موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی سوغات استرالیا

معرفی سوغات استرالیا

سفر به استرالیا برای گردش و تفریح یا کار و تحصیل یک موقعیت استثنایی است که باید نهایت استفاده را از آن ببرید. استرالیا از آن دسته از کشور‌هایی است که در سال‌های اخیر، به دلیل آب‌و‌هوای فوق‌العاده این کشور، موقعیت‌های کار و کارآفرینی و البته درآمد زیاد و یا استفاده و بهره‌مندی از یک زندگی مرفه با استاندارد‌های بالا، توجه مهاجرین زیادی را به خود جلب کرده است.

با هر هدفی که قدم بر خاک این کشور می‌گذارید، خواه مهاجرت باشد یا تفریح و سرگرمی باید خاطره خوبی از آن برای خود بسازید. به هر حال حضور در کشوری خارجی با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود، چیزی است که شاید هر کسی شانس آن را نداشته باشد. اما این حضور آنقدر جذاب و هیجان‌انگیز است که قطعاً شما هم دلتان می‌خواهد بعد از مشاهده زیبایی‌های استرالیا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سوغات و خرید یادگاری در کشور استرالیا، یکی از روش‌های به اشتراک‌گذاری احساس‌تان از حضور در استرالیا می‌باشد. اما عکاسی در مناظر طبیعی خارق‌العاده استرالیا را نیز فراموش نکنید. این تصاویر به همراه سوغات استرالیا تا سال‌ها می‌توانند برای شما خاطره بازی کنند. در این مقاله، امروز می‌خواهیم شما را با برخی از سوغات استرالیا آشنا کنیم و درمورد این محصولات بیشتر بدانیم، پس با ما همراه باشید.

1-تخته برش آشپزخانه از جنس چوب کافور

تخته‌های برش آشپزخانه که از جنس چوب کافور هستند، نه تنها ظرافت خاصی دارند بلکه می‌توانند زیبایی منحصر به فردی به ظاهر آشپزخانه شما بدهند. چراکه این صنایع دستی از طبیعت برگرفته شده است و برای خرد کردن مواد خوراکی بسیار مناسب و از لحاظ سلامتی ایمن می‌باشد.

در هر خیابانی از سیدنی که باشید، می‌توانید یک مغازه‌ای را پیدا کنید که صنایع دستی و از جمله این تخته‌های برش آشپزخانه را بفروشد. قیمت این تخته‌ها از ۳۵ دلار تا ۱۳۰ دلار متفاوت است که بستگی به کیفیت چوب کافور و اندازه تخته دارد. پس اگر به طبیعت علاقه دارید و عاشق محصولات چوبی و عطر چوب هستید، می‌توانید با خرید یکی از این تخته‌های برش، این حس را برای همیشه در آشپزخانه‌تان، جاودانه کنید.

تخته برش از جنس چوب کافور از سوغات کشور استرالیا

2-سنگ‌های اپال یا چشم گربه‌ای

کشور استرالیا به سنگ‌های اپال معروف است. شهر سیدنی منزلگاه انواع مختلفی از محصولاتی که از این سنگ‌ها در آن استفاده شده است. در بسیاری از جواهرات استرالیایی این سنگ را می‌توانید پیدا کنید که دلیل آن هم رنگ‌آمیزی خارق‌العاده و ویژه سنگ اپال است.

این سنگ‌ها را اگر از زوایای مختلفی نگاه کنید، رنگ‌های بسیار متنوعی در آن‌ها خواهید دید. شاید خرید یک جفت گوشواره اپال یک هدیه و سوغات بسیار ارزشمندی برای عزیزانتان محسوب شود. قیمت تقریبی این گوشواره می‌تواند از ۸۰ دلار استرالیا شروع شود تا به بالا که باز هم بستگی به کیفیت سنگ اپال و سایز آن دارد.

سنگ‌های اوپال

3- چکمه‌ها و بوت‌های برند UGG

اگر اهل استفاده از برند و مارک‌های معروف هستید، حتماً چکمه‌های برند UGG را می‌شناسید. در ساخت این چکمه‌ها از مرغوب‌ترین پوست گوسفندان استفاده شده است. این چکمه‌ها خیلی گرم و راحت هستند و کاملاً برای پیاده‌روی مناسب هستند.
بسیاری از سلبریتی‌های جهان هم حداقل یک بار این چکمه‌ها را با لباس‌های خود ست کرده‌اند. چکمه‌های اصل UGG را می‌توانید در قلب شهر سیدنی پیدا کنید. قیمت این چکمه‌ها چیزی در حدود ۴۵۰ دلار استرالیا است. این درحالی است که اگر بتوانید آن را مستقیماً از کارخانه خریداری کنید، بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

بوت‌های برند ugg

4- کلاه گاوچرانی

یکی دیگر از نماد‌های کشور استرالیا، کلاه‌های گاوچرانی است. جنس این کلاه‌ها از پوست خرگوش بوده که استرالیایی‌ها معمولاً آن را با کت چرمی ست می‌کنند. قیمت تقریبی این کلاه‌ها از ۱۱۰ دلار تا ۱۶۴ دلار است که بستگی به استایل این کلاه‌ها دارد.

در مکان‌های مختلفی در شهر سیدنی می‌توانید این کلاه‌ها را پیدا کنید و به عنوان یک سوغات جالب و البته کاربردی از آن استفاده کنید.

کلاه گاوچرانی- سوغات استرالیا

5- تابلوهای نقاشی Ken Done

شخصیت Ken Done یکی ازمعروف‌ترین هنرمندان کشور استرالیاست و به تعبیری به عنوان نمادی برای این کشور محسوب می‌شود. گالری او پر از تابلو‌های هنری است که می‌توانند به عنوان بخشی از تزئینات خانه و منزل شما به کار روند و یادآور سفر شما به کشور استرالیا باشد.
در نقاشی‌های این هنرمند استرالیایی می‌توانید بسیاری جاذبه‌های دیدنی کشور استرالیا مانند صخره‌های مرجانی را نیز مشاهده کنید. گالری Ken Done در خیابان جرج شهر سیدنی و در یکی از تاریخی‌ترین مکان‌های این شهر واقع شده است.

تابلوهای نقاشی ken-done

6-چرم کانگورو

شهر سیدنی استرالیا دارنده مرغوب‌ترین چرم‌های پوست کانگورو است. این چرم با دقت و مهارت زیادی در صنایعی مانند کیف پول، کیف‌های دستی، کمربند و دیگر محصولاتی از این دست از آن استفاده می‌شود.

چرم کانگورو بسیار ارزشمند است زیرا می‌توان آن را با ظرافیت به قطعات بسیار کوچکی تقسیم کرد بدون اینکه ذره‌ای از کیفیت این چرم کم شود. همچنین در مقایسه با وزن این چرم، می‌توان گفت که یکی از قوی‌ترین چرم هاست.

قیمت چرم کانگورو بسته به نوع محصولی که با آن ساخته شده است متفاوت است اما یک کیف پول معمولی از این جنس می‌تواند بیش از ۳۰ دلار باشد. اگر همین کیف جز صنایع دستی باشد و با هنر دست هنرمندان استرالیایی تهیه شده باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد و به بیش از ۶۵ دلار می‌رسد.

چرم کانگارو

7-برگ‌های اکالیپتوس از جنس طلا

درخت اکالیپتوس، ملیتی استرالیایی دارد. شهر سیدنی در میان جنگل‌هایی از اکالیپتوس احاطه شده است. همین باعث نبوغ ذوق هنری استرالیایی‌ها شده و آن‌ها با الهام گرفتن از شکل برگ‌های زیبای این درخت، اقدام به طراحی طلا و جواهرات کرده‌اند.

گردنبند و گوشواره‌هایی به طرح برگ‌های اکالیپتوس شکل و ظاهری بی‌نظیری دارند که قطعاً می‌توانند نظر شما را جلب کنند. یک جفت گوشواره طرح برگ اکالیپتوس در استرالیا از قیمت ۴۰ دلار شروع می‌شود تا بالاتر. در همان خیابان جرج، با حدود ده دقیقه پیاده روی می‌توانید به فروشگاه Rocks برسید و از خرید این محصول و سوغات لذت ببرید.

آویز طلا طرح برگ اکالیپتوس

8- دانه ماکادمیا

دانه‌های شیرین، کره‌ای و خوشمزه ماکادمیا افتخار استرالیایی هاست. تقریباً به هر فروشگاهی در سیدنی که سر بزنید می‌توانید انواع ماکادمیا را خریداری کنید. بسته‌های این دانه‌ها هم به صورت قوطی است و هم کیلویی. این دانه‌ها برشته شده و در طعم‌های مختلف عسلی، شکلاتی و اسپایسی موجود است. کره، روغن و خامه این دانه هم در فروشگاه‌های استرالیا به فروش می‌رسد.

دانه‌های مادکادمیا نه تنها خوشمزه بوده بلکه سرشار از مواد مغذی و پر از اسید‌های چرب مفید هستند. به همین دلیل برای پوست و زیبایی نیز بسیار مفیدند. اگر به دنبال ماکادمیای تازه هستید می‌توانید از فروشگاه‌های کشاورزان استرالیایی خرید کنید. قیمت این دانه‌های خوشمزه از شش دلار آغاز می‌شود.

دانه ماکادمیا

9- چوب کریکت

ورزش کریکت ورزش ملی و باستانی استرالیا می باشد و چوب کریکت هم هدیه بسیار عالی برای ورزشکاران و ورزش دوستان است. یکی از برند های معروف تولید کننده این چوب ها Kookaburra می باشد. قیمت چوب های کریکت این برند از 70 دلار تا 750 دلار متغیر است. از این چوب ها می توانید به عنوان ابزاری برای تزئین دکور منزل و یادبودی از سفر به کشور استرالیا استفاده کنید.

چوب کریکت

10- روغن شترمرغ

روغن شتر مرغ هزاران سال است که استفاده می‌شود و خاصیت درمانی زیادی دارد. در استرالیا نیز قدمت استفاده از این روغن بسیار زیاد است. این روغن برای انواع بیماری‌های پوستی و مفصلی، از اگزما گرفته تا آرتروز، کاربرد درمانی دارد. گفته می‌شود مصرف مداوم این روغن حتی می‌تواند به رفع چین و چروک‌های پوست هم کمک شایانی کند.
یکی از خاصیت‌های جالب این روغن آنتی هیستأمین و ضد میکروبی بودن آن است. پس حضور چنین ماده شگفت‌انگیزی در کابینت آشپزخانه شما بسیار ضروری به نظر می‌رسد. قیمت این روغن ارزشمند در مهد آن یعنی کشور استرالیاد برای هر بطری ۵۰ میلی لیتری، در حدود ۳۰ دلار است. این درحالی است که محصولات بهداشتی مشتق شده از این روغن هم قیمتی از ۱۲ دلار تا ۳۰ دلار دارد.

روغن شترمرغ، سوغات استرالیا

سخن پایانی

هرجایی از این کره خاکی که سفر کنید، دوست دارید برای عزیزان‌تان و یا حتی به عنوان یادگاری از آن سفر برای خودتان، یک هدیه یا یادبودی خریداری کنید. استرالیا هم پر است ازسوغات ریز و درشتی که می‌توانید با قیمت‌های مختلف تهیه کنید و سال‌ها با نگاه کردن به آن، خاطرات خوش سفر به این کشور را مرور کنید. در این مطلب تعدادی از سوغات معروف استرالیا را معرفی کردیم.

چنانچه قصد مهاجرت یا سفر به کشور استرالیا را دارید، می‌توانید درباره شرایط مهاجرت به استرالیا یا اخذ ویزای توریستی استرالیا از مشاوران ما مشاوره دریافت کنید. کافیست فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

چرم کانگارو، دانه‌های ماکادمیا، بوت‎‌های برند UGG، سنگ‌های اوپال و غیره از سوغاتی‌های محبوب استرالیا هستند.

قیمت سوغات استرالیا بسته به کالا و کیفیت آن بسیار متفاوت است. می‌توانید انتظار داشته باشید که از چند دلار برای یک خرید یک کالای کوچک تا چند صد دلار برای یک اثر هنری بومی با کیفیت بپردازید.

می‌توانید سوغاتی‌های استرالیا را در بسیاری از فروشگاه‌های توریستی در سراسر استرالیا یا از فرودگاه‌ها خریداری کنید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها