موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معافیت بیومتریکی کارگران خارجی در کانادا

معافیت بیومتریکی کارگران خارجی در کانادا

شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی اکثر ادارات و مراکز خدمت رسانی شده است و ما بقی نیز به حالت نیمه تعطیل درآمده اند. از این رو اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) امروز عنوان کرده است که کارگران خارجی که نزدیک ترین مراکز جمع آوری اطلاعات بیومتریک به ان ها مختل شده باشد، موقتا، قبل از ورود به کانادا معاف از اطلاعات بیومتریک می باشند.

نکته قابل توجه این است که کارگران خارجی در صورتی از ارائه اطلاعات بیومتریک خود معاف می باشند که بخواهند در کانادا به عنوان راننده کامیون و یا در بخش های خدمات درمانی، کشاورزی و یا صنایع غذایی مشغول به کار شوند.

اداره مهاجرت کانادا گفته است که بسیاری از این کارگران قبلا در کانادا مشغول به کار بوده اند و از همین رو اطلاعات بیومتریک خود را ارائه داده اند. با این وجود این اداره همچنان در تلاش است تا از جمع آوری اطلاعات بیومتریک تمام کارگران خارجی موقت برای تامین امنیت کانادایی ها اطمینان حاصل کند.

به هنگام ورود به کانادا چه اتفاقی می افتد؟

کارگران خارجی موقت هنگام ورود به کانادا بایستی اطلاعات بیومتریک خود را در نقطه ورود در کانادا ارائه کنند. همچنین آنها توسط آژانس خدمات مرزی کانادا یا CBSA بازرسی می شوند. در حال حاضر ورود خارجی ها به داخل کانادا به خاطر کار و شغل سفر ضروری تلقی می شود و از محدودیت های مرتبط با جلوگیری از شیوع کرونا معاف است. طبق قوانین موجود کارگران خارجی موقت که برای کار به کانادا می آیند بایستی به محض ورود خود را برای مدت 14 روز قرنطینه کنند.

اداره مهاجرت کانادا همچنین بیان کرده است کارگران موقت خارجی که در حال حاضر قادر به ارائه اطلاعات بیومتریک خود نیستند فرصت بیشتری در اختیار دارند. حتی اگر در نامه ای که متقاضی دریافت می کند بیان شده باشد که متقاضی به مدت 30 الی 90 روز فرصت دارد که اطلاعات بیومتریک خود را ارائه کند، در صورتی که نزدیک ترین مرکز ویزا یا جمع آوری اطلاعات بیومتریک تعطیل شده باشد، شرایط متفاوت خواهد شد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

چنین افرادی می توانند تا باز شدن مراکز فرصت دارند که اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا مجددا تاکید کرده است که هیچ درخواست ناقصی را رد نخواهد نمی کند. این اداره در بحران موجود در برابر افرادی که مدارک درخواست شان ناقص است نرمی بیشتری به خرج می دهد.

اطلاعات بیومتریک چیست؟

اتباع خارجی (به غیر از شهروندان ایالات متحده) که درخواست ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیل در کانادا، ویزای توریستی کانادا، اقامت دائم یا تمدید ویزای کاری و یا تحصیلی کانادا را ارائه می کنند باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه کنند. این افراد بایستی علاوه بر ارائه اثر انگشت و عکس، هزینه ای هم پرداخت کنند. کانادا برای تایید هویت اتباع خارجی به و به منظور تسهیل ورود آنها به داخل کانادا اطلاعات بیومتریک را سریعا و با دقت جمع آوری می کند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها