موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اطلاعیه جدید IRCC در زمینه ورود به کشور کانادا

اطلاعیه جدید IRCC در زمینه ورود به کشور کانادا

دولت کانادا، به تازگی اطلاعات جدیدی در زمینه ورود به کشور کانادا ارائه کرده است. سازمان مهاجرت، تابعیت و پناهندگان کانادا (IRCC)، در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۰ اطلاعیه جدیدی در زمینه سفر به کانادا، با وجود محدودیت های موجود به علت بیماری COVID-19، ارائه کرده است.

کشور کانادا از ۱۸ مارچ محدودیت های مسافرتی خود را آغاز کرد اما به صورت مکرر در حال به بروز رسانی اطلاعات در زمینه سفر و مهاجرت به کانادا، برای اتباع خارجی که قصد سفر به این کشور را دارند، می باشد. با روی کار آمدن محدودیت های سفر به کانادا، معافیت ها و استثناهایی نیز در این مورد اعلام شد. نخست وزیر کشور کانادا، جاستین ترودو، ملاحضاتی را در زمینه ورود اقوام وابسته و درجه یک ساکنان کانادا اعمال کرده است.

گفتنی است که سازمان مهاجرت، تابعیت و پناهندگان (IRCC) در جدیدترین اطلاعیه خود، این موضوع را یادآوری می کند که مسافران بین المللی تنها در صورتی که سفرشان کاملا واجب باشد می توانند به کشور کانادا سفر کنند. (اتباع خارجی باید دلیل خود را برای سفرشان ذکر کنند.)

به اقوام درجه یک شهروندان و ساکنان کانادا توصیه می شود، که تنها برای مسافرت های ضروری که حداقل ۱۵ روز طول می کشد و به منظور ملاقات با اعضای خانواده می باشد، به این کشور سفر کنند. سازمان IRCC همواره از افسران مهاجرتی خود می خواهد که در حین رسیدگی به درخواست های خانواده های ساکنان این کشور، در صورتی که دلیل مهاجرت افراد غیر ضروری نباشد، اما کمتر از 15 روز طول بکشد انعطاف بیشتری به خرج دهند.

خانواده های افرادی که به صورت موقت ساکن کانادا هستند نیز باید مدرکی دال بر ضرورت سفرشان به مقامات این کشور ارائه دهند. این دسته از خانواده ها در صورتی که از کشوری به جز ایالات متحده آمریکا قصد سفر به کانادا را دارند باید حتما اقدام به اخذ مجوز ورود از طریق سازمان مهاجرت، تابعیت و پناهندگان کانادا کنند.

خانواده درجه یک شامل چه افرادی می شود؟

خانواده درجه یک شهروندان و ساکنان کشور کانادا، شامل:

  • همسر
  • فرزندان و کودکان وابسته (کودکانی که سن شان کمتر از ۱۵ سال بوده)
  • نوه ها
  • والدین (ناپدری و یا نامادری نیز جزو این دسته قرار می گیرند)

خانواده های درجه یک در صورت رعایت معیارهای زیر، می توانند وارد کشور کانادا شوند:

  • سفرشان به کانادا حداقل ۱۵ روز طول بکشد. (البته لازم به ذکر است که کشور کانادا برای افرادی که سفرشان زیر ۱۵ روز است نیز، استثناهایی را قائل خواهد شد.)
  • خانواده های درجه یک هنگام ورود به کشور کانادا، به مدت ۱۴ روز بایستی خود را قرنطینه کنند.
  • خانواده های درجه یک نباید مبتلا به ویروس COVID-19 باشند.
  • علت سفر باید مشخص و کاملا ضروری باشد.

مدارک مورد نیاز

سازمان IRCC به خانواده ها و نزدیکان این افراد پیشنهاد می کند که هنگام سفر به کشور کانادا، مدارک زیر را همراه خود داشته باشند.

  • مدرکی که ثابت کند اعضای خانواده و یا نزدیکان آن ها شهروند کانادا بوده و یا اقامت دائم این کشور را دارند. (مدارکی همانند پاسپورت کانادایی، اثبات تابعیت کانادایی و یا کارت اقامت دائم کانادا)
  • اسنادی که نشاندهنده ارتباط آن ها با اعضای خانواده شان باشد. (گواهی تولد، تاییدیه اقامت دائم خانواده و ارائه سند ازدواج )

نسخه الکترونیکی و یا کاغذی تمامی این مدارک از طرف سازمان IRCC قابل قبول است.

همین طور، به کسانی که به دنبال ورود به کشور کانادا و ملاقات با نزدیکان خود هستند پیشنهاد می شود، نسخه ای از مجوز تحصیل، مجوز کار، مجوز اقامت موقت و یا سابقه بازدید اعضای خانواده خود را به علاوه ی مدرکی که تعیین کننده رابطه آن ها با اعضای خانواده شان است و اجازه نامه کتبی از طرف IRCC را به همراه داشته باشند.

در این صورت سازمان IRCC در نامه ای به شرکت های هواپیمایی، مجوز ورود خانواده شهروندان به کشور را صادر می کند. سازمان IRCC، در آینده نزدیک اطلاعات جامع تری را در زمینه سفرهای ضروری دانشجویان و ساکنان کانادا ارائه خواهد کرد.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها