موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کاهش حد نصاب امتیاز CRS در اکسپرس اینتری

کاهش حد نصاب امتیاز CRS در اکسپرس اینتری

دولت فدرال کانادا در تاریخ یکم ماه می طی پذیرش جدید که برگزار کرد از ۳۳۱۱ متقاضی مهاجرت به این کشور دعوت کرد تا تقاضای خود را به منظور اخذ اقامت کانادا به صورت دائم ثبت کنند. این پذیرش جدید برای افرادی است که از دسته تجربه کانادای اقدام به اخذ اقامت این کشور کرده اند. کمترین امتیازی که در این پذیرش مورد قبول واقع شده است ۴۵۲ بوده است که در سال ۲۰۲۰ این کمترین امتیاز ثبت شده در CRS بوده است. در هفته جاری تعداد ۵۸۹ دعوت نامه از طریق برنامه مهاجرت استانی برای متقاضیان اکسپرس اینتری صادر شد.

سیستم اکسپرس انتری در واقع برای مهاجرت به کانادا طراحی شده است و درسه سطح تجربه کار کانادایی ، کارگر ماهر فدرال و دسته پیشه وران ماهر فدرال می باشد.

کشور کانادا در حال حاضر از سراسر دنیا بنابر امتیازات و البته معیارها اقدام به جذب مهاجر می کند. متقاضیان بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی یا امتیازبندی اکسپرس انتری به آن ها اختصاص داده می‌شود دسته بندی شده و این سیستم به متقاضیان بر اساس تسلطی که در استفاده از زبان انگلیسی و یا فرانسه دارند، سن،  تحصیلات و همچنین سابقه کارشان امتیاز خواهد داد. کاندید هایی که بیشترین امتیاز را کسب کنند برای به منظور ثبت تقاضا جهت اقامت دائم دعوت می شوند.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: به این معنا که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حد اقل 452 امتیاز داشتند و قبل از اکتبر 2019 راس ساعت  19:15:28 پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش مورخ یکم ماه می 2020 دعوت نامه دریافت کرده اند. بدین ترتیب با برگزاری این پذیرش تعداد دعوت نامه های صادره در سال جاری به 34300 رسید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها