موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شغل جوشکاری در کانادا

شغل جوشکاری در کانادا

همیشه افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و یا حتی موفق به مهاجرت نیز می‌شوند، مدرک دانشگاهی ندارند! شاید کمی تعجب کنید که چطور ممکن است به کشوری مانند کانادا مهاجرت کرد، آن هم بدون در دست داشتن مدرک تحصیلی دانشگاه های برتر!!!

اگر شما هم مانند برخی افراد که در زمینه فنی و تخصصی مهارت دارند و به راحتی به کانادا مهاجرت می‌کنند، به یکی از این مشاغل علاقه داشته باشید، می‌توانید امیدوار باشید که آینده‌ای درخشان در انتظارتان است.

نگاه کلی به حرفه جوشکاری در کانادا

در جدول زیر، یک سری اطلاعات کلی راجع به شغل جوشکاری در کانادا را مشاهده می‌کنید:

کد شغلیNOC 7237
حداقل دستمزد برای هر ساعت16.00$
حداکثر دستمزد برای هر ساعت22.00$
پر تقاضاترین استان کاناداکبک - نورث وست تریتوریز - آلبرتا

جوشکاری یکی از مشاغل فنی است که در کشورهای بزرگ که مدام در حال رشد و توسعه هستند، مانند کانادا، مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد. شما برای مهاجرت همیشه لازم نیست مدرک مهندسی یا پزشکی در دست داشته باشید، درصورتی که استعداد و توانایی دارید می توانید یکی از مشاغل فنی مانند جوشکاری را انتخاب کنید و از طریق آن ویزای کار کانادا را دریافت کنید.

جوشکاری یکی از مشاغل فنی پرطرفدار با درآمد مناسب است که در لیست بهترین شغل ها برای مهاجرت در سال 2024 نیز قرار دارد. اگر به کار در این رشته در کانادا علاقه دارید، تنها کافیست در این زمینه تجربه و تخصص داشته باشید، باقی امور را به ما بسپارید.

شغل جوشکاری در کانادا

با شغل جوشکاری در کانادا، درآمد بالایی خواهید داشت

بازار کار جوشکاری در کانادا

جوشکاری یکی از شغل های سخت اما دارای درآمد خوب است که گرایش های متفاوتی نیز دارد. تقریبا می‌توان گفت تمام گرایش‌های جوشکاری با استقبال کارفرمایان کانادایی روبرو شده. به طور کلی اکثر مشاغل فنی از جمله جوشکاری بازار کار خوبی در کشورهای صنعتی و درحال توسعه مانند کانادا دارد.

این روزها بخش عظیمی از افرادی که برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام می‌کنند و برای کار و زندگی وارد این کشور می‌شوند، فنی کار هستند بنابراین می‌توان گفت در حال حاضر بازار کار جوشکاری در کانادا برای مهاجران خوب است و راحت تر از سایر مشاغل می‌توانند در این کشور کار کنند.

یک جوشکار تجهیزاتی را به کار می‌گیرد که فلزات غیر آهنی را برای صنایع مختلف تولید می‌کند. اگر قصد دارید به عنوان یک جوشکار وارد بازار کار کانادا شوید بهتر است بدانید که علاوه بر مهارت‌های تخصصی و فنی برای برجسته بودن و دوام بیشتر در این شغل باید مهارت های حل مسئله و توجه به جزئیات، سرعت و دقت را نیز داشته باشید.

فراموش نکنید، هرقدر که تجربه کاری شما به عنوان یک جوشکار بیشتر باشد، فرصت‌های کاری بیشتری در این حوزه خواهید داشت. در حال حاضر جوشکاران مورد تقاضای زیاد در کانادا هستند، به ویژه جوشکارهای ماهر باتجربه چندساله. مهارت و تخصصی که یک جوشکار با خود به محل کار می آورد را نمی‌توان توسط تکنولوژی جایگزین کرد.

به عنوان یک جوشکار، شما همچنین می توانید درزمینه‎ هایی مانند ساخت، جوش خط لوله، جوشکاری دقیق، جوشکاری فشار، ساخت و ساز کشتی و تعمیر، جوشکاری قوس، یا ماشین‌آلات و تجهیزات جوشکاری تعمیر تخصص بگیرید.

مهارت های لازم یک جوشکار

اگر قصد دارید با مهاجرت به عنوان یک جوشکار، زندگی و آینده شغلی خود را تغییر دهید، همان طور که گفتیم هرگز فراموش نکنید که این شغل نیز مانند مشاغل دیگر به مهارت های مشخصی نیاز دارد که باید آن ها را دارا باشید. برخی از مهارت ها و توانایی های لازم برای جوشکاری در کانادا عبارتند از:

  • شناخت تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک و کاملا خودکار، تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک
  • تفسیر مشخصات فرآیند جوشکاری
  • تغییر شکل فلزهای متفاوت با شعله
  • شناخت تجهیزات برش قوس اکسیژن (قوس هوا)
  • مشخص کردن میزان قابلیت جوشکاری مواد
  • توانایی کار با تجهیزات بالابر
  • استفاده از دستگاه های لحیم کاری برای اتصال فلز یا پر کردن سوراخ ها، تورهای و درزهای فلزی
  • آشنایی با راه اندازی، تنظیم و نظارت بر خط تولید جوش روباتیک

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا به عنوان جوشکار

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا به عنوان جوشکار، اخذ ویزای اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker) است. ویزایی که به آن دسته از افرادی اعطا می‌شود که مهارت و دانش منحصر به فردی در زمینه و موضوع خاصی دارند و معمولا در دانشگاه ها و مدارس فنی و حرفه‌ای آن را فرا گرفته‌اند؛ دقیقا مانند یک جوشکار!

اما در این میان افرادی که به یک استان یا قلمرو خاص تمایل دارند، می‌توانند از طریق برنامه Provincial Nominee درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که برای برنامه Provincial Nominee به یک پیشنهاد شغلی نیاز دارید و شما باید در همان استان به کار مشغول شوید. که برای این هم نیازی نیست نگران باشید. مشاوران و وکلای حرفه ای موسسه مهاجرتی پارسی کانادا با دانش و آگاهی بروز و کاملشان در این زمینه می‌توانند به شما مشورت دهند کافیست فرم زیر را پر کنید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

جالب است بدانید که اولین مرحله در روند مهاجرت کاری به کانادا محاسبه امتیاز لازم به عنوان جوشکار برای ورود به برنامه‌های مهاجرتی با استفاده از سیستم جامع رتبه‌بندی کانادا است. برخی از موارد تاثیر گذار برای امتیازبندی وضعیت شما به شرح زیر است:

  • حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت
  • توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسه
  • مطابق با لیست NOC (کد ملی مشاغل) کد شغل موردنظرتان
  • یک پیشنهاد شغلی معتبر یا جاب آفر کانادا برای حداقل یک سال داشته باشید.( برای شرکت در برنامه نامزدهای استانی)
  • مدارک عدم سوابقه در 5 سال گذشته
حتما بخوانید:
جاب آفر کانادا

به طور کلی روند دریافت ویزای کار کانادا زمانی آسان و راحت می‌شود که با کمک یک وکیل مهاجرتی پیش بروید. متاسفانه بسیاری از افراد که بدون برنامه ریزی و اطلاعاتی در این راستا قدم برمی دارند، نمی‌دانند که از هدف شان که کار در کاناداست دور و دورتر می‌شوند. هرگز برای اخذ این ویزای مهم ریسک نکنید، چه به عنوان یک جوشکار و چه مهندس عمران و معماری یا پزشک؛ تفاوتی ندارد.

وظایف شغلی جوشکار در کانادا

همان طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، جوشکار فردی است که جوشکاری فلزات آهنی و دیگر قطعات را انجام می دهد. همچنین یک جوشکار می‌تواند اپراتوری ماشین های تجهیزات جوشکاری تولید و لحیم کاری را نیز انجام دهد. جوشکاران در شرکت هایی که فلز ساختمانی و کف سازی، دیگ های بخار، ماشین آلات سنگین، کارخانه های تولید هواپیما و کشتی و سایر محصولات فلزی کار می کنند یا حتی اغلب ممکن است خودشان کارآفرین باشند. به طور کلی در ادامه به بخشی از وظایف مهم یک جوشکار می‌پردازیم:

  • جوشکاران باید بتوانند مشخصات طرح یا مشخصات فرآیند جوش را بخوانند و تفسیر کنند.
  • با تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک کار کنند.
  • باید با تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک را برای جوشکاری قطعات فلزی با استفاده از فرآیند ها مختلف جوشکاری، کار کنند.
  • ممکن است لازم باشد ابزارآلات جوشکاری را مطابق مشخصات کار تنظیم کنند.
  • کارهای لحیم کاری را انجام دهند و به کنترل دستگاه های شکل دهی فلزی مانند ترمزها، قیچی ها و سایر دستگاه های صاف کردن و خمش فلز مشغول شوند.
  • قطعات فرسوده محصولات فلزی را با جوشکاری روی لایه های اضافی ترمیم کنند.
  • ممکن است لازم باشد جوشکاران در انواع خاصی از جوشکاری مانند ساخت سفارشی، ساخت کشتی و تعمیر، جوشکاری
  • دقیق قطعات فضایی، جوشکاری مخازن تحت فشار، جوشکاری خط لوله، جوشکاری ساختاری سازه یا جوشکاری ماشین آلات و تجهیزات تخصص داشته باشند.
  • کار با دستگاه های لحیم کاری یا لحیم کاری را که برای اتصال قطعات فلزی و یا پر کردن سوراخ ها، تورفتگی ها و درزهای محصولات فلزی با لحیم کاری را بلد باشند.
  • راه اندازی، خاموش، تنظیم و نظارت بر خط تولید جوش روباتیک در نگهداری و تعمیر تجهیزات جوشکاری، برنجی و لحیم کاری را آشنایی داشته باشند.

شرایط مهاجرت به کانادا را دارید؟ شانس پیدا کردن کار در این کشور برای شما چقدر است؟ فرم ارزیابی مهاجرت پارسی کانادا را تکمیل کنید تا جواب خود را بگیرید.

شغل جوشکاری در کانادا

شغل جوشکاری در کانادا

درآمد یک جوشکار در کانادا

شغل جوشکاری یکی از مشاغل فنی و تخصصی است که نمی‌توان به طور دقیق گفت که درآمد افراد حاضر در این حوزه چه مقدار است. به طور کلی هرچه تجربه و سابقه فرد بیشتر باشد و از مهارت های بیشتری برخوردار باشد، می تواند درآمد بیشتری نیز کسب کند.

همچنین اغلب جوشکاران در کانادا به صورت ساعتی دستمزد دریافت می کنند و حقوق ثابت ماهیانه ای ندارند. اگر بخواهیم به طور میانگین و حدودی بگوییم، یک جوشکار در کانادا می تواند ساعتی 20 دلار دستمزد دریافت کند. اما بازهم این مبلغ قابل تغییر است! اگر هنوز هم درباره جوشکاری در کانادا، سوال دارید، نگاهی به پرسش‌های زیر بیاندازید…

سوالات متداول

برخلاف بسیاری از حرفه ها، برای شروع این کار نیاز به تحصیل کالج نیست. اکثر جوشکارها می‌توانند با داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و گاهی اوقات بدون حتی آن سطح تحصیلات، وارد یک برنامه کارآموزی یا دوره اخذ گواهینامه شوند.
بعضی از کارفرمایان فقط داشتن دیپلم دبیرستان را کافی می‌دانند و نیاز به تکمیل تست های جوشکاری مبتنی بر خواسته کارفرما است. بعضی کارفرمایان به دنبال گواهینامه یا مدرک کارشناسی ارشد از مدرسه فنی، مدرسه فنی و حرفه‌ای یا کالج هستند.
متوسط پرداختی برای جوشکارها عموما در هر ساعت از16 دلار تا 22 دلار است. حقوق سالانه جوشکار معمولاً از 25000 تا 88000 دلار متغیر است. البته لازم به ذکر است که پرداخت با توجه به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، کارفرما، تجربه و مهارت های خاص متفاوت است.

guest
56 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها