موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دولت کانادا محدودیت های سفر را مجددا تمدید کرد

دولت کانادا محدودیت های سفر را مجددا تمدید کرد

دولت کانادا محدودیت های سفر را مجددا تمدید کرد | با توجه به اینکه همچنان ویروس کرونا در حال شیوع می باشد و افراد زیادی به دلیل شیوع آن و ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند لذا دولت کانادا برای سلامت شهروندانش لازم دانست که  برای سومین بار تا یک ماه دیگر یعنی مورخ 30 سپتامبر محدودیت های سفر اتباع خارجی را تمدید کند.

دولت فدرال کانادا همچون سایر کشور ها با در نظر گرفتن شرایط موجود و البته با ملاحظه وضعیت موجود سیاست های سفر را طبق داده ها تنظیم کرده است. همچنین در کنار این محدودیت، به قرنطینه اجباری که از ماه مارس اجرا شد نیز اشاره ای داشته و آن را نیز تمدید کرده است، لذا مسافرانی که از محدودیت های موجود معاف هستند می بایست پس از ورود به کانادا خود را تا 14 قرنطینه کنند.

چه کسانی از این محدودیت ها معاف هستند؟

مطابق با آنچه اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است گروه های زیر از محدودیت های سفر به کانادا معاف هستند:

  • شهروندان کانادا؛
  • مقیمان دائم کانادا؛
  • برخی افراد که برای اقامت دائم کانادا تایید شده اند؛
  • برخی کارگران خارجی موقت؛
  • برخی دانشجویان بین المللی؛ و
    بستگان نزدیک شهروندان کانادا و مقیمان دائم کانادا (همسران، فرزندان وابسته، نوادگان وابسته، والدین تنی یا ناتنی، سرپرست و مربی).

البته نکته قابل توجه این است که دولت فدرال کانادا به منظور حمایت از بازار کار و ترمیم اقتصاد آسیب دیده از کرونا همچنان به استقبال مهاجران می رود. ماهی که گذشت کانادا مسیری برای اقامت دائم پناه جویان شاغل در بخش سلامت و درمان ایجاد کرد. اداره مهاجرت کانادا همچنین سیاستی موقتی ایجاد کرده که طبق آن افرادی که در کانادا وضعیت visitor دارند و دارای جاب آفر کانادا هم هستند بتوانند بدون اینکه مجبور به ترک کانادا شوند درخواست ویزای کار ارائه کنند. برنامه های مهاجرتی کانادا همچنان فعال هستند و متقاضیان مهاجرت را دعوت می کنند تا گام بعدی مسیر اقامت دائم خود را بردارند.

اگرچه تعداد مقیمان دائمی که به کانادا پذیرفته می شوند نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است اما طبق داده های اداره مهاجرت کانادا دولت فدرال تا به اینجای سال 2020 بیشترین دعوتنامه ها را از طریق سیستم اکسپرس انتری صادر کرده است که قابل مقایسه با هیچ یک از سال های قبل نیست. در ماه آگوست که آخرین روز آن را سپری می کنیم 4 پذیرش اکسپرس انتری برگزار شده است. کانادا متقاضیان را از طریق هر یک از برنامه هایی که توسط اکسپرس انتری مدیریت می شود صادر کرده است؛ این برنامه ها عبارت اند از Skilled Worker Program, Federal Skilled Trades Program و تجربه کانادایی یا Canadian Experience Class.

کانادا همچنین پذیرش اکسپرس انتری دیگری را برگزار کرده و متقاضیان برنامه مهاجرت استانی را هدف گرفته است. متقاضیان اکسپرس انتری که با انتخاب شدن از طرف یکی از استان ها و مناطق کانادا 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS کسب می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما دعوتنامه دریافت خواهند کرد. گفتنی است استان های بریتیش کلمبیا، منیتوبا، اناریو، ساسکاچوان و جزیره پرنس ادوارد هر کدام پذیرش های مرتبط با برنامه مهاجرت استانی برگزار کرده اند.

مهاجرت به کانادا

دولت فدرال و مردم کانادا هنوز نسبت به چشم اندازی که مهاجرت برای کانادا ترسیم کرده خوش بین هستند. اما همه گیری جهانی ویروس خطرناک کرونا هم در کانادا و هم خارج از آن چالش های اقتصادی ایجاد کرده است و این بر مهاجرت تاثیرگذار است. مردم سراسر جهان همچنان مایل به مهاجرت به کانادا هستند چرا که بر این باورند که سختی های کرونایی کانادا در مقایسه با سختی های کرومایی زادگاهشان هیچ است.

در عین حال چالش های اقتصادی در کشورهای خارجی و مثلا کاهش ارزش پول آن کشورها ممکن است باعث شود که برخی افراد نتوانند هزینه های مهاجرت به کانادا را اتفاقا سال جاری افزایش هم داشته است بپردارند. دولت کانادا باید فضای سیاسی و اقتصادی را ارزیابی کند تا اهداف مهاجرتی سال های بعد را وضع نمایند. اول نوامبر که برسد کانادا از برنامه سطوح مهاجرت چندساله رونمایی خواهد کرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و منتظر تماس مشاوران ما از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا باشید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها