موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه چیز درباره اسکالرشیپ کانادا

همه چیز درباره اسکالرشیپ کانادا

تحصیل در کشورهای پیشرفته خواسته قلبی افراد زیادی است. افراد زیادی هستند که به دنبال مهاجرت به کشورهایی همچون کانادا و تحصیل در آن هستند و علت را می توان در این دید که اغلب دانشگاه های این کشور در بین دانشگاه های جهان دارای رتبه ای بالا می باشند و تحصیل در این گونه دانشگاه ها به گونه ای می تواند آینده شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود که فرصت های شغلی بهتری به شما پیشنهاد شود. اگرچه تحصیل در دانشگاه های کانادا بسیار وسوسه کننده هستند و خواسته هر فردی می تواند باشد، با این وجود هزینه بالا برای زندگی در کشوری همچون کانادا می تواند به عنوان محدودیتی برای متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی کانادا قلمداد شود. از این رو گاه افراد به دنبال این هستند که بورسیه شوند و از این طریق بتوانند از پس هزینه های تحصیل و تا حدودی زندگی در این کشور بر آیند.

 

 

از طرفی دانشگاه ها شرایطی را فراهم آورده است که با بررسی رزومه دانشجو، چنانچه قانع شوند که متقاضی می تواند پیشرفت کند و به جایگاه خوبی دسترسی پیدا کند گاه شرایطی را فراهم می کنند تا شخص بتواند با بهره مندی از امتیازها از کمک هزینه های تحصیلی استفاده کند و از این طریق متحمل فشار کمتری شود.

برای موفقیت در مهاجرت به کانادا از نوع تحصیلی و مطالعاتی، فرد باید با انواع فاند آشنا شود. پس در ادامه به انواع فاند تحصیلی که بورسیه های تحصیلی (اسکالرشیپ) بخشی از آن هستند اشاره خواهیم کرد و در انتها به امتیازات موجود در کشور کانادا خواهیم پرداخت.
همانطور که گفتیم تامین مالی برای ادامه تحصیل و یا امور پژوهشی در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در اختیار دانشجویان، استادان دانشگاه و محققین قرار داده می شود. بر اساس نوع فاکتورهای مورد نیاز و توانایی شخص دریافت کننده، این تامین مالی که با نام فاند شناخته می شوند، در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرد.

بودجه و تامین مالی می تواند شامل بورسیه تحصیلی یا اسکالرشیپ (Scholarship)، کمک هزینه تحصیلی (Financial aid) و یا به عنوان (Fellowship) در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

انواع فاند های تحصیلی

منظور از فاند تحصیلی مبلغی است که از روش برنامه های متفاوت تحت نظارت دولت و یا ارگان های مخصوص به منظور تحصیل و یا تحقیق و پژوهش در اختیار دانشجویان، فارغ التحصیلان و یا استادان قرار داده می شود. این کمک هزینه ها همانطور که گفته شد انواع مختلف دارند:

  • بورسیه تحصیلی (Scholarship)
  •  کمک هزینه تحصیلی (Financial aid)
  • کمک هزینه تحصیلی (Fellowship)

در کنار این کمک هزینه های تحصیلی، برخی دانشگاه ها و ارگان ها بورسیه های تحصیلی خاص خود را برای ارائه دارند.

همه چیز درباره اسکالرشیپ کانادا

همه چیز درباره اسکالرشیپ کانادا

بورسیه تحصیلی (اسکالرشیب)

اسکالرشیب به معنی کمک هزینه ای می باشد که از طریق دولت، دانشگاه و یا یک موسسه خاص برای کمک به تحصیل دانشجویان پرداخت می شود. مبلغ این بورسیه تحصیلی می تواند برای شهریه دانشگاه، خرید کتاب و سایر موارد هزینه شود. نکته قابل توجه این است که به مبلغ این بورسیه اضافه نمی شود و نیازی به برگرداندن پول آن نیست.

از این رو  صرف زمان و انرژی برای یافتن یک اسکالرشیپ مناسب ارزش گذاشتن وقت را دارد، پیشنهاد ما به شما مراجعه به موسسه مهاجرتی پارسی کانادا می باشد. مهاجران ما در این موسسه آماده هستند تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند و تا پایان مسیر با شما همراه خواهند بود.

به خاطر داشته باشید که فاکتورهای مورد نیاز برای تعلق گرفتن این بورسیه ها را دولت مشخص می کند، اصولا این فاکتورها شامل موفقیت های تحصیلی می شوند و برتری در این زمینه می شود.

برخی از دانشگاه‌های دولتی کانادا همچون دانشگاه کارلتون، منیتوبا و آلبرتا به منظور کاهش و یا جبران هزینه‌های اضافی شهریه دانشجویان بین‌المللی بورسیه تحصیلی کانادا از نوع اسکالرشیپ را ارائه می‌دهند. این نوع از کمک‌های تحصیلی عموما براساس معیارهای واجد شرایط بودن ، دانشجوی تمام وقت بودن، حداقل میانگین معدل GPA بوده و به صورت خودکار به فرد اختصاص داده می شود.

بورسیه Vanier Graduate Scholarships :

این نوع از بورسیه دولتی کانادا مخصوص دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا می باشد. این بورسیه به دانشجویانی اختصاص داده می شود که از طریق ویزای تحصیلی کانادا به تحصیل در یکی از دانشگاه‌های شرکت‌کننده در این طرح مشغول می باشند.

جالب است بدانید که  سالیانه چیزی حدود ۱۶۶ بورسیه تحصیلی کانادا Vanier CGS با ارزش سالانه ۵۰٫۰۰۰ دلار و برای مدت اعتبار ۳ سال (غیر قابل تمدید) به دانشجویان واجد شرایط بین‌المللی در مقطع دکترا اهدا می‌شود و در حال حاضر در مجموع ۵۰۰ بورسیه تحصیلی از این نوع فعال است.

مهترین نکات مهم دریافت این نوع از بورسیه تحصیلی به شرح زیر است:

  • دانشجوی متقاضی این بورس تحصیلی بایستی ابتدا در یکی از برنامه‌های تخصصی مقطع دکتری دانشگاه‌های کانادا ثبت‌نام کند.
  • همچنین داشتن معرفی‌نامه از موسسه آموزشی و دانشگاه کانادایی متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی کانادا از جمله الزامات کار است.
  • داشتن نمرات عالی مقاطع کارشناسی و ارشد و حدنصاب بالای معدل
  • داشتن توانایی تحقیقات پیشرفته و تخصصی و پتانسیل رهبری پروژه

باید خاطر نشان کنیم که دریافت پذیرش دانشگاه معتبر کانادایی، استفاده از خدمات بورسیه تحصیلی کانادا و ادامه تحصیل در این کشور مستلزم رعایت نکات بی‌شمار و نسبتا دشواری است که می‌توان با استفاده از خدمات ارزیابی تحصیلی و دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب بورسیه تحصیلی کانادا در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا از تمامی مسیرهای آن باخبر شد و با اطمینان در این مسیر گام برداشت.

بورسیه تحصیلی آکادمیک به آن دسته از دانشجویانی تعلق دارد که موفقیت های تحصیلی چشمگیری دارند و رقابت بر سر این بورس بسیار بالاست. برای برخورداری از این موقعیت باید بهترین عملکرد تحصیلی خود را به نمایش بگذارید. اغلب افرادی که در این کشور ویزای تحصیلی کانادا را دریافت می کنند افراد توانمندی هستند و اگر به دنبال موفقیت هستید دقت کنید که از غافله عقب نمانید. بنابراین تلاش کنید که بهترین نسخه خودتان باشید.

از ویژگی های این بورسیه این است که افرادی که توانایی مالی خوبی ندارند اما توانایی بالایی دارند و به خوبی می توانند در حیطه تحصیلی شان خوش بدرخشند با برخورداری از این امتیاز شانس تحصیل در کشوری پیشرفته را خواهند داشت. از جمله کشورهایی که به افراد بورسیه تحصیلی و اسکالرشیپ می دهد کشور کانادا می باشد. کشور کانادا همانطور که قبلا نیز گفتیم از جمله قطب های مهاجرتی در دنیا است که هر ساله میزبان متقاضیان زیادی می باشد.

یکی از نکاتی که بهتر ست آن را به خاطر بسپارید این است که بسیاری از این بورس ها به رشته های خاصی اختصاص دارد، بنابراین به هنگام جستجو برای یک بورس حواس تان به زشته ای که در آن تحصیل می کنید باشد.

و اما درباره اسکالرشیپ اینگونه می توان گفت که به تمامی رشته های تحصیلی و رده های دانشگاهی تعلق می گیرد. و چنانچه شما موفق به دریافت اسکالرشیپ شوید اصولا کل هزینه های تحصیلی شما پوشش داده می شود. نکته جالب این است که حتی در برخی موارد مبلغی جهت هزینه های روزمره نیز به حساب دانشجو واریز می شود.

همه چیز درباره اسکالرشیپ کانادا

همه چیز درباره اسکالرشیپ کانادا

 

حال که با انواع روش های تامین بودجه مالی آشنا شدید بهتر است در خصوص انواع کمک هزینه های تحصیلی در کانادا نیز مطلع شوید:

نکته ای که در خصوص ارائه کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان در کشور کانادا وجود دارد این است که اصولا به دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اختصاص داده می شود و شامل دو دسته می شود: دستیار تحقیقاتی و یا دستیار مدرس. بناباین اگر که به دنبال ادامه تحصیل در این کشور کانادا می باشید، می توانید از دو کمک هزینهیاد شده بهره مند شوید.

به منظور استفاده از آنچه گفته شد در ابتدا به یک استاد راهنما نیاز دارید و بعد از آن بایستی او را قانع کنید که شما توانایی های بالایی دارید و می توانید با رزومه مناسبی که دارید زمینه پیشرفت خود را فراهم کرده و البته افتخاراتی را نیز برای دانشگاه فراهم کنید.

توجه داشته باشید که تحصیل در کانادا متقاضیان بسیاری دارد بنابراین بیشترین تلاش خود را برای موفقیت در این زمینه کنید. مشاوران ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا نیز می توانند تا حد بسیار زیادی شما را راهنمایی کنند.

همه چیز درباره اسکالرشیپ کانادا

همه چیز درباره اسکالرشیپ کانادا

آیا برای مقطع لیسانس کمک هزینه تحصیلی وجود دارد؟ در مقطع لیسانس زمانی که می خواهید پذیرش دانشگاهی را بگیرید باید هزینه و شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. بعد از یک ترم اگر نمرات شما عالی باشد می توانید برای ادامه تحصیل تان از کمک های تحصیلی و بورسیه ها بین المللی استفاده کنید. اما در بسیاری موارد اخذ این کمک هزینه ها سخت است و فرایند پیچیده ای دارد، به همین دلیل اکثر کمک هزینه ها در مقاطع تکمیلی می باشند. خبر خوب این است که افراد مشغول به تحصیل در کشور کانادا می توانند حدود بیست ساعت در هفته هم کار کنند و از این راه هم بخشی از هزینه های تحصیلی شان را فراهم کنند.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها