردار و سودجو را نخورید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کانادا

برای یک سرمایه‌گذاری موفق در کانادا، درمورد سود و زیان آن، تحقیق کنید

مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا

کانادا یکی از باثبات‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان است که اقتصاد قوی دارد. سرمایه‌گذاری در کانادا دارای مزایای متعددی است، از جمله:

  • دسترسی به نیروی کار متخصص با تحصیلات عالی

از مزایای کلیدی اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا، دسترسی داشتن به نیروی کار با تحصیلات عالی در این کشور است. کانادا با تاکید زیاد بر آموزش، یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد افراد تحصیل‌کرده در مقاطع دانشگاهی را دارد. این بدان معنی است که کسب و کارهای کانادایی به مجموعه‌ای از کارگران ماهر و آگاه دسترسی دارند، در نتیجه جذب استعدادهای برتر و ایجاد یک تیم قوی را آسان‌تر می‌کند.

  • دارای فضای سیاسی و اقتصادی باثبات

کانادا علاوه بر نیروی کار ماهر، فضای سیاسی و اقتصادی باثباتی نیز دارد. این کشور دارای سابقه طولانی ثبات سیاسی است و به‌طور مداوم در شاخص‌های جهانی برای آزادی اقتصادی در رتبه‌های بالایی قرار گرفته است. این امر کانادا را به مقصدی جذاب برای مشاغلی تبدیل می‌کند که به دنبال ایجاد سهمی در بازاری با ثبات و قابل‌اعتماد هستند.

  • نرخ‌های مالیات رقابتی

یکی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری کانادا، نرخ رقابتی مالیات این کشور است. در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته، کانادا بار مالیاتی نسبتاً کمی را برای کسب و کارها ارائه می‌دهد که کار و کسب سود را آسان‌تر می کند. علاوه بر این، کانادا برنامه‌های تشویقی متنوع و اعتبار مالیاتی دارد که برای سرمایه‌گذاری در صنایع یا مناطق خاصی از کشور طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به صفحه مالیات در کانادا مراجعه کنید.

  • زیرساخت‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل قوی

این کشور دارای زیرساخت‌ها و سیستم حمل‌ونقل قوی با بزرگراه‌ها، راه‌آهن‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر است. این امر حمل‌و‌نقل کالا و مواد را در سراسر کشور و سراسر جهان آسان می‌کند و تضمین می‌کند که مشاغل به بازار جهانی دسترسی دارند.

  • جامعه‌ای متنوع و چندفرهنگی

جامعه متنوع و چندفرهنگی کانادا مزیت دیگری برای سرمایه‌گذاران است. با جمعیتی که شامل افرادی از سراسر جهان می‌شود، مشاغل کانادایی به طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها و ایده‌ها دسترسی دارند. این می‌تواند منجر به نوآوری و فرصت‌های جدید برای رشد و گسترش شود.

معایب سرمایه‌گذاری در کانادا

در حالی که کانادا به طور کلی یک مقصد پایدار و جذاب برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود، معایبی هم در آن وجود دارد که باید در نظر گرفت. این معایب شامل موارد زیر هستند:

  • یکی از معایب کانادا برای سرمایه‌گذاری، اندازه نسبتا کوچک بازار آن در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ است که می تواند فرصت های رشد را برای مشاغل محدود کند.
  • علاوه بر این، محیط پیچیده نظارتی می‌تواند فعالیت و رقابت موثر را برای شرکت‌ها چالش‌برانگیز کند.
  • یکی دیگر از معایب احتمالی وابستگی کشور به منابع طبیعی است که امکان دارد، اقتصاد را در برابر نوسانات قیمت کالاها آسیب پذیر کند.
  • در نهایت موقعیت جغرافیایی کانادا، ممکن است دسترسی به بازارهای جهانی به‌ویژه در آسیا و خاورمیانه را دشوارتر کند.

شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا

برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. این شرایط عبارت‌اند از:

  • سرمایه‌گذاری: باید سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در یکی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، انجام دهید. حداقل مقدار سرمایه‌گذاری مورد نیاز بسته به برنامه متفاوت است، اما معمولاً از 150 هزار دلار کانادا تا 800 هزار دلار کانادا متغیر است.
  • دارایی خالص: باید حداقل 1.6 میلیون دلار کانادا دارایی خالص داشته باشید. البته این مبلغ ممکن است برای برخی از برنامه‌ها بیشتر باشد.
  • تجربه: باید تجربه کسب و کار یا مدیریت داشته باشید. برخی از برنامه‌ها ممکن است به حداقل تعداد سال تجربه نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است سابقه کار مرتبط بیشتری درخواست کنند.
  • مهارت زبان: شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی، دو زبان رسمی کانادا، مسلط باشید. ممکن است لازم باشد مدرک زبان معتبر هم ارائه دهید.
  • گواهی پزشکی و امنیتی: شما و اعضای خانواده‌تان که متقاضی اقامت هستند باید تحت معاینه پزشکی قرار گرفته و گواهی امنیتی دریافت کنید.
  • برآوردن شرایط خاص برنامه: برنامه‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی در دسترس است و هر برنامه ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد. به‌عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها ممکن است از شما بخواهند که در نوع خاصی از کسب و کار یا در منطقه خاصی از کانادا سرمایه‌گذاری کنید. در ادامه شرایط خاص هر روش را بررسی کرده‌ایم.

اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فرآیندی پیچیده است و باید با یک وکیل یا مشاور مهاجرتی مجرب مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمامی شرایط را برآورده کرده و بهترین شانس موفقیت را دارید. فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید، تا ما راهنمای شما باشیم.

در کل، صنایع زیادی در کانادا وجود دارد که برای سرمایه‌گذاران محبوب هستند. هر صنعت ویژگی‌ها و ریسک‌های خاص خود را دارد، بنابراین برای سرمایه‌گذاران مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری، بررسی و تحقیق لازم را انجام دهند.

چطور یک سرمایه‌گذاری امن در کانادا داشته باشیم؟

اگر کارآفرین هستید یا به‌فکر سرمایه‌گذاری در خارج افتاده‌اید، کانادا بهترین کشور برای شماست. این ادعای ما نیست، ادعای بسیاری از موسسات و سازمان‌های بین‌المللی مانند OECD است. با سرمایه‌گذاری در این کشور، می‌توانید اقامت کانادا را دریافت کنید. یعنی یک تیر و دو نشان! روش‌های مختلفی برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها و شرایط اخذ هر کدام را در این مطلب توضیح دادیم. براساس آخرین آمار منشر شده از اداره مهاجرت کانادا، بالغ بر 210 هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند. براساس گفته همین منبع، روش‌های سرمایه‌گذاری روش محبوبی برای اخذ اقامت دائم کانادا در میان ایرانی‌ها است.

پارسی کانادا با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه مهاجرت به کانادا و شعبه‌ای فعال در ونکوور به خوبی با بازارهای کانادا آشنا است. علاوه‌براین وکلای ما، تمامی مجوزات لازم برای سرمایه‌گذاری در کانادا را دارند و شما با خیال راحت می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. برای مشاهده لیست کامل وکلا و مشاورین ما کلیک کنید. ما ضمن بررسی دقیق شرایط شما برای انتخاب بهترین سرمایه‌گذاری در کانادا، بازارهای این کشور را نیز تحلیل می‌کنیم و گام‌به‌گام راهنمای شما در تهیه مدارکی مانند طرح تجاری (Business Plan) هستیم. با این توضیحات، بهتر است ابتدا با مشاورین ما درمورد انتخاب روش سرمایه‌گذاری در کانادا مشورت کنید تا خیال‌تان از سرمایه‌گذاری امن در کانادا راحت شود.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

منبع: ادارۀ مهاجرت کانادا

سؤالات متداول

به‌طورکلی می‌توان از طریق این 6 روش زیر در کانادا سرمایه‌گذاری کرد:

  • سرمایه‌گذاری استانی
  • سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی
  • سرمایه‌گذاری از طریق استارتاپ
  • سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید بیزنس
  • سرمایه‌گذاری از طریق خوداشتغالی

بهترین روش وجود ندارد! بسته به شرایط شما و فاکتورهای زیادی که باید در نظر گرفت، بهترین روش برای هرکسی فرق دارد. شماره و نام خود را در فرم ارزیابی مهاجرت ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و با کمک آن‌ها، بهترین روش را انتخاب کنید.

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری با توجه به روش و شرایط متفاوت است. در روش استارتاپ، اگر سرمایه‌گذاری از طریق صندوق سرمایه‌گذاری کانادایی تعیین شده باشد، باید حداقل 200 هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید. اگر سرمایه‌گذاری از یک گروه سرمایه‌گذار فرشته کانادایی تعیین شده باشد، باید حداقل 75 هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید.

بله! پس از مهاجرت به کانادا، درصورت نداشتن مشکلات اقامتی و مهاجرتی، پس از مدتی می‌توانید درخواست اقامت دائم و سپس شهروندی کانادا دهید.

خیر! خرید ملک در کانادا از گزینه‌های اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه‌گذاری نیست.

خیر! ولی سن می‌تواند یک فاکتور برای امتیازگیری باشد. سن خیلی بالا می‌تواند باعث کاهش امتیاز شود.

بله! پس از تأیید و اخذ ویزای سرمایه‌گذاری خود در کانادا، می‌توانید همسر و فرزندان زیر 22 سال خود را با خود همراه کنید. البته این مورد باتوجه به شرایط استان‌هایی که این ویزا را برای‌تان صادر می‌کنند، متفاوت است. در مشاوره با پارسی کانادا، این موارد را به شما گوشزد خواهیم کرد!

ویزای کارآفرینی کانادا یکی از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا است که شرایط خاص خود را دارد. اطلاعات بیشتر در این باره را در مطلب و ویزای کارآفرینی را مطالعه کنید.

guest
137 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها