موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

زندگی در ونکوور و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

زندگی در ونکوور و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

شهر ونکوور در کانادا همواره در بین بهترین شهرهای جهان برای زندگی رتبه‌بندی می‌شود. ثبات اقتصادی و سیاسی، سیستم درمانی و بهداشتی همگانی، تنوع فرهنگی و زیستی، امکانات آموزشی و تحصیلی در سطح جهانی، طبیعت زیبا و … همگی دلایلی برای زندگی در ونکوور هستند.

در ادامه این مطلب، بیشتر درباره ونکوور توضیح می‌دهیم و با بررسی هزینه‌ها، وضعیت کار، شرایط زندگی دانشجویی و … مزایا و معایب زندگی در این شهر را بررسی می‌کنیم. چنانچه قصد دارید درباره شرایط زندگی در ونکوور اطلاعات کافی کسب کنید یا برای همیشه به آنجا بروید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

خیابان های ونکوور

بررسی زندگی در ونکوور، یکی از مهمترین شهرهای کانادا

مزایا و معایب زندگی در ونکوور

ونکوور در استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته و بزرگترین شهر در این استان است. خود این استان از مهمترین استان‌های کانادا به شمار می‌رود که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن، می‌توانید مطلب استان بریتیش کلمبیا را در پارسی کانادا بخوانید. درست مانند هر شهر دیگری در سراسر دنیا، شرایط زندگی در ونکوور نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای این که ببینیم چرا از نظر بسیاری افراد ونکوور شهر مناسبی برای زندگی است، باید از این نکات مثبت و منفی مطلع باشیم.

مزایای انتخاب شهر ونکوور برای زندگی عبارت است از:

  • عدم نیاز به یادگیری زبان فرانسه (برخلاف برخی شهرهای دیگر در کانادا)
  • کیفیت بالای آموزش در مدارس
  • مناظر بکر و طبیعت زیبا
  • آب و هوای معتدل
  • برگزاری رویدادهای جذاب ورزشی

معایب زندگی در ونکوور عبارت است از:

  • هزینه بالای زندگی
  • ترافیک بالا هنگام رفت‌وآمد با خودرو، نسبت به تمام آمریکای شمالی

هزینه زندگی در ونکوور

اگرچه زندگی در شهری مانند ونکوور مزایای زیادی دارد، اما هیچ چیز خوبی ارزان نیست. یکی از شرایط زندگی در ونکوور کانادا این است که باید بتوانید هزینه‌های نسبتاً بالای آن را تأمین کنید. هزینه مربوط به اجاره خانه، یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های مخارج شما را تشکیل می‌دهد.

یک فرد مجرد، باید حدود 1,308.06 دلار را در ماه (بدون احتساب هزینه اجاره خانه) برای مخارج زندگی خود در نظر بگیرد. این مبلغ برای یک خانواده چهار نفره و بدون هزینه اجاره مسکن، به 4,826.29 دلار می‌رسد. هزینه‌های مربوط به بخش بهداشت و درمان در ونکوور رایگان نبوده و به نوع بیمه‌های درمانی افراد بستگی دارد.

در جدول زیر، می‌توانید میانگین هزینه‌های زندگی در ونکوور را به تفکیک مخارج در بخش‌های مختلف بررسی کنید. قیمت‌ها بر اساس گزارش منتشرشده در سایت نامبئو (Numbeo) و برحسب دلار کانادا نوشته شده است.

هزینه‌های مربوط به اجاره خانه در ماه
آپارتمان یکخوابه در مرکز شهر2,853 دلار
آپارتمان یکخوابه در خارج از مرکز شهر2,342 دلار
آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر5,183 دلار
آپارتمان سه‌خوابه در خارج از مرکز شهر3,962 دلار
هزینه‌های مربوط به حمل و نقل
بلیط یک‌طرفه در سیستم حمل‌ونقل عمومی3.15 دلار
تاکسی (هر 1 کیلومتر)2.03 دلار
هر لیتر بنزین1.99 دلار
هزینه‌های مربوط به خوراک و خرید روزمره
هر وعده غذا در رستوران‌های گران قیمت25 دلار
غذا برای 2 دو نفر در رستوران متوسط (هر نفر سه وعده غذایی)115 دلار
بطری 1.5 لیتری آب2.62 دلار
هر 1 لیتر شیر3.14 دلار
هر قرص نان سفید (500 گرمی)3.31 دلار
1 کیلوگرم برنج سفید5.78 دلار
تخم‌مرغ (12 عددی)5.95 دلار
هر 1 کیلوگرم پنیر محلی18.58 دلار
هر 1 کیلوگرم فیله مرغ20.87 دلار
1 کیلوگرم گوشت گاو22.68 دلار
1کیلوگرم سیب6.46 دلار
1 کیلوگرم موز1.77 دلار
1 کیلوگرم پرتقال5.48 دلار
1 کیلوگرم گوجه فرنگی6.31 دلار
1 کیلوگرم سیب زمینی4.93 دلار
1 کیلوگرم پیاز3.87 دلار
یک عدد کاهو3.83 دلار
هزینه‌های مربوط به پوشاک
شلوار جین88.16 دلار
پیراهن59.41 دلار
یک جفت کفش ورزشی136.24 دلار
یک جفت کفش چرم مردانه رسمی181.03 دلار

مقایسه هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو

مقایسه زندگی در ونکوور و تورنتو

تورنتو و ونکوور هر دو از شهرهای مهم کانادا هستند، اما کدام برای زندگی بهتر است؟

ونکوور و تورنتو دو شهر مهم در کشور کانادا هستند که در فاصله 4000 کیلومتری از یکدیگر قرار داشته و هر دو، جزو شهرهای گران در این کشور محسوب می‌شوند. البته حتی با وجود هزینه‌های بالا، هر دوی آن‌ها مکان‌های عالی برای زندگی هستند که مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. زندگی در تورنتو نیز مانند شهر ونکوور برای زندگی افراد تازه‌وارد مناسب بوده و آن‌ها را در محیطی چندفرهنگی و پرجنب‌وجوش قرار می‌دهد.

شهر تورنتو پایتخت تجاری کانادا بوده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ، دفاتر مرکزی خود را در آنجا دارند. در حالی که ونکوور یکی از سریع‌ترین شهرهای آمریکای شمالی از نظر رشد صنعتی است. در هر دو شهر نیز نرخ بیکاری پایین بوده و پیدا کردن شغل در آن‌ها سخت نیست. به طور کلی، تجربیات زندگی در ونکوور و تورنتو از بسیاری جهات ممکن است به هم شبیه باشد.

برای یک مقایسه بهتر هزینه زندگی در ونکوور کانادا، بهتر است از اعداد استفاده کنیم. اگر برای داشتن یک زندگی کاملاً استاندارد در تورنتو باید 7,100 دلار کانادا درآمد خالص (پس از کسر مالیات) داشته باشید، این مبلغ برای داشتن یک زندگی مشابه در ونکوور، به 7,576.16 دلار کانادا می‌رسد.

کار در ونکوور و بررسی حقوق و دستمزد

شهر ونکوور یکی از بزرگترین مراکز صنعتی کانادا بوده و به همین دلیل، افراد زیادی را از سراسر جهان با هدف مهاجرت کاری جذب می‌کند. موقعیتی که این شهر در آن قرار گرفته و همچنین بندری که یکی از شلوغ‌ترین بنادر جهان است، باعث شده تا ونکوور به مرکزی برای فعالیت‌های تجاری تبدیل شود. با این حساب، یکی از بزرگ‌ترین شرایط زندگی در ونکوور یعنی یافتن موقعیت‌های شغلی مناسب، رفع می‌شود.

البته به دلیل وجود نیروی کار بومی ماهر، رقابت بیشتری برای مهاجران در یافتن شغل وجود خواهد داشت. به طور کلی یافتن کار در ونکوور کار سختی نیست، به شرطی که تخصص، مهارت و تجربه کافی داشته و بتوانید به خوبی با کارفرمایان این شهر ارتباط برقرار کنید. برای آشنایی بیشتر با فضای کار در این شهر، بررسی مزایا، روند یافتن شغل و …، می‌توانید مطلب کار در ونکوور را مطالعه کنید.

برخی از پردرآمدترین مشاغل شهر ونکوور برای زندگی استاندارد را در جدول زیر می‌بینید:

پردرآمدترین مشاغل ونکوور در سال 2022متوسط درآمد سالانه
پزشکان / جراحان478,000 دلار کانادا
قاضی402,000 دلار کانادا
حقوق‌دان (وکلا)325,000 دلار کانادا
مدیران بانک306,000 دلار کانادا
مدیران ارشد اجرایی287,000 دلار کانادا
مدیران ارشد مالی268,000 دلار کانادا
ارتودنتیست258,000 دلار کانادا
اساتید کالج230,000 دلار کانادا
خلبان191,000 دلار کانادا
مدیران بازاریابی172,000 دلار کانادا
منبع: وبسایت salaryexplorer

زندگی دانشجویی در ونکوور

بسیاری از کسانی که با اهداف تحصیلی قصد مهاجرت به کانادا را دارند، شهر ونکوور را برای زندگی در نظر می‌گیرند. مزایای قابل توجه زندگی در ونکوور مانند محیط پرجنب‌وجوش، مناظر زیبا، فضای آرام، کیفیت بالای تحصیل و آموزش، ثبات اقتصادی-سیاسی و …، همگی از دلایل آمدن دانشجویان به این شهر هستند. همانطور که می‌دانید، کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل بوده و اغلب دانشگاه‌های آن از کیفیت بالای آموزش و رتبه‌های جهانی بهره می‌برند. ونکوور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد.

برخی از برترین دانشگاه‌های این شهر عبارت است از:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)؛ از بهترین دانشگاه‌های جهان برای جنگل‌داری و دندان‌پزشکی
  • دانشگاه کانادا وست (University Canada West)؛ از دانشگاه‌های برتر مطالعات تجاری و MBA
  • دانشگاه ونکوور آیلند (Vancouver Island University): با رویکرد پژوهش محور و ارائه برنامه‌های درسی در شاخه‌های هنر، علم و طراحی داخلی، گرافیک و بیزینس

علاوه‌بر کیفیت بالای آموزش و بهره‌مندی از دانشگاه‌های عالی، فرصت‌های شغلی متعددی پس از فارغ‌التحصیلی پیش‌روی دانشجویان قرار می‌گیرد که در نهایت، شرایط زندگی در ونکوور را برای دانشجویان ایده‌آل می‌سازد. هزینه‌های کلی تحصیل در دانشگاه‌های ونکوور به رشته و مرکز آموزشی بستگی دارد.

تحصیل در ونکوور کاناداهزینه‌های حدودی
هزینه تحصیلاز 14,000 تا 36,000 دلار کانادا
هزینه زندگی دانشجوییحدود 10,000 دلار در سال

قوانین مهاجرتی نیز از دانشجویان بین‌المللی حمایت می‌کند. به این صورت که این دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود، یک ویزای کاری دریافت می‌کنند که از طریق آن می‌توانند برای مدت بیشتری در ونکوور بمانند. به طور کلی، تحصیل در این شهر به دانشجویان تجربیات زندگی در ونکوور یعنی یکی از زیباترین شهرهای دنیا را داده و زمینه تحصیل و کار در کشور پیشرفته کانادا را فراهم می‌کند.

محله ایرانی نشین ونکوور

زندگی ایرانیان در ونکوور

نمایی از مجسمه اُرکای (Orca) نماد سواحل ونکوور

ایرانیان زیادی برای مهاجرت و زندگی کشور کانادا را انتخاب کرده و اغلب آن‌ها در سه شهر تورنتو، مونترال و ونکوور ساکن شده‌اند. جمعیت ایرانیان در این سه شهر از کانادا به اندازه‌ای است که حتی برخی از مناطق، به محله‌های ایرانی نشین معروف شده است. برای ایرانیانی که به تازگی به کانادا مهاجرت می‌کنند، بسیار مهم است که بتوانند با ایرانیان دیگر در این کشور در ارتباط داشته و از آن‌ها درباره شرایط زندگی در ونکوور کمک بگیرند.

ایرانیان ونکوور تنها در یک منطقه خاص ساکن نیستند بلکه در مناطق مختلفی، می‌توان انبوهی از جمعیت مهاجران ایرانی را یافت. محله‌های ایرانی نشین ونکوور بیشتر در مناطق سنترال ونکوور (Central Vancouver)، نورث ونکوور (North Vancouver) و وست ونکوور (West Vancouver) قرار دارد. یعنی اگر می‌خواهید یک محله با همسایه‌های ایرانی را برای زندگی در ونکوور انتخاب کنید، می‌توانید در این مناطق به دنبال خانه باشید.

برخی از مناطق ونکوور که به محله ایرانی نشین معروف هستند، عبارت است از:

  • محله Commercial Drive
  • محله Yaletown در بخش سنترال ونکوور
  • محله Ambleside در غرب ونکوور و نزدیک به دریا
  • محله ساحلی Norgate در نورث ونکوور
  • محله Coal Harbor، مرفه‌ترین محله ایرانی‌‍نشین در شمال ونکوور
  • محله Hamilton در شمال ونکوور
  • محله Capilano در کنار رودخانه‌ای به همین اسم در شمال ونکوور

چرا به ونکوور مهاجرت کنیم؟

ونکوور ثابت کرده است که یکی از مناسب‌ترین شهرهای آمریکای شمالی برای زندگی است و برای دومین سال متوالی، رتبه پنجم را در بین شهرهای برتر این حوزه کسب کرده است. بر اساس این شاخص، ونکوور در بخش مراقبت‌های بهداشتی و آموزش‌وپرورش، امتیاز قابل‌قبول 96.4 از 100 را دریافت کرده است. راه‌های زیادی برای مهاجرت به این شهر وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به اکسپرس انتری، ویزای استارتاپ، برنامه استانی و غیره اشاره کرد. در مقاله مهاجرت به کانادا، تمامی این روش‌ها شرح داده شده است تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

ونکوور با رتبه پنجم، مناسب‌ترین شهر برای زندگی

زندگی در ونکوور با کسب امتیاز بالا در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی و آموزش‌وپرورش، یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

سخن پایانی

از شهرهای بزرگ و مهم کانادا، می‌توان به ونکوور اشاره کرد. زندگی در ونکوور مناسب کسانی است که می‌خواهند علاوه‌بر فضایی مدرن با موقعیت‌های عالی تجاری و کاری، به مناظر زیبای طبیعی نیز دسترسی داشته باشند. در این مطلب، ما هرآنچه درباره شرایط زندگی در ونکوور لازم است بدانید را بررسی کرده و با مزایا و معایب زندگی در این شهر آشنا شدیم.

سوالات متداول

هزینه‌های زندگی در ونکوور به عوامل زیادی مانند سبک زندگی، منطقه محل سکونت و … بستگی دارد؛ اما به صورت میانگین، هر فرد در ماه به حدود 1,308.06 دلار کانادا (بدون احتساب اجاره خانه) برای تأمین معاش خود نیاز دارد.

بله؛ شهر ونکوور یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است و ایرانیان زیادی نیز در مناطق مختلف آن ساکن هستند.

ونکوور یکی از گران‌ترین شهرهای کشور کانادا است اما باید این مسئله را در نظر داشته باشید که کیفیت زندگی در این شهر بسیار مطلوب است.

هزینه تحصیل در ونکوور به رشته تحصیلی و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید بستگی داشته و ممکن است از 14 هزار تا 36 هزار دلار کانادا برای شما هزینه داشته باشد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها