موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شهرهای دیدنی دانمارک

شهرهای دیدنی دانمارک

شهرهای دیدنی دانمارک

نوش جان کردن یک قهوه دلچسب، در کافه‌ای رو باز آن هم در یک میدان قرون وسطایی سنگ فرش شده، با گوش دادن به صدای آسیاب‌های آبی که از دور به گوش می‌رسد را جایی جز دانمارک نمی‌شود تجربه کرد.

از زمان‌های خیلی دور، که دانمارک به خاطر وایکینگ‌های جنگجویش معروف شد و بعد از اینکه سر و کلهٔ شاهان دانمارکی پیدا شد، این کشور تغییر و تحولات مختلفی را طی کرده تا به کشور مرفه و شاد فعلی تبدیل شده است.

فرقی نمی‌کند که برای سفر به دانمارک رفته باشید، یا هدفتان کار و زندگی در دانمارک باشد. به عنوان یک تازه وارد به احتمال زیاد، برایتان جالب است که بدانید باحال ترین شهرهای دانمارکی‌های خوشحال کدام شهرهاست.

ببینیم دانمارک چه شهرها و جاهای باحالی دارد!

شهرهای دیدنی دانمارک

کپنهاگ، پایتخت دانمارک

کپنهاگ به شهر مد و تولد غذاهای جدید اسکاندیناوی مشهور است. دقیقاً به همین دلیل، بیشترین رستوران‌های میشلن در این شهرند.

شهر دنج کپنهاگ با خانه‌های قدیمی، پارک‌ها، کافه‌ها و دوچرخه‌ها آن را به یکی از شهرهای پرطرفدار برای گردش و زندگی در دانمارک تبدیل کرده است.


50درصد مردم در کپنهاگ از دوچرخه استفاده می‌کنند، و دوچرخه‌های این شهر از تعداد کسانی که در آن زندگی می‌کنند بیشتر است!

400 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری با 40000 دوچرخه سوار، که از روز از آنها استفاده می‌کند، یکی از مسیرهای شلوغ دوچرخه سواری در دنیا را در کپنهاگ به وجود آورده است. درباره دوچرخه سواری در دانمارک بیشتر بخوانید.

اگر عاشق خرید کردن هستید، درست وسط شهر کوپنهاگ بزرگترین مرکز خرید دانمارک را می‌توانید در خیابان استروگت پیدا کنید. این خیابان یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های خرید در اروپاست که هیچ ماشینی اجازه ورود به آن را ندارد.

تا دلتان بخواهد مغازه دارد؛ همه چیز هم با هر قیمتی که بخواهید در این خیابان پیدا می‌شود.

از جنس‌های ارزان و معمولی گرفته تا گرانترین مارک‌های دنیا مثل پرادا، ماکس مارا، لویی ویتون، مالبری، هرمس را به راحتی می‌توانید در خیابان استروگت پیدا کنید.

اگر عاشق خرید نیستید، ولی به هر دلیلی مجبورید با کسی در خیابان استروگت همراهی کنید و به روی خودتان هم نیاورید، زیاد ناراحت نباشید.

کوچه پس کوچه‌های دور و بر این خیابان پر از جاهای دیدنی و جذاب است. کلیسای Vor Frue Kirke، آبنمای Storkespringvandet، قصر Christianborg، تئاتر The Royal Danish و از بقیه جذاب‌تر پیاده‌روهای اطرف خیابان استروگت است که پاتوق اجراهای خیابانی گروه‌های مختلف موسیقی و تئاتر است.

 

شهرهای دیدنی دانمارک

جزیره فونن

می‌خواهید زیباترین قسمت از طبیعت کشور دانمارک را از نزدیک ببینید؟ یک جزیره فوق العاده زیبا به اسم فونن در دانمارک هست، که پر از قلعه‌ها و عمارت استثنایی است.

خانه‌های اصیل دانمارکی، روستاهای دنج و قلعه‌های افسانه‌ای، از همان‌هایی که فقط در کارتون‌ها و فیلم‌ها دیده‌اید را به راحتی می‌توانید در این جزیره ببینید.

قصه جوجه اردک زشت و دختر کبریت فروش را هانس کریستین اندرسن، اهل همین جزیره نوشته است. خانه اندرسون در حال حاضر موزه است.

جزیره فونن درست وسط دانمارک قرار دارد، و با دو تا پل که به اسم کمربند کوچک و کمربند بزرگ به زلاند و یوتلند وصل می‌شود. شهر اصلی این جزیره اودنسه است.

از آنجایی که هانس کریستین اندرسن جز افتخارات بزرگ دانمارکی‌هاست، در این جزیره همه جا رد پای قصه‌های این شاعر و نویسنده معروف را می‌بینید.

شهر ریبه، قدیمی‌ترین شهر دانمارک

شهر ریبه، فقط قدیمی‌ترین شهر دانمارک نیست، قدیمی‌ترین شهر شمال اروپا هم هست. خیابان‌های باریک سنگ فرش شده با خانه‌های قدیمی و تاریخی، در این شهر خودتان را کاملاً در فضای قرون وسطایی حس خواهید کرد.

فضای تاریخی این شهر را نمی‌شود با کلمات توصیف کرد. باید آن را از نزدیک دید. ریبه از زمان اجداد دانمارکی‌ها، یا همان وایکینگ‌ها، جز بندرهای مهم دانمارک بوده و تجارت بین اسکاندیناوی و بقیه اروپا و به دنبال آن گسترش مسیحیت از بندر ریبه شروع شده است.

کلیسای جامع ریبه، جز میراث جهانی یونسکو ثبت شده، و درست مثل یک تکه جواهر در دریا خودنمایی می‌کند.

صدای آسیاب‌های آبی و زنگ کلیسای جامع ریبه، جز چیزهایی که سکوت شب شهر ریبه را می‌شکند و در ذهن همیشه باقی می‌ماند.

شهرهای دیدنی دانمارک

آرهوس، هفتمین شهر بزرگ اسکاندیناوی

اگر از جاهایی که هم جنگل دارد و هم و دریا خوشتان می‌آید، و دوست دارید در یک عصر خنک در یک میدان قدیمی قهوه بخورید، آرهوس یا اُرهوس، دومین شهر بزرگ دانمارک یکی از بهترین جاهای دنیاست. این شهر در ساحل شرقی شبه جزیره یوتلند قرار دارد.

آرهوس، بندرگاه اصلی کشور دانمارک به حساب می‌آید و جز شهرهای توریستی دانمارک هم به حساب می‌آید. در سال 2017 آرهوس پایتخت فرهنگی اروپا شد.

آیا می‌دانستید، دفتر مرکزی بزرگترین تولید کننده توربین‌های بادی، وستاس، در شهر آرهوس قرار دارد.

شبه جزیره آلبور

دانمارک 10 سال پشت سر هم، جز خوشبخت‌ترین کشورهای جهان انتخاب شده، و بر این، شهر آلبور از بین 83 شهر اروپا، به عنوان خوش حالترین مردم اروپا هم شناخته شد. آلبور به ساحل زیبا و فوق العاده، رستوران‌های متنوع و البته جشن‌ها و مهمانی‌های شبانه معروف است.

شاید برای همین است که اهالی آلبور از بقیه دانمارکی‌ها خوشحال‌تر هستند.

یورن اوتزان، معمار معروف اهل آلبور، طراح تالار اپرای اپرای سیدنی و ساختمان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران است.

کارناوال سالانه آلبور بزرگ‌ترین کارناوال در اسکاندیناوی و یکی از بزرگترین کارناوال‌ها در شمال اروپا است، که در آخر ماه مه برگزار می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای دانمارک و بزرگترین بازار اسب در اروپا هم در آلبور است.

در اوایل ماه ژوئن به مدت سه روز برگزار می‌شود و سالانه بیش از 200000 نفر و 1200 اسب به آنجا می‌آیند.

 

شهرهای دیدنی دانمارک

وایله، بهترین شهر برای خرید

کافه‌های روباز در خیابان‌های قدیمی سنگفرش شده، و بهترین شهر برای خرید در کل دانمارک، شهر وایله در شبه جزیره یوت لاند را به یکی از باحال ترین شهرهای دانمارک تبدیل کرده است.

از آسیاب بادی بالای تپه تا یک مجتمع آپارتمانی شیک و کنار ساحل، هماهنگی کاملی بین ساختمان‌های قدیمی و معماری روز در شهر وایله دیده می‌شود، و فضای دلچسب و متفاوتی را به وجود آورده است.

جنگل‌های زیبا، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و زمین‌های وسیع کشاورزی، باعث شده تا این شهر برای برای پیاده روی یا دوچرخه سواری یک شهر فوق العاده باشد.

سواحل شنی، و بادبان‌های سفید بخشی از هویت شهر وایله است.

شهر اسبیرگ، بزرگ‌ترین شهر جنوبی دانمارک

اسبریگ به عنوان بزرگترین شهر جنوبی دانمارک، یکی از بهترین شهرهای ساحلی برای تفریح و زندگی است. دومین بندر بزرگ دانمارک است. بزرگ‌ترین و بهترین موزه دریایی و ماهی گیری دانمارک در اسبریگ است.

این شهر خانه قدیمی‌ترین کشتی فانوس دار جهان است. کشتی‌های فانوس دار، در اصل کشتی‌هایی بودند که به جای فانوس دریایی از آنها استفاده می‌کردند.

مناطقی که به خاطر عمیق زیاد آب یا نامناسب بودن زمین، امکان ساخت فانوس دریایی در آنها نبود، از این کشتی‌ها استفاده می‌کردند.

شرایط محیطی در کشورهای اسکاندیناوی باعث شده تا مردم کشورهای این حوزه، به سمت پیدا کردن سبکی از زندگی باشند که باعث خوشحالی آنها شود.

به خصوص، فرهنگ هوگه باعث شده تا فرقی نداشته باشد که در کدام شهر دانمارک زندگی می‌کنید. دانمارکی‌های خوشحال هر جا که باشند، حال خوب را آنجا به وجود می‌آورند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها