موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

گلدکست استرالیا

گلدکست استرالیا

گلدکست استرالیا (Gold Coast Australia)، یکی از بهترین و جذاب‌ترین شهرهای استرالیا است. این شهر با سواحل زیبا، مکان‌های دیدنی فوق‌العاده، فضاهای سبز و فعالیت‌های ورزشی گوناگون، بهترین مقصد برای گردشگران و مهاجران محسوب می‌شود.

در این شهر برج‌های سر به فلک کشیده که در کنار ساحل استرالیا قد علم کرده اند، تابلوهای نئونی چشمک زن جاهای تفریحی، بوتیک‌های شیک و خاص و مراکز خرید ساحلی نیز خودنمایی می کنند. علاوه بر این، امکانات متعدد و مقرون‌‎به‌صرفه‌تر بودن نسبت به دیگر شهر‌های بزرگ، شهر گلدکست استرالیا را به بهترین مکان برای زندگی، کار و تحصیل تبدیل کرده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شهر زیبای گلدکوست استرالیا را مورد بررسی قرار دهیم.

شهر گلدکست در یک نگاه
جمعیت732,324 نفر
زبان رسمی

انگلیسی
آب‌وهوانیمه گرمسیری
مساحتتقریباً 414 کیلومتر
بیشترین دمابین 21 تا 28.4 درجه سانتی‌گراد در تابستان
کمترین دمابین 12.5 تا 21.5 درجه سانتی‌گراد در زمستان
نام مستعارهالیوود استرالیا
شعارسرزمین رودخانه‌ها و اقیانوس (Land of Rivers and Ocean)

نقشه شهر گلدکست

تاریخچه شهر گلدکست

در ابتدا این شهر به دلیل اینکه در جنوب بریزبن قرار داشت، به عنوان ساحل جنوبی شناخته می‌شد. طی گذشت سال‌ها این شهر به خاطر سواحل زیبا و زندگی شبانه‌اش مشهور شد و نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرد. در دهه 1950، به دلیل رونق گرفتن گردشگری که منجر به افزایش ناگهانی قیمت املاک و هزینه‌های زندگی در این شهر شد، به ساحل طلا مشهور شد. در حال حاضر هم یکی از مناطق در حال رشد استرالیا است.

قبل از خواندن ادامه مطلب اگر می‌خواهید درباره کشور استرالیا و راه‌های مهاجرت به آن بیشتر بدانید مطلب درباره استرالیا و شرایط مهاجرت به استرالیا را مطالعه کنید.

شهر زیبای گلدکست استرالیا

ساحل طلایی، ششمین شهر بزرگ استرالیا است.

جمعیت شناسی شهر گلدکوست استرالیا

طبق آخرین سرشماری استرالیا، تقریباً دو سوم از ساکنان این شهر را متولدین خارج از گلدکست تشکیل داده‌اند. این افراد از کشورهای انگلیسی زبان از جمله نیوزلند (New Zealand)، بریتانیا (Great Britain) و آفریقای جنوبی (South Africa) و یا کشورهای آسیایی از جمله چین (china)، ژاپن (Japan)، فیلیپین (Philippines)، کره جنوبی (South Korea) و هند (India) به گلدکست مهاجرت کرده‌اند.

جمعیت فعلی این شهر بر اساس آخرین آمار منتشرشده در وب سایت world population review، حدود 732324 نفر است که نسبت به سال 2022، 1.47 درصد افزایش یافته است. همچنین بر اساس آخرین اطلاعات، در سال 2016، 193 نفر در شهر گلدکست استرالیا فارسی زبان بودند.

آب‌وهوای گلدکست استرالیا

گلدکست استرالیا، آب‌وهوای نیمه گرمسیری دارد و به‌طور متوسط ​​250 روز در سال را آفتابی است. در ادامه با آب‌وهوای این شهر در چهار فصل آشنا می‌شوید:

  • بهار از ماه سپتامبر شروع شده و تا نوامبر ادامه دارد. روزها در این فصل آفتابی است و در روزهای ماه سپتامبر ممکن است بادهایی نیز بوزد. بهار گلدکست، عصرهای گرم و ملایم دارد. در طول این فصل میانگین دمای هوا 16.9 درجه سانتی‌گراد تا 25.4 درجه سانتی‌گراد است.
  • تابستان از ماه دسامبر شروع شده و تا فوریه ادامه دارد. طوفان‌های کوتاه و گرمسیری در اواخر بعد از ظهر و اوایل شب در تابستان رایج هستند. در طول تابستان، میانگین دمای هوا 21 درجه سانتی‌گراد تا 28.4 درجه سانتی‌گراد است. فوریه با بارندگی متوسط ​​184 میلی‌متر مرطوب‌ترین ماه است.
  • پاییز از ماه مارس شروع شده و تا مه ادامه دارد. این فصل روزهای آفتابی با شب‌های خنک‌تر دارد و دمای آب هنوز هم به اندازه کافی برای شنا بالاست (25.2 درجه سانتی‌گراد). میانگین دمای هوا در این فصل 18 درجه سانتی‌گراد تا 25.7 درجه سانتی‌گراد است. بارندگی در این فصل کمتر از تابستان است.
  • زمستان از ماه ژوئن شروع شده و تا آگوست ادامه دارد. این فصل روزهای خشک و آفتابی با آسمان صاف و شب‌های خنک دارد. میانگین دمای هوا​​ 12.5 درجه سانتی‌گراد تا 21.5 درجه سانتی‌گراد است.
حتما بخوانید:
آب‌وهوای استرالیا

فرهنگ شهر گلدکست استرالیا

زندگی در شهر گلدکست استرالیا، می‌تواند آرزوی بسیاری از افراد باشد. این شهر از نظر فرهنگی متنوع است و ساکنین آن از سراسر جهان هستند. تقریباً از هر 3 نفر ساکن شهر گلدکست، یک نفر در خارج از کشور متولد شده است. این شهر با وجو داشتن هنر و فرهنگ، جاذبه‌های گردشگری در سطح جهانی، تاریخ و میراثی پرافتخار، هرساله نزدیک به یک میلیون بازدید‌کننده از کشورهای سراسر جهان دارد.

با زندگی در گلدکوست متوجه خواهید شد که فرهنگ آن با برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از این جشنواره‌ها، جشن هفته‌ هارمونی (Celebrate Harmony Week) است. هفته هارمونی از 20 مارس شروع شده و تا 26 مارس ادامه دارد. جشن هارمونی در 21 مارس که روز جهانی رفع تبعیض نژادی سازمان ملل متحد است، برگزار می‌ شود.

هفته ‌هارمونی درباره گرد هم آمدن برای جشن گرفتن تنوع فرهنگی و انتشار پیام «همه متعلق هستند» است. منظور از این پیام، احترام و تعلق به همه استرالیایی‌ها صرف‌نظر از پیشینه فرهنگی آن‌ها است. این جشن، فرصتی عالی برای به اشتراک گذاشتن، یادگیری و شناخت فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف است.

راهنمای سفر به گلدکست استرالیا

راهنمای سفر به گلدکست استرالیا

حمل‌ونقل در شهر گلدکست استرالیا

حمل‌ونقل در گلدکست استرالیا به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می‌شود:

  • حمل‌ونقل عمومی: اتوبوس، قطار، تراموا
  • حمل‌ونقل خصوصی: چارترهای خصوصی

در ادامه جزئیات را شرح می‌دهیم تا با سیستم حمل‌ونقل آشنا بشید:

حمل‌ونقل با تراموا

تراموا مسافران را به 16 ایستگاه در طول 13 کیلومتر می‌رساند. افرادی که سوار تراموا می‌شوند، گزینه‌های مختلفی برای بلیط دارند که از جمله آن می‌توان به کارت go (برای افراد محلی) و بلیط‌های کاغذی یک طرفه اشاره کرد.

حمل‌ونقل با قطار

در شهر گلدکست، اولین ایستگاه برای قطار، Varsity Lakes و آخرین ایستگاه، Ormeau است. البته می‌توانید سفر خود را تا CBD بریزبن و فرودگاه داخلی بریزبن (Brisbane) هم ادامه دهید. سفر بین گلدکست تا بریزبن حدود 1 ساعت طول می‌کشد. قیمت کرایه به تعداد ایستگاه‌هایی که از آن عبور کرده‌اید، تعداد امتیازهایتان، زمان‌های اوج مصرف، اینکه بلیط‌های کاغذی یک طرفه دارید یا کارت go، بستگی دارد.

حمل‌ونقل با اتوبوس

با اتوبوس می‌توانید به بیشتر حومه‌های شهر گلدکست استرالیا، ایستگاه‌های قطار، مراکز خرید اصلی و برخی جاذبه‌ها بروید. اتوبوس‌های که در امتداد بزرگراه گلدکوست سفر می‌کنند نسبت به اتوبوس‌هایی که در حومه‌های بیرون گلدکست سفر می‌کنند، منظم‌تر هستند. این موضوع موجب می‌شود که اتوبوس‌ها برای مناطق توریستی بسیار مناسب باشند. کارت go کرایه را ارزان‌تر می‌کند.

حمل‌ونقل با چارترهای خصوصی

نقل‌وانتقال خصوصی یا چارتر می‌تواند یکی از بدون استرس‌ترین راه‌ها برای رفت‌وآمد در شهر گلدکست باشد. چارتر برای زمانی که تعدادتان زیاد است و دوست ندارید از حمل‌‍ونقل عمومی ‌استفاده کنید، بسیار مناسب است. با چارتر خصوصی می‌توانید به دیگر ایالت‌های استرالیا مثل ایالت New South Wales هم سفر کنید. با چارتر می‌توانید به پارک‌ها، جاذبه‌های اصلی، بریزبن یا خلیج بایرون (Byron Bay) بروید.

شهر Gold Coast

نمایی از شهر گلدکست استرالیا

زندگی در گلدکست استرالیا

دلایل زیادی وجود دارد که گلدکست، سزاوار جایگاه بالایی در جذاب‌ترین و بهترین مقاصد استرالیا باشد. این شهر با موقعیت خیره‌کننده مقابل اقیانوس، آب‌های شفاف، موج سواری، سواحل بی‌نظیر، تپه‌های سبز مشرف به دهانه اقیانوس، امکانات آموزشی متعدد، فعالیت‌های فراوان برای اوقات‌فراغت، بهداشت خوب، حمل‌ونقل آسان و آب‌وهوای مناسب، بهترین شهر استرالیا محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم موقعیت‌های شغلی مهاجران را در این شهر در نظر بگیریم:

  • فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در موقعیت‌های مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، ساخت‌وساز، کشاورزی، تجارت، حسابداری و معدن برای مهاجران وجود دارد.
  • در گلدکست استرالیا نرخ بیکاری کمتر از میانگین ملی است.
  • هزینه زندگی در گلدکوست نسبت به سایر شهرهای استرالیا مانند سیدنی یا ملبورن کمی ارزان‌تر است. به‌عنوان مثال، در یک محله خوب مانند Broadbeach، اجاره یک هفته اتاق برای شما بین 150 تا 200 دلار استرالیا است.
  • این شهر دارای چندین دانشگاه و کالج از جمله دانشگاه باند (Bond University)، گریفیث (Griffith University) و دانشگاه کراس جنوبی (Southern Cross University) است. به‌دلیل هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است.
حتما بخوانید:
زندگی در استرالیا

جاذبه‌های گردشگری شهر گلدکست استرالیا

قطب گردشگری استرالیا، خط ساحلی جذاب گلدکست به نام پارادایز است که نام آن واقعا متناسب با خصوصیاتش انتخاب شده است. به جرات می‌توان این ناحیه را شکل دیگری ازلاس وگاس آمریکا در نظر گرفت.

1. ساحل پارادایس

ماسه، دریا، خورشید، سه امتیاز خاص گلدکست هستند. ترکیب این سه عنصر در کنار یکدیگر مناظر بسیار خیره کننده‌ای به طول ۳ کیلومتر را خلق کرده‌اند. پشت برج‌های سر به فلک کشیده و مردمی که به آفتاب گرفتن مشغول هستند، محیطی بسیار دیدنی و تمیز انتظار شما را می‌کشد.

2. اسکای پوینت

اسکای پوینت، در هتل زیبای معاصر Q1 قرار دارد که بلند ترین آسمان خراش و برج مسکونی استرالیا به حساب می‌آید و این آسمان خراش مناظر خیره کننده از کل شهر گلدکست را می‌توان از آن تماشا کرد.

در این آسمان خراش، دو جاذبه ی خاص گردشگری وجود دارد. بام تماشای شهر اسکای پوینت که در طبقه ی 77 واقع شده است. مناظری پانورامیک و زیبا از گلدکست، سرزمین های سبز دورتر و دریا را به شما هدیه کرده و اسکای پوینت کلایم، مکانی است که کسانی که به دنبال ماجراجویی بیشتر هستند باید از پله‌های آن بالا رفته تا به سکویی برسند که در ارتفاع ۲۷۰ متری بالای شهر قرار دارد.

3. منطقه حفاظت شده کارمبن

در این پارک زیبا، صدها پرنده لوریکیت رنگارنگ از دست تماشا کنندگان غذا می‌خورند و حتی روی بدنشان می‌نشینند. جدای ازتماشای پرندگان، بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک کانگوروها را دیده و کوالاها را بغل کرده و از بالا کروکدیل‌های غول پیکر را تماشا کنند. قطار کوچکی در پارک نیز تعبیه شده که مسافران می‌توانند با آن در سراسر پارک گردش کرده و حیوانات را از نزدیک ببینند که البته این گردش با قطار برای کودکان بسیار جذاب است.

4. خیابان کاویل

این خیابان قلب سرگرمی و خرید این شهر محسوب می‌شود. این خیابان از مرکز شهر شروع شده و تا سواحل آفتابی امتداد می‌یابد. در امتداد این خیابان مجموعه خرید بزرگی وجود دارد که تمامی فروشگاه برندهای معروف را در آن می‌توان دید. یکی از شعبه های «هارد راک کافه» معروف نیز در همین حوالی واقع شده است.

5. کولنگاتا

منطقه آرام و جذاب کولنگاتا به نسبت سرفرز پارادایس، بسیارجالب تر و آرام‌تر است. این شهرک ساحلی به دلیل وجود ساحل آرام و زیبایش محبوب است. اکثر والدین کودکان خود را برای بازی به ماسه‌ها به این مکان آورده تا در سواحل زیبایش جست‌وخیز کنند. موج سواران نیز به این منطقه علاقه زیادی دارند چرا که می‌توانند به انتهای سواحل شمالی بروند و در آن منطقه موج سواری کنند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد شهر گلدکست استرالیا صحبت کردیم. تاریخچه و زندگی در شهر گلدکست استرالیا را مورد بررسی قرار دادیم و پی بردیم که زندگی، تحصیل، کار و مسافرت به این شهر، می‌تواند بهترین تصمیم زندگی باشد. اما این تمام ماجرا نیست. گلدکوست استرالیا، تنها یکی از شهر‌های استرالیا است. می‌توانید دیگر شهر‌های استرالیا را هم مورد بررسی قرار دهید.

سوالات متداول

موقعیت‌های شغلی مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، ساخت‌وساز، کشاورزی، تجارت، حسابداری و معدن برای مهاجران وجود دارد.

بله امکان حمل‌ونقل عمومی با اتوبوس، قطار و تراموا وجود دارد هزینه یک سفر حدود 3 دلار استرالیا است.

به‌دلیل صنعت پر رونق فیلم و تلویزیون و مکان‌های فیلم‌برداری خیره‌کننده‌ای که دارد، این لقب را دریافت کرده است.
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها