موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه چیز درباره بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا فرصتی است که می‌توانید، از هزینه‌های تحصیل در یک کشور خارجی، کم کنید. قطعا اگر برای شما هم شرایطی به وجود بیاید که امکان تحصیل رایگان در خارج از کشور داشته باشید، سعی می‌کنید نهایت استفاده از آن را ببرید.

بورسیه تحصیلی کانادا همان چیزی است که به آن نیاز دارید و می توانید با چنین امکانی، بدون نیاز به پرداخت هزینه و یا با پرداخت مبلغ کمی تحصیلات دانشگاهی خود را به بهترین شکل در سایر کشورها انجام دهید.

در این مقاله انواع بورسیه تحصیلی که توسط دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های مختلف کانادا در نظر گرفته شده را توضیح داده‌ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید… .

برای اطلاع از جزئیات بیشتر مقاله تحصیل در کانادا و بهترین رشته های برای مهاجرت به کانادا را از دست ندهید. درضمن برای دریافت مشاوره از پارسی کانادا نیز می‌توانید فرم زیر را پر کنید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم کافیست فرم مشاوره را پر کنید

انواع بورسیه های تحصیلی دولتی کانادا برای دانشجویان

با دریافت بورسیه تحصیلی کانادا می توانید به راحتی در بهترین کالج ها و دبیرستان های کانادا، مشغول به تحصیل شوید و زندگی خود را متحول کنید. در ادامه انواع بورسیه های تحصیلی کانادا را آورده ایم که می توانید با مشورت یک وکیل مهاجرتی، بهترین انتخاب را برای اخذ بورسیه تحصیلی داشته باشید.

1) بورسیه تحصیلی فوق دکترا (Banting)

این بورسیه مختص دانشجویان بین المللی فوق دکترا است که تحصیلات تکمیلی خود را در زمینه های تحقیقات بهداشت، علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم سلامت، علوم مهندسی و علوم اجتماعی دنبال می کنند.

2) بورسیه جوایز تحقیقاتی (IDRC)

این بورسیه مختص دانشجویان کشورهای در حال می باشد که به واسطه آن امکان تحصیل و تحقیق در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترا در دانشگاه های کانادا را دارند.

3) بورسیه های تحصیلات تکمیلی (NSERC)

این بورسیه های دولت کانادا برای کمک هزینه و به عنوان فرصتی در راستای تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. با این نوع بورسیه متقاضیان می توانند در دانشگاه های معتبر کانادا به تحصیل در رشته های مهندسی و یا علوم طبیعی بپردازند.

4) بورسیه تحصیلی سازمان کشورهای آمریکایی (OAS)

این بورسیه تحصیلی از سوی دولت کانادا و سازمان ایالت های آمریکا (OAS)، ویژه دانشجویان فارغ التحصیل شده از هر کشور عضو OAS ترتیب داده شده است.

5) بورسیه تحصیلی فارغ التحصیلان وانیر کانادا (Vanier)

برای دانشجویان دکترا در سطح بین المللی این بورسیه دولتی در نظر گرفته شده است و مختص رشته های مهندسی، بهداشت و علوم انسانی می باشد.

انواع بورسیه های تحصیلی غیر دولتی کانادا برای دانشجویان

می دانستید که برخی از بورسیه های تحصیلی کانادا به صورت غیر دولتی هستند؟ در زیر آن ها را برای شما معرفی کرده ایم:

1) صندوق اکولوژیکی آن واللی (AVEF)

این بورسیه غیر دولتی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که در تحقیقات مربوط به حیوانات فعالیت می کنند برای دانشگاه کبک یا بریتیش کلمبیا ترتیب داده شده است.

این بورسیه برای فعالیت های انسانی همچون کشاورزی، جنگلداری، ماهیگیری، بوم شناسی حیوانات و صنعت در نظر گرفته شده است.

2) بورس تحصیلی حریم خصوصی و امنیت (Surfshark)

این گزینه بورسیه ای 2000 دلاری است که در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد در کانادا فراهم شده است.

برای اخذ این بورسیه باید مقاله ارسال نمایید و خوب است بدانید که این مورد برای همه ملیت ها آزاد می باشد.

3) بورسیه تحصیلی ترودو (Trudeau)

بنیاد ترودو، بورسیه تحصیلی را ویژه دانشجویان بین المللی مقطع دکترا ارائه می دهد و دانشجویان متقاضی این بورسیه تحصیلی در کانادا، می توانند به تحصیل در موسسات منتخب بپردازند.

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا ویژه دانشجویان بین المللی 2020 – 2021

با بکارگیری بورسیه های تحصیلی کانادا، تمام بودجه تحصیلی شما در این کشور و یا بخشی از آن توسط دولت کانادا پرداخت می شود. بنابراین با اخذ بورس تحصیلی می‌توانید بخشی از هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را پوشش دهید.

دانشگاه های کانادا، هر ساله بورسیه های تحصیلی گوناگونی را برای دانشجویان بین المللی و شهروندان محلی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، در نظر می گیرند.

متقاضیان می توانند از بهترین بورسیه های دکترا، کارشناسی ارشد، کارشناسی و بورس های تحصیلی در کانادا استفاده نمایند. در زیر به برخی از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی اشاره کرده ایم:

  • بورسیه های مهندسی مکانیک Arthur F. Church – دانشگاه واترلو کانادا که بخشی هزینه ها حدود 5000 دلار را در بر می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی بین المللی Lester B. Pearson – دانشگاه تورنتو کانادا در مقطع لیسانس که کاملا بودجه تحصیل دانشجویان را پرداخت می کند.
  • بورسیه های بین المللی دانشگاه Laurentian Canada – که ویژه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این بورسیه حدود 60،000 دلار را در بر می گیرد.
  • بورسیه ویژه دکترا که در طراحی مواد محاسباتی و برای زمینه های انرژی و محیط، در نظر گرفته می شود و هزینه کامل دوره تحصیل را در بر می گیرد.
  • بورسیه دانشگاه سنت مری – شامل جوایز بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد علوم برای دانشجویان علاقه مند به دریافت بورسیه های کارشناسی ارشد با پرداخت کامل هزینه ها.
  • بورسیه های دانشگاه کنکوردیا کانادا – که بودجه کامل برای دانشجویان علاقه مند را در مقطع کارشناسی پرداخت می نماید.
  • بورسیه تحصیلی Salim Majdalany – دانشگاه تورنتو کانادا با پرداخت کامل شهریه دانشگاه.
  • بورسیه انستیتوی فناوری جنوب آلبرتا – شامل جوایز دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی با پرداخت کامل هزینه ها.
  • بورسیه بین المللی کانات – دانشگاه تورنتو کانادا ویژه دانشجویان دکترا با پرداخت بخشی از هزینه ها.
  • بورسیه دانشگاه بروک کانادا برای دانشجویان کارشناسی با پرداخت بخشی از هزینه ها.
  • بورسیه دانشگاه واترلو – ویژه کارشناسی ارشد با پرداختی در حدود 2500 دلار در هر ترم (برای حداکثر 5 ترم).

 


با دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به جمع دانشجویان بین المللی در این کشور می پیوندید و بدون پرداخت شهریه و یا با پرداخت مبلغی اندک، تحصیلات خود را با بالاترین کیفیت به اتمام می رسانید.

چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم؟

برای گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا راه‌های زیر پیش روی شماست:

  1. مراجعه به وب سایت canada.ca و جست و جو برای انواع بورسیه های تحصیلی
  2. مراجعه به موتور جست وجوی scholarshipscanada.com
  3. و یا مراجعه به سایت: scholarships-in-canada.com

اگر خواهان دریافت بورسیه تحصیلی و مهاجرت به کانادا هستید، می توانید با توجه به انواع دانشگاه ها و شرایطی که دارید، گزینه مناسبی را برای خودتان انتخاب نمایید.

بورسیه ها طرح های گوناگونی برای حمایت و پشتیبانی مالی در جهت تحصیل هر چه بهتر دانشجویان هستند. بورسیه امکانی است که برای مراکز دولتی، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی، ارائه می شود.

از طرفی باید توجه داشته باشید که دریافت بورسیه، رزومه تحصیلی قوی و پشتوانه علمی بالا می خواهد. شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که چگونه می توانیم بورسیه تحصیلی کانادا را بگیریم؟

در پاسخ باید بگوییم که شما می بایست، شرایط اخذ بورسیه کانادا در سال 2020 را محیا کنید و کاملا به الزامات و قوانین آن واقف باشید.

جهت واجد شرایط بودن در اخذ بورسیه تحصیلی کانادا باید مدارک تحصیلی خود را فراهم نموده و ترجمه کامل مدارک خود را تهیه نمایید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم کافیست فرم مشاوره را پر کنید

در حال حاضر دانشگاه های کانادا بالاترین درجات علمی و پژوهشی را در میان سایر دانشگاه های جهان دارند و حتی بودجه تحقیقاتی بسیاری نیز به این مراکز داده می شود.

افرادی که می خواهند مدارج علمی بالای خود را در دانشگاه هایی با ظرفیت علمی بالا و قابل توجه کسب نمایند، می توانند سوالات خود را در رابطه با شرایط بورسیه تحصیلی کانادا و انواع آن ها از مشاوران حرفه ای موسسه مهاجرتی پارسی کانادا بپرسند.

همچنین وکلا و کارشناسان باسابقه این موسسه، پاسخگوی سوالات شما پیرامون مهاجرت تحصیلی و انواع ویزا خواهند بود.

بورسیه تحصیلی کانادا

مدارک لازم برای دریافت بورس تحصیلی در کانادا

اگر متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی کانادا هستید، باید مدارک مورد نیاز برای این امر را تهیه کنید. باید بدانید که برخی شرایط پذیرش دانشجویان بورسیه ای در دانشگاه های کانادا با سایر کشورها متفاوت است.

به عنوان مثال در سال 2020 یکی از موارد مهم، داشتن شرایط سنی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا عنوان شده است. از طرفی نمره زبان انگلیسی یا همان آیلتس افراد خواهان بورسیه شدن، باید بالا باشد.

نکته مهم دیگری که در این رویه حائز اهمیت است، گواهی عدم سوء پیشینه می باشد. همچنین گواهی سلامت جسمانی نیز از برخی کشورها گرفته می شود.

در زیر لیستی از مهمترین مدارکی که باید برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا فراهم کنید، آورده شده است:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • ارائه مدرک تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسه با نمره قابل قبول
  • نوشتن نامه انگیزه متقاضی از تحصیل در کشور کانادا
  • ارائه مدارک تحصیلی و تجربیات کاری در صورت موجود بودن
  • ارائه برگه معرفی نامه از سوی اساتید برجسته
  • ارائه مدارک خدمات اجتماعی که البته این مورد اختیاری است

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

در جدول زیر شرایط مورد نیاز برای برخورداری از بورسیه تحصیلی کانادا آورده شده است. بر اساس این جدول می توانید مقدمات مورد نیاز برای بورسیه شدن را فراهم آورید.

بورسیه تحصیلی کانادا

سخن پایانی

کانادا هم سیستم آموزشی قدرتمند و پیشرفته‌ای دارد و هم کشوری توسعه یافته است که نقش مهمی در سیاست و اقتصاد جهان بازی می‌کند. همین جذابیت‌ها باعث شده تعداد زیادی از افراد، (به خصوص در کشورهایی مثل ایران که نرخ مهاجرت از آنها زیاد است) درخواست بورسیه تحصیلی کانادا کنند. تلاش کردیم در این مقاله به کسانی که می‌پرسند چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم، پاسخ مناسب و کامل بدهیم. با این حال اگر سوال دیگری در زمینه انواع بورسیه تحصیلی کانادا و یا به طور کلی شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارید، در قسمت کامنت‌ها مشتاق شنیدنشان هستیم و در سریع‌ترین زمان به آن پاسخ می‌دهیم. درضمن مطلب پیشنهادی زیر را هم از دست ندهید:

سوالات متداول:

اگر خواهان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا هستید، می توانید با توجه به انواع دانشگاه ها و شرایطی که دارید، گزینه مناسبی را برای خودتان انتخاب نمایید. بورسیه ها طرح های گوناگونی برای حمایت و پشتیبانی مالی در جهت تحصیل هر چه بهتر دانشجویان هستند. از طرفی دریافت بورسیه به رزومه تحصیلی قوی و پشتوانه علمی بالا نیاز دارد.
اسکالرشیپ‌ها و بورسیه‌های تحصیلی بسیار رقابتی می‌باشند. علاوه براینکه برخی از بورس‌های تحصیلی به رزومه علمی شما بستگی دارند (اسکالرشیپ)،‌ شانس موفقیت شما در اخذ بورس تحصیلی به کیفیت پرونده اپلیکیشن شما و وضعیت مالی‌تان بستگی دارد.
بله. تعدادی اسکالرشیپ و بورس تحصیلی برای کالج‌های کانادا وجود دارد. اما در نظر داشته باشید که دریافت بورس تحصیلی و پذیرش از کالج ها از حساسیت و پیچیدگی بالایی برخوردار است.
برای دریافت بورسیه از کانادا باید در دوره تمام وقت کارشناسی ارشد و دکتری نام نویسی کرده حداقل دو ترم از آن ها را بگذرانید.
برخی از بورسیه ها تنها بر روی شهریه هستند و بخشی از شهریه یا همه آن را پوشش می دهند. برخی بورسیه های دیگر نیز علاوه بر پرداخت شهریه، هزینه زندگی دانشجو را نیز تامین می کنند.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها