موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

با قوانین شهر پاریس بیشتر آشنا شوید

با قوانین شهر پاریس بیشتر آشنا شوید

پاریس پایتخت کشور فرانسه است، کشوری که همواره با برج ایفل، موزه لوور، رشته کوه های آلپ و … شناخته می شود. فرانسه از شش جهت دارای سواحل و مرزهای آبی است، به همین خاطر آن را کشور شش ضلعی نیز لقب داده اند. زمستان ها هوا خنک بوده و تابستان ها آب و هوای متعدلی در فرانسه حاکم است. زمانی که به فرانسه فکر می کنید، مطمئنا به یاد غذاهای خوشمزه و پر طرفدار آن نیز می افتید. آشپزی فرانسوی در تمام جهان معروف است و حیف است اگر سفری به فرانسه دارید، از خوردن پنیرهای فرانسوی، شیرینی ماکارون، سوفله، کرپ، موس، کروسان و پاته صرف نظر کنید.

همچنین فرانسه آوازه ای بلند نیز در تولید عطرهای خوشبو دارد و بزرگترین تولید کننده عطر و اسانس در جهان است. خودروهایی همچون سیتروئن، پژو و رنو از تولیدات فرانسه هستند و برندهای مطرح ازجمله دیور، جیوانچی و شانل متعلق به این کشور دوست داشتنی می باشند. مهمترین سازه فرانسه برج ایفل است که در شهر پاریس قرار دارد و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند.

اگر به فرانسه و معروف ترین شهر آن یعنی پاریس علاقه دارید، خوب است که با قوانینی که در این شهر حاکم است نیز آشنا شوید تا در صورت سفر به آن، دچار مشکل نشوید. در این مقاله از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا ما قصد دارین قوانین شهر پاریس را برای شما بازگو کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

با قوانین شهر پاریس بیشتر آشنا شوید

با قوانین شهر پاریس بیشتر آشنا شوید

همیشه در هر کجا اول سلام کنید

مسافران به مقصد پاریس باید همیشه این نکته را به خاطر داشته باشند که سلام کردن یک قانون مهم در این شهر است. زمانی که به هر جایی وارد می شوید، چه هتل، چه فروشگاه و … اول باید سلام کنید.

در پاریس به زبان فرانسه صحبت کنید

صحبت کردن به زبان فرانسه برای فرانسوی ها بسیار مهم است. در واقع آن ها زبان مادری خود بسیار جدی می دانند. بنابراین در صورت ورود به پاریس حتی اگر زیاد هم زبان فرانسه نمی دانید، تلاش کنید تا فرانسوی صحبت کنید. شاید تنها چند کلمه بلد باشید و مثلا فقط بتوانید سلام و خداحافظ را به این زبان بگویید؛ اما همینکه تلاش شما برای صحبت به زبان فرانسه توسط پاریسی ها دیده شود، آن ها اینکار شما را تحسین برانگیز می دانند.

بوسه امری رایج در احوالپرسی پاریسی هاست

از جمله قوانینی که در پاریس وجود دارد، آن است که هنگام سلام و احوالپرسی خداحافظی کردن و یا تشکر، شما را می بوسند. البته بوسه هایی که روی هوا هستند و تنها گونه های خود را در هر طرف صورت شما می برند. این نوع بوسه در پاریس به “faire la bise” معروف است.


 

 

 

 

 

 

 

اگر انگلیسی صحبت می کنید، حتما اعلام کنید و شمرده حرف بزنید

اگر زبان فرانسه بلد نیستید و نمی توانید فرانسوی صحبت کنید، در صورتی که می خواهید مکالمه خود را به زبان انگلیسی انجام دهید، حتما از قبل با گفتن جمله “parlez vous anglais” (آیا انگلیسی صحبت می کنید؟) حرف های خود را شروع کنید. یا حتی می توانید بگویید “je ne parle pas francais” (من فرانسوی صحبت نمی کنم). البته توجه داشته باشید که باید به آرامی و شمرده شمرده انگلیسی صحبت کنید تا آن ها نیز راحت بتوانند با شما صحبت کنند.

در پاریس نان را با دست تکه کنید

هنگامی که می خواهید نان بخورید به این نکته توجه کنید که پاریسی ها نان را با چاقو برش نمی زنند. آن ها برای خوردن نان، با دست آن را تکه می کنند.

زیاده روی در سفارش قهوه نداشته باشید و ترجیحا قهوه فرانسه را در پاریس بنوشید

در پاریس زیاد سفارش دادن قهوه را مناسب نمی دانند و علاقه زیادی به قهوه خودشان یعنی قهوه فرانسه نشان می دهند. بهتر است زمانی که به پاریس می روید، به جای سفارش دادن قهوه اسپرسو، لاته و یا ترک و… قهوه فرانسه را سفارش دهید و به نوعی همرنگ اجتماع پاریس باشید.

آداب غذا خوردن در پاریس و قرار دادن دست ها روی میز

هنگامی که به یک غذاخوری، رستوران و یا خانه یک فرد پاریسی می روید، باید بدانید که گذاشتن دست ها روی میز نشانه ادب است و تحسین می شود، اما اگر آرنج خود را روی میز بگذارید غیر مودبانه است. بنابراین از انجام این کار اجتناب کنید.

 

با قوانین شهر پاریس بیشتر آشنا شوید

با قوانین شهر پاریس بیشتر آشنا شوید

انعام دادن در رستوران به ازای ارائه خدمات ویژه

معمولا هنگامی که به غذا خوری ها، کافه ها و رستوران ها می روید، هزینه حق سرویس و خدمات در صورتحساب نوشته می شود و باید آن را پرداخت کنید. اما در صورتی که پیشخدمت خدمات ویژه ای را به شما ارائه کرد، خوب است که به او انعام بدهید.

در پاریس باید دیرتر شام بخورید

خوردن شام معمولا در پاریس دیر انجام می شود. به عبارتی می توان گفت که مردم پاریس تمایل دارند دیر شام خود را میل کنند. جالب است بدانید که به ندرت قبل از ساعت 8 شب شام سرو می شود. بنابراین اگر عادت دارید که شام خود را زودتر از این ساعت میل کنید، می توانید به کافه ای بروید و کمی از میزان گرسنگی خود بکاهید تا زمان شام فرابرسد.

مقداری پول نقد همیشه همراه خود داشته باشید

همانطور که می دانید، یورو واحد پول فرانسه می باشد، چنانچه به پاریس سفر کرده اید و قصد گشت و گذار در آن را دارید، همواره مقداری پول نقد همراه خود ببرید. درست است که بیشتر مکان ها دارای کارت خوان می باشند، اما ممکن است در برخی کافه های محلی یا فروشگاه های کوچک مجبور باشید پول نقد بپردازید.

با کارت دانشجویی از مزایای خوبی برخوردار شوید

نکته بسیار جالبی که درباره پاریس وجود دارد، آن است که در صورت دانشجو بودن، می توانید با ارائه کارت دانشجویی خود از تخفیف های ویژه اب برای مکان های گردشگری برخوردار شوید.

 

با قوانین شهر پاریس بیشتر آشنا شوید

با قوانین شهر پاریس بیشتر آشنا شوید

 

از سبک لباس پوشیدن پاریسی ها تبعیت کنید

فرانسوی ها به لباس پوشیدن توجه ویژه ای دارند. آن ها استایل مخصوص به خودشان را دارند و خانه های مد و فشن بسیاری در این کشور وجود دارد. توصیه ما به شما این است که اگر به پاریس رفتید از سبک لباس پوشیدن آن ها تبعیت کنید.

برای بازدید و گردشگری خود برنامه ریزی داشته باشید

جاهای دیدنی پاریس بسیارند و از جمله آن ها می توان به برج ایفل، موزه لوور و … اشاره کرد. اما بهتر است که با توجه به قوانین موجود در پاریس، برای بازدید از آن ها ساعت و یا روز مشخصی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال موزه لوور سه شنبه ها تعطیل می باشد و روزهای دوشنبه موزه اورسای بسته است.

برای رفت و آمد در پاریس از مترو استفاده کنید

یکی از بهترین وسایل نقلیه در پاریس، مترو است. با استفاده از مترو می توانید رفت و آمدی ایمن و راحت را تجربه کنید و با هزینه ای کم به هر کجا از این شهر که خواستید بروید.

در سفر به پاریس حواستان به کلاهبرداران و جیب برها باشد

ممکن است عده ای کلاهبردار و یا جیب بر، در مناطق شلوغ همچون موزه لوور یا برج ایفل شما را زیر نظر بگیرند و قصد داشته باشند از شما دزدی کنند. ممکن است آن ها به شما نزدیک شوند و قصد ربودن پول هایتان را داشته باشند.

نشستن بر روی چمن ها ممنوع است

شاید بخواهید که در پارک های پاریس برای خود یک پیک نیک به راه بیندازید و از مناظر لذت ببرید. اما باید بگوییم که نسشتن روی چمن ها در پارک ممنوع است و پلیس با سوت زدن شما را از این کار منع خواهد کرد.

 

اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید با قوانین شهر پاریس آشنا شوید

شاید در فکر مهاجرت به فرانسه باشید و بخواهید در کنار زیبایی های شهر پاریس روزگارتان را سپری کنید. اما برای این منظور باید برنامه ریزی دقیق و حسایب شده ای داشته باشید و بهترین روش مهاجرت به فرانسه را در پیش گیرید همچنین ممکن است مدارک لازم برای مهاجرت را ندانید و یا از قوانین مهاجرتی فرانسه آگاه نباشید. در صورتی که می خواهید زندگی در فرانسه را بدون دغدغه و با آرامش خیال تجربه کنید، بهتر است که برای چیدمان برنامه مهاجرتی خود از کارشناسان و وکلای حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. بسیاری از موسسات مهاجرتی در شهر موجود هستند که خدمات خوبی را به شما ارائه می کنند.

اما از کجا می توانید بفهمید که آن ها مورد اعتمادند و سرمایه هایتان را از بین نمی برند؟ چطور می توان اطمینان داشت که راه و روش پیشنهادی آن ها، بهترین است؟ برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم که موسسه مهاجرتی پارسی کانادا چاره کار شماست. این موسسه با سال ها اعتبار در زمینه مهاجرت، متقاضیان را به خوبی راهنمایی و هدایت می کند. پس بهتر است که با مراجعه به این موسسه روند پر فراز و نشیب مهاجرتی خود را به دست متخصصان و کارشناسان خبره بسپارید. در این صورت می توانید با خیال راحت منتظر فراهم شدن شرایط و به سرانجام رسیدن پرونده مهاجرتی خود باشید و از ریجکتی و رد صلاحیت مصون بمانید. راهنمایی هایی که کارشناسان موسسه مهاجرتی پارسی کانادا به مهاجرین می کنند، مطابق با جدیدترین قوانین و اصول مصوب است و هیچ گونه جای تردید و نگرانی را باقی نمی گذارد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها