موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جاذبه های گردشگری پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

در مورد پرتقال چه می دانید؟ کشور پرتغال در جنوب غربی اروپا واقع شده است و از سمت غرب به اقیانوس اطلس می رسد. این کشور سواحل و بنادر زیبایی دارد که هر گردشگری را به وجد می آورد تا از آن دیدن کند.

پرتغال در حاشیه‌ غربی شبه جزیره‌ ایبری و پایین‌ترین بخش جنوب غربی قاره‌ اروپا قرار گرفته است. این سرزمین از جمله کشور های توسعه یافته و جذابی است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی و البته آثار تاریخی اش، توجه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کرده است. پرتغال از شرق و شمال با اسپانیا دارای مرز مشترک است. جالب است بدانید که جزایر مادیرا و آزور واقع در اقیانوس اطلس، جزوی از خاک پرتغال به حساب می آیند.

لیسبون، پایتخت این کشور بوده و همواره مقصد بسیاری از گردشگران خارجی می باشد. از دیگر شهرهای بزرگ کشور پرتغال می‌توان به پورتو، آویرو، براگا، کویمبرا و فارو اشاره کرد. مردم این منطقه به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند. این کشور عضو اتحادیه‌ اروپا بوده و پول رایج این کشور یورو (€) می باشد.

جاذبه های گردشگری پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

وسعت پرتغال چیزی در حدود ۹۲ هزار و ۲۱۲ کیلومتر مربع بوده و دارای جمعیتی بالغ بر۱۰ میلیون نفر می باشد. حکومت این کشور بر اساس جمهوری و نحوه اداره این کشور به صورت دموکراسی پارلمانی است. نکته قابل توجه این است که هیچ دین رسمی در این کشور، مشخص نشده است. با این وجود حدود ۸۱٪ از مردم آن پیرو مسیحیت کاتولیک و ۳٪ نیز پیرو دیگر مذاهب از شاخه های مسیحیت می باشند. اگر کسی قصد مهاجرت به پرتغال را داشته باشد، بهتر است این نکات را از قبل بداند.

ساحلی بودن پرتغال، منجر به شکل گیری جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری شده است که در کنار آثار تاریخی و با شکوهش، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان، تبدیل کرده‌‌اند. در این مقاله به معرفی جاذبه های دیدنی کشور پرتغال پرداختیم.

جذابیت های کشور پرتغال

سواحل آبی رنگ و متمایل به یاقوت کبود، کلیسا های طلایی، قلعه های قرون وسطایی، مناطق بکر دیدنی کشور پرتغال، چند مورد از شگفتی ها عجیب و غریب در کشور پرتغال را شامل می شوند. هنر، تاریخچه فرهنگ و آداب و رسوم، غذاهای محلی خوشمزه و هزاران مورد دیگر برای یک تجربه فراموش نشدنی در کشور پرتغال کافی است.

اما از مکانهای دیدنی این کشور هم نمی‌توان غافل شد. امروزه پرتغال به یکی از مقصد های بی نظیر گردشگری تبدیل شده است که سالانه هزاران نفر از سرتاسر دنیا را به سوی خود جلب می کند و همین مسئله باعث شده که افراد بسیاری فکر مهاجرت به پرتغال و یا سفر به پرتقال را در ذهن خود پرورانده و هر روز خیل عظیمی از گردشگران از سرتاسر دنیا به سمت کشور پرتغال روانه شود.

در این مقاله در سایت مهاجرتی پارسی کانادا قصد داریم، بهترین مکانهای جذاب و گردشگری در کشور پرتغال را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به پرتغال یا مهاجرت به پرتغال از دیدن این مناطق محروم نمانید.

پرتغال، یکی از گرم‌ترین کشورهای اروپا می باشد، بنابراین در بیشتر مناطق این کشور در فصل تابستان شاهد آب ‌و ‌هوای گرم و آفتابی هستیم، به خصوص در ماه‌های جولای و سپتامبر. در ماه جولای و به خصوص در آگوست، که فصل تعطیلات در پرتغال است، اقامتگاه‌های ساحلی در گران‌ترین و شلوغ‌ترین وضعیت خود قرار دارند. بنابراین اگر قصد دارید سفری ارزان به پرتغال داشته باشید یا دل تان نمی‌خواهد به مکان‌های شلوغ و پر از گردشگر سفر کنید، این نکته را در نظر بگیرید.

همچنین فصل تابستان برای گشت‌ وگذار در شهرها و تماشای بناهای تاریخی و همچنین برای پیاده‌ روی در طبیعت، بسیار گرم است. اگر به قصد چنین فعالیت‌هایی به پرتغال سفر می‌کنید، ماه مه یا اکتبر را انتخاب کنید. بیشترین میزان بارندگی در فصل زمستان، از ماه نوامبر تا مارس اتفاق می‌افتد.

برای بازدید از بخش‌های مرکزی این کشور، زمستان فصل مناسبی است. در بخش‌های جنوبی، به خصوص در نواحی ساحلی، بیشتر ایام سال، هوا ملایم و مطبوع است. بخش‌های شمالی سردتر هستند و در نواحی مرزی کوهستانی احتمال بارش برف در زمستان وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به پرتغال، فصل بهار است وقتی که گل‌های رنگارنگ و زیبا چون فرشی رنگارنگ، تپه‌ها را می‌پوشاند و عطر شکوفه‌های بادام در نواحی روستایی و حومه‌ شهرها می‌پیچد.

اوایل پاییز یعنی ماه اکتبر هم زمان خوبی برای سفر به پرتغال است. زمانی که هوا هنوز گرم است اما غیرقابل تحمل نیست و از جمعیت زیاد گردشگران تابستانی هم خبری نیست. در پاییز، آب دریا هم گرم است. فصل شنا تا اوایل ژوئن و اواسط سپتامبر ادامه می‌یابد. در فصل‌های دیگر سال، استخرهای فضای باز همچون سواحل رودخانه‌ها تعطیل هستند.

فرهنگ پرتغالی تاثیر بسیار زیادی از سلطه‌ کلیسای کاتولیک و ارزش‌ های سنتی مسیحی گرفته و این تاثیر در جامعه مدرن کشور پرتغال همچنان ملموس است. مردم پرتغال، سنتی و محافظه کار هستند و به سختی زیر بار نوآوری و تغییرات افراطی در جامعه و محیط زندگی شان می ‌روند. قبل از اینکه به بحث اصلی که همان اخذ ویزای توریستی این کشور است بپردازیم بهتر است در خصوص آداب معاشرت و فرهنگ این کشور اطلاعات مختصری را در اختیار شما خواننده عزیز قرار دهیم.

آداب معاشرت در پرتغال

مردم پرتغال افرادی صمیمی و خوش برخورد بوده که در احوال پرسی تا حدودی شبیه ایرانیان رفتار می کنند. برای مثال در جلسات رسمی به هنگام شروع و یا در حین خداحفظی از همدیگر، با هم دست می دهند و چنانچه افراد همدیگر را بشناسند و روابط نزدیک باشد همدیگر را در آغوش می گیرند. روابط در کشور پرتغال به گونه ای است که گردشگران کمتر احساس غربت می کنند. از طرفی مردم این کشور صریح و واضح حرف شان را می زنند و البته آنچه در مورد رفتار مردم این کشور واقعیت دارد این است که تند و با صدای تقریبا بلند حرف شان را می زنند، بنابراین اگر شاهد چنین صحنه ای بودید آن را پای خشم و یا عصبانیت نگذارید.

رسم هدیه دادن مردم پرتغال

در این کشور مرسوم است که هنگامی به مهمانی می روند برای میزبان گل یا شکلات هدیه ببرند. پرتغالی ها نیز همچون ایرانیان بر این باور هستند که عدد 13 نشانه بدشانسی بوده، بنابراین به هنگام هدیه دادن به همدیگر به این مسئله دقت می کنند و برای مثال هیچ وقت به یکدیگر 13 گل هدیه نمی دهند.

آداب و روابط اجتماعی مردم پرتغال

مردم پرتغال صلح طلب، راحت طلب و خانواده دوست می باشند و احترام به مقامات در پرتغال به شدت مورد توجه است و حتی برای تصمیم گیری های ساده هم از بزرگتر ها و افراد دارای جایگاه بالاتر مشورت دریافت می شود.

کشور پرتغال باتوجه به جاذبه های متفاوتی که دارد به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری پر طرفدار در سراسر جهان شناخته می شود، که از این میان می توان به شهر ها و البته روستاهای زیبای این کشور همچون شهر براگا، آمارانته، روستای سورتلها، مونسانتو، بازدید از آبشارهای آزورس، پرسه و گردش در خیابان های لیسبون کشور پرتغال و جزیره مدیرا اشاره کرد.

حال که تا حدودی در خصوص این کشور اطلاعاتی کسب کردید شاید تمایل داشته باشید که به بازدید این کشور بروید. اما شرایط اخذ ویزای توریستی پرتغال چگونه می باشد؟ در ابتدا به خاطر بسپارید که برای مسافرت به این کشور و بازدید از آن به ویزایی معتبر نیاز دارید. با توجه به اینکه کشور پرتغال از جمله کشورهای عضو اتحادیه شنگن می باشد بنابراین برای بازدید از آن به ویزای شنگن نیاز خواهید داشت. نکته مثبتی که در خصوص این ویزا وجود دارد این است که شما با داشتن آن به تمامی کشورهای عضو شنگن ( شینگن) می توانید سفر کنید.

شهر لیسبون

لیسبون شهری زیبا در پرتغال است که به عنوان یکی از بهترین پایتخت های اروپا شناخته می شود. اگر قصد سفر به پرتغال را دارید یا می خواهید برای مهاجرت به پرتغال خودتان را آماده کنید، خوب است بدانید که لیسبون یکی از مهمترین و برترین شهرهای پرتغال بوده و مکان های دیدنی بی شماری دارد. لیسبون آب و هوایی دل انگیز، جنب و جوش فراوان، منظر زیبا و آثار تاریخی ویژه ای دارد که توریست ها را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. همانطور که می دانید، «لیسبون» پایتخت کشور پرتغال بوده و جزو دیدنی ترین شهرهای این کشور است.

چنانچه در این شهر حضور پیدا کرده حتما از برج بلم و بایرو آلتو دیدن کنید و در کایس نیز می توانید خود را به صرف یک خوراکی خوشمزه دعوت کنید. بازدید از این شهر می تواند برای شما تبدیل به تجربه ای تکرار نشدنی باشد. شهرلیبسون، پایتخت کشور پرتغال، کوچه های سنگ فرش شده و محله های رنگارنگ، تاریخچه قدیمی و قدمتی بس عظیم دارد که به راحتی گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می کند.

مکان های گردشگری جذاب و خیره کننده برای هر سلیقه ای، موسیقی محلی و زنده ی این شهر، دسر و شیرینی های معروفش، غذاهای خوش طعم محلی لیبسون، بارهای کوچک زیبای خانگی و … همه و همه از جذابیت های این شهر زیبا هستند که سالانه تعداد زیادی از گردشگران بین المللی را به سمت خود روانه میکند.

جزیره مدیرا

از آنجایی که شهر لیسبون در مجاورت رودخانه ی تاگوس قرار گرفته، دارای آب و هوایی معتدل و مطلوب می باشد. در سفر به این شهر زیبا، حتما سری به کافه ها، رستوران ها، آثار باستانی مهیج، کلیساهای معروف و موزه های خیره کننده آن بزنید. هر ساله بازدیدکنندگان و توریست های بسیاری به سوی شهر لیسبون رهسپار شده و تجربه فوق العاده ای از یک سفر بی نظیر به شهری اروپایی و زیبا را در زندگی شان ثبت می کنند. با هر سلیقه ای که داشته باشید، بازدید از شهر لیسبون پرتغال شما را راضی می کند، چرا که جاذبه های دیدنی آن بسیار متنوع و گسترده هستند.

شاید هم شما یکی از طرفداران اخذ اقامت پرتغال باشید، پس توصیه می کنیم فرصت را از دست ندهید و با زیبایی های این کشور آشنا شوید. از سواحل پاک و آبی، هوای گرم و کوه های سر به فلک کشیده گرفته تا قدم زدن در باغ های انگور و بازارهای دیدنی پر جنب و جوش، همه و همه شما را به سوی خود جذب می کنند. اگر می خواهید از سفر به پرتغال لذت ببرید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید و با برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر لیسبون آشنا شوید.

کلیسای جامع لیسبون (Lisbon Cathedral)

کلیسای جامع لیسبون دارای معماری دیدنی و تاریخی جذابی است. چرا که ساخت آن در طی سال ها به طول انجامیده و سبک های معماری گوناگونی در آن بکار رفته است تا اینکه نهایتا در سال 1150، ساخت آن به اتمام رسیده است. چندیدن بار نیز برای بازسازی قسمت های تخریب شده آن اقدام شده است. جالب است بدانید که این کلیسا با نام (SE) نیز شناخته می شود و یکی از مکان های پرطرفدار برای بازدیدکنندگان است.

 

موزه ملی کاشی (National Azulejo Museum)

در سفر به پرتغال حتما از موزه ی کاشی شهر لیسبون دیدن کنید. چرا که این شهر این موزه زیباترین کاشی های دوره های مختلف تاریخی را در خود جای داده است و چشم مخاطبان را به سوی خود خیره می کند. این موزه در خیابان Convento da Madre de Deus است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

 

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون
جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

 

آسانسور سانتا جاستا (Santa Justa Lift)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از جاذبه های دیدنی شهر لیسبون یک آسانسور است! این آسانسور که سانتا جاستا نام دارد، جزو مکان های دیدنی لیسبون است و ظاهری زیبا و عجیب دارد. آسانسور سانتا جاستا در مرکز شهر بوده و نظر گردشگران را با ظاهر منحصر به فرد خود، جلب می کند. برخی عقیده دارند که ظاهر این آسانسور شبیه برج ایفل در پاریس فرانسه است و علت این امر آن است که معمار سازنده این آسانسور فردی به نام Raoul Mesnier du Ponsard، می باشد که شاگرد معمار برج ایفل یعنی گوستاو ایفل، است. در حقیقت این آسانسور چشم اندازی خارق العاده و بی نظیر از شهر را برای گردشگران فراهم می آورد و آن ها می توانند از فراز این سازه، کل شهر را ببیند.

دانشگاه کویمبرا University of Coimbra

دانشگاه کویمبرا شهر کویمبرا پرتغال غربی، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است که 731 سال قدمت تاریخی دارد.

سبک بی نظیر معماری باروک و فضای تاریخی این دانشگاه سالانه هزاران نفر گردشگر را به خود جذب می کند.

اگر می خواهید به پرتغال سفر کنید فرصت بازدید از بناهای تاریخی این دانشگاه را از دست ندهید.

دانشگاه کویمبرا بیش از 23000 دانشجو دارد که 10 درصد این تعداد را دانشجویان خارجی تشکیل می دهد.

پرتغال یکی از کشورهایی است که به دلایل شرایط عالی و مناسبی که دارد هرساله دانشجویان خارجی زیادی برای تحصیل به آن مهاجرت می کنند.

هزینه تحصیل در پرتغال در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار پایین و مقرون و به صرفه است به طوری که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند.

هزینه های تحصیل پایین، امکان پیدا کردن کار بعد از تحصیل، سفر به کشورهای عضو شنگن و طولانی کردن مدت اقامت از عوامل جذب کننده دانشجویان خارجی برای مهاجرت تحصیلی به پرتغال است.

برای آگاهی از جزییات دقیق مهاجرت تحصیلی به کشور پرتغال به صفحه تحصیل در پرتغال مراجعه کنید.

برج تاریخی بلم (Belém Tower)

این برج تاریخی 4 طبقه در امتداد رودخانه ی تاگوس واقع شده و با نام برج سنت وینسنت نیز شهرت دارد. احداث این برج به سال 1515 باز می گردد و قدمتی تاریخی دارد. جالب است بدانید که برج بلم به منظور جلوگیری از حملات دشمنان به وجود آمده و جزو استحکامات نظامی شهر لیسبون به شمار می رود. در لیست میراث جهانی یونسکو نام برج بلم نیز به چشم می خورد و به شدت از آن محافظت می شود.

 

موزه ملی هنر باستانی (National Museum of Ancient Art)

یکی دیگر از مهمترین اماکن دیدنی شهر لیسبون پرتغال، موزه ملی هنر باستانی است. این موزه 3 طبقه دارای آثار گرانبها و ارزشمند بسیاریست و ساختمان آن در درون یک کاخ می باشد. شما می توانید در بازدید از این موزه، مجموعه ای فوق العاده زیبا از جواهرات، طلاها و نقره جات، مجسمه های قیمتی و نقاشی های بی نظیر را مشاهده کنید.

موزه شرق (Museum of the Orient)

اگر می خواهید به تاریخچه کشور پرتغال و ارتباط آن در آسیا و مشرق زمین پی ببرید، خوب است که به بازدید موزه شرق بروید. این موزه 2 طبقه یادآور تاریخچه شهرهای آسیایی و تمدن غنی و کهن آن هاست. بنابراین اگر روزی به پرتغال سفر کردید، حتما در شهر لیسبون آن به تماشای آثار ارزشمند کشورهایی نظیر ژاپن، ماکائو، میانمار و چین در این موزه باشکوه بپردازید.

 

صومعه جیرونیموس (Jerónimos monastery)

در سال 1498 صومعه جیرونیموس که عبادتگاهی تاریخی و نمادی از قدرت و ثروت است، پایه گذاری شد. این صومعه در لیست میراث جهانی به عنوان بنایی تاریخی و ارزشمند ثبت شده و هر ساله مورد توجه و بازدید علاقه مندان و توریست ها از سراسر جهان قرار می گیرد.

 

موزه کالوست گلبنکیان (Calouste Gulbenkian Museum)

اگر از علاقه مندان به دیدن آثار تاریخی و باستانی هستید، به شما توصیه می کنیم که بازدید از موزه کالوست گلبنکیان را از دست ندهید. این موزه در زمره ارزشمندترین موزه های پرتغال است که در شهر لیسبون واقع شده و مجموعه ای از آثار هنری تاریخی را به معرض نمایش می گذارد. شما می توانید آثار نفیس و باارزشی از دوران باستانی مصر تا حدود قرن بیستم را در این موزه نظاره گر باشید. جالب است بدانید که آثار هنری موجود در این موزه در طی 4 هزار سال و از کشورهای مختلف جهان جمع آوری شده و تجربه خارق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد.

 

آکواریوم لیسبون (lisbon oceanarium)

در میان همه جاهای دیدنی که برای لیسبون نام بردیم، باید به پربازدید ترین آن ها نیز اشاره کنیم که در دل اقیانوس آرام لیسبون است. شاید برایتان باورنکردنی باشد ولی بزرگ ترین آکواریوم دنیا که با نام پارک ملت نیز شناخته می شود، را می توانید در این منطقه ملاحظه کنید. آکواریوم لیسبون در واقع، بخشی از دریا را در برگرفته و حسی خوب و کم نظیر را برایتان به وجود می آورد. دیدن ماهی ها و گونه های شگفت انگیز جانوران آبزی می تواند تجربه جالبی باشد و خاطرات خوشی را برایتان ثبت نماید.

قلعه سنت جورج (St. George’s Castle)

در بالای تپه ای مشرف به شهر لیسبون یک قلعه تاریخی واقع شده که به نام سنت جورج شناخته می شود. دیدن این قلعه زیبا برای گردشگران در هر سنی جذابیت دارد و تفریح و گردش در اطراف آن بسیار رایج است. همچنین می توانید عکس های به یادماندنی و زیبایی را در کنار این قلعه بگیرید و به عنوان خاطره ای ثبت شده از سفرتان به پرتغال نزد خود نگه دارید.

 

پل معلق ۲۵ آوریل لیسبون (۲۵th April Bridge)

پل معلق ۲۵ آوریل که به عنوان نمادهای از شهر لیسبون می باشد، بر روی رودخانه تاگوس احداث شده و مشابه با به پل گولدن گیت در سان فرانسیسکو است. این پل که دو کیلومتر طول دارد یکی از شاهکارهای صنعت پل سازی در جهان است و قدمت آن به سال ۱۹۶۶ باز می گردد. شاید بتوان یکی از جاذبه های گردشگری لیسبون را همین پل معلق زیبا دانست.

 

بنای یادبود عصر اکتشافات (Monument to the Discoveries)

بنای یادبود عصر اکتشافات مانند تندیسی است که در اسکله بلم (Belem) واقع شده و از جنس سنگ می باشد. این بنای سنگی در روی رودخانه تاگوس (Tagus) بوده و در حقیقت نمایی از کشتی ‌های دریانوردان پرتغالی را به تصویر می کشد. در قرن پانزدهم، دریانوردان پرتغالی برای اکتشاف سرزمین های ناشناخته از طریق دریا و با کشتی هایشان سفر می کردند. این بنای یادبود برای بزرگداشت آن ها به وجود آمده و همچنین تداعی کنند پانصدمین سالگرد فوت ناخدا هنری (Henry the Navigator) می باشد.

 هنر خیابانی

با وجود اینکه لیپسون شهر بزرگ و پایتخت کشور پرتغال است اما آوازه اش به سبب هنر خیابانی خیره کننده اش است. آثار خیابانی شهرلیپسون را می‌توان در کوچه ها ساختمان و امتداد سواحل مشاهده کرد، آثار موجود در مکانهایی مانند Santa Apolonia و سواحل Calçada da Glória، Galeria de Arte Urbana بسیار زیبا و دل انگیز هستند.

برج بلم (Belém Tower)

برج بلند یکی از آثار تاریخی در بندر لیپسون است که جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید.
قدمت آن به قرن شانزدهم بازگشته و زیبایی بی نظیری دارد، سازه این برج ترکیبی از سبک معماری های شمال آفریقا ونیز و گوتیک است.

پورتو (Porto)

رفتن به پرتو مانند وارد شدن به داستان های تخیلی قدیمی است. این شهر خیره کننده و جذاب در قسمت انتهایی شمالی رود دورو نزدیک به اقیانوس اطلس قرار دارد در گوشه های مخفی این شهر رستورانها کلیساهای طلایی و کتابفروشی های بی نظیری وجود دارد که به معنای واقعی جادو می‌کنند.

 لیوراریا للو (Livraria Lello)

لیوراریا للو، یکی از بهترین و خاص ترین کتابفروشی های جهان است است که ساختمان دو طبقه با راه پله های قرمز رنگ دارد. مجموعه بی نظیری که بیش از ۶۰ هزار کتاب نفیس را به خود جا داده است، علت معروفیت این کتابخانه نیز به همین دلیل است.

6- کلیسای سائو فرانسیسکو (Sao Francisco Church)
کلیسای سائو فرانسیسکو، کلیپ هایی است که ساخت آن به قرن چهاردهم میلادی باز می گردد با ورود به این کلیسای زیبا گویی که به بهشت وارد شده اید این کلیسای زیبا در قرن هجدهم به سبک باروک بازسازی شد و برای تزیین و طراحی دیوارهای بلند آن چیزی حدود بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا استفاده شد.

لاگوس

اگر اهل تماشای آب های آبی درخشان از روی صخره های بلند با چشم اندازهای زیبا قایقرانی در غارهای آبی و شب‌زنده‌داری در سواحل زیبا هستید، لاگوس می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای سفر باشد شهری زیبا و آرام که در امتداد خط ساحلی الجرو در قسمت جنوبی پرتغال واقع شده است. هنگام سیاحت در این شهر خیره کننده و جذاب حتما خوردن غذا های تازه محلی دریایی را فراموش نکنید. بعد از چند روز اقامت در این شهر زیبا و ان به راحتی از آن دل نخواهید کند.

جذابیت های کشور پرتغال
جذابیت های کشور پرتغال

پونتا دا پیداد (Ponta da Piedade)

سفر به شهر لاگوس، بدون دیدن آب های کریستالی و زیبای پانتا دا پیداد، قطعاً سفر کاملی نخواهد بود، طبیعت ساحل زیبای این مکان با صخره های سنگی، غارهای اسرارآمیز، امواج فیروزه‌ای حیوانات بومی این منطقه بسیار دیدنی و بی نظیر است هنگام بازدید از این مکان حتماً تور کایاک را فراموش نکنید.

 غار بناگیل (Benagil Cave)

کمی بعد از شهر لاگوس دهکده بسیار زیبای ماهیگیری وجود دارد که بنا گیل نام دارد. البته این غار به دلیل شکل گنبدی اش به نام غار کلیسای جامع هم معروف است غواصی و قایقرانی در ساحل زیبای این منطقه بسیار لذت بخش است.

 سینترا (Sintra)

شهر سینترا از لحاظ زمانی فقط ۴۰ دقیقه با شهری لیپسون فاصله دارد و کاملا شبیه به داستان های خیالی جنگلهای انبوه است. کاخ های سلطنتی، قلعه های خارق‌العاده، تپه های افسونگر سر سبز در شهر سینترا به خوبی گویای این واقعیت است، در مرکز این شهر جنبش و هیاهوی خاصی وجود دارد که باعث نشاط و سرزندگی در روحیه تمامی گردشگران می شود. در مرکز این شهر جذاب، با وجود مغازه های منحصر به فرد کافه های خاص، افراد محلی مهربان و دوستانه، احساسی خاص تجربه می شود. به همین دلیل، بسیاری از مسافران که صرفاً قصد سفری یک روزه به این شهر را دارند، هنگام بازدید از این شهر زیبا حتماً سفر خود را به تعویق انداخته دو سه روزی بیشتر میمانند.

حال که با شمه ای از جذابیت ها و زیبایی های این کشور آشنا شدید، اگر قصد مهاجرت به پرتغال یا سفر به پرتغال را دارید می توانید با مشاورین مهاجرتی ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس حاصل فرموده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

 

چگونه سفری عالی با دیدن جاذبه های گردشگری شهر لیسبون در پرتغال داشته باشیم؟

موسسه مهاجرتی پارسی کانادا یکی از موسسات خوشنام و باسابقه در زمینه گردشگری و مهاجرت است که به شما کمک می کند تا سفری رویایی و زیبا به مناطق مختلف جهان داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید سفر به پرتغال را در اوج لذت و آسودگی تجربه کنید، می توانید از راهنمایی ها و خدمات وکلا و مشاورین این موسسه مهاجرتی معتبر استفاده نمایید. موسسه پارسی کانادا شما را ایمن و مطمئن به مقصد دلخواهتان می رساند و برنامه های گردشگری ایده الی را برایتان در نظر دارد.

 

گردش در براگا

براگا شهری در نزدیکی پورتو و آمارانته می باشد. این شهر مکانی بسیار مناسب برای بازدید از ساختمان های تاریخی و معروف کشور پرتغال است. در اینجا می توانید از جایگاه مقدس بوم جیسیس دومونته دیدن کنید. نکته مهم در مورد این بنا این است که قرار است از پله های بسیار زیادی بالا بروید در نتیجه برای بازدید از این فراموش نکنید که کفش های راحت بپوشید و حتماً خود را برای یک پله نوردی طولانی آماده کنید.

شهر آمارانته

این شهر نیز مکان بسیار مناسبی برای گشت و گذار و تفریح در مناطق تاریخی برای شما فراهم می کند. چنانچه از این شهر بازدید کردید به خاطر بسپارید که در کنار رودخانه های آن کافه ها و رستوران های بسیار جذابی وجود دارد که مقاومت برای وارد نشدن به آن ها کار بسیار سختی خواهد بود.

شهر پورتو

پورتو نیز از معروف ترین شهرهای پرتقال است که در قسمت شمالی این کشور واقع شده است. این ناحیه از تپه های بسیار زیاد، خیابان های سنگفرش شده و بنادر زیادی تشکیل شده است.

روستای قرون وسطایی واقع در سورتلها

سورتلها روستای کوچکی است که شما را به دوران قرون وسطا می برد. این روستا دارای قلعه ای می باشد که با حضور در آن می توانید تمام منطقه را ببینید. برای بازدید از این قلعه به کفش های راحتی نیاز دارید بنابراین بهتر است که هر چه می توانید مجهز حاضر شوید.

مونسانتو

مونسانتو از جمله زیباترین روستاهایی است که می توانید از آن دیدن کنید. این روستای کوچک در کنار یک سنگ ایجاد شده است و ساکنان آن کمتر از هزار نفر می باشند. روستایی عجیب و دیدنی که بازدید از آن به تمامی افرادی که اهل سفر و گردشگری هستند توصیه می شود.

جاذبه های گردشگری پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

سینترا

با سفر به کشور پرتغال می توانید شاهد زیباترین صحنه ها و چشم اندازهای طبیعی در عمر خود باشید. یکی دیگر از زیبایی های وصف نشدنی کشور پرتغال سینترا می باشد. درست در کوه های سینترا می توانید شاهد زیباترین قلعه های اروپا باشید. این محدوده تقریباً ۳۰ دقیقه از لیسبون فاصله دارد. در این مکان می توانید از کاخ مونسریت، کاخ پنا، کاخ سینترا و قلعه موورز دیدن کنید.

زیبایی های کاسکایاس

شهر کاسکایاس در جنوب ساحل لیسبون واقع شده است. در این شهر از قدیم‌ الایام افراد به ماهیگیری می پرداختند. این شهر آب و هوای خنکی دارد و می‌تواند تفرجگاه خوبی برای افرادی باشد که به دنبال آرامش و استراحت هستند.

آبشارهای آزورس

در واقع آزورس به عنوان یک مجموعه جزایر آتشفشانی شناخته می شود که نزدیک اقیانوس اطلس قرار گرفته است. بازدید از این منطقه می تواند بسیار جذاب و خیره کننده باشد. پیشنهاد می شود که بازدید از جزیره زیبای فلورس و پوکو دا آلا گوین ها را نیز فراموش نکنید.

کلیسای استخوان واقع در اوورا

اوورا شهری رومی است که از جانب سازمان یونسکو حمایت می شود. این کلیسای رومی از استخوان هایی که در دیوارها چیده شده اند تشکیل شده است. بعد از این معبد، بهتر است که از پراکادو گیرالدو و ماکابره نیز دیدن کنید. این معبد که قسمتی از کلیسای بزرگ ایگرجا د یائو فرانسیسکو می باشد، تصویر بی نظیری از زیبایی است

پارکو نچرال دو سودواسته النته جانو عه کوستا ویسنتینا

شرط می بندم که حتی خواندن این اسم برای تان دشوار بود! اما شک نکنید که منطقه ای زیبا و حیرت انگیز برای تماشا خواهد بود. این منطقه به عنوان پارک ملی و از جمله پارک های سواحل اروپا در نظر گرفته شده است. این منطقه کاملا بکر بوده و هزاران سال است که دست نخورده باقی مانده است. چنانچه برای بازدید از این منطقه حاضر شدید بهتر است در یکی از روستاها برای ماهیگیری توقف کنید، همچنین می توانید در هتل Enigma Nature and Water اقامت کنید و از صحنه های زیبای اطراف تان لذت ببرید.

سگرس

سگرس از زیباترین ترین خطوط ساحلی بوده که می شود در امتداد آن قدم زد و هر لحظه از این پیاده روی لذت برد. حتما از از این منطقه بازدید کنید و از پرسه کنار صخره ها لذت ببرید.

صخره های اطراف لاگوس

شهر لاگوس در ناحیه آلگارو قرار گرفته است. شهر اصلی لاگوس که فقط شامل کلیسای سائو است ، تقریباً 22000 نفر جمعیت دارد. به طور معمول ، این تعداد در ماه های تابستان با هجوم بازدیدکنندگان از گردشگران و ساکنان فصلی افزایش می یابد. اکثر مردم در این منطقه در کنار ساحل زندگی می کنند و در بخش گردشگری و خدمات مشغول به کار هستند، تعدادی از افراد نیز در بخش کشاورزی و جنگل داری مشغول به کار هستند.

چنانچه از این شهر بازدید کردید، قلعه لاگوس را فراموش نکنید. صخره های بی نظیری در این ناحیه وجود دارد که با طی مسافت کوتاهی با ماشین دسترسی به این مناطق زیبا را خواهید داشت. این ناحیه مکانی مناسب برای گذراندن یک بعد از ظهر طولانی می باشد که در ساحل جنوبی پرتغال واقع می باشد.

سواحل پرتغال

کسی نمی تواند این حقیقت را انکار کند که پرتغال سواحل بی نظیری دارد، به گونه ای که می توان آن را جزو بهترین سواحل اروپا دسته بندی کرد. اگر به دنبال مکانی برای آرامش و یا قایقرانی هستید بهتر است که از سواحل بی نظیر پرتغال دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

با توجه به آنچه در این مطلب به آن پرداخته شد اینگونه نتیجه گیری می شود که این کشور دارای مناطق دیدنی جذابی است که هر سال می تواند نظر توریست های بسیار زیادی را به خود جلب کند. بنابر تحقیقات صورت گرفته در پنج سال گذشته صنعت گردشگری در این کشور دو برابر شده است. کشور پرتغال در سال ۲۰۱۲ میزبان حدود ۱۳ میلیون مهمان در کشور خود بوده است و این آمار تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۲۴ میلیون نفر رسیده است و حدوداً ۳ میلیون یورو برای این کشور درآمدزایی داشته است. این اطلاعات در سال ۲۰۱۸ توسط دفتر آمار ملی پرتغال منتشر شد. با توجه به پیشرفت روز افزون این کشور در صنعت و توسعه یافتگی می توان اینگونه پیش بینی کرد که با مهاجرت به این کشور و اشتغال در آن آینده خوبی در انتظار شما خواهد بود.

اگر به دنبال این هستید که ویزای پرتغال را از آن خود کنید و برای همیشه در کشوری زیبا و در نهایت آرامش زندگی کنید تنها کافیست کلمه ویزا را به شماره ۳۰۰۰ ۶۰۱۶ ارسال کرده و منتظر تماس مشاوران پارسی کانادا باشید. مشاوران ما با سال ها تجربه در امر مهاجرت و داشتن بیش از ۲۰۰ پرونده مهاجرتی موفق، آماده هستند که در این مسیر به شما راهنمایی های لازم را ارائه داده و تا نیل به هدف تان با شما همراه باشند.

ویزای توریستی پرتغال

این امکان وجود دارد که بدون ارائه هرگونه وثیقه ای امکان اخذ ویزای توریستی پرتغال برای شما وجود داشته باشد. در این مسیر داشتن یک دعوت نامه معتبر به منظور دریافت ویزای توریستی از اهمیت والایی برخوردار است اما به خاطر بسپارید که این دعوت نامه باید از سمت شخصی مقیم پرتغال ارسال شود و یا اینکه دعوت نامه ای به منظور شرکت در سمینار و یا نمایشگاه ها را داشته باشید.

چنانچه خواهان دریافت این ویزا هستید وقت را از دست ندهید و همین الان به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای توریستی با وثیقه و بدون وثیقه کلمه ویزا را به شماره 30006016 ارسال کنید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

مشاوران ما با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده هستد که در طی این مسیر شما را راهنمایی کنند. فراموش نکنید که حضور یک وکیل مهاجرتی خوب می تواند تضمینی برای موفقیت کار شما باشد و از رد شدن ویزای شما جلوگیری کند . برای اطلاعات بیشتر همین حالا فرم ارزیابی ما در سایت پارسی کانادا را تکمیل کرده و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

بنابراین شما بایستی بتوانید ثابت کنید که قصد شما از این سفر فقط تفریح و بازدید از پرتغال می باشد و بعد از آن به کشورتان باز خواهید گشت. طبیعتا حضور وکلای مهاجرتی می تواند درصد پذیرفته شدن درخواست شما را افزایش دهد.

به منظور اخذ ویزای توریستی پرتغال و یا ویزای توریستی شنگن بهتر است که از سمت این کشور دعوت نامه داشته باشید، همچنین داشتن تمکن مالی مورد نظر از سفارت، گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان، فیش های حقوقی و قراردادهای کاری و سند املاک و دارایی ها شانس ویزا شدن شما را افزایش می دهد. مشاوران ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا آماده هستند که در این مسیر و برای اخذ ویزای توریستی پرتغال شما را راهنمایی کنند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها