موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهم ترین مشکلات مهاجرت به کانادا

مهم ترین مشکلات مهاجرت به کانادا

از مشکلات مهاجرت به کانادا خبر دارید؟ مهاجرت و ترک کشور مادری همواره جز سخت ترین تصمیماتی است که هر شخص آینده نگری با آن روبه رو می شود.

حال، مهاجرت به کشور فرصت های طلایی یعنی کانادا نیز می تواند جز سخت ترین و مهم ترین تصمیم هایی باشد که شما برای زندگی خود می گیرید.

مهاجرت کردن مسئله ای نیست که یک شبه در مورد آن تصمیم گیری قطعی کنید و برای سفر آماده شوید.

مطمئنا در راه مهاجرت به این کشور، شاهد سختی هایی زیادی خواهید بود. اما نگران نباشید! در این مقاله ما تمام سعی خودمان را کرده ایم تا مهم ترین مشکلات مهاجرت به کانادا را برای شما بازگو کنیم.

امید برآن است تا شما با خواندن این مطالب، بهتربن راه حل را برای کم کردن شدت سختی ها و مشکلات انتخاب نمایید و بتوانید زندگی جدید خود را به خوبی در کانادا شروع کنید.

مشکلات مهاجرت به کانادا

لذا، به منظور اینکه بتوانید برای مهاجرت آماده شوید در ابتدا بایستی با افراد صاحب نظر به مشورت بپردازید و بعد از آن تصمیم خود را نهایی کنید.

لازم به ذکر است که این مشورت باعث می شود تا شما آن غول بزرگی که از مشکلاتی در ذهن خود پروانده اید را شکست داده و با قدرت به راه پیشرفت خود ادامه دهید.

حال، با ما همراه باشید تا بررسی این مشکلات بپردازیم.

طولانی بودن روند اداری مهاجرت به کانادا

می توان گفت که یکی از اولین مشکلات مهاجرت به کانادا، آهسته بودن فرآیند مهاجرت به این کشور است.

تهیه مدارک اولیه مانند پاسپورت، مدرک زبان و …، آماده سازی مدارک مربوط به روشی که می خواهید از طریق آن به کانادا سفر کنید و در آخر مراحل تاییدیه سفارت و ثبت اطلاعات بیومتریک پروسه ای طولانی است.

این پروسه طولانی . طاقت فرسا سبب می شود تا افراد زیادی از خیر آینده و زندگی جدیدشان بگذرند. اما داشتن کمی صبر و سپردن امور به افراد با تجربه می تواند این مشکل را حل کند. همچنین برای انجام این کار باید به هزینه مهاجرت به کانادا نیز توجه کرد.

طولانی بودن روند مهاجرت یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا

شما می توانید برای طی شدن سریع کار های مهاجرت خود با وکلای با تجربه پارسی کانادا مشورت کنید. برای این منظور، فرم ارزیابی مهاجرت را در سایت پارسی کانادا تکمیل کنید.

یافتن شغل مناسب در کانادا و حفظ آن

یکی از مشکلات اساسی که شما به عنوان مهاجر در کانادا با آن روبه رو هستند، پیدا کردن شغل است.

البته اگر با اخذ ویزای کار کانادا قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، مطمئنا دعوت به کار شده و مشکل یافتن شغل برایتان مفهومی نخواهد داشت.

اما برای کسی که از طرق دیگر نظیر ویزای اقامت دائم کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و … به این کشور وارد شده باشد، این مشکل وجود خواهد داشت.

حال، ثبت نام در بانک کار این کشور می تواند سختی این مشکل را تا حدی به آسان ترین راه مهاجرت به کانادا تبدیل کند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مسلما، در این میان نباید از مشکلات افرادی که دارای پیشنهاد شغلی یا جاب آفر کانادا هستند نیز غاقل شد.

در ادامه با پارسی کانادا همراه باشید تا به شناخت مشکلات پیش روی افراد در هنگام جستجوی کار و در محیط کاری بپردازیم.

مشکلات مهاجرت به کانادا از لحاظ کاری

  • نداشتن سابقه کاری مرتبط با شغل مورد نظر
  • ارزیابی و اعتبار سنجی مدارک تحصیلی و سوابق کار
  • برخورد منفی عموم با لهجه و سبک صحبت کردن نیروی کار جدید
  • عدم برقراری ارتباط درست با بازار کار
  • عدم درک فرهنگ کار جامعه کانادایی
  • عدم داشتن مهارت برای تبدیل فرصت های طلایی به موقعیتی عملی برای پیشرفت

از سوی دیگر، داشتن کار پاره وقت برای افرادی که با مهاجرت تحصیلی به کانادا آمده اند می تواند گزینه ای مناسب باشد.

چرا که، هر چقدر هم ساعات کاری محدود باشد و درآمد آن چندان چشمگیر نباشد ولی باز هم می تواند به عنوان سابقه کار در کشور مقصد به حساب آید. چه بسا که این تجربه کاری کم می تواند مشکلات احتمالی پیش رو را کم کند.

 


داشتن کار پاره وقت برای افرادی که با ویزای تحصیلی به این کشور آمده اند می تواند گزینه ای مناسب باشد.

 

چالش زبان و ارتباط برقرار کردن در کانادا

مطمئنا، برای شروع زندگی جدید در کشوری مانند کانادا، یادگیری زبان را در راس برنامه های خود قرار داده اید.

نکته حائز اهمیت در اینجا این است که نباید انگلیسی را صرفا برای بدست آوردن نمره بالا در آزمون آیلتس بخوانید، بلکه باید یادگیری شما به گونه ای باشد که آن را درک کنید. چرا که انگیسی قرار است سال های زیادی جای زبان مادری شما را بگیرد.

از طرف دیگر، کانادا جز آن دسته از کشور هایی است که مردم آن هم به انگلیسی و هم به فرانسه سخن می گویند و این موضوع می تواند چالش بزرگی برای کسانی باشد که قصد مهاجرت به شهرها و ایالت های فرانسوی زبان را دارند.

پس، زبان را می توان مهم ترین مشکلی دانست که هر فرد با آن برای مهاجرت به کانادا رو به رو است.

تصور کنید، درهر حیطه ای مانند کار، تحصیل، زندگی روزمره و ارتباط برقرار کردن با جامعه، این مهارت زبانی است که حرف اول را می زند و می تواند شما را از فردی غریبه به فردی خودی تبدیل کنید.

نداشتن مهارت زبانی یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا

از این رو، سعی کنید اگر در استفاده از زبان و برقراری ارتباط مشکل دارید زمانی را صرف مهارت های زبانی خود کنید.

به این قضیه به عنوان یک اصل مهم فکر کنید چرا که عدم توانمندی در استفاده از زبان مشترک باعث می شود که روابط شما به افراد بسیار کمی محدود شود.

افرادی که شاید تعداد آن ها انگشت شمار باشد و همین امر مسئله کوچکی نیست و قطعا تاثیر مخربی در روحیه شما خواهد داشت.

عادت به شرایط آب و هوایی کانادا

نکته اولی که در همین ابتدا باید به آن اشاره کرد، باوری است که به غلط در بین افراد شکل گرفته است. اکثر مهاجران به اشتباه فکر می کنند که کانادا کشوری همواره برفی است و هوای سردی دارد.

برای اصلاح این باور اشتباه باید بگوییم که کانادا، کشور پهناوری است که قسمت هایی از آن که در نزدیکی قطب قرار دارد از آب و هوایی سرد و باقی قسمت ها از دمای متعادل و حتی گرم در ناحیه جنوبی برخوردار است.

البته که نمی توان منکر زمستان های سرد و برفی این کشور در اکثر ایالت ها شد.

یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا وضعیت آب و هوایی آن است

از این رو، قبل از انتخاب شهر مورد نظرتان باید تحقیق کنید که چه آب و هوایی برای شما مناسب است.

حتی اگر هم شرایط مورد نظر شما در شهری است که آب هوای دلخواه تان را ندارد، بعد از مهاجرت و گذر زمان به آن عادت خواهید کرد. عادتی که خو گرفتن به آن می تواند خیلی دشوار باشد.

غربت و حس تنهایی زندگی در کانادا

تصمیم به مهاجرت و خارج شدن از کشور نیمی از راه است و قسمت اعظم کار هنگامی شروع می شود که به مقصد خود می رسید.

یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا، احساس غربت و تنهایی است. این احساس حتی می تواند منجر به سردرگمی شما شود به حدی که ندانید چه تصمیمی درست است.

در صورتی که این حس را کنترل نکنید ممکن است پس از سختی های بسیاری که در این مسیر پشت سر می گذرانید به ناگاه تصمیم به بازگشت بگیرید.

این مساله می تواند به شما آسیب جبران ناپذیری وارد کند. فرض کنید که پس از مدتها فرصت تحصیل در کانادا را به دست آورده اید و حالا به دلیل دلتنگی این فرصت را از دست دهید.

غربت و تنهایی یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا

بنابراین یا باید سختی ها را به جان بخرید و در این مسیر طاقت بیاورید و یا اینکه اعلام شکست کنید و کنار بکشید.

در این مسیر می توانید با افرادی که در حیطه روانشناسی فعالیت می کنند مشورت کنید تا بتوانید با احساسات گذرا و ناراحت کننده خود رو به رو شده و آن ها را مدیریت نمایید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مسئله دیگر مربوط به مسائل فرهنگی، بزرگ شدن کودکان با آداب رسوم کانادایی است.

این تغییر و فاصله بزرگ بین سبک فرهنگ پدر و مادر و کودکان باعث می شود تا به تدریج بچه ها نسبت به خانواده خود احساس بیگانگی داشته و از آن ها دور شوند.

پیدا کردن خانه مناسب در کانادا

از آن جایی که هزینه زندگی در کانادا نسبتا بالا است، برای افراد جدید الورود پیدا کردن مکانی مناسب برای زندگی می تواند مشکل بزرگی باشد.

اما رفته رفته و با پیدا کردن شغلی مناسب این مشکل حل می شود. داشتن آگاهی از قیمت ها و همچنین شرایط اجاره خانه می تواند تا حد زیادی این مشکل را حل کند و معضل یافتن خانه را برای شما به حداقل برساند.

از این رو، دولت کانادا برای رفاه حال مهاجران دسترسی به سیستم اسکان ملی را فراهم نموده است.

شما می توانید در این سیستم تمامی امور مربوط به مسکن را دنبال و از آخرین اخبار اطلاع پیدا کنید. همچنین، اینترنت نیز می تواند کمک بزرگی برای بالا بردن سطح آگاهی شما نسبت به این قضیه باشد.

معضل نژاد پرستی در کانادا

در بعضی موارد، با جدا شدن از زندگی خود و ورود به کشوری جدید، شاهد نژادپرستی خواهید بود. دلیل آن هم کاملا مشخص است، زیرا شما فردی غریبه با فرهنگ و زبانی متفاوت هستید.

حال با این وجود، در کشور کانادا نرخ نژادپرستی به اندازه کشوری مانند آمریکا نیست ولی نمی توان هم منکر وجود آن شوید.

اخذ اقامت کانادا برای تمامی مردم جهان

سخن پایانی

مهاجرت و شروع زندگی جدید در هر کشوری مشکلات خود را دارد. اما کسی می تواند در این چالش ها موفق شود که از آن ها آگاهی داشته باشد و بتواند برای حل آن ها برنامه ریزی کند.

خواندن مطالب فوق، تنها به جهت آگاهی شما ارائه شده است نه ترساندن شما از مهاجرت. حال که با این دست از مشکلات مهاجرت به کانادا آشنا شدید، بهتر است همین الان به فکر برنامه ریزی برای کنترل آن ها باشید.

در این راه مشاوران پارسی کانادا همواره در کنار شما هستند، تنها کافی است برای برقراری ارتباط کلمه ویزا را 30006016 ارسال و منتظر تماس از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا باشید.

سوالات متداول

زبان اولین و مهمترین چالش است زیرا توانایی برقراری ارتباط با دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد. عدم فرصت های شغلی و حفظ آن، مسکن، دسترسی به خدمات پزشکی، مسائل حمل و نقل، تفاوت های فرهنگی، تربیت کودکان دیگر مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند.
بله هنگامی که فرد مهاجر و متقاضی کار تجربه کاری مناسب یا رزومه قوی در این کشور ارائه ندهد قطعا با چالش های کاری مواجه خواهد شد‌.
عدم اثبات تمکن ‌مالی، عدم ارسال دقیق مدارک یا کامل نبودن مدارک، عدم ارسال برنامه تحصیلی و … از جمله دلایلی هستند که موجب رد شدن ویزای تحصیلی کانادا می شود.
خیر مهاجران ایرانی با توجه به رعایت قوانین و شرایط مختلف و حداقل سه سال کار یا تحصیل در کشور کانادا می توانند تابعیت و پاسپورت کانادایی دریافت کنند.
از جمله معایب زندگی در کانادا می توان به انتخاب سختگیرانه کارفرمایان برای استخدام نیروی کار خارجی، داشتن مهارت بالا حتی در ساده ترین کارها، هزینه های نسبتا بالای زندگی بخصوص برای دانشجویان و نیز آب و هوای خیلی سرد این کشور اشاره کرد.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها