موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بزرگترین قرعه کشی برنامه مهاجرتی استانی PNP کانادا برگزار شد

بزرگترین قرعه کشی برنامه مهاجرتی استانی PNP کانادا برگزار شد

کانادا با استفاده از سیستم جامع رتبه بندی CRS  از 940 نامزدِ PNP برنامه مهاجرتی استانی با حداقل امتیاز 711 دعوت به عمل می آورد.

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CICNEWS ، کانادا در جدیدترین قرعه کشی خود از طریق سیستم اکسپرس انتری Express Entry در تاریخ 9 ژوئن از 940 کاندید متقاضی مهاجرت به کانادا دعوت کرد تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

یادآور می شویم که همه کاندیدهای دعوت شده قبلاً از طریق برنامه مهاجرتی استانی (PNP) نامینیت شده بودند. به همین دلیل است که در این دوره امتیاز 711 افزایش نسبتاً چشم گیری داشته است.

 


همه نامزدهای PNP در سیستم Express Entry به طور خودکار 600 امتیاز را دریافت می کنند. بدون نامینیت شدن، در این سیستم متقاضیان کمترین امتیاز ( 111) را کسب خواهند کرد.

 

براساس مقررات اجرایی، اداره مهاجرت، پناهندگان، و شهروندی کانادا (IRCC) زمان انقطاع برای قاعده Tie break  را اعلام خواهد کرد. قاعده Tie break  قاعده ای است که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از آن در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) در اکسپرس انتری استفاده می کند.

بر اساس قاعده tie-break، تاریخ و ساعت ثبت پروفایل اکسپرس انتری متقاضیان اهمیت دارد. قاعده tie-break پروفایل هایی که مدت زمان بیشتری در انتظار قرعه کشی اکسپرس انتری بوده اند را در اولویت قرار می دهد. در قرعه کشی که به تازگی انجام شد کاندیدهایی که حداقل نمره را کسب کردند فقط در صورتی دعوت شدند که مشخصات Express Entry خود را قبل از 16 فوریه 2021 ساعت 09:06:30 UTC ارسال کردند.

در قرعه کشی قبلی برنامه مهاجرت استانی PNP ، کانادا 500 از کاندید دعوت بعمل آورد. حداقل امتیاز لازم برای این دوره 713 بود.

تاثیر همه گیری کرونا بر اکسپرس انتری هنوز ادامه دارد

از شروع سال 2021 تاکنون اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) قرعه کشی‌های Express Entry را برگزار کرده که در این قرعه کشی هدف اصلی کاندیدهایی بوده اند که از قبل در کانادا حضور داشتند.

این استراتژی بخشی از برنامه هایی است که برای برآورد کردن اهداف مهاجرتی کانادا در سال همه گیری در نظر گرفته شده و بخشی از آن برای جلوگیری از محدودیت های سفر و خدمات دیگر که بر نامزدهای بین المللی تأثیر می گذارد، طراحی شده است.

کانادا امسال به لطف 27،332 متقاضی اصلی دعوت شده در 13 فوریه ، تعداد بیشتری دعوت نامه در مقایسه با زمان مشابه در سال 2020 صادر کرده است. اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در طی ایمیلی به CIC News گفت از این نامزدها حدود 87 درصد درخواست ها را در مدت 90 روز تکمیل کرده اند. تاکنون در سال 2021 ، کانادا با وجود ویروس کرونا 75713 دعوتنامه صادر کرده است.

دعوتنامه کانادا

 

کاندیدهای برنامه مهاجرتی استانی PNP و نامزدهای برنامه تجربه کانادایی (CEC) در کانادا به وفور یافت می شوند. بخاطر این است که برنامه مهاجرت استانی PNP اغلب اوقات نیاز به تجربه کاری یا تحصیلات از استان نامینیت شده دارد و نامزدهای CEC باید حداقل یک سال سابقه کار کانادایی داشته باشند.

 

چگونه می توان از طریق سیستم اکسپرس انتری اقامت دائم کانادا را گرفت؟

اولین گام مهاجرت به کانادا از طریق سیستم Express Entry این است که پی ببرید آیا واجد شرایط یکی از برنامه های مهارتی فدرال هستید یا خیر. Express Entry به خودی خود یک روش مهاجرتی به کانادا نیست بلکه یک برنامه است که باعث پوشش برنامه های نیروی کار متخصص فدرال، اسکیل ورکر و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال اسکیل ترید، تجربه کانادایی (CEC) می شود.

برخی از برنامه های نامینیتی استانی نیز از استخرهای Express Entry به کانادا دعوت می شوند.

هنگامی که به عنوان یک متقاضی در استخر قرار گرفتید، می توانید برای بیش از یک برنامه تحت مدیریت Express Entry واجد شرایط شوید و ثبت نام کنید. همچنین براساس سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز خواهید گرفت. امتیازات بر اساس تجربه کاری، تحصیلات، توانایی تسلط شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی، سن و سایر عوامل است. نکته قابل توجه این است در این سیستم نامزدهای مهاجرتی انتخاب می شوند که احتمال موفقیت بالایی در بازار کار کانادا دارند و می توانند برای کانادا از لحاظ رشد و پیشرفت نقش پررنگی داشته باشند.

 

کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را دریافت کنند دعوتنامه های درخواست (ITA) را از طریق نوبت های دعوت از Express Entry دریافت می کنند. با در دست داشتن ITA ، شما این فرصت را دارید که برای اقامت دائم به دولت فدرال تقاضا کنید. لازم به ذکر است که  فقط IRCC می تواند ویزای اقامت دائم صادر کند.

پس از دریافت تأیید اقامت دائم (COPR) ، می توانید با استفاده از آن به کانادا مهاجرت کنید و به طور رسمی اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

چه کسانی دعوت خواهند شد؟

ماجرای زیر سناریوی فرضی شخصی است که ممکن است در قرعه کشی جدید دعوت شده باشد.

کیانوش 34 ساله است ، لیسانس دارد و شش سال است که به عنوان مددکار اجتماعی کار می کند. در آیلتس در قسمت  Listening امتیاز 7.5 و در سایر مهارت‌ها امتیاز 6.5 را کسب کرد.  کیانوش هرگز نه در کانادا کار کرده و نه تحصیل کرده است. وی با امتیاز CRS 333 وارد استخر Express Entry شد سپس برای نامینیتوری استانی دعوت شد و درخواست وی موفقیت آمیز بود. کیانوش با نامزدی استانی، امتیاز CRS‌ش به 933 افزایش یافت که این امتیاز برای گرفتن ITA در زمان قرعه کشی جدید Express Entry به اندازه کافی بالا بود.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها