موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مروری بر آزمون های ورودی دانشگاه‌های کانادا

مروری بر آزمون های ورودی دانشگاه‌های کانادا

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید برای گرفتن پذیرش از دانشگآ‌های کانادا باید آزمون وروردی دانشگاه مورد نظر خود را پشت سر بگذارنید تا دانشگاه به شما پذیرش بدهد.
آزمونی‌هایی که قرار است برای گرفتن پذرش دانشگاه بدهید به سطح تحصیلات و رشته تحصیلی که قرار است در کانادا تحصیل کنید بستگی دارد. در اینجا قرار است آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا را معرفی کنیم.

نیازی به بیان کردن نیست و همه شما می دانید که کشور کانادا سال هاست که به یکی از محبوب‌ ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان در سراسر جهان تبدیل شده است. کشور کانادا از نظر کیفیت آموزشی در سطح بالایی قرار دارد و همان طور که بیان شد، هزینه تحصیل در آن نسبت به دیگر کشور های غربی به صرفه تر است.

معرفی آزمون های ورودی دانشگاه های کانادا

کیفیت آموزش در کانادا یکی از مهمترین عوامل جذب دانش آموزان خارجی و بین المللی می باشد. استانداردهای بالای دانشگاهی و کنترل و نظارت دقیق دولت کانادا بر آن ها، نشان دهنده برخورداری از تحصیلات با کیفیت بالا و آموزش عالی می باشد که به آینده فرد کمک بسیاری خواهد کرد. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می‌خواهید از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید ولی نمی‌دانید برای ورود به دانشگاه چه آزمونی را بدهید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

اهمیت نامه پذیرش تحصیل در کانادا

پس از آنکه با وکیل مهاجرت به کانادا مشورت کردید و مدارک تان را برای دریافت ویزای تحصیلی آماده شد. قدم بعدی دریافت پذیرش از کالج و یا دانشگاه مورد نظر است. دانشجویان می بایست در تاریخ های مشخص شده نسبت به موارد امتحانی و درخواست های مد نظر، اقدام فرمایند. همچین باید توجه داشت که تمامی مدارک به درستی تهیه و ارسال شود. برخی از دانشجویان قصد دارند که در حین تحصیل و استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا، از شغل های نیمه وقت استفاده کنند، از این جهت، برای افراد متقاضی، اجازه نامه کار در کانادا در هنگام تحصیل، ضروری خواهد بود.

نکته ای دیگر که در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، داشتن نامه پذیرش از سوی یک مرکز آموزشی معتبر است که بدون این مدرک، اجازه تحصیل به دانشجویان داده نخواهد شد. همان طور که می دانید، برای مهاجرت به کانادا، می بایست از سد هایی عبور کنید، یکی از آن ها، شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور می باشد. که در قسمت بعدی تمامی موارد بیان می شود.

آزمون های ورودی دانشگاه کانادا

آزمون های ورودی دانشگاه کانادا

آزمون GRE

آزمون GRE ، یکی از متداول‌ترین آزمون‌های ورودی دانشگاه های کانادا برای پذیرش دانشجویان توانا و با استعداد می باشد. در این آزمون مهارت‌ های محاسباتی، تحلیلی و کلامی متقاضی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت اخذ نمره قبولی، فرد می تواند نسبت به دریافت ویزای کانادا و تحصیل و کار در آن اقدام نماید.

آزمون کلی GRE شامل انواع سؤالاتی خواهد بود که منعکس کننده نوع تفکری است که فرد متقاضی در مراکز آموزشی تحصیلات تکمیلی آموزش دیده است. برای مثال استدلال کلامی، توانایی تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری از گفتار، درک کردن موضوع ها به صورت چند بعدی، نویسندگی، خلاصه کردن متن، تفاوت قائل شدن بین نکات جزئی و کلی، را مورد بررسی قرار می دهد.

 آزمون تافل

تافل یک آزمون است که چهار مهارت زبان انگلیسی مورد بررسی قرار گرفته می شود. این آزمون توسط یک شرکت آمریکایی، ETS ، برای سنجش مهارت خواندن، صحبت کردن، نوشتن و گوش دادن به زبان انگلیسی آمریکایی تهیه شده است. قبولی در آزمون تافل برای اخذ پذیرش بیش از 900 دانشگاه و مؤسسات دیگر در بیش از 130 کشور الزامی است.

دو روش برای استفاده از این آزمون وجود دارد. یکی از آن ها، TOEFL PBT است که می تواند به صورت آزمایشی مبتنی بر کاغذ انجام گیرد. دیگری TOEFL IBT می باشد که بر اساس یک تست آنلاین اینترنت گرفته می شود. شاید نوع مجازی سخت تر باشد، اما در بین این دو آزمون از محبوبیت بیشتری برخوردار است. جالب است بدانید که این آزمون در برخی از کشور ها برگزار شده و مدت زمان آن نیز، 4 ساعت در نظر گرفته شده است.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی همچون، بخش خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن مورد استفاده قرار می گیرد. لهجه ایده آل برای فهم سوال ها، انگلیسی و بریتیش است. این آزمون به زمان دو ساعت و 45 دقیقه طول می کشد. جالب است بدانید که برای پذیرفته شدن در آزمون آیلتس بایستی بسیار تمرین کرده باشید تا با یک بار ثبت نام، بتوانید نمره کافی را کسب نمایید.

مهارت های این آزمون در هزاران موسسه در بیش از 140 کشور جهان، آموزش داده می شود و علاقه مندان باید بدانند که دانشگاه انتخابی آن ها، نمره کدام یک از آزمون های آیلتس و یا تافل را می پذیرد.

آزمون های ورودی دانشگاه کانادا

آزمون های ورودی دانشگاه کانادا

آزمون GMAT

از دیگر آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا، آزمون GMAT می باشد که به صورت اینترنتی، جهت ارزیابی مهارت ‌های همچون توانایی در محاسبات، خواندن، نوشتن و نوع صحبت کردن متقاضیان صورت می گیرد. بهتر است بدانید که شرکت در این آزمون شرط لازم جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و MBA محسوب می شود. نمره این آزمون در پذیرش دانشگاه ها بسیارموثر است.

آزمون SAT

یکی دیگر از آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا، آزمونی استاندارد به نام SAT می باشد که جهت ارزیابی اطلاعات آکادمیک عمومی و تشخیص استعداد تحصیلی افراد برگزار می‌شود. طرح سوالات این آزمون ثابت بوده و از یک فرمت استاندارد پیروی می‌کند و شامل سه قسمت ریاضی، مقاله ‌نویسی، خواندن و نوشتن می باشد که هر کدام از آن ‌ها نمره مخصوص به خود را شامل می شوئ. لازم به ذکر است به دست آوردن حد نصاب نمره در آزمون SAT اهمیت بسیاری جهت پذیرش در دانشگاه‌های معتبر کانادا می باشد و متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، بایستی در این آزمون شرکت کنند.

 آزمون MCAT

آزمون MCAT، نه تنها تستی عمومی برای متقاضیان تحصیل در کانادا نمی باشد بلکه یک آزمون ورودی به شمار می رود که برای افراد متقاضی در رشته پزشکی طراحی شده است و از این نظر با دیگر آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا تفاوت دارد. گفتنی است تقریبا تمامی کالج‌ های پزشکی کانادا، آزمون MCAT را به عنوان آزمون ورودی خود در نظر می گیرند، به طوری که در زمان ارسال درخواست ویزای تحصیلی، باید نمره مربوط به این آزمون را نیز ضمیمه پرونده خود کنید.

به طور کلی این آزمون شامل چهار بخش تحلیل انتقادی و مهارت‌ های استدلال، مبانی روان‌ شناختی، اجتماعی و زیست‌شناختی رفتارمبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم‌های زنده و مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم‌های بیولوژیکی می‌شود.اعتبار این مدرک سه سال است و پس از آن، اعتباری نخواهد داشت.

 آزمون LSAT

شرکت در آزمون LSAT برای آن‌دسته از متقاضیانی است که خواستار تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه‌های کانادا هستند. در این آزمون مهارت‌های استدلال کلامی و خواندن دانشجویان مورد بررسی قرار گرفته می شود. بهتر است بدانید که کسب نمره حد نصاب به عنوان یکی از معیارهای اصلی در پذیرش متقاضیانن تحصیل در رشته حقوق به شمار می‌رود.

سخن پایانی

همان طور که در مقاله گفته شد، کشور کانادا به دلیل داشتن امکانات خوب برای تحصیل، مورد علاقه دانشجویان در سراسر جهان شده است. از این جهت برای دریافت پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور، قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های کانادا، ضروری است که در این مطلب به معرفی آن ها پرداختیم.

سوالات متداول

آزمون های GRE، تافل، آیلتس، GMAT، SAT، MCAT و LSAT .
در این آزمون مهارت‌‌های محاسباتی، تحلیلی و کلامی متقاضی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت اخذ نمره قبولی، فرد می‌تواند نسبت به دریافت ویزای کانادا و تحصیل و کار در آن اقدام نماید.
دو روش برای استفاده از این آزمون وجود دارد. یکی از آن ها، TOEFL PBT است که می‌تواند به صورت آزمایشی مبتنی بر کاغذ انجام گیرد. دیگری TOEFL IBT می باشد که بر اساس یک تست آنلاین اینترنت گرفته می‌شود.
خیر. این یک آزمون ورودی است که برای افراد متقاضی در رشته پزشکی طراحی شده است و از این نظر با دیگر آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا تفاوت دارد.

 

چرا موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت؟
موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت یکی از بزرگترین موسسات مشاوره به حساب می آید که از یک سیستم مشاوره ای نوین استفاده می کند. با مراجعه به این موسسه می توانید از تخصص و تجربه وکلای پارسی کانادا در زمینه مهاجرت بهره مند شوید. متخصصین ما می توانند رزومه مهاجرتی شما را به نحو مطلوبی ارتقا دهند و در صورت عدم دریافت ویزا می توانید وجه خود را از موسسه باز پس گیرید. تیم متخصص پارسی کانادا تمام مراحل مهاجرتی شما را اعم از ترجمه مدارک، رزرو هتل، اخذ بلیط رفت و برگشت، اخذ PR، اجاره خانه و ماشین و … برای شما انجام می دهند.

guest
5 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها