موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

پذیرش جدید استان آلبرتا

پذیرش جدید استان آلبرتا

ایالت آلبرتا در آخرین اخبار مربوط به قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی به کانادا، اعلام کرد که نمره قبولی برای اخذ ویزای این استان، برای دومین بار در ماه مِی، به عدد ۳۰۰ تغییر کرده است. ایالت آلبرتا، جزئیات قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی (PNP)، که مربوط به ۲۷ ماه مِی، می باشد را نیز اعلام کرده است.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا ۱۴۸ دعوت نامه برای متقاضیانی که دارای شرایط اخذ اقامت استانی کشور کانادا، از طریق سیستم اکسپرس انتری هستند، فرستاده است. متقاضیان تنها با کسب 300 امتیاز می توانند موفق به اخذ این دعوت نامه شوند.

افرادی که موفق به دریافت دعوت نامه از سمت کشور کانادا می شوند، باید از وجود پروفایل خود در سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا اطمینان حاصل کنند.

سیستم اکسپرس انتری (Express entry)، درخواست های متقاضیان را برای سه جریان مهاجرتی فدرال (برنامه نیروی متخصص فدرال، برنامه نیروی ماهر و تجربه کانادایی)، مورد بررسی قرار می دهد.

متقاضیان بر اساس سیستم جامع رتبه بندی کانادا و با توجه به فاکتورهایی همچون (سن، سابقه کار، میزان توانایی و تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسه) امتیاز بندی می شوند. متقاضیانی که امتیاز بیشتری را از آن خود کنند، می توانند پس از کسب دعوت نامه ITA، درخواست خود دال بر دریافت ویزای اقامت دائمی کانادا را ثبت کنند.

سیستم اکسپرس انتری آلبرتا

متقاضیان سیستم اکسپرس انتری می توانند درخواست خود برای برنامه مهاجرت استانی آلبرتا و دیگر استان ها را ثبت کنند.

یکی از قابلیت های برنامه های مهاجرت استانی این است که می تواند ۶۰۰ امتیاز به نمره کلی شما اضافه کند و منجر به بالا رفتن جایگاه شما در قرعه کشی بعدی شود.

متاسفانه شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه های مهاجرت استانی، به ویژه برنامه مهاجرت به شهر آلبرتا را مختل کرده و در حال حاضر تنها افرادی که در شهر آلبرتا زندگی می کنند امکان شرکت در این برنامه را دارند.

یکی از شرایط لازم برای اخذ این ویزا، داشتن سابقه کار در شرکت ها و یا موسسات معتبر (که فعالیت در آن ها منجر به رشد اقتصادی شود) می باشد.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا، لیستی مبنی بر مشاغل معتبر ارائه نداده و تنها لیست منتشر کرده که شامل مشاغلی است که مورد قبول این استان نیستند. مشاغل غیر قابل قبول، شامل تعدادی از مشاغل دولتی (که دستمزد خیلی بالا و یا خیلی پایینی به آن ها تعلق می گیرد) و دیگر مشاغلی که در لیست فرصت های شغلی غیر قابل قبول ایالت آلبرتا ( Alberta Opportunity Stream Ineligible Occupations list) ذکر شده است، می شوند.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا، قوانین جدیدی را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وضع کرده و همواره از متقاضیان درخواست می کند که تنها در صورت داشتن شرایط زیر، اقدام به اخذ ویزای کار کانادا برای این استان کنند.

  • آن دسته افرادی که محل کارشان در شهر آلبرتا می باشد. (حتی اگر در حال حاضر در حال دورکاری هستند.)
  • آن دسته از افراد که دارای مجوز کاری هستند. (این مجوز باید برای شغلی که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستند باشد.)
  • افرادی که دارای شغلی تمام وقت بوده و در مشاغل معتبر مشغول به کار هستند. (مشاغلی که به صورت منظم به افراد حقوق پرداخت کرده، حداقل حقوق اداره کار را به کارمندان خود داده و الزاماتی که شامل ارزیابی اثرگزاری بر بازار کار کانادایی می باشند (LMIA) را رعایت می کنند.)

متقاضیانی که قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت تمام وقت مشغول به کار بوده اند و آن دسته افرادی که مشغول به کار در مشاغل کنترل شده هستند و نمی توانند الزامات مربوط به کسب مجوز را دریافت کنند، درخواستشان به مدت ۶۰ روز به حالت انتظار درآمده و به سرعت باطل نمی شود.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر متقاضیان، سابقه کار در استان آلبرتا را نداشته باشند، تا اطلاع ثانوی درخواست شان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

ایالت آلبرتا امسال، ۱۷۴۶ دعوت نامه برای متقاضیان مهاجرت به این استان ارسال کرده است. در حالی که در سال ۲۰۱۹، تعداد دعوت نامه های ارسال شده تنها ۶۸۸۴ عدد بود.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها