موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کاریابی استرالیا

کاریابی استرالیا

استرالیا کمبود نیروی کار دارد و بخش مهمی از نیاز خود را از طریق مهاجران تامین می‌کند. طبق اطلاعات اداره آمار استرالیا در ماه فوریه 2022: تعداد 423,500 یعنی حدود نیم میلیون شغل خالی در این کشور وجود دارد! تعجب کردید، نه؟! خب حالا فقط نیازِ استرالیا به نیروی کار برای مهاجرت شما کافی نیست؛ حتی با وجود داشتن شرایط و تخصص، باید بدانید چطور در استرالیا کار پیدا کنید!

کاریابی در کشور استرالیا یکی از مراحل مهم است که باتوجه‌به قوانین سخت‌گیرانه این کشور مهم‌تر هم می‌شود. اما نترسید! در این مطلب هرچیزی که لازم است درباره کاریابی استرالیا بدانید را به شما می‌گوییم و بهترین سایت‌های کاریابی را هم معرفی می‌کنیم.

پیدا کردن کار در استرالیا

هوشمندانه دنبال کار بگردید!

چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم؟

در روند مهاجرت کاری به استرالیا، پیداکردن کار مهم است، اما مهم‌تر از آن پیداکردن کار مناسب و مرتبط با مهارت‌های و تخصص شماست! هرچقدر شغلی که پیدا می‌کنید به رزومه، تخصص و شرایط شما نزدیک‌تر باشد، هم شانس اخذ ویزا برای شما بیشتر است و هم آینده شغلی و کاریِ راحت‌تری دارید. علاوه بر این، در وقت و هزینه‌های خودتان و کارفرماهای استرالیایی هم صرفه‌جویی می‌کنید.

خب برای کاریابی در استرالیا چهار راه دارید:

  • استفاده از موسسات و سایت‌های کاریابی استرالیا در خارج
  • استفاده از وب‌سایت‌های کاریابی دولتی استرالیا
  • استفاده از موسسات کاریابی استرالیا در ایران
  • ارتباط با شرکت‌ها و سازمان‌های استرالیا و بررسی موقعیت‌های شغلی خالی

خب این موارد را به‌ترتیب بررسی می‌کنیم:

سایت‌های کاریابی استرالیا

سایت‌های کاریابی استرالیا

1.   استفاده از سایت‌های کاریابی استرالیا در خارج

تا دلتان بخواهد سایت کاریابی استرالیا در اینترنت وجود دارد! کافیست سری به این وب‌سایت‌ها بزنید، دسته‌بندی شغلی یا تخصص خود را وارد کرده و در بازارکار استرالیا شغل مورد علاقۀ خودتان را پیدا کنید. در زیر مهم‌ترین سایت‌های کاریابی در استرالیا را آورده‌ایم:

  • https://www.seek.com.au/
  • https://grabjobs.co/australia/jobs-in-australia
  • https://au.talent.com/jobs
  • https://www.careerjet.com.au/
  • https://www.michaelpage.com.au/
  • https://australia.recruit.net/
  • https://www.jobsearch.com.au/
  • https://au.indeed.com/
  • https://www.adzuna.com.au/
  • https://au.jora.com/

خب در بالا 10 وب‌سایت معروف کاریابی استرالیا را آوردیم. در این وب‌سایت‌ها می‌توانید موقعیت‌های شغلی، سازمان یا شرکت ارائه دهنده، دِدلاین ارسال رزومه، میزان حقوق و دستمزد، مشخصات و نیازمندی‌های شغلی و اطلاعات دیگر را ببینید. همچنین ازطریق راه ارتباطی هم می‌توانید با کارفرماهای استرالیایی ارتباط گرفته و سوالات و جزئیات بیشتر را از آن‌ها بپرسید.

شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) هم یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای پیداکردن کار در استرالیا، ارتباط با موسسات، شرکت‌ها، کارفرماها و حتی خود استرالیایی‌هاست. با ساخت یک پروفایل حرفه‌ای و نشان دادن مهارت‌ها و توانایی‌هایی خود می‌توانید در این شبکه به‌راحتی کار پیدا کنید.

و اما روش دوم:

2. استفاده از وب‌سایت‌های کاریابی دولتی استرالیا

دولت استرالیا یکی‌دو وب‌سایتِ خوب برای کاریابی دارد. اولین وب‌سایت Jobactive است. در این سایت هم کارفرمایان می‌توانند آگهی بزنند و هم متقاضیانِ کار در استرالیا آگهی‌های مختلف را ببینند و برای آن‌های اقدام کنند.

خوبیِ دیگر Jobactive این است که به بانک شغلی خیلی از موسسات کاریابی استرالیا که بالاتر معرفی کردیم دسترسی دارد. یعنی مثلاً وقتی شما شغل آشپز را سرچ می‌کنید، این وب‌سایت دیتابیس آن موسسات را هم جستجو می‌کند و همه آگهی‌های شغلی آشپز را یکجا به شما نمایش می‌دهد. دسته‌بندی‌ها و فیلترهای این وب‌سایت هم شما را از سردرگمی در هر وب‌سایت متفرقه بی‌نیاز می‌کند!

https://jobsearch.gov.au/

وب‌سایت دولتی Jobactive

تصویری از وب‌سایت دولتی Jobactive استرالیا

دومین وب‌سایت دولتی کاریابی در استرالیا هم APS JOBS است:

در این وب‌سایت سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و حکومتی استرالیا مشاغل موردنیاز خود را آگهی می‌کنند و APS JOBS هم موقعیت‌های شغلی را به متقاضیان اعلام می‌کند.

باتوجه‌به اینکه مشاغل این وب‌سایت دولتی هستند، استخدام مهاجران و خارجی‌ها در آن‌ها به این سادگی‌ها نیست. پس بهتر است سراغ موسسات دیگر بروید. و اما روشِ سوم:

3. استفاده از موسسات کاریابی استرالیا در ایران

در ایران می‌توانید از کمک موسسات کاریابی استرالیا هم استفاده کنید. این موسسات تسلط خوبی به بازارکار استرالیا و مشاغل موردنیاز این کشور دارند و می‌توانند با استفاده از بانک مشاغل و ارتباطاتی که به سازمان‌ها و شرکت‌های استرالیا دارند، برای شما کار پیدا کنند.

این موسسات یک مزیت مهم نسبت به روش‌های قبلی دارند:

آن هم این است که این موسسات کاریابی معمولاً زیرمجموعه‌ای از موسسات مهاجرتی و وکلای مهاجرتی هستند و یا اطلاعات خوبی در زمینه مهاجرت به استرالیا دارند. می‌پرسید به چه دردی می‌خورد؟ به دلایل زیر دقت کنید:

  • پیداکردن شغل در استرالیا، برای مهاجرت کافی نیست!
  • استرالیا برای خیلی از مشاغل نیروی مهاجر نمی‌پذیرد.
  • ارتباط با کارفرماها ریزه‌کاری‌های زیادی دارد.
  • همۀ نکات تکمیل و ارائه رزومه به کارفرماها و مصاحبه با آن‌ها را نمی‌دانید.
  • و … .

وجود یک موسسۀ کاریابی در ایران که تجربه خوبی در این زمینه داشته باشد، می‌تواند به شما در روند پیداکردن کارِ مناسب، اقدام برای آن و حتی مهاجرت کاری به استرالیا به شما کمک کند.

موسسۀ مهاجرتی پارسی کانادا، با داشتن مجوز کاریابی خارجی، وکلا و مشاوران رسمی و معتبر و با تسلط به قوانین و شرایط مهاجرتی استرالیا، می‌تواند به شما در روند پیداکردن کار در این کشور و مهاجرت کمک کند. فرم ارزیابی زیر را پرکنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

و اما روش آخر:

4. ارتباط با شرکت‌ها و سازمان‌های استرالیا و بررسی موقعیت‌های شغلی خالی

گاهی خودتان شرکت یا سازمانی را زیرنظر دارید و می‌خواهید برای آن‌ کار کنید. در این روش شما خودتان با آن‌ها ارتباط گرفته، نیازمندی‌های شغلی و موقعیت‌های شغلی خالی آن‌ها را جویا می‌شوید و درصورت فراهم بودن شرایط برای آن اقدام می‌کنید. در این روش هم نحوۀ معرفی خودتان، ارائه رزومه و مصاحبه با آن‌ها ریزه‌کاری‌های زیادی دارد.

قبل از کاریابی، بهتر است نگاهی به مشاغل داغ در بازارکار استرالیا بیندازید، شاید شغل شما جزو مشاغلی است که تقاضای بالایی برای آن در این کشور وجود دارد! لیست این مشاغل را در مطلب مشاغل مورد نیاز استرالیا مطالعه کنید.

همچنین اگر درباره مهاجرت کاری به این کشور، اخذ ویزا و شرایط آن سؤال داشتید، مطلب ویزای کار استرالیا را مطالعه کنید. خب تقریباً به آخر مقاله رسیدیم؛ امیدواریم اطلاعات آن برای شما مفید بوده باشد. یادتان نرود اگر سؤالی دراین‌باره دارید، در قسمت نظرات بپرسید.

سخن پایانی

برای کار در کشور استرالیا، پیداکردن کار مهم است؛ اما پیداکردن کار مناسب مهم‌تر است! در این مطلب 4 روش خوب برای پیداکردن کار در استرالیا به شما معرفی کردیم. سایت‌های کاریابی خارجی، سایت‌های کاریابی دولتی، موسسات کاریابی داخلی و ارتباط مستقیم این 4 روش هستند.

برای کاریابی استرالیا بهترین گزینه را باتوجه‌به شرایط خود انتخاب کنید؛ هرچند پیشنهاد ما کمک گرفتن از موسسات کاریابی استرالیا در خود ایران است.

سوالات متداول

روش‌های مختلفی برای پیداکردن کار در استرالیا وجود دارد. ما چهار روش زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم: استفاده از سایت‌های کاریابی خارجی، سایت‌های کاریابی دولتی استرالیا، موسسات کاریابی استرالیا در ایران و ارتباط مستقیم با شرکت‌ها.

انتخاب با خودتان است؛ اما ما استفاده از موسسات کاریابی استرالیا در ایران را پیشنهاد می‌کنیم. باتوجه‌به تسلط یا آشنایی آن‌ها به امور مهاجرتی، می‌توانند واقع‌بینانه‌تر به شما کمک کنند.

قبل از اقدام برای کاریابی، بهتر است رزومۀ خود را تقویت کنید، مدرک زبان انگلیسی بگیرید و مهارت‌های ارتباطی‌تان با این زبان را تقویت کنید، روی نحوه معرفی، ارائه و مصاحبه هم کار کنید.

guest
3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها