موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

درباره اسپانیا (نقشه، آب‌وهوا، تاریخچه، اقتصاد و …)

اسپانیا (Spain) با نام رسمی پادشاهی اسپانیا پس از فرانسه (France)، دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا و کشوری در جنوب غربی آن است. این کشور از نظر جغرافیایی و فرهنگی کشوری متنوع است و با بیش از 47 میلیون نفر جمعیت پنجمین کشور پر جمعیت اروپا به حساب می‌آید.

اسپانیا، در منتهی الیه جنوب غربی اروپا واقع شده و حدود 85 درصد از شبه جزیره ایبری (Iberian Peninsula) را اشغال می‌کند. از غرب با پرتغال و در شمال شرقی با فرانسه هم مرز است. تنها مرز زمینی دیگر اسپانیا در جنوب دور با جبل الطارق است. در جاهای دیگر کشور توسط آب محدود می‌شود.

مرکز اسپانیا شهر مادرید (Madrid) است و زبان این کشور اسپانیایی است که جز زبان‌های پرطرفدار در جهان و در رتبه دوم پس از زبان چینی (Mandarin) قرار دارد. در ادامه درباره کشور اسپانیا توضیحات بیشتری را آورده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

ناماسپانیا (Spain)
پرچمپرچم اسپانیا
پایتختمادرید (Madrid)
نام رسمیپادشاهی اسپانیا (Kingdom of Spain)
معنای اسپانیااسپانیا از هیسپانیا به معنای سرزمین غروب خورشید گرفته شده است.
زبان های رسمیاسپانیایی
سیستم حکومتیپادشاهی مشروطه
جمعیت (تا سال 2021)47.500 میلیون نفر
مساحت505,990 کیلومترمربع
آب و هواچهار فصل
رئیس جمهورپدرو سانچز (Pedro Sánchez)
پادشاهفیلیپ ششم (Philip VI)
دینمسیحیت
واحد پولیورو
تعداد قلمرو17
شاخص امید به زندگی (OECD) 78.99
دامنه اینترنتی TLD‎.es‏
پیش شماره34+

نقشه اسپانیا

استان ها و ایالت های اسپانیا

اسپانیا یکی از غیر متمرکز ترین کشورهای اروپایست که از 17 منطقه خودمختار تشکیل شده و تمام مناطقش مجلس، دولت، بودجه و ادارات مستقل دارد. این کشور در مجموع شامل 50 استان است. کشور اسپانیا با توجه به تاریخ مستعمره بودن، مناطق برون‌مرزی نیز دارد. جزایر بالئاری (Balearic Islands) در دریای مدیترانه و جزایر قناری (Canary Islands) در اقیانوس اطلس بخشی از اسپانیا هستند.

  • اندلس (Andalusia)
  • آراگون (Aragon)
  • آستوریاس (Asturias)
  • جزایر بالئارس (Balearic Islands)
  • سرزمین باسک (Basque Country)
  • جزایر قناری (Canary Islands)
  • کانتابریا (Cantabria)
  • کاستیا-لامانچا (Castilla–La Mancha)
  • کاستیا-لئون (Castile and León)
  • کاتالونیا (Catalonia )
  • اکسترمادورا (Extremadura)
  • گالیسیا (Galicia)
  • لاریوخا (La Rioja)
  • مادرید (Madrid)
  • مورسیا (Region of Murcia)
  • نابارا (Navarre Pamplona)
  • والنسیا (Valencian Community)
نقشه قلمروهای کشور اسپانیا

بخش بندی قلمروهای خودمختار در کشور اسپانیا

مهمترین شهرهای اسپانیا

پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا مادرید (Madrid) است. مادرید در وسط شبه جزیره ایبری واقع شده است و مرکز هنری و مالی اسپانیا محسوب می‌شود. پایتخت اسپانیا بیش از 6.5 میلیون نفر جمعیت دارد (13.75٪ از کل جمعیت اسپانیا) و آن را پرجمعیت‌ترین استان کشور می‌دانند. بارسلونا (Barcelona) دومین شهر این کشور و محبوب‌ترین مقصد اسپانیا برای بازدیدکنندگان بین المللی است. سایر مناطق اصلی شهری عبارتند از:

  •  والنسیا (Valencia )
  • سویا (Seville)
  • ساراگوسا (Zaragoza)

تاریخچه اسپانیا

اسپانیا در قدیم با نام هیسپانیا (Hispania) شناخته شده است. مهاجران از سپیده دم تاریخ از اروپا، آفریقا و مدیترانه به اسپانیا مهاجرت کرده‌اند. فنیقی‌ها که در قرن هشتم قبل از میلاد آمدند، این شبه جزیره را “Span” نامیدند. تا قرن اول قبل از میلاد رومی‌ها اسپانیا را فتح کرده بودند. اسپانیا در طی این سال‌ها پادشاهی‌های مختلفی را تجربه کرده، و در سال 1975 خود را به یک کشور اروپایی مدرن، صنعتی و دموکراتیک تبدیل کرد.

آب و هوای اسپانیا

اسپانیا کشوری است که از 4 سو با دریا هم مرز است و سواحل طولانی و زیبایی دارد. آب و هوا در این کشور معمولا آفتابی است به طوریکه سالانه حدود 3000 ساعت آفتابی دارد. زمستان‌ها ممکن است سرد و بارانی باشد اما اسپانیا در کل آب و هوای معتدلی دارد. ملایم‌ترین دما در بهار و پاییز است که امکان لذت بردن از سواحل زیبای این کشور را در تمام طول روز فراهم می‌کند.

فرهنگ مردم اسپانیا

فرهنگ اسپانیا بسیار منحصر به فرد است، اسپانیایی‌ها بسیار خوش برخورد هستند و این کشور به خاطر سواحل عجیب و غریب و آفتاب زیادش شناخته شده‌است. اسپانیا را سرزمین ماتادورها (Matador) نیز می‌نامند زیرا گاوبازی یک ورزش بسیار محبوب در اسپانیا است. اسپانیا یکی از مراکز فرهنگی اروپاست و چند سالی است که به این نام خوانده می‌شود.

میراث هنری در اسپانیا بی نظیر است. فرانسیسکو دوگویا (Francisco José de Goya) نقاش بسیار محبوب و هنرمندان مشهور دیگر در اسپانیا بوده‌اند. مانند پابلو پیکاسو (Pablo Picasso)، خوان میرو (Joan Miró) و سالوادور دالی (Salvador Felipe Jacinto Dalí Domènech) اثری ماندگار بر فرهنگ اسپانیایی گذاشته‌اند.

اسپانیایی‌ها مردمانی بسیار پر شور هستند که تا دیر وقت در شهرهای خود پرسه می‌زنند. خیابان‌های این کشور همیشه شلوغ و سرشار از روح زندگیست، اسپانیایی‌ها به خوشگذرانی و خوردن و نوشیدن با خانواده و دوستان معروف هستند. رقص‌ها و موسیقی منطقه‌ای تقریباً به اندازه فوتبال و جشنواره‌های مذهبی در این کشور مهم هستند.

اقتصاد اسپانیا

امتیاز آزادی اقتصادی (economic freedom) اسپانیا 69.9 است که اقتصاد آن را به سی و نهمین اقتصاد آزاد در شاخص سال 2021 تبدیل کرده است. اسپانیا در بین 45 کشور منطقه اروپا رتبه 24 را در اقتصاد دارد. امتیاز کلی این کشور کمتر از میانگین منطقه‌ای اما بالاتر از میانگین جهانی است. تولید ناخالص داخلی در اسپانیا (FDI) 1.2 میلیارد دلار است.

این کشور اروپایی جای مناسبی برای کارآفرینان زن است، چرا که حدود 40 درصد مشاغل توسط زنان ایجاد شده‌اند. عمده‌ترین صنایعی که اقتصاد اسپانیا را به حرکت در می‌آورند، صنعت گردشگری، تولید، کشاورزی و انرژی است.

اسپانیا با شهرهای پر جنب و جوش و تاریخی و سواحل آفتابی، بیش از هر کشور اروپایی دیگری، گردشگران را به خود جذب می‌کند. در سال 1986 اسپانیا به اتحادیه اروپا پیوست و اقتصاد خود را مدرن‌تر کرد.

زندگی در اسپانیا

اسپانیا یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران است. مردم این کشور عاشق آرامش هستند. از نظر هزینه زندگی، اسپانیا یکی از معقول‌ترین مکان‌ها برای مهاجرت در اروپا است. درآمد و قیمت مسکن ثابت است، به این معنی که هزینه‌های زندگی در مقایسه با درآمد متوسط ​​بالا نیست. خرید مسکن در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر بسیار باصرفه تر است.

زندگی در اسپاینا

خیابانی در شهر مادرید اسپانیا

زندگی در اسپانیا مزایا و معایب زیادی دارد. در حالی که هزینه زندگی پایین و مناظر طبیعی و آب و هوا همگی عالی هستند، مهاجران باید از نرخ بالای بیکاری آگاه باشند. البته در سال 2021 براساس آمار موسسه ملی آمار (INE) نرخ اشتغال به 50.52 درصد افزایش یافته است. برای آشنایی بیشتر با زندگی در اسپانیا این مقاله را مطالعه کنید.

مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا کشوری زیبا و خوش آب و هوا با سواحل بی‌نظیر است که سالانه افراد زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. زندگی آرام و بی دغدغه در کنار هزینه‌های ارزان این کشور را مکانی ایده آل برای زندگی ساخته است. مجموعه این موارد اسپانیا را به یکی از مقاصد مورد توجه جهان برای مهاجرت تبدیل کرده است.

اسپانیا چهارمین کشور اروپا از نظر تعداد مهاجرت و دهمین کشور در سراسر جهان است. وجود دانشگاه‌های سطح بالا در کنار فرصت‌های که با ثبت شرکت و سرمایه گذاری در اختیار مهاجران قرار می‌گیرد، مهاجرت به اسپانیا را در این سال‌ها افزایش داده است.

با وجود این، اسپانیا هنوز یکی از بهترین مکان‌ها برای بازنشستگی در سال 2021 است. بازنشستگان بسیاری هستند که برای تجربه زندگی آرام و بی‌دغدغه این کشور را مقصد استراحت خود در نظر می‌گیرند و از آب و هوای گرم و سطح بالای زندگی در کشور اسپانیا استفاده می‌کنند. روش‌های مهاجرت به اسپانیا به صورت زیر است:

سخن پایانی

اسپانیا کشوری زیبا و رتبه سوم از لحاظ منابع طبیعی را دارد. جزایر زیبا و طبیعت شگفت انگیز این جزیره گردشگران بسیاری را سالانه به سوی اسپانیا می‌کشاند. اسپانیا کشور ارزان برای زندگی در اروپا است.

در این نوشته سعی شد تا درباره اسپانیا این کشور زیبا اطلاعاتی ارائه شود. این متن به تدریج با مطالب به روز کامل‌تر می‌شود.

سوالات متداول

اسپانیا (spain) کشوری در جنوب غربی اروپا است. مهم‌ترین شهرهای این کشور با پایه‌های اقتصادی قوی، مادرید (Madrid)، بارسلونا (Barcelona) و والنسیا (Valencia) هستند. این شهرها به ترتیب پرجمعیت‌ترین و مهم‌ترین قطب های گردشگری و اقتصادی اسپانیا هستند.

زبان رسمی کشور اسپانیا، اسپانیایی است که دومین زبان پرطرفدار و با گویشوران بسیار در سراسر جهان به‌حساب می‌آید.

کشور اسپانیا بیشترین منطقه خودمختار در اروپا یعنی 17 منطقه دارد. این مناطق خودمختار از استان‌هایی تشکیل‌شده‌اند که درمجموع 50 استان را تشکیل می‌دهند.

اسپانیا جز کشورهای خوش آب و هوا در اروپا به حساب می‌آید و سالانه گردشگران بسیاری برای لذت بردن از این آب‌وهوا و سواحل زیبای به این کشور سفر می‌کنند.

مردمان اسپانیا مردمان آرامی هستند که از مهاجران استقبال زیادی می‌کنند. هزینه زندگی و مسکن در این کشور نسبت به تمام کشورهای اروپایی خیلی پایین‌تر است و می‌توان اسپانیا را یک کشور ارزان به‌حساب آورد.

 

guest
12 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها