موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

هزینه زندگی در فرانسه، کشور رویاها

هزینه زندگی در فرانسه، کشور رویاها

فقط برای چند دقیقه، از زل زدن به پوستر برج ایفل روی دیوار اتاقتان دست بردارید تا با اساسی‌ترین عامل مهاجرت به فرانسه آشنا شوید. مهاجرت به فرانسه، تنها به جمع کردن چمدان‌های پر از لباس و کلاه بره (Béret) محدود نمی‌شود. هزینه زندگی در فرانسه، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که پیش از هر چیزی باید تحقیق در مورد آن را شروع کنید.

با توجه به اطلاعاتی که در سایت بین‌المللی internations ارائه شده، شهرهای پاریس (Paris) و لیون (Lyon)، گران‌ترین شهرهای فرانسه برای زندگی کردن هستند. لیست بلند بالای هزینه زندگی در فرانسه، شامل موضوعاتی همچون هزینه اجاره خانه و آپارتمان، هزینه غذا، تحصیل و غیره می‌شود.

در این مقاله از مجموعه مهاجرتی پارسی کانادا، به همه آن چیزهایی که برای زندگی کردن در فرانسه نیاز دارید، اشاره می‌کنیم. توجه کردن به یک برآورد اساسی از هزینه زندگی در فرانسه می‌تواند شما را در برنامه‌ریزی‌های اساسی و نحوه صحیح پس‌انداز کردن کمک کند. با مطالعه این مقاله، بدون اینکه استرس هزینه‌ها را داشته باشید، یک قهوه در کافه‌های پاریس نوش جان کنید!

هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه چقدر است؟

نگاه کلی به هزینه زندگی ماهانه در فرانسه

کشور فرانسه، الهام‌بخش انقلاب صنعتی و کشور لهجه‌های جذاب، مساحتی برابر با 643.801 کیلومتر دارد و بیش از 65 میلیون انسان را در قلب خود جا داده است. طبق اطلاعات سایت internations، تولید ناخالص داخلی (GDP) فرانسه برابر با 2.465 تریلیون دلار است و نرخ بیکاری آن هم (طبق اطلاعات سال 2018) معادل 9.3 درصد برآورد می‌شود.

هزینه زندگی در فرانسه به‌صورت ماهانه بسته به سبک زندگی و محل اقامت شما متغیر است. انتخاب یک زندگی هیجان‌انگیز در قلب پاریس احتمالاً نیازمند یک حساب بانکی پر از پول است که هر ماه شارژ می‌شود. هزینه زندگی در فرانسه به‌صورت ماهانه با توجه به اطلاعات سایت numbeo بسته به تعداد افراد، طبق این جدول است:

تعداد افرادهزینه تخمینی ماهانه
خانواده چهار نفره3,139 یورو
زندگی مستقل (یک‌نفره) بدون اجاره خانه883 یورو

هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه

فرانسه، کشور نسبتاً ثروتمندی است. آمار OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی)، نشان می‌دهد که درآمد مصرفی خانوار فرانسوی به‌صورت متوسط حدود 31,137 دلار در سال است.

پاریس، پایتخت فرانسه از لحاظ زندگی پرهزینه، پس از لندن و بالاتر از شهرهایی همچون بروکسل (Brussels)، آمستردام (Amsterdam)، رم (Rome)، مونیخ (Munchen) و مادرید (Madrid) در جایگاه 62 ایستاده است. نگاهی به آمار ارائه‌شده در سایت Numbeo نشان می‌دهد که هزینه اجاره یک واحد آپارتمان در پاریس حدود 2 برابر بیشتر از سایر شهرهای فرانسه است. در ادامه، با توجه به اطلاعات جمع‌آوری‌شده در همین سایت، جدولی را در مورد هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه آماده کرده‌ایم.

شهراجاره آپارتمان تک‌خوابه در مرکز شهرهزینه 3 وعده غذایی برای 2 نفر در یک رستوران معمولیهزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره (بدون پرداخت اجاره خانه)
پاریس (Paris)* 1,309603,583
مارسی (Marseille)693703,135
تولوز (Toulouse)677623,127
نیس (Nice)884703,376
لیل (Lille)766502,852
*هزینه‌ها به یورو هستند

هزینه غذا و موادغذایی در فرانسه

بخش عمده‌ای از هزینه زندگی در فرانسه، مربوط به هزینه‌های مواد غذایی است که نمی‌توان هیچ‌جوره بیخیال آن شد. برای اینکه اطلاعات جامع و کاملی از هزینه انواع موادغذایی اساسی برای مهاجرت به فرانسه داشته باشید، به سراغ اطلاعات سایت numbeo و expatistan رفته‌ایم. جدول زیر تمامی هزینه‌های مربوط به انواع مواد غذایی موردنیاز در فرانسه را نشان می‌دهد:

قیمت مواد غذایی در فرانسه (به یورو)
یک پرس غذا در یک رستوران ارزان15
فیله مرغ (1 کیلوگرم)10.93
یک لیتر شیر1.04
یک شانه 12 تایی تخم‌مرغ3.15
یک کیلوگرم (2 پوند) گوجه فرنگی3.10
یک کیلوگرم پنیر محلی15.80
یک کیلوگرم سیب2.69
یک کیلوگرم سیب‌زمینی1.78
نوشابه 2 لیتری کوکاکولا2.18
نان روزانه برای 2 نفر1.23

هزینه خرید و اجاره ملک در فرانسه

به بخش مربوط به هزینه‌های خرید و اجاره املاک و مستغلات در سایت numbeo می‌رویم. جدول زیر با توجه به اطلاعات این سایت، بیانگر هزینه زندگی و قیمت خرید ملک در فرانسه، آپارتمان و بعضی از لوازم خانگی است:

هزینه خرید و اجاره ملک در فرانسه (به یورو)
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر720.60
اجاره آپارتمان یک خوابه در بیرون از شهر589.67
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1,457
اجاره آپارتمان سه خوابه در بیرون از شهر1,127
خرید خانه در مرکز شهر به ازای یک متر مربع5,790
خرید خانه در بیرون از شهر به ازای یک متر مربع4,387

هزینه حمل‌ونقل عمومی در فرانسه

هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی از جمله پارامترهای هزینه زندگی در فرانسه هستند که ثابت نیستند و با توجه به نوع و ترافیک شهرها تغییر می‌کنند. با توجه به اطلاعات سایت expatistan، هزینه یک لیتر بنزین در فرانسه برابر با 1.89 یورو است. به همین دلیل و دلایل دیگری همچون کمک به کاهش ترافیک شهری، شهروندان فرانسوی استفاده کردن از سرویس‎های حمل‌ونقل عمومی را ترجیح می‌دهند.

هزینه‌های مربوط به ناوگان‌های عمومی 3 شهر مهم فرانسه (پاریس، لیون و مارسی) با توجه به اطلاعات سایت blog.go-movido طبق این جدول است:

هزینه حمل‌ونقل عمومی در فرانسه (به یورو)
شهرهزینه بلیط قطار شهری و مترو (به یورو)هزینه کارت مترو دانشجویی (به یورو)هزینه بلیط قطار شهری و مترو (به یورو)هزینه کارت دوچرخه (به یورو)
پاریس1,90 (به‌ازای هر مسافرت)39 (ماهانه)
350 (سالانه)
37.20 (سالانه)
لیون1,90 (به‌ازای هر مسافرت)32.50 (ماهانه)
325 (سالانه)
16.5 (سالانه)
مارسی1,40 (به‌ازای هر مسافرت)18.30 (ماهانه)
220 (سالانه)
1 (با به‌همراه داشتن کارت دانشجویی)

هزینه پوشاک در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه، شامل موارد مهم‌تری مثل انواع پوشیدنی‌ها و لباس‌ها هم می‌شود. با توجه به اطلاعات انواع موضوعات مربوط به هزینه زندگی در فرانسه در سایت expatistan، جدول زیر نشان‌دهنده هزینه‌های این بخش است:

هزینه پوشاک در فرانسه (به یورو)
یک جفت شلوار جین (برند levis 501 و شرکت‌های مشابه)83
یک دست لباس تابستانی زنانه (از برندهای معتبری همچون Zara، h&m و شرکت‌های مشابه)35
یک جفت کفش اسپرت76
یک جفت کفش رسمی مردانه100

هزینه خدمات گاز و برق و اینترنت در فرانسه

پرداخت قبوض گاز و برق و همچنین شارژ بسته‌های اینترنتی، ستون‌های دیگر هزینه زندگی در فرانسه را تشکیل می‌دهند. در یک نگاه اجمالی، شاید هیچ‌کدام از این هزینه‌ها به‌چشم نیایند، اما در نظر گرفتن آن‌ها باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی دقیقی برای پرداخت کردنشان داشته باشید. این جدول، طبق اطلاعات سایت housinganywhere و برای نشان دادن میزان قبوض و هزینه زندگی در فرانسه تهیه شده است:

متوسط هزینه ماهانه خدمات در فرانسه (به یورو)
آب40
برق79
گاز70
اینترنت30

هزینه تفریحات و سرگرمی در فرانسه

یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های هزینه زندگی در فرانسه، خرج کردن پول در مکان‌های تفریحی است. اگر کودک درونتان هنوز هم نفس می‌کشد یا بچه‌دار هستید، جدول هزینه‌ای زیر را که با استفاده از سایت expatistan تهیه شده است، مطالعه کنید:

میزان هزینه انواع سرگرمی در فرانسه (به یورو)
2 بلیط سینما20
2 بلیط تئاتر با رزرو کردن بهترین صندلی‌ها70
یک شام دونفره در یکی از رستوران‌های ایتالیایی (شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر)610
بلیط یک‌روزه دیزنی‌لند در پاریس143,98
بلیط بازدید از برج ایفل 2.6 (برای بزرگسالان) 13.10 (برای کودکان و نوجوانان)
بازدید از موزه لوور پاریس17

هزینه تحصیل در فرانسه

تحصیلات و لوازم کمک‌آموزشی از جمله اساسی‌ترین بخش‌های هزینه زندگی در فرانسه هستند. بسیاری از مهاجرانی که به شهرهای فرانسه می‌آیند، دلیلی به‌جز ادامه تحصیل ندارند و شاید یکی از آن‌ها خود شما باشید. با توجه به همین مسائل، جدول هزینه‌های تحصیل در فرانسه را با توجه به اطلاعات سایت campusfrance تهیه کرده‌ایم:

هزینه تحصیل در فرانسه (یورو) 
تحصیل تا مقطع لیسانس170
تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد243
تحصیل در دانشکده مهندسی601
تحصیل تا مقطع دکترا380
هزینه ثبت‌نام برای ورود به مقطع کارشناسی2770
هزینه ثبت‌نام برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد3770

هزینه مراقبت‌های بهداشتی در فرانسه

با توجه به این که همه موضوعات هزینه‌‌ای را پوشش دادیم، جای موضوع مراقبت‌های بهداشتی در مبحث هزینه زندگی در فرانسه بسیار خالی است. هزینه کردن برای حفظ سلامت شخصی در کشورهای گران‌قیمت مثل فرانسه بسیار مهم است؛ چرا که هزینه پیش‌گیری و درمان‌های اولیه به‌مراتب کم‌تر از درمان‌های اصلی هستند. این جدول با توجه به اطلاعات سایت expatistan تهیه شده است:

هزینه انواع مراقبت‌های بهداشتی و شخصی (به یورو)
داروی سرماخوردگی برای 6 روز (شامل داروهای تیلنول (Tylenol)، فرناندل (Fernandel)، کالترکس (Caltrex) و داروهای مشابه)5.85

یک بسته قرص آنتی‌بیوتیک (12 دوز)5.60
ویزیت توسط پزشک شخصی26
4 رول دستمال توالت2.28
خمیر دندان2.30
هزینه اصلاح مدل موی مردانه21

سخن پایانی

هزینه زندگی در فرانسه، با توجه به پارامترها و عوامل مختلفی ارزیابی می‌شود. برای مثال، اگر شما بخواهید تفریحات هیجان‌انگیز داشته باشید و در خانه‌ای بزرگ با امکانات کامل زندگی کنید، باید حساب بانکی‌تان پر از پول باشد. هزینه زندگی لاکچری در فرانسه معمولاً در شهرهای بزرگی همچون پاریس و لیون شکل می‌گیرد؛ چرا که سبک زندگی کردن در این شهرهای گران‌قیمت، کمی سرسام‌آور است.

در این مقاله از مجموعه مهاجرتی پارسی کانادا به موضوع مهم هزینه زندگی در فرانسه پرداختیم تا با همه ابعاد آن آشنا شوید. هیچ‌کس دوست ندارد که حساب بانکی‌اش خالی از پول باشد و در مواجهه با هزینه‌های ریز و درشت، غافل‌گیر شود. شما هم از همین قبیل افراد هستید، مگر این‌طور نیست؟ اگر قصد مهاجرت دارید، همین حالا با مشاورین و متخصصین مجموعه ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایطی که دارید، بهترین راهکارها پیش پایتان قرار بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول:

هزینه زندگی در فرانسه به‌صورت ماهانه بسته به سبک زندگی و محل اقامت شما متغیر است. برای مثال، هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در پاریس، بدون پرداخت اجاره خانه، حدود 3,583 یورو است.

یک پرس غذای باکیفیت در یک رستوران ارزان قیمت، 15 یورو آب می‌خورد.

هزینه زندگی لاکچری در فرانسه معمولاً در شهرهای بزرگی همچون پاریس و لیون شکل می‌گیرد.

توجه کردن به یک برآورد اساسی از هزینه زندگی در فرانسه می‌تواند شما را در برنامه‌ریزی‌های اساسی و نحوه صحیح پس‌انداز کردن کمک کند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها