موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت به کانادا یا استرالیا؛ مقایسه عمیق با آمارهای دقیق!

اگر بین انتخاب دو کشور کانادا و استرالیا برای مهاجرت مردد هستید، این مقایسه بین کانادا یا استرالیا را که فاکتورهای متعددی را ارزیابی کرده، حتما بخوانید.

مهاجرت به کانادا یا استرالیا؛ مقایسه عمیق با آمارهای دقیق!

حدود 20 درصد از ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، در یکی از دو کشور کانادا یا استرالیا اقامت دارند. همین آمار ساده، نشان می‌دهد زندگی در این دو کشور تا چه اندازه محبوب و پرطرفدار است. برای بخش بزرگی از 50 هزار نفر ایرانی که سالانه از ایران مهاجرت می‌کنند، مهم است بدانند به کدام کشور مهاجرت کنند که شرایط زندگی، کار یا تحصیل برایشان بهتر باشد؛ به ویژه اینکه بسیاری از این افراد، نمی‌دانند از بین دو مقصد استرالیا و کانادا، کدام یک را انتخاب کنند. با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت یا فرم مشاوره زیر، کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد تا بهترین تصمیم را بگیرید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

البته پاسخ به این سؤال ساده، چندان ساده نیست! همان‌طور که انگیزه‌های مهاجرتی افراد متفاوت است (تحصیلی، کاری و…)، پس نمی‌توان یک مقصد نهایی برای مهاجرت افراد تعیین کرد.

در مقاله پیش رو تلاش کرده‌ایم دو کشور کانادا و استرالیا (این دو قطب بزرگ مهاجرِ ایرانی پذیر!) را از چند زاویه گوناگون مقایسه کنیم و برای پاسخ به سؤال “به استرالیا مهاجرت کنیم یا کانادا؟” پاسخ شفاف‌تری پیدا کنیم! پس تا انتها با ما همراه باشید!

کانادا یا استرالیا؟ با چه فاکتورهایی بررسی‌شان کرده‌ایم؟

اصولاً مقایسه دو کشور برای مهاجرت، کار دشواری است. چون ده‌ها فاکتور وجود دارد که می‌تواند در فرایند مقایسه این دو کشور، مورد بررسی قرار بگیرد؛ اما برخی فاکتورها هستند که هم در دسترس ترند و هم برای عموم افراد، اهمیت دارند. اینکه کشور مقصد چه شرایطی برای زندگی دارد، وضعیت اقتصادش چگونه است، سطح فرهنگ و مردمش چطور است، پیش‌بینی‌ها از آینده‌اش چه می‌گویند و مهاجرین در آنچه شرایطی دارند.

استرالیا یا کانادا

کانادا یا استرالیا؟ ده‌ها فاکتور وجود دارد که می‌تواند در فرایند مقایسه این دو کشور، مورد بررسی قرار بگیرد

در زیر؛ دو کشور کانادا و استرالیا را از لحاظ فاکتورهای زیر، مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  • تعداد ایرانی‌هایی که در آن زندگی می‌کنند؛
  • میزان دستمزد؛
  • مقایسه وضعیت تولید ناخالص داخلی؛
  • وضعیت اشتغال و کار و به‌طورکلی اقتصاد؛
  • هزینه‌های زندگی به طور میانگین؛
  • آموزش عالی و ادامه تحصیل؛
  • وضعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی؛
  • وضعیت زبانی که به آن صحبت می‌کنند.

امیدواریم مطالعه ادامه مقاله، ذهنیت شفاف‌تری برای شما به ارمغان بیاورد و باعث شود تصمیم بهتری برای مهاجرت به یکی از دو کشور استرالیا یا کانادا بگیرید.

مقایسه در یک جدول؛ استرالیا یا کانادا؟

ابتدا جدول زیر را نگاه کنید و سپس ادامه مقاله را بخوانید:

فاکتور/کشورکشور استرالیاکشور کانادا
وضعیت اقتصادیسیزدهمین اقتصاد بزرگ جهاننهمین اقتصاد بزرگ جهان
نرخ بیکاری5/3 درصد3/5 درصد
وضعیت درمانی و بیمهبسیار مطلوببسیار مطلوب
نرخ جرم و جنایتدر رتبه 75 جهان (سطح امنیت بالا)در رتبه 82 جهان (سطح امنیت بالا)
تعداد دانشگاه اصلی4397
مساحتحدود 8 میلیون کیلومتر (ششمین کشور جهان)حدود 10 میلیون کیلومتر (دومین کشور جهان)
جمعیت26 میلیون نفر38 میلیون نفر
تعداد ایرانیانبین 130 تا 150 هزار نفربین 320 تا 380 هزار نفر
تولید ناخالص داخلی (+سرانه)1300 میلیارد دلار (51 هزار دلار)1600 میلیارد دلار (42 هزار دلار)

مهاجرت به استرالیا در یک نگاه

امنیت، اقتصاد پایدار و متنوع استرالیا، فرصت‌های شغلی مناسب، سیستم آموزشی و بهداشتی عالی و آب‌و هوای متنوع از جمله عواملی هستند که این کشور را مقصدی مناسب برای مهاجرت تبدیل می‌کند. زبان رسمی این کشور، زبان انگلیسی است. هر دو کشور کانادا و استرالیا از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی خوبی برخوردار هستند و برنامه‌های تحصیلی جذابی را ارائه می‌دهند.

این کشور هزینه‌های زندگی نسبتاً بالایی دارد اما استرالیا جز کشورهایی است که در اکثر مشاغل درآمد نسبتا بالایی را به خود اختصاص داده است.

استرالیا، روش‌های مهاجرتی متنوعی دارد و به دلیل کمبود نیروی ماهر متخصص در این کشور، هر ساله پذیرای نیروی کار ماهر در لیست مشاغل موردنیاز خود است. توصیه می‌کنیم، برای اطلاع از شرایط و روش‌های مهاجرتی به این کشور، مطلب مهاجرت به استرالیا را هم برای تصمیم گیری نهایی بخوانید.

مهاجرت به کانادا در یک نگاه

کانادا هم مانند استرالیا، محیط چندفرهنگی، سیستم آموزشی و بهداشتی عالی، روش‌های مهاجرتی متعدد، فرصت‌های شغلی فراوان دارد. زبان رسمی در کانادا فرانسوی و انگلیسی است. از نظر تعداد ایرانی‌هایی که در این دو کشور زندگی می‌کنند، به نظر می‌رسد که تعداد مهاجران ایرانی در کانادا بیشتر است.

هر دو کشور اقتصادهای پایداری دارند، اما استرالیا از نظر تولید ناخالص داخلی، وضعیت بهتری نسبت به کانادا دارد.  آب‌وهوا در استرالیا متنوع است اما شرایط آب و هوایی سرد و فصول سرد سال در کانادا ممکن است برای برخی خوشایند نباشد.

از نظر میزان درآمد و هزینه‌های زندگی هم، همانطور که بالاتر خواندیم، در هر دو کشور فرصت‌های شغلی مناسبی برای مهاجران وجود دارد. هزینه‌های زندگی در استرالیا معمولاً کمی بالاتر از کاناداست، اما با توجه به میزان دستمزد بالاتر نیز، این اختلاف تا حدی تعدیل می‌شود.

کانادا هم مانند استرالیا، روش های مهاجرتی متنوعی دارد که توصیه می‌کنیم، مطلب مهاجرت به کانادا را هم برای تصمیم گیری نهایی بخوانید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

تعداد ایرانی‌هایی که در استرالیا یا کانادا زندگی می‌کنند چقدر است؟

دو وضعیت وجود دارد: ایرانیانی که به این دو کشور مهاجرت کرده‌اند و تعداد افرادی که با اصالت ایرانی در این دو کشور زندگی می‌کنند. این دو وضعیت، با هم متفاوت‌اند؛ اما برای تصمیم‌گیری بهتر شما، خوب است فقط وضعیت اول را بررسی کنیم؛ یعنی تعداد ایرانیانی که در کانادا یا استرالیا مهاجرت کرده‌اند.

مطابق با یک سرشماری معتبر که در سال 2016 انجام گرفته بود، بیش از 210 هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کردند. با در نظر گرفتن اینکه از سال 2016 سالانه بیش از 15 هزار ایرانی به کانادا مهاجرت می‌کنند، می‌توان تخمین نهایی را این‌گونه زد که: هم‌اکنون در سال 2023 بین 320 تا 380 هزار نفر از ایرانیان به کانادا مهاجرت کرده و در آن مشغول تحصیل، کار و زندگی هستند.

اما به سراغ استرالیا برویم. یک سرشماری تخمین زد که تا سال 2019 بیش از 120 هزار نفر ایرانی به استرالیا مهاجرت کرده‌اند. با در نظر گرفتن نرخ مهاجرت سالانه حدود 6 هزار نفر از ایرانیان به این کشور، می‌توان تخمین نهایی را این‌گونه زد: هم‌اکنون در سال 2023 میلادی بین 130 تا 150 هزار نفر ایرانی به استرالیا مهاجرت کرده و در این کشور مشغول زندگی، کار و تحصیل‌اند.


پس در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توانیم بگوییم کانادا، از نظر تعداد مهاجرت، مقصد محبوب‌تری برای مهاجرت ایرانیان است تا استرالیا!

میزان دستمزد در کانادا بیشتر است یا استرالیا؟

میانگین درآمد هفتگی در استرالیا، بیشتر از کاناداست. (مطابق با وب‌سایت living in Canada) از نظر دستمزد هم استرالیا نسبت به کانادا در وضعیت بهتری به سر می‌برد. اگرچه میزان دستمزد به نوع کار، شهری که در آن زندگی می‌کنید، میزان تخصص شما و همچنین نوع کارفرمای شما وابسته است، اما طبق آمارهای معتبر، میانگین دستمزد برای هر ساعت در استرالیا حدود 21 دلار و در کانادا 14 دلار است.

بنابراین در یک مقایسه کلی می‌توان گفت دستمزد میانگین شما در استرالیا، بیشتر از کانادا است.

مهاجرت به کانادا یا استرالیا

مهاجرت به کانادا بهتر است یا استرالیا؟

مقایسه وضعیت تولید ناخالص داخلی؛ استرالیا یا کانادا؟

اینکه وضعیت اقتصادی یک کشور که قصد مهاجرت به آن را داریم چگونه باشد، طبیعتاً در تصمیم‌گیری ما اهمیت دارد. چرا؟ چون قرار است آنجا کار کنیم، درآمد داشته باشیم و هزینه‌های زندگی‌مان را بپردازیم.

کانادا و استرالیا، هر دو کشورهای مترقی و پیشرفته‌ای هستند و وضعیت اقتصادی‌شان مطلوب است. اصلاً برای همین هم هست که از نظر مهاجرپذیری، آغوششان به روی مهاجرین (به خصوص کسانی که تخصص دارند) باز است. اما بیایید کمی موشکافانه‌تر بررسی کنیم.

جمعیت کشور کانادا حدود 39 میلیون نفر و جمعیت استرالیا حدود 26 میلیون نفر است؛ بنابراین می‌توان گفت سرانه تولید ناخالص داخلی استرالیا حدود 50 هزار دلار در سال و این رقم برای کانادا 42 هزار دلار است. بنابراین وضعیت اقتصاد استرالیا (از نظر تولید ناخالص داخلی) بهتر از کاناداست.

مقایسه وضعیت اشتغال و بیکاری؛ استرالیا یا کانادا؟

در ادامه بررسی وضعیت اقتصادی استرالیا و کانادا، بهتر است وضعیت بیکاری و اشتغال دو کشور را هم با هم در ترازوی قیاس قرار دهیم. نرخ بیکاری در کشور کانادا 3/5 درصد است. البته برای ایالت‌های مختلف کانادا، این رقم طیف جالب‌توجهی از خود به جای می‌گذارد. مثلاً درحالی‌که نرخ بیکاری در ساسکاچوان فقط 9/3 درصد است، نرخ بیکاری در ایالت نوااسکوشیا بیش از 7 درصد است؛ اما در مجموع و بعد از میانگین‌گیری، نرخ کلی بیکاری در کشور کانادا 3/5 درصد است. وقتی کشور استرالیا را از نظر نرخ بیکاری بررسی کنیم، به آمار 5/3 درصد می‌رسیم. در این کشور هم طیف نرخ بیکاری از 4 درصد تا 10 درصد متغیر است.


بنابراین در یک بررسی کلی، می‌توانیم بگوییم نرخ بیکاری در استرالیا نسبت به کانادا کمتر است.

هزینه‌های زندگی به طور میانگین؛ استرالیا برویم یا کانادا!

این بخش، از سخت‌ترین بخش‌هایی است که می‌خواهیم با هم مقایسه کنیم. چرا؟ چون اینکه در کدام ایالت و شهر زندگی می‌کنید و چه سطحی از رفاه را می‌خواهید، واقعاً بازه گسترده‌ای دارد و قیاس کلی، دشوار است.

بااین‌حال اما می‌توانیم مطابق با برخی آمارها از سایت‌های معتبر، هزینه‌های زندگی در این دو کشور را این‌گونه مقایسه کنیم:

  • هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون پرداخت اجاره مسکن در کشور استرالیا: حدود 1300 دلار
  • هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون پرداخت اجاره مسکن در کشور کانادا: حدود 1200 دلار
  • هزینه‌های ماهانه یک خانواده چهار نفره بدون پرداخت اجاره مسکن در کشور استرالیا: حدود 4800 دلار
  • هزینه‌های ماهانه یک خانواده چهار نفره بدون پرداخت اجاره مسکن در کشور کانادا: حدود 4100 دلار

اگر هزینه اجاره مسکن را هم به طور میانگین به این اعداد اضافه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که به‌طورکلی، زندگی در استرالیا، هزینه‌های بیشتری از زندگی در کانادا بر دوش شما تحمیل خواهد کرد (اما کمی قبل‌تر هم دیدیم که درآمدها در استرالیا، کمی بیشتر است. پس به‌طورکلی کفه ترازوی هزینه‌ها و درآمدها در استرالیا با کفه ترازوی هزینه‌ها و درآمدها در کانادا، تقریباً در یک راستا قرار خواهد گرفت).

اگر دوست دارید مشاورین با تجربه ما با شما تماس بگیرند و برای مهاجرت راهنمایی‌تان کنند، فقط کافی است نام و نام خانوادگی و شماره‌تان را در فرم پایین بنویسید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

آموزش عالی و ادامه تحصیل؛ استرالیا بهتر است یا کانادا؟

کانادا پنجمین مقصد بزرگ برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی است. استرالیا هم به رتبه ششم تکیه زده است؛ بنابراین هر دو کشور، جزو محبوب‌ترین مقاصد برای ادامه تحصیل ایرانیان است؛ اما کدام یک بهتر است؟

باز هم می‌توان با قاطعیت اظهارنظر کرد. ولی شاید فاکتورهایی مثل تعداد دانشگاه، وجود دانشگاه‌های برتر جهان و رتبه علمی دانشگاه‌ها بتواند کمک کند تا ببینیم کدام یک از دو کشور استرالیا یا کانادا، وضعیت بهتری از نظر دانشگاهی دارد.

تعداد دانشگاه‌های استرالیا، 43 عدد است. این تعداد برای کانادا، 97 عدد است. تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان در این دو کشور قرار دارند. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه تورنتو و مک گیل در کانادا و دانشگاه‌های ملی و سیدنی در استرالیا اشاره کرد.

بیش از 3700 نفر ایرانی در دانشگاه‌های کانادا و بیش از 3600 نفر در استرالیا درس می‌خوانند. به‌طورکلی نمی‌توان مشخص کرد که کدام کشور برای مهاجرت شما برای ادامه تحصیل می‌تواند مناسب باشد. بستگی دارد برای چه رشته‌ای و با چه هدفی بخواهید مهاجرت تحصیلی کنید.

وضعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی استرالیا یا کانادا؟ کدام بهتر است؟

هر دو کشور استرالیا و کانادا فاصله زیادی تا ایران دارند. فاصله ایران تا استرالیا و فاصله کانادا تا ایران، هردو حدود 10 هزار کیلومتر است. بااین‌حال، یکی آن سر دنیا واقع شده و دیگری در سر دیگر! استرالیا همچون جزیره‌ای بزرگ در اقیانوس آرام واقع شده و از جنوب، به اقیانوس منجمد جنوبی می‌رسد. درحالی‌که کانادا در نیمکره شمالی زمین واقع شده و از شمال، به قطب می‌رسد.

گستردگی و بزرگی هردو کشور باعث شده تا از نظر آب‌وهوایی، هر دو دارای آب‌وهوای متنوع از گرم تا بسیار سرد باشد. کشور کانادا با حدود 10 میلیون کیلومتر مربع مساحت، دومین کشور پهناور جهان است. استرالیا هم با 7 و نیم میلیون کیلومتر مربع، در رده ششم بزرگ‌ترین کشورهای بزرگ جهان تکیه زده است.

فاصله ایران تا استرالیا و فاصله ایران تا کانادا روی نقشه

فاصله ایران تا استرالیا و کانادا روی نقشه را مشاهده ‌می‌کنید

کشور کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود و به دلیل مجاورت با اقیانوس آرام و اطلس، آب‌وهوای مختلفی دارد. به‌طورکلی این کشور مناطق سردسیر بسیاری دارد. قسمت‌های جنوب غربی این کشور، محل قرار گرفتن استان بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور، آب‌وهوای نسبتاً متعادلی دارد ولی شهر اتاوا و تورنتو جزو مناطق سرد این کشور طبقه‌بندی می‌شوند. زندگی در شهرهای مونترال، تورنتو، کلگری و ونکوور، جالب است، چرا که هرگز تعادل خاصی در شرایط جوی این شهرها وجود ندارد به شکلی که گاها ممکن است با پالتو از خانه خارج شوید و بعد به سبب گرمی هوا در طی روز مجبور شوید که با تی‌شرت به خانه برگردید.

سردترین مکان در کانادا، محدوده شمال غربی این کشور است که دمای آن حتی تا منفی 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. جالب است بدانید در اطراف اقیانوس اطلس یعنی کناره‌های جزیره پرینس ادوارد و نیوفاندلند زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدلی را مشاهده می‌کنید. علاوه بر این، شهرهای ونکوور و ویکتوریا کمترین نوسان دما را در طول سال دارند؛ اما در شهرهای انتاریو و کبک، بیش‌ترین میزان ناپایداری دما قابل مشاهده است. ازاین‌رو بهتر است افرادی که به این‌گونه شرایط آب‌وهوایی علاقه دارند و همیشه آمادهٔ رویارویی با هر تغییر ناگهانی جوی هستند، برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند.

آب و هوای کانادا یا استرالیا

کانادا، در بیشتر مکان‌ها سرد و استرالیا خوش آب‌وهوا

و اما استرالیا! این کشور یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق جهان است و سالانه تعداد بسیاری از مردم دنیا برای اقامت استرالیا و استفاده از آب‌وهوا و مشاهده مناطق زیبای آن، اقدام می‌کنند. ازآنجاکه استرالیا مناطق زیبا و دیدنی بسیاری دارد و شهرهای مهم آن، از جمله سیدنی، ملبورن، نیوکاسل و گلد کاست در کنار دریا واقع شده‌اند و جزو شهرهای ساحلی به شمار می‌روند، اکثر شهرهای استرالیا به دلیل بارندگی زیاد، عاری از هرگونه آلودگی است.

ازآنجا که استرالیا قاره‌ای است که از مناطق قطبی توسط اقیانوس جنوبی جدا شده است، در معرض حرکات هوای قطبی منجمد در طول زمستان قرار نمی‌گیرد، در نتیجه، زمستان‌های استرالیا نسبتاً معتدل است و تضاد کمتری بین دمای تابستان و زمستان نسبت به قاره‌های شمالی دارد. به همین دلیل است که مردم زیادی برای مهاجرت و زندگی جدید، نسبت به اخذ ویزای استرالیا اقدام کرده و درخواست می‌دهند.


جالب است بدانید کشور استرالیا آن‌قدر آب‌وهوای جالب و جذابی دارد که متنوع‌ترین کشور جهان از لحاظ زیست‌بوم شناخته می‌شود.

زبان رسمی کشورهای استرالیا و کانادا چیست؟

زبان ملی استرالیا، انگلیسی استرالیایی است. (نوعی گویش انگلیسی که تفاوت‌هایی با انگلیسی بریتیش دارد.) بیش از 17 میلیون نفر از مردم استرالیا به این زبان صحبت می‌کنند. کشور کانادا اما میزبان دو زبان بین‌المللی انگلیسی و فرانسوی است. حدود 51 درصد از مردم این کشور انگلیسی و 49 درصد باقی هم به فرانسوی صحبت می‌کنند.

اگر زبان انگلیسی‌تان خوب باشد، در هر دو کشور راحت هستید و مشکلی بابت زبان نخواهید داشت.

سایر فاکتورهای مقایسه کانادا و استرالیا؛ از فرهنگ مردم تا احساس امنیت!

کانادا و استرالیا هر دو کشورهایی چندملیتی و چند فرهنگی هستند که درصد زیادی از ساکنین این دو کشور را مهاجرینی که از سراسر دنیا آمده‌اند، تشکیل می‌دهند. ازاین‌رو تنوع فرهنگی در این کشورها بالاست و قطعاً هرکسی از هر جای دنیا به این دو کشور سفر کند، کمتر احساس غربت خواهد کرد. ساکنین کانادا و استرالیا مردمی مهمان‌دوست‌اند و از افرادی که از سایر نقاط دنیا به کشورشان مهاجرت می‌کنند به گرمی استقبال می‌کنند.

  • از لحاظ امنیتی، این دو کشور هر دو در وضعیت مطلوبی قرار دارند. کانادا یکی از کشورهایی است که پایین‌ترین نرخ جرم و جنایت در جهان را به خود اختصاص داده و در رتبه ششم جهانی از لحاظ بالا بودن امنیت قرار گرفته است. امنیت در کانادا تنها شامل مسائل اجتماعی نمی‌شود و این امنیت شامل اقتصاد، شغل، صنعت و سرمایه‌گذاری در این کشور نیز هست. دو شهر ملبورن و سیدنی در استرالیا نیز در زمره ده شهر امن جهان قرار گرفته‌اند.
  • از لحاظ هزینه‌‌های درمان نیز جالب است بدانید که امکانات و هزینه‌های درمانی در کانادا و استرالیا تقریباً یکسان است و در هردو کشور، این امکانات مناسب و سطح بالاست.
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

جمع‌بندی و سخن پایانی: مقایسه نهایی بین مهاجرت به استرالیا یا کانادا!

در پایان باید از شما برای مطالعه مقاله‌ای که جهت مقایسه بین استرالیا و کانادا به رشته تحریر درآورده‌ایم، تشکر کنیم. همان‌طور که خواندید، تلاش کردیم چندین فاکتور پراهمیت که دغدغه افرادی است که قصد مهاجرت دارند را مطرح و سپس با آمار و ارقام بررسی کنیم. شاید حتی بعد از خواندن در مورد این فاکتورها هم کماکان تصمیم‌گیری سخت باشد؛ چون به‌هرحال مسائل دیگری هم هست که بعضی از آن‌ها شخصی است و باید با توجه به شرایط هر شخص، بررسی مورد به مورد انجام داد.

به‌طورکلی، مهاجرت به هر دو کشور کانادا یا استرالیا، می‌تواند دریچه‌ها و فرصت‌های تازه‌ای به روی شما بگشاید و تجربه‌های ارزشمندی به گنجینه تجربیاتتان اضافه کند. برای اینکه به‌صورت دقیق‌تر و جزئی‌تری این مورد را بررسی کنید، ما فرصت جالبی در اختیارتان قرار می‌دهیم که با کارشناسان حرفه‌ای و آموزش‌دیده ما گفتگو کنید و سؤالاتتان را هم از آن‌ها بپرسید.

کافی است فرم ارزیابی زیر را (که پر کردنش فقط 3 دقیقه طول خواهد کشید) را پر کنید. با این کار، به شما قول می‌دهیم که ارزیابی بسیار بهتری از شرایط شما انجام دهیم و مناسب‌ترین مقصد را برای مهاجرت به شما پیشنهاد دهیم. (روی لینک زیر کلیک کنید):

حتما بخوانید:
فرم ارزیابی مهاجرت

سؤالات متداول در مورد مهاجرت به استرالیا یا کانادا

نظام حقوقی هر دو کشور بر مبنای قانون اساسی است و خوشبختانه، قانون به دقت رعایت می‌شود. خیالتان راحت باشد که خبری از بی‌قانونی‌هایی که در کشور خودمان می‌بینید (به ویژه از مسئولین!!) در کشورهای استرالیا یا کانادا نیست.

اگر بخواهیم میانگین سرانه دستمزد را مبنای محاسبه قرار دهیم، استرالیا کمی وضعیت بهتری دارد که در متن مقاله به آن اشاره کردیم. همچنین در بررسی پایتخت‌های این دو کشور، می‌توانیم بگوییم میانگین درآمد ماهانه در شهر ونکوور حدود 3700 دلار و در شهر ملبورن حدود 4200 دلار است.

همان‌طور که در متن مقاله گفتیم، هر دو کشور استرالیا و کانادا، در وضعیت خوبی از نظر سطح جرم و جنایت به سر می‌برند. کانادا از جمله کشورهایی است که پایین‌ترین نرخ جرم و جنایت در جهان را دارد.

هر دو کشور از نظر سطح رفاه و کیفیت زندگی در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برند. اگر شاخص رضایت از زندگی را در نظر بگیریم (که شامل ثروت، سلامتی، دسترسی به آموزش، درمان و … است)، استرالیا در رتبه 26 جهان و کانادا در رتبه 10 جهان جای گرفته‌اند.

guest
14 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها