موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آشنایی با جاذبه های گردشگری در کانادا

آشنایی با جاذبه های گردشگری در کانادا

اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید از طبیعت آن لذت ببرید، بی شک سرزمین کانادا بهترین مکان برای شما می باشد. جای تعجب ندارد که چرا در سال های اخیر از سراسر جهان، این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده اند. چرا که جاذبه های گردشگری کانادا بی نظیرند و همیشه در دنیا یکه تازی می کنند. رقیبی برای آن ها پیدا نمی شود و علاقه مندان می توانند بدون هیچ مشکلی با اخذ ویزای توریستی از طبیعت بکر این سرزمین لذت ببرند.

توجه به زیبایی های جاذبه های گردشگری کانادا

مکان های دیدنی کانادا

دومین کشور بزرگ جهان، کانادا هیچ کمبودی در مناظر زیبا و مکان های منحصر به فرد برای گردشگران ندارد. این کشور با داشتن شگفتی های طبیعی باورنکردنی و شهر های پرجنب و جوش یکی از زیباترین کشورها برای سفر کردن است.

جاذبه های توریستی کانادا زبانزد عام و خاص است چرا که این طبیعت بکر سر تا سر این کشور را پوشانده است. از غرب مکان های گردشگری شامل کوه های راکی و شهرهای ونکوور، ویکتوریا و کلگری می باشد. توصیه می کنیم دیدن مکان های دیدنی مرکز کانادا را فراموش نکنید و سعی کنید در صورت اخذ ویزای توریستی از آبشار نیاگارا، تورنتو، اتاوا، مونترال و کبک سیتی دیدن نمایید.

اگر قصد بازدید از استان های شرقی کانادا را دارید، سر زدن به پارک ملی گروس مورن را همراه با شهرهای هالیفاکس و سنت جان از دست ندهید.

مشاوران پارسی کانادا با شما تماس خواهند گرفت

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی کانادا است که هر ساله میلیون ها بازدیدکننده از جهان را به دور خود جمع می کند. در کمتر از یک ساعت می توانید به این مکان زیبا برسید چرا که آبشار نیاگارا تا تورنتو در امتداد مرز آمریکا قرار دارد.

عرض این آبشار 57 متر و منظره ای بسیار زیبا و دیدنی است. آبشارهای نیاگارا و دره آن بیش از یک قرن است که نظر گردشگران را به خود جلب کرده است. با وجود آبشار نیاگارا، رونق اقتصادی در شهر های مجاور آن نیز توسعه پیدا کرده، پس نگران خرید لوازم مورد نیاز سفر نباشید چرا که همه را می توانید از جاهای نزدیک پیدا کنید.

پارک ملی بنف و کوه های راکی

پارک ملی بنف در قلب کوه های راکی در استان آلبرتا قرار دارد و برخی از زیباترین جاذبه های گردشگری کانادا را به نمایش می گذارد. دریاچه های فیروزه ای رنگ، قله های پوشیده از برف و یخچال های طبیعی، همه را به خود خیره می کند.

زیبایی این پارک با داشتن دریاچه لوئیز دو چندان می شود که انعکاس کوه ها و یخچال های اطراف آن را نشان می دهند و توریستان می توانند در اطراف ساحل قدم بزنند و از منظره شگفت انگیز آن لذت ببرند. در اطراف این پارک مراکز خرید، رستوران های شیک و هتل برای اقامت گردشگران وجود دارد. همچنین می توانید از اسکی در این پارک لذت ببرید.

برج CN

برج CN، یکی از مشهور ترین مکان های دیدنی کانادا است و در سواحل دریاچه آنتاریو قرار دارد. این برج دارای 553 متر ارتفاع است و بلندای آن زبانزد عام و خاص می باشد. در بالای این برج 360 رستوران وجود دارد که می توانید در آن ها غذاهای خوشمزه بخورید.

بله درست است سعی کنید تا روی این کره خاکی زندگی می کنید، جاذبه های دیدنی کانادا را از دست ندهید.

ویستلر

تنها با دو ساعت رانندگی از ونکوور، می توانید به پیست اسکی معروف و روستای ویستلر برسید. در حالی که ویستلر همیشه یک منطقه مهم برای انجام ورزش های زمستانی بوده، اما در تابستان نیز به مکانی جذاب برای بازی گلف، دوچرخه سواری در کوهستان تبدیل شده است.

این دهکده در سال 2010 در زمان بازی های المپیک زمستانی به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کانادا تبدیل شد. این دهکده دارای هتل ها و رستوران های بسیاری است.

پارلمان اتاوا

پارلمان اتاوا در بالای رودخانه اوتاوا قرار دارد و ساختمان های آن در اواخر قرن نوزدهم به سبک نئوگوتیک ساخته شده است. برجسته ترین ویژگی منطقه گردشگری، برج صلح است که مجلس عوام و سنا را از هم جدا می کنند.

روبروی این ساختمان، شعله ای صد ساله وجود دارد که در سال 1966 به مناسبت صدمین سالگرد کنفدراسیون کانادا روشن شد. همچنین در پشت این ساختمان می توانید باغی سرسبز و زیبا را ببینید.

پارک استنلی

ونکوور یکی از دیدنی ترین شهرهای کانادا است که طبیعت بکر آن مورد پسند همه مردم جهان است. پارک استنلی مکانی است که دیدن آن را نباید از دست داد چرا که سرو های قرمز و درختان صنوبر شما را عاشق این پارک می کنند. این پارک 4 کیلومتر مساحت دارد و وسیع ترین پارک کانادا نام گذاری شده است.

همچنین این پارک چند دریاچه و آبگیر دارد و بیش از پانصد هزار درخت دارد. سالانه حدود 8 میلیون نفر از پارک استنلی دیدن می کنند.

جزیره ونکوور

جزیره ونکوور یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کانادا است که کمتر از دو ساعت می توانید با قایق رانی به شهر برسید. بیشتر مردم برای بازدید از مکان های دیدنی و فرهنگی به سمت منطقه ویکتوریا می روند، اما اگر به سمت شمال بروید می توانید از طبیعت زیبا و دست نخورده آن لذت ببرید، با بازدید از این جزیره تجربیات فراموش نشدنی کسب کنید.

دوستداران طبیعت می توانند در مسیرهای پیاده روی جزیره ونکوور راه بروند و در مکان های دیدنی کانادا مستقر شوند. اگر می خواهید سفری راحت را تجربه کنید توصیه می کنیم در اقامتگاه های جزیره ونکوور ساکن شوید.

جزیره ونکوور دارای درختانی قدیمی، سواحل شنی و صخره ای است که جاده ای زیبا برای قدم زدن را بوجود می آورد.

پارک ملی جاسپر

پارک ملی جاسپر در استان آلبرتا بزرگترین پارک کوهستانی است که دارای دره های وسیع، کوه های ناهموار، یخچال های طبیعی، جنگل ها، چمنزار های کوهستانی و رود های وحشی می باشد. یکی از بهترین جاذبه های آن آبشار Athabasca است. موقعی که سطح آب بالا می آید، آب زیادی از آبشار فرو می ریزد. در کنار این آبشار یک مسیر برای پیاده روی وجود دارد که می توانید از طبیعت آبشار لذت ببرید.

شاید از شدت آب آبشار Athabasca خیس شوید اما خاطره ای فراموش نشدنی را بوجود می آورید.

اگر قصد دیدار از شهرها و مکان های دیدنی کانادا را دارید باید ویزای توریستی کانادا یا همان ویزای مولتی 5 ساله را اخذ کنید. همچنین می توانید بعد از اینکه به کانادا سفر کردید از این ویزای توریستی به عنوان فرصتی برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید.

خلیج فاندی (fundy)

پر جزر و مد ترین خلیج دنیا، همین خلیج فاندی است که یکی از جاذبه های دیدنی کانادا محسوب می شود. از دیگر زیبایی های این خلیج می توانیم به پرواز دسته جمعی پرنده ها و مرغان دریایی اشاره کنیم.

علاوه بر این خلیج فاندی دارای یک پارک ملی نیز می باشد که گردش در آن و تماشای زیبایی هایش، می تواند یک تجربه عالی در بازدید از جاهای گردشگری کانادا برای شما باشد.

تماشای شفق شمالی

این هم یکی از موقعیت هایی است که شاید تنها در فیلم های تلویزیونی دیده باشید. اما آیا می دانید بهترین مکان برای مشاهده شفق شمالی کشور کانادا است؟ شفق ها یکی از پدیده های جوی کره زمین می باشند و در واقع ذرات باردار از باد های خورشیدی هستند که در برخورد با جو زمین به رنگ های آبی و صورتی در آسمان ظاهر می شوند.

اگر می خواهید این پدیده جوی و طبیعی کره زمین را مشاهده کنید و به دنبال آن هستید که برای اولین بار این زیبایی را تجربه کنید، حتما اواخر پاییز تا بهار، فرصتی را برای اخذ ویزای توریستی کانادا انتخاب کنید و به سمت شمال غربی منطقه Yukon حرکت کنید. در آنجا خیلی راحت تر و بهتر می توانید این شفق های قطبی را مشاهده کنید.

دیدنی ترین شهرهای کانادا

از آنجایی که هر یک از ایالت های کانادا به تنهایی جاذبه های گردشگری بی شماری دارند، می توان در این بخش از مقاله وب سایت پارسی کانادا به معرفی این شهرهای زیبا پرداخت. شاید هم شما قصد سفر به کانادا را داشته باشید اما ندانید که چگونه و از چه طریق اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم تلفن همراه خود را بردارید و همین حالا با مشاوران موسسه پارسی کانادا تماس بگیرید.

شناخت دیدنی ترین شهرهای کانادا در یک نگاه

شهر کلگری (Calgary)

بزرگترین شهر در ایالت آلبرتا، شهر کلگری است. این شهر که روی کوهپایه ها قرار گرفته، مهمترین قطب اقتصادی کانادا است. دلیل آن هم کشف نفت در این شهر بوده که تاریخ آن به دهه 1900 باز می گردد. معماری و ساختمان های این شهر، همیشه زبانزد عام و خاص بوده است.

جالب است بدانید مردم شهر کلگری به دلیل وجود تنوع قومی و ملیتی، به 120 زبان مختلف با یکدیگر صحبت می کنند. در ضمن شما با سفر به این شهر می توانید، تمیز ترین شهر جهان را از نزدیک ببینید. این شهر حتی از نیویورک و لندن نیز تمیز تر است. شهر کلگری آفتابی ترین شهر کانادا است. پس پیشنهاد می کنیم شهر کلگری را در برنامه سفر خود قرار دهید.

اتاوا، پایتخت کانادا (Ottawa)

اگر به دنبال یک شهر تجاری و فدارال هستید تا بتوانید در آن مشغول کسب و کار شوید و یک زندگی فوق العاده را برای خود دست و پا کنید، اتاوا بهترین گزینه برایتان می باشد. در این شهر بسیاری از امور تجاری، اقتصادی و سیاسی رخ می دهد و البته زیبایی هایی هم دارد. برای مثال کانال ریدو از وسط این شهر عبور می کند و در فصل زمستان به دلیل یخ زدن آب این کانال می توانید شاهد بازی اسکی باز ها باشید.

شما با سفر به اتاوا و مشاهده جاذبه های گردشگری آن می توانید یک تجربه خاص از سفر را برای خود رقم بزنید. اگر در جست و جوی کشوری پر جنب و جوش با جمعیتی جوان هستید، اتاوا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

شهر ونکوور (Vancouver)

اگر به دنبال فضای زیبا، سرگرم کننده و آب و هوای خوب هستید پس نباید دیدن ونکوور را از دست بدهید. ونکوور یک شهر ساحلی و بندرگاهی است که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این شهر همیشه به عنوان یکی از پنج شهر برتر دنیا از لحاظ کیفیت و قابلیت زندگی انتخاب شده است. ونکوور شهر پر جنب و جوشی است و مردم این شهر در تمام طول سال از فضای بیرون برای تفریح و گردش استفاده می کنند.

اگر عاشق گرما و آفتاب هستید می توانید در فصل تابستان در سواحل این شهر قایقرانی کنید. اگر هم عاشق برف و سرما هستید می توانید از پیست های اسکی فصل زمستان استفاده کنید. در هر فصلی از سال می توانید از بین درختان انبوه پارک استنلی عبور کنید و از تماشای غروب آفتاب و خوردن غذاهای محلی فوق العاده این شهر لذت ببرید. برای افرادی که عاشق خرید هستند بازارهای جزیره گارنویل مکانی فوق العاده است.

ونکوور یک شهر ساحلی و بندرگاهی است که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد.

زمانی که به ونکوور می آیید هم می توانید از دیدن خود شهر و مکان های تفریحی و مراکز خرید معروف آن استفاده کنید و هم می توانید به نقاطی مثل ویستلر، ویکتوریا یا برخی از شهرهای کوچک کوهستانی یا دره فریزر بروید. برخی از مکان های دیدنی این شهر عبارتند از:

پارک ملکه الیزابت

شهر ونکوور کانادا به خاطر داشتن شرایط آب و هوایی معتدل، از فضاهای سرسبز و طبیعتی زیبا برخوردار است به یکی از جاذبه های گردشگری کانادا تبدیل شده است. پارک ملکه الیزابت به دلیل وجود زمین تنیس و گلف در خود بسیار معروف است و یکی از جاذبه های گردشگری شهر ونکوور به حساب می آید. بخشی از این پارک در بلندترین منطقه ونکوور قرار دارد و به همین دلیل چشم انداز فوق العاده ای دارد.

جزیره گرانویل

جزیره توریستی گرانویل قبلا یک منطقه صنعتی فعال بوده اما در حال حاضر به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری بسیار محبوب ونکوور شناخته می شود. بازار عمومی جزیره گرانویل یکی از محبوب‌ ترین جاذبه ‌ها در زمینه‌ فروش میوه‌ها، سبزیجات، غذاهای دریایی و همچنین خوراک های محلی و غذا‌های آماده است.

گاس تاون

گاس تاون که قدیمی ‌ترین بخش شهر ونکوور به حساب می آید یک منطقه توریستی است که از رستوران ‌ها، گالری ‌ها، مغازه ‌ها و ساختمان‌ های سبک ویکتوریایی دیده می شود.

پل معلق کاپیلانو

اولین جاذبه توریستی ونکوور پل معلق کاپیلانو است که در در سال 1889 افتتاح شد و از آن زمان بازدیدکنندگان از این پل دیدن می کنند. این پل به طول 70 متر امتداد دارد که به پارکی پر از راه های جنگلی و مسیرهایی در بالای درختان بزرگ و قدیمی منتهی می شود.

شهر تورنتو (Toronto)

شهر تورنتو به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای کانادا در جهان شناخته شده که سالن های اجرا و نمایش باله، اپرا و سمفونی معروفی دارد.

زمانی که موفق به اخذ ویزای توریستی کانادا شدید، می توانید اندکی در خیابان های شهر تورنتو قدم بزنید و از غذاهای خوشمزه رستوران های آن لذت ببرید. حتی اگر هم هوس زندگی در کانادا را کردید، هیچ وقت نگران هزینه ها نباشید چرا که با استخدام در یک شرکت می توانید از پس هزینه زندگی در کانادا بر بیایید.

خیالتان راحت باشد هیچ وقت قرار نیست حوصله شما سر برود، زیرا شهر تورنتو نیز مانند شهر ونکوور علاوه بر سواحل زیبا و تفریحی پیشت های اسکی معرفی هم دارد که افراد علاقمند به ورزش های زمستانی را به سمت خود جذب می کند. بعضی از جاذبه های گردشگری شهر تورنتو عبارتند از:

برج ملی کانادا

یکی از معروف‌ ترین جاذبه های توریستی کانادا در تورنتو برج ملی است. این برج ۵۵۳ متر ارتفاع دارد و دومین سازه بلند دنیا است.

مرکز راجرز

مرکز راجرز اولین استاد یوم ورزشی دنیاست که سقف آن کاملا جمع می شود. در حال حاضر این استاد یوم، ورزشگاه خانگی تیم بیس بال بلو جی ز است.

تالار شهر

تالار شهر تورنتو با سبک مدرن خود یکی از نشانه‌ های متمایز بودن شهر تورنتو به حساب می آید.

میدان یانگ و داندس

این میدان نزدیک مرکز ایتن قرار دارد و یکی از مراکز خرید اصلی تورنتو است.

کاسالوما

کاسالوما یک کلمه اسپانیایی به معنای خانه روی تپه است. این قلعه که در مرکز شهر تورنتو قرار دارد، یکی از جاذبه ‌های گردشگری تورنتو است.

شهر تورنتو به عنوان بزرگترین شهر کانادا مکانی است که در آن فرهنگ ها و آداب و رسوم مردم از کشورهای مختلف را به راحتی می توانید ببینید.

شهر مونترال (Montreal)

شهر مونترال بزرگترین شهر استان کبک و دومین شهر بزرگ کشور کانادا است. علاوه بر این شهر مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در دنیا بعد از شهر پاریس شناخته شده است. این شهر بزرگترین مرکز تجاری صنعتی و فرهنگی کبک است. شهر مونترال جاذبه های توریستی مختلفی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

کلیسای سن ژوزف

در کوه رویال کلیسای عظیم و باورنکردنی سن ژوزف (یوسف مقدس) قرار دارد که در سال ۱۹۰۵ ساخته شده ‌است. ارتفاع گنبد آن از کف ۹۷ متر بود که دومین گنبد مرتفع دنیا پس از کلیسای پیتر مقدس در رم به حساب می آید.

بازیلیکای نتردام

این کلیسای کاتولیک در سال‌ ۱۸۲۴ توسط یک معمار ایرلندی ساخته شده ‌است. این کلیسای عظیم یکی از آثار ساخته شده به سبک گوتیک است و طراحی داخلی آن به مدل قرون وسطایی صورت گرفته است. طرح‌ های کنده کاری شده روی چوب، پنجره ‌های شیشه ‌ای با رنگ ‌های زیبا و قطعه ‌های طلای ۲۴ عیار که در طراحی سقف کلیسا به کار رفته ‌است همه و همه جذابیت این کلیسا را بیشتر کرده است. اگر در سفر خود به کانادا قصد دیدن این شهر را داشتید تماشای نقاشی ‌های سالن بزرگ این کلیسا را از دست ندهید.

مونت رویال

دامنه ‌های شیبدار منطقه مونت رویال مسلما شناخته شده ‌ترین مکان های گردشگری کانادا در مونترال هستند. این منطقه حفاظت شده بیش از ۳۴۳ هکتار از کوهستان ‌های جنگلی را در خود جای داده است و فضای بزرگ و گیاهان بسیار زیاد موجود در آن محل زندگی مناسبی را برای گونه ‌های مختلف پرنده ‌ها و سایر حیوانات است. اولین بار فردریک لاو اُلمستد این مکان را طراحی کرد و اکنون مردم این شهر و مسافران می ‌توانند از فعالیت ‌هایی نظیر اسکیت، دوچرخه سواری و قایق‌ سواری در این مکان لذت ببرند.

پارک المپیک

این پارک یکی از مهم‌ ترین مکان های دیدنی کانادا در شهر مونترال و در عین حال یکی از جنجال بر انگیزترین آنهاست. در ابتدا هدف از ساختن این مکان برگزاری بازی ‌های المپیک سال ۱۹۷۶ بود ولی علی ‌رغم هزینه زیادی که صرف ساخت آن شد ساخت آن تا دهه ۱۹۸۰ طول کشید و سقف آن هم هرگز کامل ساخته نشد. امروزه این مکان به جایی برای توریست ها و بازدیدکنندگان تبدیل شده است که می توانند یک یا دو روز کامل را در این مکان بگذرانند و از نمایشگاه ‌ها و فعالیت‌ های مختلف آنجا لذت ببرند.

منطقه کبک (Quebec)

این شهر در باریک ترین نقطه رودخانه سنت لارنس واقع شده است و قدمت آن به سال ۱۶۰۸ بر میگردد و مرکز استان کبک در شرق کانادا قرار دارد. با این حال، میراث، طراحی و گویش و لهجه فرانسوی آن باعث شده تا زیبایی این منطقه بیش از قبل به چشم بخورد.

تا جایی که می توانید در خیابان سنگفرش شده که بافت قدیمی و معماری قرن هفدهم و هجدهم خود را حفظ کرده اند، قدم بزنید. این منطقه فوق العاده دیدنی، به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو انتخاب شده است. نماد این شهر، هتل عمارت باشکوه فرونتناک (Fairmont Le Château Frontenac) که به عنوان پر متقاضی ترین اقامتگاه در آمریکای شمالی دیده می شود، در بافت قدیم کبک قرار دارد.

ارگ کبک (Citadelle of Quebec) نیز یکی از نقاط دیدنی کبک است که که قلعه و موزه ای بی نظیر در آن موجود می باشد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها