موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آرایشگری در کانادا

اگر در حوزه آرایشگری تخصص دارید، این شانس را دارید که از طریق شغل آرایشگری به کانادا مهاجرت کنید و زندگی جدیدی را در این کشور امن و آرام تجربه کنید.

آرایشگری در کانادا

در حال حاضر حوزه شغلی آرایشگری در کانادا باتوجه به رشد پیوسته صنعت زیبایی در کانادا بسیار امیدوارکننده است. طبق آمار منتشر از occupations.esdc.gc.ca از سال 2013 تاکنون (2024) سالانه حدود 1500 مهاجر با شغل آرایشگری به کانادا مهاجرت کردند.

مانند اغلب مشاغل، آرایشگری در کانادا جزو حرفه‌های پرتقاضا بوده و کسانی که در این رشته فعالیت می‌کنند می‌توانند از مزایای کار در کانادا بهره‌مند شوند. البته مهاجرت شما به کانادا به‌عنوان آرایشگر نیازمند شرایط و صلاحیت‌های خاصی است که باید نسبت به تمام آن‌ها اطلاعات کسب کنید. در ادامه این مطلب، نگاهی به وضعیت این شغل و مهاجرت آرایشگران به کانادا می‌اندازیم و هرآنچه را که درباره آرایشگری در کشور کانادا لازم است بدانید، بررسی می‌کنیم.

همه چیز درباره شغل آرایشگری در کانادا

نگاه کلی به شغل آرایشگری در کانادا

پیش از آن که بخواهیم اطلاعاتی را درباره نحوه مهاجرت آرایشگران به کانادا بررسی کنیم، بهتر است شرایط کلی این شغل را بررسی کنیم. برخی از اطلاعات کلی درباره آرایشگری در کانادا را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

کد شغلی ناک (NOC) آرایشگری6341
حداقل دستمزد برای هر ساعت15 دلار
حداکثر دستمزد برای هر ساعت23 دلار
پرتقاضاترین شهر کاناداکبک (Quebec)

شرایط مهاجرت آرایشگر به کانادا

شغل آرایشگری در کانادا در طبقه بندی ملی مشاغل کانادا وجود دارد. در هنگام درخواست برای مهاجرت، به‌راحتی بتوانید مشاغل مرتبط با حرفه خود را پیدا کنید. کد NOC 63210 مختص آرایشگری در کانادا است که مسیرهای مهاجرتی متنوعی برای آن وجود دارد. در هر یک از این مسیرهای مهاجرت، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید اما شرایط کلی عبارت است از:

  • داشتن مدرک تحصیلی اتمام دوره دبیرستان
  • تکمیل یک دوره 2 تا 3 ساله کارآموزی (مدت دوره به موسسه بستگی دارد)
  • آموزش در حین کار، در صورت نداشتن مدرک یا تحصیلات تخصصی
  • گواهی کسب برای آرایشگران (به طور اختصاصی برای انتاریو(Ontario))
  • تکمیل آزمون “International provincials mobility examination” و دریافت تأییدیه (Red Seal)
راه‌های مهاجرت به کانادا با شغل آرایشگری

اکسپرس انتری و مهاجرت استانی، دو راه اصلی مهاجرت آرایشگران به کانادا

پس از آن که این شرایط اولیه به طور کامل برآورده کردید، باید برنامه مهاجرت خود را انتخاب کنید. مسیرهای اصلی برای شغل آرایشگری در کانادا عبارتند از:

روش اول؛ اکسپرس اینتری (Express Entry System)

اولین اقدام برای مهاجرت آرایشگر به کانادا این است که برای ارزیابی در سیستم اکسپرس اینتری درخواست دهید. البته به خاطر داشته باشید که سیستم اکسپرس اینتری جایگزین یا مشابه درخواست برای ویزای کار نیست، بلکه تنها واجد شرایط بودن شما را ارزیابی می‌کند. برای بررسی اطلاعات لازم درباره ویزا، می‌توانید مطلب مهاجرت کاری به کانادا را مطالعه کنید.

اکسپرس اینتری رایج‌ترین و راحت‌ترین راه برای رفتن آرایشگران به کانادا است. پس از آن که پروفایل خود را در سیستم اکسپرس اینتری ثبت کنید، می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی اصلی کانادا برای رفتن به این کشور اقدام کنید. برنامه‌های اصلی مهاجرت به کانادا عبارت است از:

  • برنامه نیروهای کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (Federal Skilled trade program)
  • کلاس تجربه اکسپرس کانادا (Express Canada experience class)

از این سه برنامه مهاجرتی، بهترین گزینه برای شغل آرایشگری در کانادا استفاده از برنامه نیروی کار ماهر فدرال است. برای کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان پارسی کانادا باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

روش دوم؛ برنامه‌های نامزدی استانی (Provincial Nomination Program)

یکی دیگر از مسیرهای مهاجرت به کانادا برای آرایشگران، استفاده از برنامه‌های استانی کانادا است. طی این برنامه، می‌توانید برای یکی از استان‌های واجد شرایط در کانادا که متقاضی جذب آرایشگران است درخواست داده و پس از پذیرش، به این استان مهاجرت کنید.
توجه داشته باشید که در تمام مسیرهای مهاجرتی ذکرشده، بسیار مهم است که متقاضی تمکن مالی موردنیاز برای سیستمی را که تحت آن اقدام می‌کند داشته باشد. یعنی تنها به‌دلیل مهارت در آرایشگری، نمی‌توانید برای مهاجرت به کانادا پذیرفته شوید.

امتیاز لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق آرایشگری

در سیستم اکسپرس اینتری، متقاضیان مهاجرت به کانادا تحت یک سیستم جامع امتیازبندی (CRS) ارزیابی شده و در صورت داشتن حداقل امتیاز لازم، می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. این امتیازات معیارهای متفاوتی از جمله سن، صلاحیت‌های حرفه‌ای، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کاری و … را مورد هدف قرار می‌دهند. اطلاعات بیشتر درباره سیستم CRS را می‌توانید در مطلب اکسپرس انتری کانادا بررسی کنید.

برای افراد و مشاغل مختلف، حداقل امتیاز برای پذیرش در سیستم اکسپرس اینتری متفاوت است. البته برای شغل آرایشگری در کانادا حداقل امتیاز مشخص برای اکسپرس اینتری تعیین نشده است. اما به‌طور کلی، برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی فدرال کانادا باید حداقل 67 امتیاز را در معیارهای مختلف داشته باشید. اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر (جاب آفر) از کانادا داشته باشید، می‌توانید تا 600 امتیاز CRS به دست بیاورید.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا با مدرک آرایشگری

یکی از مهمترین مراحلی که باید قبل از مهاجرت به آن توجه کنید، مدارکی است که برای کار آرایشگری در کانادا به آن نیاز دارید. پس از آن که یکی از مسیرهای مهاجرتی گفته شده را برای رفتن به کانادا انتخاب کردید، مدارکی را که باید ارائه شوند، جمع‌آوری کنید. مدارک زیر، اصلی‌ترین مواردی است که برای درخواست اکسپرس اینتری و یا در زمان درخواست برای ویزا باید ارائه دهید:

    • مدارک اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (بسته به منطقه موردنظر برای مهاجرت) و نتایج آزمون‌های زبان
    • مدارک مربوط به نتایج ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA)
  • مدارک پذیرش در برنامه‌های نامزدی استانی
  • ارائه نامه پیشنهاد شغلی (جاب آفر) کتبی از یک کارفرمای معتبر کانادایی (در صورت موجود بودن)
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت عمومی پزشکی
  • اثبات تمکن مالی

توجه داشته باشید که این مدارک را باید همزمان با درخواست اکسپرس اینتری یا ویزای خود به‌همراه سایر مدارک لازم ارسال کنید.

شغل آرایشگری در کانادا

کانادا با شغل آرایشگری، فرصتی ایده‌آل هم برای بانوان هم آقایان

پرتقاضاترین استان‌ها و شهرهای کانادا برای شغل آرایشگری

همان طور که می‌دانید، کانادا از ایالت‌های متعددی تشکیل شده که هر یک از آن‌ها، شامل شهرهای متفاوتی است. وضعیت تقاضا برای شغل آرایشگری در کانادا برای تمام این مناطق یکسان نیست. در واقع این مسئله نه تنها در مورد آرایشگری، بلکه در تمام حرفه‌های دیگر نیز وجود داشته و مشاغل مورد نیاز کانادا بسته به ایالت‌های مختلف، متفاوت است.

به همین دلیل اگر قصد دارید برای کار آرایشگری به کانادا بروید، بسیار مهم است ایالت‌ها یا شهرهایی را انتخاب کنید که بیشترین موقعیت‌های شغلی و بیشترین نیاز به آرایشگر را دارند. لیست زیر، به‌ترتیب پرتقاضاترین ایالت‌های این کشور برای مهاجرت آرایشگران به کانادا را نشان می‌دهد:

  1. کبک (Quebec)
  2. بریتیش کلمبیا (British Columbia)
  3. انتاریو (Ontario)
  4. آلبرتا (Alberta)
  5. نوا اسکوشیا (Nova Scotia)
  6. ساسکاچوان (Saskatchewan)
  7. نیوبرانزویک (New Brunswick)
  8. نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)
  9. مانیتوبا (Manitoba)
  10. یوکان (Yukon Territory)

مشاغل مرتبط با آرایشگری در کانادا

مشاغل مرتبط با آرایشگری در کانادا که در زیرمجموعه کد ناک 6342 قرار می‌گیرند، شامل چند حرفه تخصصی در این زمینه است. این مشاغل عبارت است از:

  • آرایشگر مردان (barber)
  • آرایشگر زنان (hairdresser)
  • شاگرد آرایشگر مردان (barber apprentice)
  • شاگرد آرایشگر زنان (hairdresser apprentice)
  • شینیون کار (hair stylist)
  • شاگرد شینیون‌کار (apprentice hairstylist)
  • آرایشگر رنگ مو (hair colour technician)
  • آرایشگر موهای مصنوعی (wig stylist)

درآمد آرایشگری در کانادا

درآمد شغل آرایشگری در کانادا

درآمد آرایشگری در کانادا، با تجربه کاری شما ارتباط مستقیم دارد

به طور میانگین درآمد ماهانه آرایشگر در کانادا بین 1200 الی 3500 دلار است که با توجه به تجربه کاری آرایشگر و موقعیت مکانی که دارد این اعداد متغیر خواهد بود.

شغل آرایشگری یکی از مشاغل پرتقاضا در کانادا است که می‌تواند درآمد قابل‌توجهی نیز برای این افراد داشته باشد. درآمد شغل آرایشگری در کانادا نسبت به ایالت‌های مختلف کاملاً متغیر است. به‌طور میانگین، هر آرایشگر در کانادا می‌تواند ساعتی 18 دلار درآمد داشته باشد. این میزان درآمد بسته به محل زندگی، میزان مهارت در کار و … می‌تواند کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد.

میزان تجربه، مهمترین عامل در مهاجرت آرایشگر به کانادا و البته تعیین درآمد او خواهد بود. برای مثال، یک فرد آرایشگر در کانادا با تجربه کمتر از دو سال کار، تقریباً 36000 دلار کانادا در سال درآمد دارد. با افزایش تجربه فرد به دو تا پنج سال، درآمد او نیز به همین نسبت افزایش یافته و به 39,600 دلار کانادا در سال می‌رسد. آرایشگران با پنج تا ده سال تجربه کاری، می‌توانند تا 42% درآمد بیشتر داشته باشند که به 56400 دلار کانادا در سال می‌رسد.

همان طور که گفتیم، درآمد آرایشگر در کانادا برای خانم‌ها بسیار خوب است. اما اگر به‌دنبال مشاغل دیگر هستید، می‌توانید مطلب بهترین شغل برای زنان در کانادا را مطالعه کرده و درآمد سایر مشاغلی را که برای خانم‌ها در کانادا مناسب هستند، بررسی کنید.

مهارت‌ها و وظایف مورد نیاز برای شغل آرایشگری در کانادا

مانند هر شغل دیگری، آرایشگران نیز باید برخی مهارت‌های اساسی را در کار خود داشته و با وظایف اصلی خود آشنایی داشته باشند. این مهارت‌ها در زمان مهاجرت آرایشگران به کانادا نیز ممکن است ارزیابی شوند. مهمترین وظایف آرایشگری در کانادا عبارت است از:

  • تعیین نوبت و قرار ملاقات برای مشتریان
  • کوتاهی موها طبق خواست مشتری یا پیشنهاد مدل‌های متناسب با حالت و فرم چهره مشتری
  • شستن موهای مشتریان
  • اصلاح صورت آقایان (ریش و سبیل)
  • ارائه خدمات مختلف مو مانند فر یا صاف کردن، حالت دادن، رنگ کردن و …
  • ماساژهای پوست سر
  • نظارت بر کار شاگردان یا کارکنان آرایشگاه
  • نظارت بر آموزش کارآموزان
  • بررسی وضعیت موی مشتریان و ارائه خدمات درمانی یا مشاوره در مورد مراقبت‌های مو
  • خدمات اکستنشن مو
  • سفارش و خرید لوازم موردنیاز

سخن پایانی

شغل آرایشگری یکی از مشاغل بسیار عالی و مورد تقاضا در کانادا است که هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند درآمد خوبی در این شغل داشته باشند. اما اگر می‌خواهید در حرفه آرایشگری در کانادا کار کنید، بهتر است با وضعیت این شغل و شرایط مهاجرت آرایشگران به این کشور آشنا شوید. به همین دلیل، در این مطلب هرآنچه درباره شغل آرایشگر در کانادا لازم است بدانید را بررسی کردیم. اگر می‌خواهید ببینید که مهاجرت آرایشگران به کانادا از چه طریقی ممکن بوده و چه برنامه‌های مهاجرتی برای این افراد وجود دارد، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. علاوه براین در مطلب بهترین کشور برای مهاجرت آرایشگران، می‌توانید مروری روی دیگر کشورها داشته باشید.

سوالات متداول

مشاغل متنوع حوزه آرایشگری همگی با کد ناک NOC 6341 شناخته می‌شوند.

درآمد آرایشگر در کانادا به میزان تجربه، مهارت و ایالتی که در آن کار می‌کند بستگی دارد اما به‌طور میانگین، هر آرایشگر در کانادا ساعتی 16 دلار درآمد دارد.

در اغلب ایالت‌های کانادا، شغل آرایشگری موردتقاضا است، اما بیشترین میزان تقاضا مربوط به بریتیش کلمبیا و کبک است.

اصلی‌ترین مشاغل حوزه آرایشگری که با کد ناک 6341 شناخته می‌شوند، شامل آرایشگر مردانه و زنانه، شاگرد آرایشگر (مردانه و زنانه)، متخصص رنگ مو، شینیون کار و آرایشگرهای موهای مصنوعی است.

guest
17 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها