موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی (University of Sydney) یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استرالیا به حساب می‌آید که توانسته است بیش از 170 سال در زمینه‌های مختلف آموزشی، خدمات متفاوتی را ارائه دهد و جزو اولین دانشگاه‌‌هایی شناخته می‌‍شود که زنان را ثبت‌نام و پذیرش نموده است.

رشد دانشگاه سیدنی استرالیا در تمام این سال‌ها باعث شده است علاوه بر کسب رتبه‌ی اول در استرالیا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان در سطح جهانی نیز در جایگاه چهارم قراربگیرد و همواره نام آن بین 50 دانشگاه برتر جهان دیده می‌شود.

فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توانند از طریق ۲۰۰ انجمنی که توسط دانشجویان دانشگاه اداره می‌شوند تا آخر عمر در هر کجای دنیا که باشند با یکدیگر ارتباط بگیرند.

اگر دغدغه آموزش و اشتغال در سطح بین‌المللی را دارید و به تحصیل در این دانشگاه علاقه‌مند هستید پارسی کانادا در این مقاله به معرفی دانشگاه سیدنی پرداخته است پس تا آخر آن همراه ما باشید.

نام دانشگاهدانشگاه سیدنی (University of Sydney)
وب سایت دانشگاهwww.sydney.edu.au
رتبه‌بندی ملی و جهانی 2023رتبه‌ اول در استرالیا و رتبه‌ ۴۱ در سطح جهانی
شهرسیدنی (Sydney)
سال تاسیس1850
تعداد دانشجوبیش از 50000 دانشجو
نوع دانشگاهدانشگاه دولتی

قبل خواندن این مطلب اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در استرالیا نیاز دارید مطلب مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل را بخوانید.

موقعیت دانشگاه سیدنی

رنکینگ دانشگاه سیدنی 2023

دانشگاه سیدنی استرالیا در بسیاری از رشته‌ها دارای رتبه‌ی اول در استرالیا است علاوه بر این در سال‌های متوالی بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است و توانسته در بیش از 30 رشته‌ تحصیلی رتبه‌های برتر را کسب کند در جدول زیر رتبه‌های دانشگاه سیدنی را در سال 2023 در سازمان‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

رتبهدر سطح جهانیاسترالیا
QS World University Rankings51
in US News & World Report Rankings 202328-
رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز (in Times Higher Education World University2023)54-
رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان (ARWU)60-
پزشکی (Medicine)181
هنر و علوم انسانی (Arts and humanities)121
پرستاری (Nursing)121

دانشکده‌های دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی استرالیا بیش از 12 پردیس دانشگاهی و 6 دانشکده متفاوت دارد که پردیس اصلی آن Camperdown/Darlington Campus نام دارد که با راه‌های متفاوت با پردیس‌های دیگر در ارتباط است. نام مهم‌ترین پردیس‌های آن به شرح ذیل است:

  • پردیس کمدن (Camden Campus)
  • پردیس خیابان مالت استرالیا Mallett Street (مدرسه پرستاری سیدنی)
  • کالج‌های هنری سیدنی (Sydney College of the Arts)
  • پردیس‌ها و بیمارستان‌های آموزشی دانشکده پزشکی سیدنی ( Sydney Medical School Campuses and Teaching Hospitals)
  • پردیس Surry Hills
  • پردیس وست مید استرالیا Westmead (پزشکی و بهداشت)

همچنین دانشگاه سیدنی در راستای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود در سطح جهانی با دانشگاه فودان چین همکاری می‌کند تا فرصت‌های نوظهور در زمینه‌های مختلف را شناسایی کند. دانشکده‌ها عبارت‌اند از :

  • هنر و علوم اجتماعی (Arts and Social Sciences)
  • کسب‌وکار (Business)
  • مهندسی و فناوری اطلاعات ( Engineering and Information Technologies)
  • علوم بهداشتی (Health Sciences)
  • پزشکی و سلامت (Medicine and Health)
  • علوم پایه (Science)
پردیس‌های دانشگاه‌ سیدنی استرالیا

تصویر پردیس‌های دانشگاه‌ سیدنی استرالیا

رشته‌های دانشگاه سیدنی در استرالیا

دانشگاه سیدنی گسترده‌ترین رشته‌های تحصیلی را در بین تمام دانشگاه‌های استرالیا آموزش می‌دهد و با ارائه‌ بیش از 400 موضوع تنوع انتخاب را برای دانشجویان فراهم کرده است تا به‌راحتی علایق خود را در مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس، دکترا و فوق‌دکترا دنبال کنند. در ادامه تعدادی از این رشته‌ها آمده‌اند.

لیسانسفوق‌لیسانسدکترا
موسیقیمعلمیدندان‌پزشکی
هنرمدیر پروژهدامپزشکی
تجارتقانون بین‌المللفلسفه
علوم‌پایهپرستاریموسیقی
روان‌شناسیطراحیهنر
طراحی در معماریجراحیعلوم اجتماعی
مطالعات بین‌المللی و جهانیداروسازیدندانپزشکی بالینی
آموزش‌وپرورشمدیریت

شرایط پذیرش دانشگاه سیدنی

فرآیند درخواست پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه سیدنی با توجه به مقطع تحصیلی موردنظر متقاضی، شرایط متفاوتی دارد شرایط عمومی در تمام مقاطع به شرح ذیل است:

بعد از انتخاب رشته و مقطع تحصیلی موردنظر خود باید شرایط خاص آن رشته را بررسی کنید و ببینید مدرک تحصیلی دوره‌ قبلی شما برای پذیرش معتبر هست یا خیر.

حداقل نمره قابل قبول زبان انگلیسی شما در مقاطع مختلف مطابق جدول باشد.

 عمومیلیسانسفوق‌لیسانس
TOEFL85+85+85+
IELTS6.5+6.5+6.5+

ممکن است مدرک کاملا معتبر باشد در این صورت معادل آن در دانشگاه سیدنی پذیرفته می‌شود یا اینکه معادل آن مدرک در دانشگاه سیدنی وجود نداشته باشد و یا اینکه در بعضی از واحدهای درسی مطابقت وجود داشته باشد که با توجه به مدرک و یا سابقه کاری مرتبط می‌توان با واحد پذیرش مشاوره کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه سیدنی

شهریه سالیانه دانشجویان بین‌المللی حدودا ۱۴/۶۳۰ دلار استرالیا است.

علاوه بر شهریه، هزینه‌های دیگر مثل بیمه سلامت و خدمات و امکانات دانشجویی از ۴۱ تا ۵۲ دلار در رشته‌های مختلف با هم فرق می‌کنند و این هزینه‌ها به‌صورت سالیانه افزایش می‌یابند.

همچنین یک دانشجوی مجرد برای زندگی به هزینه‌ ماهیانه 1754 دلار برای اسکان، غذا و آب، برق، اینترنت و سرگرمی نیاز دارد. در مطلب هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا، هزینه‌ها به تفکیک بررسی شده‌اند.

بورسیه دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی استرالیا بورسیه‌های گوناگونی را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند با ایجاد بستر مناسب از ایده‌های درخشان حمایت کند. به همین منظور رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی را ارائه می‌دهد.

یکی از جوایز دانشگاه سیدنی که به‌عنوان جایزه منتخب مردمی نام‌گذاری شده است، جایزه ادبی (NSW Premier’s Premier) است که این دانشگاه از آن حمایت می‌کند این جایزه در سال ۲۰۲۳ توسط دانشکده هنر و علوم اجتماعی دانشگاه سیدنی اعلام شد و کتابخانه دولتی آن را اداره می‌کند و از جمله مهم‌ترین بورسیه تحصیلی استرالیا به حساب می‌آید.

تعدادی از بورسیه‌های فعال در سال 2023 را در ادامه ملاحظه کنید:

نام بورسیهارزش کلی بورسیه
شرایط بورسیهتاریخ شروعتاریخ پایان
بورسیه بین‌المللی دانشگاه سیدنی
(University of Sydney International Scholarship)
37,207 دلاردانشجوی بین‌المللی تحقیقات کارشناسی ارشد
بورسیه تحصیلی تکمیلی دکترای پالت ایزابل جونز
The) Paulette Isabel Jones PhD
Completion Scholarship)
7000 دلار (به‌مدت 3 ماه)فرقی نمی‌کند دانشجوی داخلی یا بین‌المللی باشید.
بورسیه تحصیلی سفیر دانشجویی موسسه نانو دانشگاه سیدنی
(The University of Sydney Nano Institute Student Ambassador Scholarship)
5000 دلار در روز (به‌مدت 2 سال)دانشجوی دکتری در حال مطالعه علوم و فناوری در مقیاس نانو، دارای بورسیه تحصیلی قبلی باشید، سابقه شرکت در جشنواره سیدنی نانو را داشته باشید27 مارس 20238 مه 2023

مشاهیر دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی استرالیا فارغ‌التحصیلان بسیاری دارد از سیاست گرفته تا هنر و مخترعین در زمینه‌های مختلف که توانستند دستاوردهای متنوعی را به دنیا ارائه دهند و علاوه بر اینکه حدودا ۷ نفر از نخست‌وزیرهای استرالیا از دانشجویان این دانشگاه بوده‌اند دانشگاه سیدنی استرالیا از نظر برجستگی فارغ‌التحصیلان در سطح جهانی دارای رتبه‌ ۸۱ و در اقیانوسیه (Oceania) و استرالیا رتبه اول را از آن خود کرده است.

  • دکتر ویکتورچانگ (Dr Victor Chang) جراح قلب مشهور
  • پروفسور گریم کلارک (Professor Clark) که اولین حلزون گوش را کاشته است.
  • سام دستیاری (Sam Dastyari) اولین فرد ایرانی‌الاصل که عضو حزب کارگر پارلمان استرالیا بود.
  • ژرمن گریر (Germaine Greer) روزنامه نگار فیلمنامه نویس، نویسنده، گوینده مشهور تلویزیونی
  • جان هوارد (John Howard) بیست و پنجمین نخست وزیر استرالیا
مشاهیر دانشگاه سیدنی

تصویر فارغ‌التحصیلان و مشاهیر دانشگاه سیدنی استرالیا

شرایط خوابگاه دانشگاه سیدنی و زندگی دانشجویی

دانشگاه سیدنی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌‌ترین گزینه‌های اقامت را در محیطی فراگیر و معتبر برای دانشجویان ارائه می‌دهد. خوابگاه‌های دانشجویی در کمپرداون (Camperdown)، دارلینگتون (Darlington) و کمدن (Camden) محیطی امن برای رشد شخصی و تحصیلی دانشجویان به شمار می‌رود. همچنین اگر دانشجویان تمایل داشته باشند می‌توانند از خانه‌های سنتی یا حتی کالج‌های مسکونی به‌صورت کوتاه‌مدت یا بلندمدت برای اقامت خود استفاده کنند.

دو نوع اقامت برای دانشجویان و کارکنان ثبت‌نام شده در Camden وجود دارد: Nepean Lodge و Nepean Hall.
Nepean Lodge شامل اتاق خواب‌های خصوصی در داخل واحدهای مستقل است که دو تا شش اتاق دارد که افراد می‌توانند به‌صورت مشترک استفاده کنند و با هم در یک محیط زندگی کنند.

Nepean Hall یک اقامتگاه به سبک خوابگاه است که اتاق خواب‌های یک‌نفره در یک سالن مسکونی هستند و افراد باید از آشپزخانه و حمام مشترک استفاده کنند. در هر دو مکان هر شخص مسئول وعده غذایی خود است.

در صورت اجاره‌ خانه برای سکونت باید علاوه بر مبلغ اجازه به هزینه گاز، برق و اینترنت و لوازم منزل هم توجه شود در حالت کلی دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تا قبل از پیدا کردن محل مناسب برای اقامت طولانی‌مدت خود در یکی از مکان‌هایی که با شرایط مناسب برای دانشجویان در نظر گرفته شده است زندگی کنند و سپس به محل جدید نقل مکان دهند.

مهاجرت و دوری از خانه و خانواده می‌تواند دلهره‌آور باشد و مهم است که در محل جدید زندگی خود احساس امنیت داشته باشید سیدنی در فهرست شهرهای ایمن اکونومیست در سال ۲۰۲۱ به عنوان چهارمین شهر امن در جهان شناخته می‌شود که باعث شده است بسیاری از افراد برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. برای اطلاعات، مطلب شرایط مهاجرت به استرالیا را بخوانید.

سخن پایانی

علاوه بر برتری‌های دانشگاه سیدنی که به آن‌ها اشاره شد طبیعت زیبای سیدنی شهرت جهانی دارد و به‌عنوان یک شهر پرجنب‌وجوش شناخته می‌شود که مردمانی خوش‌رفتار و مهمان‌نواز با فرهنگ متنوع و آداب‌ورسوم مختلف دارد و آن را به یک محل مناسب برای زندگی و ادامه تحصیل تبدیل کرده است.

به نظر بیشتر افراد ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه‌ها یک فرآیند طاقت‌فرسا به شمار می‌رود که مشورت با یک مشاوره متخصص در این مسیر قطعا باعث تسریع روند موافقت با درخواست متقاضی می‌شود برای دریافت مشاوره رایگان جهت پذیرش در دانشگاه می‌توانید با کارشناسان پارسی کانادا همراه باشید.

سوالات متداول

داشتن مدرک تحصیلی معتبر و نمره‌ زبان انگلیسی قابل‌قبول در آزمون‌های آیلتس و تافل و داشتن تمکن مالی برای تحصیل

بله. دانشگاه سیدنی به‌عنوان بزرگترین دانشگاه استرالیا برنامه‌های متنوعی برای دانشجویان در نظر دارد که به تعدادی از بورسیه‌‎های فعال در سال 2023 در این مقاله اشاره شده است.

بله در سال ۲۰۲۱ سیدنی به عنوان چهارمین شهر امن در جهان شناخته شده است و از نظر کنترل هزینه‌های زندگی امکانات متنوعی را فراهم کرده است.

بله فارغ‌التحصیلان دانشگاه سیدنی امنیت شغلی دارند چرا که دانشگاه سیدنی از نظر اشتغال در سطح جهانی در جایگاه چهارم و در کشور استرالیا در جایگاه اول قرار دارد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها