موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه چیز درباره بریزبن استرالیا

همه چیز درباره بریزبن استرالیا

بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند، دومین ایالت بزرگ استرالیا بوده و سومین شهر پرجمعیت این کشور است. این شهر به‌دلیل توجه به نوآوری در کسب‌و‌کار‌ها، قابلیت‌های صنعتی در سطح جهانی، زیرساخت‌های فنی و اقتصادی، یکی از شهرهای مترقی و تجاری ‌پسند دنیا است. فضای شهری آرام و سرسبز با آب‌و‌هوای نیمه گرمسیری و همچنین تنوع فرهنگی مردم ساکن شهر بریزبن، از جمله نکات اساسی این شهر است. در ادامه مطلب، هرآنچه که قبل از رفتن به بریزبن استرالیا باید بدانید توضیح داده شده است.

نام شهربریزبن (Brisbane)
پرچمپرچم کشور بریزبن
زبانانگلیسی
شعارما به‌دنبال چیزهای بهتر هستیم.
منطقه زمانیGMT+10
ارتفاع77 متر بالاتر از سطح دریا
مساحت15,842 کیلومتر مربع
مذهبمسیحیت کاتولیک و انگلیکانیسم
جمعیت (2022)2,472,000 نفر
میانگین دما16,6 تا 26,6 درجه سانتیگراد

نقشه شهر بریزبن

تاریخچه بریزبن

رودخانه اصلی بریزبن استرالیا که در اطراف مناظر بکر این شهر قرار گرفته، این شهر را به یکی از پایتخت‌های بی‌نظیر کشور استرالیا تبدیل کرده است. این شهر در واقع قبل از ایجاد ایالت کوئینزلند استرالیا به وجود آمده است. زمانی که یک ژنرال جنگی به نام جان آکسلی رودخانه بریزبن را در سال 1823 کشف کرد، آن را به نام فرماندار نیو ساوت ولز، یعنی شخص توماس بریزبن، نام‌گذاری کرد.

البته زندگی در این شهر به هزاران سال قبل بازگشته و بسیاری معتقدند که بومیان استرالیا مانند قبایل جاگرا و توربال، از حدود 40 هزار سال پیش در این منطقه سکونت داشته‌اند. اشغال غیرنظامی منطقه بریزبن کنونی در سال 1842 شروع شده و در اواخر دهه 1880، به مرور به یک منطقه تجاری تبدیل شده و رشد فرهنگ و معماری در آن رونق پیدا کرد.

دو رویداد مهم در دهه 1980، شامل میزبانی بازی‌های مشترک المنافع در سال 1982 و همچنین برگزاری نمایشگاه جهانی 88 در سال 1988، منجر به جلب‌توجه جهان به سمت این شهر شد. این اتفاقات باعث شد این شهر روند رو‌به‌رشدی را در پیش بگیرد که منجر به به‌وجودآمدن بریزبن امروزی شد. ‌

رودخانه بریزبن در سال 1893

رودخانه بریزبن، در سال 1823 توسط جان آکسلی کشف شد و آن را به نام فرماندار نیو ساوت ولز، یعنی شخص توماس بریزبن، نام‌گذاری کردند.

جمعیت شهر بریزبن

جمعیت این شهر در حال پیشرفت است. نرخ جمعیت این شهر در سال 2022، حدود 1.35 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. این در حالی است که نرخ افزایش جمعیت در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن، یعنی 2020، حدود 1.37 درصد بوده است. جمعیت بریزبن استرالیا در سال 2022، 2,472,000 نفر گزارش شده است.

آب‌و‌هوای بریزبن استرالیا

یکی دیگر از جنبه‌های مهمی که درباره بریزبن استرالیا باید به آن توجه کرد، میانگین دما و آب‌وهوای این شهر است. برای بررسی بهتر آب‌و‌هوای بریزبن می‌توان آن را با سایر ایالت های استرالیا مقایسه کرد. این شهر نسبت به سایر مراکز ایالت‌های کشور، به‌جز داروین، گرم‌تر بوده و تنوع بین چهار فصل آن کم‌تر محسوس است.

اگر آب‌و‌هوای تابستانی و گرم را می‌پسندید، زندگی در این شهر یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود اما اگر سردی روزهای زمستان را دوست دارید، باید کمی بیشتر فکر کنید. با آب‌و‌هوای نیمه گرمسیری مرطوب در بریزبن استرالیا باید انتظار زمستان‌هایی معتدل و خشک و تابستان‌های گرم و بارانی همراه با طوفان‌های مکرر را داشته باشید.

میانگین حداکثر دما در برزبن در گرم‌ترین ماه سال یعنی ژانویه، 29.4 درجه و در سردترین ماه سال یعنی ژوئیه، 20.4 درجه سانتیگراد است. در طول شب، میانگین دما به‌ترتیب به 20.7 و 9.5 درجه سانتیگراد می‌رسد. به‌طور متوسط، این شهر در تمام سال 113 روز آب‌و‌هوای آفتابی و 76 روز هوای بارانی را تجربه می‌کند.

ورزش در بریزبن

توجه به ورزش، بخش قابل‌توجهی از فرهنگ و تاریخ بریزبن را تشکیل می‌دهد. همین دلیل باعث شده تا توجه به مجموعه امکانات آموزشی و ورزشی در سطح محلی، ملی و بین‌المللی کاملاً محسوس باشد. از جمله فعالیت‌ها و رشته‌های ورزشی که در این شهر وجود داشته و مردم به خوبی با آن آشنایی دارند، می‌توان به راگبی، فوتبال، کریکت، نت‌بال، تنیس، شنا، قایق‌رانی در امتداد رودخانه بریزبن و … اشاره کرد. همچنین مسیرهای دوچرخه‌سواری در چند جای شهر تعبیه شده و علاقمندان به این ورزش می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

فرهنگ مردم در بریزبن استرالیا

یکی از نکات جالب‌توجه درباره مردم این شهر و فرهنگ جاافتاده در میان آن‌ها، خونگرمی مردم است. عموم مردم در این شهر رفتاری کاملاً دوستانه و صمیمی حتی با مهاجران داشته و خیلی زود با آن‌ها احساس راحتی خواهند کرد. اگر برای تحصیل یا کار مدت کوتاهی در این شهر اقامت دارید، احتمال این که خیلی زود با مردم محلی ارتباط برقرار کرده و بتوانید یک دوست استرالیایی پیدا کنید، خیلی زیاد است.

به‌دلیل شلوغی و جنب‎‌وجوش مردم، در روزهای اول ورود به شهر بریزبن احتمالاً تصور می‌کنید که در تمام شهر جشن‌هایی در حال برگزاری است. بسیاری جشنواره‌ها، رویدادهای فرهنگی، نمایشگاه‌ها و … مدام در این شهر برپا می‌شوند. وجود فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلفی که از جانب مردم این شهر به‌خوبی پذیرفته شده‌اند نیز، قابل‌توجه است. بسیاری رویدادهای برگزار شده در این شهر، مربوط به جوامع کوچک متنوعی است که در این شهر ساکن شده‌اند.

معرفی شهر بریزبین

سواحل و تمامی نقاط گردشگری بریزبن شلوغ و مملو از جمعیت است

اقتصاد شهر بریزبین

بریزبن استرالیا یک مرکز بزرگ برای شرکت‌های فعال در حوزه منابع و انرژی، معدن، تجهیزات، فناوری و خدمات (METS) است.این شهر، مرکزی برای تحقیق، نوآوری و توسعه رشد اقتصادی ایالت کوئینزلند استرالیا است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2031، ارزش اقتصادی این شهر به بیش از 217 میلیارد دلار برسد. این مبلغ فوق‌العاده بوده و نشان‌دهنده آینده اقتصادی است. استرالیا در بین کشورهای توسعه‌یافته جهان، دارای یک جایگاه مناسب از نظر چشم‌اندازهای اقتصادی است.

همچنین این کشور به لحاظ تقاضای زیادی که برای سرمایه‌گذاری دارد، در موقعیت خوبی قرار گرفته است. صنایع دانش‌بنیان (فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات معدن و علوم زیستی)، ساخت‌و‌ساز، زیرساخت‌های گردشگری، صنایع مواد غذایی و آشامیدنی و …، از جمله حوزه‌های مورد‌علاقه برای سرمایه‌گذاری در شهر بریزبن در استرالیا هستند.

زندگی در بریزبن استرالیا

بریزبن پایتخت پرجمعیت یکی از بزرگترین ایالت‌های استرالیا و بدون شک یکی از بهترین شهرهای این کشور برای زندگی است. جنب‌و‌جوش مردم در این شهر مملو از حس سرزندگی است. فضای شهری کاملاً سرسبز و طبیعت بکر، باعث شده تا زندگی در بریزبن جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.


بریزبن چهارمین شهر استرالیا از نظر مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی به‌خصوص برای دانشجویان است.

مهاجرت به شهر بریزبن در استرالیا

کشور استرالیا مسیرهای مهاجرتی بسیار متنوعی را برای متقاضیان از سراسر دنیا ارائه می‌دهد. به همین دلیل، در صورت تمایل برای مهاجرت می‌توانید انواع مختلف ویزا را بررسی کرده و به‌راحتی گزینه مهاجرتی مناسب خود را پیدا کنید. انتخاب شیوه مهاجرت و نوع ویزا، به دلایل شما برای مهاجرت و همچنین مدت و نوع اقامت بستگی خواهد داشت.

شهر بریزبن و زندگی در آن

شهر بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند، دومین ایالت بزرگ و سومین شهر پرجمعیت کشور استرالیا است.

سخن پایانی

شرایط مطلوب استرالیا به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی، آب‌و‌هوای مناسب، وضعیت معیشت و اقتصاد عالی، رفتار دوستانه مردم، جاذبه‌های گردشگری و …، باعث شده تا گزینه خوبی برای زندگی و یا سفر موقت باشد. شهر بریزبن در استرالیا یکی از شهرهای زیبا و دیدنی این کشور است که جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. در این مطلب با نگاهی به تمام جزئیات و اطلاعات مربوط به بریزبن استرالیا از جمعیت گرفته تا فرهنگ مردم این شهر، شرایط زندگی و یا مهاجرت به آن را بررسی کردیم. اگر به زندگی در یک شهر استرالیایی علاقه‌مند هستید، مطالعه این مطلب برای شما جذاب خواهد بود.

سوالات متداول

این شهر دارای آب‌و‌هوای نیمه گرمسیری و مرطوب بوده و اکثر روزهای سال در آن آفتابی و گرم است.

این شهر در ایالت کوئینزلند قرار گرفته و مرکز این ایالت است.

دلایل مهمی از جمله فرهنگ مهاجرپذیر مردم بومی، سطح رفاه عمومی، کیفیت زندگی، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌ها و …، باعث شده تا این شهر جزو برترین شهرهای دنیا برای زندگی باشد.

برای اولین بار، این شهر در سال 1823 و با کشف رودخانه بریزبن به این نام شناخته شد، اما گفته می‌شود که بومیان این منطقه بیش از 40 هزار سال پیش در آنجا سکونت داشته‌اند.

شهر بریزبن، چهارمین شهر استرالیا از نظر مناسب بودن هزینه‌ها برای دانشجویان شناخته می‌شود.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها