موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان

اقامت از طریق تولد فرزند در آلمان

در حال حاضر، این خدمت توسط مجموعه پارسی کانادا ارائه نمی‌شود. تلاشمان در این صفحه، تنها ارائه اطلاعات صحیح و به روز در این رابطه است. برای اطلاع از سایر خدمات ما و روش‌های دیگرِ مهاجرت، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید.
موضوع اقامت از طریق تولد فرزند در آلمان مساله‌ای است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه والدین قرار گرفته است. افراد زیادی در سراسر دنیا تمایل دارند بتوانند با اخذ اقامت در این کشور صنعتی و پیشرفته در آلمان ساکن شوند. شرایط اقامت از طریق تولد فرزند در آلمان مانند سایر روش‌های اخذ اقامت نیست و تفاوت‌هایی دارد.

در این مقاله ما شرایط اقامت از طریق تولد فرزند در آلمان را برای افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، بررسی کرده‌ایم. بهتر است قبل از هر اقدامی برای تولد فرزندتان این نکات را بررسی کنید.

شرایط تولد فرزند در آلمان چگونه است؟

شرایط تولد فرزند در آلمان چگونه است؟

روش های اخذ اقامت از طریق تولد فرزند

در ابتدا بهتر است با تعاریف و مفاهیم اصل خاک و اصل خون در کشور آلمان بیشتر آشنا شوید.

روش های اعطاء تابعیت از طریق تولد
1اصل خاکبر اساس تولد در قلمرو یا سرزمین
2اصل خونبر اساس ملیت والدین یا یکی از آنها

تابعیت آلمان براساس اصل خاک

اصل خاک در واقع یکی از سیستم های پر طرفدار است که از طریق آن می‌توان تابعیت آلمان را اخذ کرد. لازم به ذکر است که براساس این اصل هر فردی که در قلمرو و یا سرزمین یک کشور متولد شود به راحتی قادر خواهد بود تا با توجه به قوانین تابعیت و شهروندی، در کشور آلمان ساکن شود.

تابعیت آلمان براساس اصل خون

یکی دیگر از سیستم های مهاجرتی که علاقه‌مندان بی‌شماری برای استفاده از آن اقدام می‌کنند، اصل خون است. لازم به ذکر است که این اصل به افراد براساس ملیت هر شخص یا ملیت و تابعیت یکی یا هر دوی والدین در نظر گرفته شده و همچنین موجب شده تا در این راستا، شهروندی یا تابعیت برای تعدادی از اقلیت‌های موجود در اجتماع تعریف شود. جالب است بدانید که اخیرا تعدادی از کشور ها برای جلوگیری از سکونت افراد غریبه، از اصل خاک یا خون استفاده می‌کنند.

دریافت اقامت با تولد فرزند در آلمان

قوانین دریافت اقامت با تولد فرزند در آلمان از سال 2000 تغییر یافته است

اقامت یا تابعیت بر اساس تولد فرزند در آلمان

این روزها، افرادی که توانایی مهاجرت دارند یکی از روش‌های مهاجرت به آلمان، را تولد فرزند می‌دانند. در ابتدا قبل از اینکه به بررسی شرایط دریافت تابعیت از طریق تولد در این کشور بپردازیم، بهتر است تفاوت اصلی بین اقامت و تابعیت را درک کنید. اقدام بدون آگاهی باعث ایجاد مشکلاتی در آینده خواهد شد. البته کمک گرفتن از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره در مسیر اخذ اقامت آلمان می‌تواند به شما کمک کند.

  • تابعیت: تابعیت در لغت به معنای پیروی و اطاعت کردن است، اما در قوانین مهاجرتی بر اساس رابطه معنوی، سیاسی، حقوقی و بین المللی بین شخص حقیقی و دولت است که هم دولت هم مردم در مقابل هم وظایف و مسئولیت هایی دارند وموظفند آن‌ها را اجرا نمایند.
  • اقامت: معنی لغوی اقامت بر سکنی گزیدن، سکون و توقف است و در ارتباط با ناحیه ای از خاک کشوری که در آن فرد سکونت دارد، میسر می گردد. اما تمام اقامت‌ها در دو حالت تعریف می‌شود که معمولا همه در ابتدا اقامت موقت را اخذ می‌کنند تا از طریق آن بتوانند اقامت دائم دریافت کنند.

به طور خلاصه تفاوت اصل خاک و خون این است که قاعده خاک به معنای اخذ تابعیت یک کشور به واسطه تولد فرزند بوده، در حالی که قاعده خون به اعطای تابعیت از والدین به فرزند گفته می‌شود.

شرایط تولد فرزند در آلمان

براساس قوانین جدید در آلمان شرایط تولد فرزند در آلمان تغییر کرده است و کودکانی که پس از یکم ژانویه سال 2000 از والدین غیر آلمانی متولد شده‌اند، قادر خواهند بود تا تابعیت آلمان را دریافت کنند. به این معنی که حداقل یکی از والدین آن‌ها شرایط زیر را داشته باشند:

  • والدین با اقامت دائم
  • والدین با 8 سال اقامت قانونی در آلمان
نکته
هشت سال اقامت قانونی یعنی یکی از والدین در طول ۸ سال اجازه اقامت قانونی داشته باشند، دولدونگ اقامت محسوب نمی‌شود. اگر والدین با پناهندگی به آلمان آمده باشند، دوران پناهندگی هم در این هشت سال حساب می‌شود. همراه با تابعیت آلمان، فرزند متولد شده می‌تواند تابعیت کشور شما را نیز داشته باشد.

اقامت موقت دولدونگ (Duldung) به افرادی تعلق می‌گیرد که باید کشور آلمان را ترک کنند، اما فرایند اخراج به دلیل موانعی مانند مریض بودن، عدم وجود مدارک شناسایی و یا موانع قانونی دیگری مانند حضور در یک دوره آموزشی و غیره، طبق ماده A60 قانون اقامت آلمان به تاخیر می‌افتد.

بهتر است بدانید که این گروه از افراد بایستی به‌منظور حفظ شهروندی خود، تا قبل از اینکه به سن بیست و سه سالگی برسند و تابعیت آن‌ها منقضی گردد، معیارهایی که ثابت کننده پیوند شخص با کشور آلمان است را تأیید نمایند. از این جهت، داشتن حداقل یکی از شرایط زیر الزامی در نظر گرفته می شود.

  1. فرد تا در قبل بیست و یک سالگی، حداقل 8 سال را در آلمان سپری کرده باشد.
  2. شش سال از تحصیل را در یکی از مدارس آلمان گذرانده باشد.
  3. حداقل از یکی از مدارس آلمان تحصیل و فارغ التحصیل شده باشد.
  4. در یکی از دوره‌های آموزشی و تخصصی کشور آلمان شرکت کرده باشد.

بررسی اخذ اقامت والدین از طریق تولد فرزند

نکته ای که بایستی به آن بسیار توجه گردد، این است که به طور کلی تولد در آلمان، منجر به اخذ تابعیت برای والدین فرزند نخواهد شد و این قبیل افراد بایستی شرایط خاصی را در نظر بگیرند و برای جمع کردن اسناد و مدارک خود با وکیل مهاجرتی آلمان مشورت نمایند تا بدون اتلاف وقت، به آرزوی دیرینه خود دست پیدا کنند. اگر فردی کلیه شرایط زیر را داشته باشد، قادر خواهد بود تا همزمان جهت اخذ تابعیت برای همسر خود نیز اقدام کند.

اقامت از طریق تولد فرزند در آلمان

روش های اخذ اقامت المان از طریق تولد فرزند

  • زندگی در آلمان به مدت حداقل هشت سال
  • تایید کردن تعهدات موجود در قوانین حاکم بر سیستم مهاجرتی از طریق تولد فرزند
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • مسلط بودن به زبان آلمانی به طور کامل
  • قبول شدن در آزمون شهروندی آلمان
  • داشتن تمکن مالی
  • آشنایی با سیستم قانونی، شرایط اجتماعی و زندگی در جمهوری فدرال آلمان

هزینه تولد فرزند در آلمان

قبل از سفر به آلمان و تولد فرزند در آلمان توجه به هزینه تولد در آلمان نکته بسیار مهمی است. نکته‌ای که باید به‌خاطر بسپارید و در جدول هم به‌وضوح قابل مشاهده است این است که داشتن بیمه درمانی تا حد بسیار زیادی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. برای آشنایی با هزینه‌های زندگی در آلمان هم می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

هزینه تولد فرزند در آلمان هزینه متوسط بدون بیمههزینه متوسط با بیمه
ویزیت و مراقبت از پزشک قبل از تولد 200 یورو0-20 یورو
سونوگرافی قبل از تولد 300 یورو0-40 یورو
تولد و زایمان در بیمارستان1600-2150 یورو0-350 یورو
سزارین در بیمارستان 2500-5400 یورو0-420 یورو

میانگین اقامت در بیمارستان برای مادران جدید در آلمان

میانگین اقامت در بیمارستان برای مادران جدید در آلمان به نوع زایمان و همچنین موفقیت این روش بستگی دارد. اگر زایمان معمولی داشته‌اید، از ۳ تا ۷ روز در بیمارستان می‌مانید. اگر سزارین شده‌اید، طبیعی است که یک هفته تا ۱۲ روز در بیمارستان بمانید.

اخذ پاسپورت آلمان از طریق تولد فرزند

پاسپورت کشور آلمان یکی از پاسپورت های قوی و ارزشمند جهان به شمار می‌رود. به‌گونه‌ای که بر اساس آخرین آمار در سال 2019، پاسپورت این کشور پس از کشورهایی نظیر امارات، اسپانیا، فنلاند و لوگزامبورک قرار دارد.

روش های اخذ اقامت المان از طریق تولد فرزند

روش های اخذ اقامت المان از طریق تولد فرزند

همچنین اگر فردی موفق به اخذ پاسپورت آلمان شود، قادر خواهد بود به 168 کشور دنیا بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کند. به‌علاوه تولد فرزند در این کشور یکی از راه‌های اخذ ویزای آلمان است که با وجود پاسپورت میسر می‌شود.

اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آلمان

اگر شخصی قصد شهروندی در آلمان را داشته باشد، بدون شک بایستی هشت سال از عمر خود را در این کشور سپری کرده باشد و همچنین مدارک و اسناد مربوطه را با کمک یک وکیل مهاجرتی خبره به انجام رسانده باشد. اما این مدت زمان می‌تواند با تولد فرزند یا ازدواج با یک شهروند آلمانی کاهش یابد.

علاو‌‌ه‌بر این یک کودک می‌تواند ملیت والدین خود را بگیرد و حتی آن‌ها را از کشور خارج کند. جالب است بدانید که این فرزندان قادر خواهند بود تا در سنین 18 تا 23 سالگی تابعیت مورد نظر را انتخاب کنند و در صورت تمایل در آلمان مستقر شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ای حوزه می توانید با مشاوران ما در پارسی کانادا در ارتباط باشید.

سخن پایانی

همان طور که در مقاله بیان شد، در صورتی والدین قادر خواهند بود تا از طریق تولد فرزند در آلمان اقامت این کشور را دریافت نمایند که شرایط و ضوابط را به گونه‌ای صحیح رعایت کرده باشند. از این رو اگر فردی علاقه‌مند به اخذ اقامت یا سایر ویزا‌های آلمان و دیگر کشور‌ها باشد، می‌تواند با مشاوران و وکلای مؤسسه پارسی کانادا تماس حاصل فرماید.

سوالات متداول

از سال 2000، کودکانی که در آلمان از والدین خارجی متولد می‌شوند، علاوه بر تابعیت خارجی والدین خود، بر اساس اصل خاک می‌توانند تابعیت آلمانی را در بدو تولد دریافت کنند.

اگر یکی از والدین کودک شهروند آلمان باشد، کودک در بدو تولد تابعیت آلمان را به دست می‌آورد. اگر فقط پدر شهروند آلمان باشد و با مادر کودک ازدواج نکرده باشد، قبل از تولد 23 سالگی کودک، اثبات قانونی یا به رسمیت شناختن پدر لازم است.

در آلمان، زایمان مقرون به‌صرفه‌تر است و متوسط هزینه حدود ۲۵۰۰ دلار برآورد می‌شود.

اگر فرزندی با تابعیت آلمانی دارید، می‌توانید اجازه اقامت برای الحاق خانواده یا “Familiennachzug zu Deutschen” دریافت کنید. این نوع اجازه اقامت حتی اگر قبلاً در آلمان بوده‌اید قابل دریافت است.

guest
16 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها